Skocz do zawartości

czy warto ? taki RAM / zakup kontrolowany


kucaro

Rekomendowane odpowiedzi

A co myślicie panowie o prywatnym sprowadzeniu z USA? Jest to jeszcze opłacalne?
Uważam, że jeśli chcesz sprowadzić sprawny, w bardzo dobrym stanie (a na pewno na tym Ci zależy) to cena takiego auta będzie znacznie większa, duża część RAMów sprowadzanych do PL jest po przejściach kupowanych na aukcjach copart.com, nie zawsze uszkodzony znaczy zły ale duża część uszkodzonych ramów w PL jest naprawiana jak najniższym kosztem. Jest sporo firm w USA które sprzedają IDEALNE używane pickupy, ale cena również jest...

 

Dlatego uważam, że najlepiej szukaj RAMika w PL, sprawdzaj VIN w CARFAXie i/lub AutoChecku.

 

Jonko, a gdyby kupować nowego Rama i takiego sobie sprowadzić?

 

Cena "odpowiedniej" wersji to ok 45 tyś dolarów czyli powiedzmy, że 130 tyś zł. Akcyza na pickupy jest do zapłaty czy nie? Gdzieś czytałem, że niby nie ma. VAT można odliczyć, więc też z dyńki. Teraz już nie pamiętam jakie są pozostałe koszty - co poza cłem pozostaje w takim razie do zapłaty? Oczywiście droższa rejestracja samochodu z zagranicy i koszty transportu. Czegoś nie uwzględniłem?

 

Mam znajomego, który zajmuje się sprowadzaniem aut z USA. Wiem, że biorą m.in. z aukcji Copart. Sprowadzają jakieś Mustangi, ML'e, R-klasy, SL'e i inne Mercedesy plus te typowo amerykańskie samochody - Jeepy i te inne, które lepiej schodzą tu w Europie. Pewnie można by się z kimś takim dogadać, żeby załatwił formalności, ale teraz sam już nie wiem jakie są dodatkowe koszty takiego auta poza cłem (nie pamiętam jakiej wysokości - %?).

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie, a więc to prawda z tą akcyzą (oby tylko nikt nie wpadł na pomysł zmiany przepisów!).

 

Czy w takim razie u nas zostaje do zapłaty tylko cło w wysokości 10% (znalazłem informację, że taki procent jest niezależnie od pojemności, masy i wieku samochodu)?! (plus koszty transportu i rejestracji)

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie,

Z akcyzą nie jest tak prosto. Ja za swojego Rama Crew Cab 2010 musiałem zapłacić akcyzę. Nie ma znaczenia czy w dowodzie rejestracyjnym jest LKW czyli samochód ciężarowy czy nie. Ważne czy samochód spełnia definicję samochodu ciężarowego według Urzędu Celnego, a ta jest różna od definicji Urzędu Skarbowego lub wpisu dokonywanego w dowodzie rejestracyjnym. Celnicy sprawdzają długość wewnętrznej części skrzyni ładunkowej i jeżeli nie przekracza ona 50% rozstawu osi to jest to osobówka według nich. To samo dotyczy proporcji przy ładowności i jeżeli więcej przypada na osoby to to jest osobówka. Sprzedawcy opowiadają bajki, że nawet jeżeli akcyza jest należna to zostanie nią obciążony importer a mój prawnik twierdzi, że po wezwaniu na pomiary akcyzę będzie musiał zapłacić obecny właściciel.

Jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości to jedźcie do najbliższego Urzędu Celnego do referatu akcyzy i poproście o informację. Celnicy mają specjalne wydruki informacyjne na ten temat. Podsumowywując za jednego Rama akcyzę trzeba zapłacić a za innego nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Rozumiem ze kupiles Rama w niemczech, byl juz zarejestrowany , nie robiles badania technicznego?

 

 

Pierwsze slysze zeby celnik decydowal czy osobowy czy ciezarowy?

W takim razie po co diagnosta :shock: :mrgreen:

 

Jesli byl clony w niemczech i masz mozliwosc zobzczyc jakie bylo clo?

10 % - osobowy, 20 % ciezarowy.

 

Moze zostal oclony jako osobowka wtedy akcyze na bank trzeba zaplacic w polsce od osobowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był oclony jako LKW-ciężarowy. Powtarzam, że definicja Urzędu Celnego nie jest oparta na wpisach w brief albo dowód rejestracyjny. Urząd Celny do potrzeb akcyzy ma swoją definicję. Cała sprawa polega na tym, że płacąc VAT na podstawie formularza vat 25 Urząd Skarbowy widząc w dowodzie rejestracyjnym samochód ciężarowy nie będzie wymagał okazania dowodu opłaty akcyzy. To samo dotyczy Urzędu Komunikacji przy rejestracji. Więc można bez problemu sprowadzić i zarejestrować Rama bez akcyzy mimo iż podlega on akcyzie według polskiego prawa celnego. Pytanie kiedy i czy ktoś to będzie sprawdzał i kto w razie czego będzie musiał opłacić akcyzę (importer czy obecny właściciel). Znając metodologię działania Urzędu Celnego z poprzednich lat dotyczącą zaniżania cła przy imporcie samochodów, po prostu w pewnym momencie zaczną to kontrolować wstecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, że jeśli kupiłeś RAMika w kraju, w dobrej wierze, kilka lat po sprowadzeniu, to może Cię to dobić-przyjdzie sobie pisemko, które stwierdza iż musisz zapłacić akcyzę większą niż wartość auta, bo liczoną od wartości w chwili sprowadzenia o odsetkach nie wspominając? Sam się sobie i reszcie krajanów dziwię, że jeszcze kos na sztorc nie postawiliśmy za to wszystko. Bo załatwić tyle tematów po dobroci to już się chyba nie da. Za dużo darmozjadów jest do wykarmienia.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

bruum - prawo nie dziala wstecz

 

 

Masacrator - Nie ma osobowych pickupow, urzad komunikacji miejskiej nie zarejestruje ci jako osobowy, wiec akcyzy nie powinienes placic, w celnym powinienes okazac badanie techniczne zerowe ktore mowi czy osobowy czy ciezarowy i na tej podstawie placi sie akcyze. Przynajmniej tak bylo w 2007 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiedzą Ci, że obowiązek podatkowy zapłaty akcyzy powstał w chwili wprowadzenia na polski obszar celny czy jak tam zwą, tylko z opóźnieniem organa kontroli go znalazły i dopadły. Różne mogą być interpretacje, czy ścigać sprowadzającego czy obecnego właściciela. Sprowadzający może być "na utrzymaniu żony, aktualnie bezrobotnej", a obecny właściciel ma ruchomy majątek w postaci RAM-a, który łatwo można zająć. Kogo będą próbowali obrabować w takim przypadku zważywszy, że mają premie od "urobku" oraz niechęć do przemęczania się?

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla Sebastiana O.

Kolego powtarzam po raz trzeci, że Urząd Celny ma w dupie co masz wpisane przez Urząd Komunikacji w dowodzie rejestracyjnym oraz wiem, że nie ma Ramów "osobowych" w dowodach rejestracyjnych czy briefach. Wszyscy tak myślą a w naszym polskim państwie istnieją trzy różne definicje samochodu ciężarowego i według jednej z nich masz zapłacić akcyzę jeżeli twój Ram będzie spełniał jej warunki. W referatach akcyzy w Urzędach Celnych są specjalne wydrukowane formularze informacyjne dotyczące pickupów i koniec. A jeżeli uważasz, że możesz dyskutować z decyzją Urzędu Celnego to jst to twoje święte prawo, tyle że bardzo kosztowne, długotrwałe i w większości przypadków nieskuteczne.

Według mnie tak naprawdę to są tylko bezpieczni właściciele Ramów z pojedyńczą kabiną oraz Ci, którzy mają wewnętrzną długość przestrzeni ładunkowej większą niż 50% roztawu osi oraz liczba osób razy 80 kg jest mniejsza niż ładowność wpisana w dowód (czyli bardziej do ładunku niż przewozu osób). Zwracają uwagę na chromy, skórzane siedzenia itp. przy wydawaniu decyzji. Mój Ram nie spełnia dwóch warunków więc po konsultacji w UC grzecznie zapłaciłem prawie 6000 Euro akcyzy. Nia mam zamiaru go sprzedawać i nie będę ryzykował wezwania za dwa lata i opłaty akcyzy wraz z otsetkami karnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Wprawdzie nie 2generacja ale jest na miejscu.

http://otomoto.pl/dodge-ram-C18337634.html

Coś ta cena zbyt optymistyczna.

 

Stoi w komisie, ponoć ktoś zostawił w rozliczeniu. Podali taki vin:

3D7KU28C23G857952

 

Komis jest w Żorach, ma ktoś z Kolegów blisko i mógłby rzucić okiem?

 

Co powiecie?

 

To 3 generacja, bardzo gorsze od 2-giej? Widać lewarek od reduktora zwykły więc się siłownik elektryczny nie zatnie. Jaki układ paliwowy to ma? Pompa czy CR?

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprawdzenie MKmario! Też musiałeś za dostęp zapłacić, więc może jakiś wyraz wdzięczności? Szczegóły na pw.

A jak to będzie po naszemu tak w paru słowach? Że 4 lata temu miał 205tys mil to załapałem, ale czy dobrze wyczytałem, że jakiegoś wypadku nie zanotowano? Tam jakiś problem ale o co chodzi?

Wdzięczny będę WójcieRybnik za oględziny naoczne, 500km wycieczki żeby się przekonać, że nie warto jakoś mnie nie pociąga.

Sciemniają deko w ogłoszeniu, rok go odmłodzili, 246000 to ma pewnie na liczniku mil a nie km, zresztą jakby to było w km to by jeszcze śmieszniej było. Na pewno się liczyli z tym, że ludzie będą pytali o vin, bo mieli przygotowany.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Sprawdzenie Vinu dla klubowiczow gratis ;-)

 

 

Sprawdzcie ile w dowodzie rejestracyjnym ma kilowatow

 

Może być w 2003-2004

 

5.9 SO 190 kW 250 KM

5.9 SO california emision 175 kW 235 KM

5.9 HO 227 kW 305 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ma polski dowód rejestracyjny, chyba. A tu nie takie cuda bywają powypisywane. Wójcie-zwróć z łaski swojej uwagę na to jaki ma układ paliwowy-vp44 czy CR, ok?

 

Ze zdjęć-właściwie cały do malowania oprócz paru elementów.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wójcie-zwróć z łaski swojej uwagę na to jaki ma układ paliwowy-vp44 czy CR, ok??"

 

 

Tak, tylko powiedzcie mi jak mam to rozpoznać ???. Jak chcesz mogę cyknąc jakieś zdjęcia. Z drugiej strony 500.000 km na diesla to nic wielkiego pod warunkiem że był należycie traktowany, a tego się już nie dowiesz.

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozpozna:

 

VP44-Z tyłu pompy wychodzą przewody paliwowe wysokiego ciśnienia-stalowe cienkie rurki zakończone nakrętkami pod klucz-do każdego z wtryskiwaczy z osobna.

Z pompy CR wychodzi jeden przewód wys ciśnienia do zbiorczego kolektora w postaci jakby rury albo puszki i dopiero z tego kolektora idą przewody do poszczególnych wtryskiwaczy nad cylindrami.

Do wtryskiwacza CR oprócz rurki-przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia i przewodu przelewowego dochodzić musi kostka z dwoma przewodami elektrycznymi doprowadzającymi sygnały sterujące pracą wtryskiwaczy podobnie jak przy wtrysku benzyny. Do wtryskiwacza układu z pompa wtryskową dochodzą tylko przewody paliwowe, wysokiego ciśnienia i przelew (powrót).

Fotki byłyby jak najbardziej mole widziane.

 

MKmario-angielskiego trochę umiem ale technicznego, a ten akapit zwyt wiele mi nie mówi. Translator też dziwy wypisuje. Byłbyś uprzejmy w dwóch słowach, o co tam chodzi?

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.