Skocz do zawartości

Blogi

Blogi społeczności

  1. Nowe opony letnie Nokian Powerproof znakomicie radzą sobie w każdych, letnich warunkach drogowych. Zapewniają wyjątkową stabilność i precyzyjne sterowanie przy nagłych zmianach pasa ruchu i ostrym hamowaniu.

     

    Nokian Powerproof należą do nowej generacji letnich opon Nokian Tyres zaprojektowanych z myślą o rynku środkowoeuropejskim. Nokian Powerproof gwarantują łatwość prowadzenia i najwyższy komfort jazdy, jak przystało na opony  dedykowane do samochodów osobowych wyższej klasy (kategoria UHP). Oferta obejmuje 51 produktów w rozmiarach od 17 do 20 cali, z indeksem prędkości W (270 km/h) i Y (300 km/h). Nowe produkty będą dostępne wiosną 2019 roku.

    Koncepcja podwójnej strefy bezpieczeństwa, opracowana przez działającego najdalej na północ producenta opon na świecie, gwarantuje równie precyzyjny i pewny kontakt opony Nokian Powerproof z nawierzchnią na autostradzie w deszczu i na zalanym słońcem bulwarze. Znakomitą sterowność opony z segmentu premium potwierdził w trakcie testów mistrz świata Formuły Mika Häkkinen.

    Nowa, mocna konstrukcja letniej opony, przeznaczonej do szybkiej jazdy jest gwarancją wytrzymałości. O wszechstronności i osiągach świadczy również znak jakości przyznany przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD.  

     

    Kierowcy chcą stabilności i bezpieczeństwa w ekstremalnych warunkach 

     

    Zmienne warunki atmosferyczne latem i zmienna jakość nawierzchni europejskich dróg to spore wyzwanie dla kierowców. Różnica temperatury pomiędzy wiosennym porankiem a sierpniowym skwarem może wynosić nawet 40 stopni Celsjusza, w każdej chwili może nadciągnąć burza, a letnie opony muszą sobie z tym wszystkim poradzić. 

    Badanie konsumenckie Nokian Tyres potwierdza, że europejscy kierowcy w oponach letnich cenią sobie przede wszystkim przyczepność na mokrej nawierzchni i stabilność jazdy. Dla właścicieli aut sportowych kluczowe znaczenie ma bezpieczeństwo w warunkach ekstremalnych.

     


    Koncepcja dwustrefowego bezpieczeństwa gwarantuje pewny kontakt z nawierzchnią 

     

    Koncepcja Nokian Powerproof była rozwijana przez cztery lata, w trakcie których z najwyższą uwagą potraktowano kwestie bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad pojazdem nawet przy jeździe z dużą prędkością. Stylowy wygląd produktu z wyższej półki podkreślają ostre linie, typowe dla funkcjonalnego, skandynawskiego wzornictwa.

    - W trakcie prac nad nowymi produktami kładziemy szczególny nacisk na bezpieczeństwo. Wyjątkowa koncepcja podwójnej strefy bezpieczeństwa gwarantuje pewny kontakt z nawierzchnią nowych Nokian Powerproof. Kierowca czuje, że opona jest przyczepna, dostosowuje się do nierówności nawierzchni i natychmiastowo reaguje na ruchy kierownicą zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni, co jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa przy nagłych zmianach pogody - mówi Jarno Röytiö, kierownik działu rozwoju Nokian Tyres.

    W koncepcji podwójnej strefy bezpieczeństwa wzmocniona strefa na zewnętrznym barku opony zapewnia precyzję sterowania. Mocne bloki ze zwężającymi się rowkami bez problemu radzą sobie z dużymi siłami poprzecznymi, a ścięte krawędzie bloków gwarantują precyzyjne reakcje na ruchy kierownicy przy szybkiej jeździe po suchym asfalcie. 

    Strefa bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni zwiększa bezpieczeństwo jazdy w deszczu optymalizując przyczepność z zachowaniem logicznych i stabilnych reakcji na ruchy kierownicą. Trapezowe rowki odprowadzające wodę oddzielają żebro środkowe od żebra położonego najbliższej wewnętrznego barku. Nieregularne kształty dna rowków skutecznie eliminują ryzyko aquaplaningu, przyspieszając odprowadzanie wody z przestrzeni pomiędzy oponą a jezdnią. 

    Wewnętrzne bloki i rowki barku opony zostały zaprojektowane jako całość, której zadaniem jest zapobieganie zjawisku aquaplaningu. Na końcach rowków bloki otwierają się szerzej, a ich ściany boczne maja wcięcia w kształcie rogu. Są to rowki odprowadzające, które dodatkowo ułatwiają pozbywanie się wody.

    Szerokie, polerowane rowki główne są w stanie pomieścić dużą ilość wody, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa jazdy w deszczu.     

     

    Nowa, mocna konstrukcja i przyczepna mieszanka gumowa Dynamic Grip 

     

    Najistotniejszym elementem nowoczesnych letnich opon są trzy szerokie i mocne żebra główne. W nowych Nokian Powerproof bark został zaprojektowany jako pełna struktura, zapewniająca niezbędną precyzję sterowania przy jeździe z dużą prędkością. Nowa, mocna i wytrzymała konstrukcja, opracowana z myślą o szybkiej jeździe, gwarantuje stabilność od wczesnej wiosny do najgorętszych letnich dni, kiedy asfalt jest rozgrzany niemal do czerwoności.

    Wzór bieżnika, opracowany z myślą o wymagających warunkach i szybkiej jeździe, składa się z kilku różnych mieszanek gumowych. Wyjątkowa mieszanka Dynamic Grip oparta jest na funkcjonalnych łańcuchach cząsteczek i polimerów, które tworzą gęstą, elastyczną strukturę przypominającą siateczkę, zapewniającą lepszą przyczepność i większą wytrzymałość w porównaniu z oponami starszych generacji. Wielowarstwowa budowa bieżnika oznacza również mniejsze opory toczenia nowych opon Nokian Powerproof, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa. 

    - Nowy wzór bieżnika i struktura opony zmieniają powierzchnię kontaktu opony z jezdnią tak, aby poprawić czucie nawierzchni i dać szybką reakcję na ruchy kierownicą na suchej i mokrej nawierzchni. Jazda jest pewniejsza i bardziej dynamiczna dzięki lepszej przyczepności i większej wytrzymałości. Różnica jest odczuwalna zarówno na płaskiej jak stół autostradzie, jak i na krętej górskiej drodze o zużytej nawierzchni – wyjaśnia kierownik działu rozwoju, Jarno Röytiö.

     

    Kompleksowy europejski program testowy

     

    Oprócz szczegółowych testów laboratoryjnych i testów w pomieszczeniach zamkniętych, w trakcie prac rozwojowych korzystaliśmy z modelowania komputerowego i kamer rejestrujących obraz z dużą prędkością. Testy w warunkach rzeczywistych odbyły się w Niemczech, Czechach, Hiszpanii, Portugalii i Finlandii. Wytrzymałość nowych produktów została potwierdzona na rozpalonych słońcem szosach Hiszpanii. Testy na torze w Niemczech i Hiszpanii miały na celu dopracowanie nowych opon pod kątem jazdy w ekstremalnych warunkach i z dużą prędkością. 

    - Nowe opony Nokian Powerproof gwarantują znakomity czas reakcji w trakcie prowadzenia pojazdu. Dokładnie taki, jakiego wymaga się od produktów najwyższej klasy. Kiedy opony sprawiają, że czujesz się pewnie za kółkiem, możesz jeździć bezpiecznie, mówi Mika Häkkinen, geniusz prędkości i dwukrotny mistrz świata Formuły 1, którego umiejętności i doświadczenie są nieocenione w procesie rozwoju i testowania nowych produktów.

     

    Większy komfort jazdy

     

    Aby czerpać radość z jazdy, musi być ona płynna i przewidywalna. Nowe Nokian Powerproof pozwalają bezpiecznie, wygodnie i cicho poruszać się po różnej nawierzchni.   

    Półkoliste wcięcia na ścianach podłużnych żeber, przypominające strukturą powierzchnię piłeczki golfowej, zwiększają komfort jazdy. Design cichych rowków to innowacyjne rozwiązanie, które zmniejsza hałas wewnątrz pojazdu i opory toczenia opon. Wokół stopki zastosowano nową mieszankę gumową Clinch, która zwiększa komfort i obniża zużycie paliwa oraz sprawia, że opony toczą się płynnie i cicho. 

     

    Opatentowany komfort i bezpieczeństwo

     

    Oprócz wskaźnika głębokości bieżnika (DSI – Driving Safety Indicator), który został opatentowany przez Nokian Tyres, nowa wszechstronna opona posiada również wskaźnik aquaplaningu. Kiedy głębokość bieżnika spada poniżej 4 milimetrów, znika symbol kropli, informując o zwiększonym ryzyku aquaplaningu. Obszar informacyjny służy do zapisu danych ciśnienia oraz pozycji opony przy zmianie.

  2. Toyota Hilux to prawdziwa legenda motoryzacji. Pickup z Japonii jest synonimem niezawodności i praktyczności, a najnowsze wcielenie ikony tylko to potwierdza. Toyota przygotowała na nasz rynek kilka ciekawych rabatów i promocji. Sprawdzamy, ile trzeba zapłacić za nowego Hiluxa.

     

    toyotahilux.jpg

     

    Przy tworzeniu nowej, ósmej już generacji modelu Hilux Toyota kierowała się zasadą "więcej i lepiej". Nowy Hilux jest mocniejszy, silniejszy i znacznie lepiej przygotowany do jazdy po bezdrożach oraz ciężkiej pracy. Japończycy podkreślają też, że znacznie poprawili wygodę i bezpieczeństwo, a nowy Hilux będzie naszpikowany nowoczesnymi technologiami.

    Pickup mierzy teraz 5335 mm długości (+75 mm), 1855 szerokości (+20 mm) oraz 1815 mm wysokości. Użytkownicy na pewno docenią większą i solidniejszą skrzynię załadunkową. Jej szerokość wzrosła z 1544 mm do 1645 mm. Konstrukcja skrzyni została wzmocniona, aby ograniczyć deformacje i uszkodzenia przy załadunku i rozładunku. Ładowność przekroczyła - magiczną dla pickupów - barierę 1000 kilogramów.

     


     

    hiluxbok.jpg

     

     

    Za napędzanie Hiluxa odpowiedzialny jest nowy silnik wysokoprężny D-4D o mocy 150 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Diesel może współpracować z 6-biegową ręczną skrzynią albo automatem o tej samej liczbie przełożeń. Standardem jest napęd 4x2, ale - jak przystało na auto do ciężkiej pracy - w opcji znajdziemy również pełnoprawny napęd 4x4.

    Aktualnie w salonach Toyoty znajdziemy bardzo duże promocje na Hiluxa i rabaty liczone w tysiącach złotych. 

     

     

    hiluxsrodek.jpg

     

     

    Co dostaniemy w standardzie?

    Toyota Hilux już w standardzie jest bardzo bogato wyposażona. Bez żadnych dopłat otrzymamy m.in.:

    - 7 poduszek powietrznych

    - System wspomagający ruszanie na wzniesieniu (Hill Start Assist)

    - Wspomaganie kierownicy

    - Gniazdko elektryczne 12 V

    - Klimatyzacja manualna

    - Tapicerka materiałowa

    - Przyciski na kierownicy do systemu audio, połączeń telefonicznych i rozpoznawania mowy

    - Automatyczny wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

    - Blokada tylnego dyferencjału (podwójna kabina z napędem 4x4)

    - Kolumna kierownicza regulowana w 2 płaszczyznach

    - Rozkładane jednoczęściowe oparcie tylnej kanapy (podwójna kabina)

    - Podłokietnik w oparciu tylnej kanapy z miejscem na 2 napoje (podwójna kabina)

    - Światła z systemem opóźnionego wyłączania "Follow me home"

    - System audio CD, MP3, WMA, Bluetooth, 2 (pojedyncza kabina) lub 4 głośniki

    - Lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym regulowane ręcznie

    - Kierunkowskazy w lusterkach (półtorej i podwójna kabina)

    - ISOFIX na tylnych skrajnych siedzeniach (podwójna kabina)

    W ofercie znajdziemy oczywiście także wyższe wersje wyposażenia i kilka opcjonalnych pakietów. Pełną ofertę przejrzeliśmy w tym miejscu:
    gazeta.pl

     

×

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.