V-Told Opublikowano 8 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 A co myślicie panowie o prywatnym sprowadzeniu z USA? Jest to jeszcze opłacalne? Uważam, że jeśli chcesz sprowadzić sprawny, w bardzo dobrym stanie (a na pewno na tym Ci zależy) to cena takiego auta będzie znacznie większa, duża część RAMów sprowadzanych do PL jest po przejściach kupowanych na aukcjach copart.com, nie zawsze uszkodzony znaczy zły ale duża część uszkodzonych ramów w PL jest naprawiana jak najniższym kosztem. Jest sporo firm w USA które sprzedają IDEALNE używane pickupy, ale cena również jest... Dlatego uważam, że najlepiej szukaj RAMika w PL, sprawdzaj VIN w CARFAXie i/lub AutoChecku. Jonko, a gdyby kupować nowego Rama i takiego sobie sprowadzić? Cena "odpowiedniej" wersji to ok 45 tyś dolarów czyli powiedzmy, że 130 tyś zł. Akcyza na pickupy jest do zapłaty czy nie? Gdzieś czytałem, że niby nie ma. VAT można odliczyć, więc też z dyńki. Teraz już nie pamiętam jakie są pozostałe koszty - co poza cłem pozostaje w takim razie do zapłaty? Oczywiście droższa rejestracja samochodu z zagranicy i koszty transportu. Czegoś nie uwzględniłem? Mam znajomego, który zajmuje się sprowadzaniem aut z USA. Wiem, że biorą m.in. z aukcji Copart. Sprowadzają jakieś Mustangi, ML'e, R-klasy, SL'e i inne Mercedesy plus te typowo amerykańskie samochody - Jeepy i te inne, które lepiej schodzą tu w Europie. Pewnie można by się z kimś takim dogadać, żeby załatwił formalności, ale teraz sam już nie wiem jakie są dodatkowe koszty takiego auta poza cłem (nie pamiętam jakiej wysokości - %?). Cytuj No replacement for displacement Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojpow Opublikowano 8 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 "Akcyza na pickupy jest do zapłaty czy nie? Gdzieś czytałem, że niby nie ma. VAT" pare lat temu kupiłem 3 latka Navarę w DDR i nie płaciłem akcyzy bo miał w papierach LKW Cytuj Była NISSAN D22 NAVARA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 8 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Za pickup'a nie płacisz akcyzy. Jest to samochód ciężarowy (LKW). Ja za rok sprzedaje swojego i będe chciał sprowadzić na własną rękę nową generację Ram'a. Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V-Told Opublikowano 8 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Dzięki panowie, a więc to prawda z tą akcyzą (oby tylko nikt nie wpadł na pomysł zmiany przepisów!). Czy w takim razie u nas zostaje do zapłaty tylko cło w wysokości 10% (znalazłem informację, że taki procent jest niezależnie od pojemności, masy i wieku samochodu)?! (plus koszty transportu i rejestracji) Cytuj No replacement for displacement Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cromik Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Jak tam chłopaki Cummins z Imielina kupiony? Cytuj Fiat Croma MKI 2.0 turbo i.e. Fiat Croma MKI 3.0 V6 Fiat Stilo Abarth 2.4 20V Renault Espace IV 2.2 Dci http://fundacjabono.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 http://pickupklub.pl/viewtopic.php?t=1350 Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboy_kk Opublikowano 19 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 z tego co wyglada to tak ;-) jak mowi staropolskie przyslowie KAZDA POTWORA ZNAJDZIE SWEGO AMATORA ;-) Cytuj RAM 1500 `04 5,7 HEMI MAGNUM BLUE SKY :-) www.biderman.pl Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masacrator Opublikowano 25 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Witam Panowie, Z akcyzą nie jest tak prosto. Ja za swojego Rama Crew Cab 2010 musiałem zapłacić akcyzę. Nie ma znaczenia czy w dowodzie rejestracyjnym jest LKW czyli samochód ciężarowy czy nie. Ważne czy samochód spełnia definicję samochodu ciężarowego według Urzędu Celnego, a ta jest różna od definicji Urzędu Skarbowego lub wpisu dokonywanego w dowodzie rejestracyjnym. Celnicy sprawdzają długość wewnętrznej części skrzyni ładunkowej i jeżeli nie przekracza ona 50% rozstawu osi to jest to osobówka według nich. To samo dotyczy proporcji przy ładowności i jeżeli więcej przypada na osoby to to jest osobówka. Sprzedawcy opowiadają bajki, że nawet jeżeli akcyza jest należna to zostanie nią obciążony importer a mój prawnik twierdzi, że po wezwaniu na pomiary akcyzę będzie musiał zapłacić obecny właściciel. Jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości to jedźcie do najbliższego Urzędu Celnego do referatu akcyzy i poproście o informację. Celnicy mają specjalne wydruki informacyjne na ten temat. Podsumowywując za jednego Rama akcyzę trzeba zapłacić a za innego nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 26 Marca 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Rozumiem ze kupiles Rama w niemczech, byl juz zarejestrowany , nie robiles badania technicznego? Pierwsze slysze zeby celnik decydowal czy osobowy czy ciezarowy? W takim razie po co diagnosta :shock: :mrgreen: Jesli byl clony w niemczech i masz mozliwosc zobzczyc jakie bylo clo? 10 % - osobowy, 20 % ciezarowy. Moze zostal oclony jako osobowka wtedy akcyze na bank trzeba zaplacic w polsce od osobowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masacrator Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Samochód był oclony jako LKW-ciężarowy. Powtarzam, że definicja Urzędu Celnego nie jest oparta na wpisach w brief albo dowód rejestracyjny. Urząd Celny do potrzeb akcyzy ma swoją definicję. Cała sprawa polega na tym, że płacąc VAT na podstawie formularza vat 25 Urząd Skarbowy widząc w dowodzie rejestracyjnym samochód ciężarowy nie będzie wymagał okazania dowodu opłaty akcyzy. To samo dotyczy Urzędu Komunikacji przy rejestracji. Więc można bez problemu sprowadzić i zarejestrować Rama bez akcyzy mimo iż podlega on akcyzie według polskiego prawa celnego. Pytanie kiedy i czy ktoś to będzie sprawdzał i kto w razie czego będzie musiał opłacić akcyzę (importer czy obecny właściciel). Znając metodologię działania Urzędu Celnego z poprzednich lat dotyczącą zaniżania cła przy imporcie samochodów, po prostu w pewnym momencie zaczną to kontrolować wstecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Wynika z tego, że jeśli kupiłeś RAMika w kraju, w dobrej wierze, kilka lat po sprowadzeniu, to może Cię to dobić-przyjdzie sobie pisemko, które stwierdza iż musisz zapłacić akcyzę większą niż wartość auta, bo liczoną od wartości w chwili sprowadzenia o odsetkach nie wspominając? Sam się sobie i reszcie krajanów dziwię, że jeszcze kos na sztorc nie postawiliśmy za to wszystko. Bo załatwić tyle tematów po dobroci to już się chyba nie da. Za dużo darmozjadów jest do wykarmienia. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 26 Marca 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 bruum - prawo nie dziala wstecz Masacrator - Nie ma osobowych pickupow, urzad komunikacji miejskiej nie zarejestruje ci jako osobowy, wiec akcyzy nie powinienes placic, w celnym powinienes okazac badanie techniczne zerowe ktore mowi czy osobowy czy ciezarowy i na tej podstawie placi sie akcyze. Przynajmniej tak bylo w 2007 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Ale powiedzą Ci, że obowiązek podatkowy zapłaty akcyzy powstał w chwili wprowadzenia na polski obszar celny czy jak tam zwą, tylko z opóźnieniem organa kontroli go znalazły i dopadły. Różne mogą być interpretacje, czy ścigać sprowadzającego czy obecnego właściciela. Sprowadzający może być "na utrzymaniu żony, aktualnie bezrobotnej", a obecny właściciel ma ruchomy majątek w postaci RAM-a, który łatwo można zająć. Kogo będą próbowali obrabować w takim przypadku zważywszy, że mają premie od "urobku" oraz niechęć do przemęczania się? Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masacrator Opublikowano 26 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Specjalnie dla Sebastiana O. Kolego powtarzam po raz trzeci, że Urząd Celny ma w dupie co masz wpisane przez Urząd Komunikacji w dowodzie rejestracyjnym oraz wiem, że nie ma Ramów "osobowych" w dowodach rejestracyjnych czy briefach. Wszyscy tak myślą a w naszym polskim państwie istnieją trzy różne definicje samochodu ciężarowego i według jednej z nich masz zapłacić akcyzę jeżeli twój Ram będzie spełniał jej warunki. W referatach akcyzy w Urzędach Celnych są specjalne wydrukowane formularze informacyjne dotyczące pickupów i koniec. A jeżeli uważasz, że możesz dyskutować z decyzją Urzędu Celnego to jst to twoje święte prawo, tyle że bardzo kosztowne, długotrwałe i w większości przypadków nieskuteczne. Według mnie tak naprawdę to są tylko bezpieczni właściciele Ramów z pojedyńczą kabiną oraz Ci, którzy mają wewnętrzną długość przestrzeni ładunkowej większą niż 50% roztawu osi oraz liczba osób razy 80 kg jest mniejsza niż ładowność wpisana w dowód (czyli bardziej do ładunku niż przewozu osób). Zwracają uwagę na chromy, skórzane siedzenia itp. przy wydawaniu decyzji. Mój Ram nie spełnia dwóch warunków więc po konsultacji w UC grzecznie zapłaciłem prawie 6000 Euro akcyzy. Nia mam zamiaru go sprzedawać i nie będę ryzykował wezwania za dwa lata i opłaty akcyzy wraz z otsetkami karnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 26 Marca 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Ja bede prawdopodobnie sprowadzal z usa 10 letniego pickupa, przejde podobna droge, dam znac co mnie spotkalo, a urzad tez mam w Lodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Witam! Wprawdzie nie 2generacja ale jest na miejscu. http://otomoto.pl/dodge-ram-C18337634.html Coś ta cena zbyt optymistyczna. Stoi w komisie, ponoć ktoś zostawił w rozliczeniu. Podali taki vin: 3D7KU28C23G857952 Komis jest w Żorach, ma ktoś z Kolegów blisko i mógłby rzucić okiem? Co powiecie? To 3 generacja, bardzo gorsze od 2-giej? Widać lewarek od reduktora zwykły więc się siłownik elektryczny nie zatnie. Jaki układ paliwowy to ma? Pompa czy CR? Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboy_kk Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 cos tanio podejrzane Cytuj RAM 1500 `04 5,7 HEMI MAGNUM BLUE SKY :-) www.biderman.pl Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Kurcze, to on może miec teraz ze 500.000km !!!. Z ciekawości zerknę sobie jutro na niego, będę w Żorach. Pzdr Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Dzięki za sprawdzenie MKmario! Też musiałeś za dostęp zapłacić, więc może jakiś wyraz wdzięczności? Szczegóły na pw. A jak to będzie po naszemu tak w paru słowach? Że 4 lata temu miał 205tys mil to załapałem, ale czy dobrze wyczytałem, że jakiegoś wypadku nie zanotowano? Tam jakiś problem ale o co chodzi? Wdzięczny będę WójcieRybnik za oględziny naoczne, 500km wycieczki żeby się przekonać, że nie warto jakoś mnie nie pociąga. Sciemniają deko w ogłoszeniu, rok go odmłodzili, 246000 to ma pewnie na liczniku mil a nie km, zresztą jakby to było w km to by jeszcze śmieszniej było. Na pewno się liczyli z tym, że ludzie będą pytali o vin, bo mieli przygotowany. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Sprawdzenie Vinu dla klubowiczow gratis ;-) Sprawdzcie ile w dowodzie rejestracyjnym ma kilowatow Może być w 2003-2004 5.9 SO 190 kW 250 KM 5.9 SO california emision 175 kW 235 KM 5.9 HO 227 kW 305 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Ale to ma polski dowód rejestracyjny, chyba. A tu nie takie cuda bywają powypisywane. Wójcie-zwróć z łaski swojej uwagę na to jaki ma układ paliwowy-vp44 czy CR, ok? Ze zdjęć-właściwie cały do malowania oprócz paru elementów. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 CR to chyba dopiero 6.7 dostał , ale ja się na cumminsach nie znam :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 "Wójcie-zwróć z łaski swojej uwagę na to jaki ma układ paliwowy-vp44 czy CR, ok??" Tak, tylko powiedzcie mi jak mam to rozpoznać ???. Jak chcesz mogę cyknąc jakieś zdjęcia. Z drugiej strony 500.000 km na diesla to nic wielkiego pod warunkiem że był należycie traktowany, a tego się już nie dowiesz. Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Jak rozpozna: VP44-Z tyłu pompy wychodzą przewody paliwowe wysokiego ciśnienia-stalowe cienkie rurki zakończone nakrętkami pod klucz-do każdego z wtryskiwaczy z osobna. Z pompy CR wychodzi jeden przewód wys ciśnienia do zbiorczego kolektora w postaci jakby rury albo puszki i dopiero z tego kolektora idą przewody do poszczególnych wtryskiwaczy nad cylindrami. Do wtryskiwacza CR oprócz rurki-przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia i przewodu przelewowego dochodzić musi kostka z dwoma przewodami elektrycznymi doprowadzającymi sygnały sterujące pracą wtryskiwaczy podobnie jak przy wtrysku benzyny. Do wtryskiwacza układu z pompa wtryskową dochodzą tylko przewody paliwowe, wysokiego ciśnienia i przelew (powrót). Fotki byłyby jak najbardziej mole widziane. MKmario-angielskiego trochę umiem ale technicznego, a ten akapit zwyt wiele mi nie mówi. Translator też dziwy wypisuje. Byłbyś uprzejmy w dwóch słowach, o co tam chodzi? Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucaro Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 http://www.decodethis.com/Default.aspx?tabid=65&vin=3D7KU28C23G857952 Cytuj ----------------------------------------- pozdrawiam www.eventino.net www.fit-arena.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.