Jump to content

Ford F-150 SVT Raptor SuperCrew 6.2


Mecenas

473 views

0-300x228.jpg

      

       Od 10 lat kabiny czterodrzwiowe przeżywają prawdziwy rozkwit. Super Crew bo tak nazwał Ford swoją kabinę, daje komfortowy dostęp do wnętrza dla całej rodziny, a przy tym pozostaje w pełni funkcjonalnym samochodem użytkowym typu Pickup. Ale to nie koniec, Ford postanowił że jego pickup będzie się wyróżniał na tle konkurencji nie tylko wyglądem, ale techniką ukrytą pod spodem. Silnik 6.2L V8 411 KM sprawia że jazda Raptorem SVT to czysta adrenalina, a zwieszenie o dużym skoku i amortyzatory Foxy powodują iż skoki na wysokość 1,5 metra nie są czymś niezwykłym.

       Jednym z największych wyzwań stojących przed nowym właścicielem Raptora jest dowiedzieć się jak najwięcej o swoim sprzęcie i oprogramowaniu sterującym ustawienia 4×4 w prawie każdym terenie off-road.

 

        Mamy tutaj konwencjonalny napęd na cztery koła, plus elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego na tylnej osi. Tryb pracy off-road zmienia działanie skrzyni biegów, przytrzymując dłużej na poszczególnych przełożeniach oraz sprawia że reakcja na dodanie gazu jest liniowa w całym zakresie przedziału mocy. Kontrola Hill, automatycznie moduluje hamulce podczas stromych zjazdów, jednocześnie umożliwia kierowcy skupienie się na kierownicy. Kontrola stabilności Advance-Trac może być włączoną, w trybie Sport lub całkowicie wyłączyć i cieszyć się jazda bokiem (drifting) z dużą prędkością. Wszystkie te ustawienia mogą być stosowane niemal w każdym połączeniu.

3.bmp

wyświetlacz "Raptor Mode"

       Szkoda że Raptor nie jest sprzedawany wraz z nauką jazdy off-road, ponieważ jego granice właściwości daleko się przesuwają względem zwykłych pickupów, i żeby je odkryć trzeba użyć wszystkich niezbędnych narzędzi w jakie jest wyposażony. Ale Ford nie pozostawił swoich właścicieli na pastwę losu, wyposażył standardowo Raptora w 4,2 calowy wyświetlacz komputera pokładowego umieszczonego centralnie w zegarach. Ekran o nazwie „Raptor” Mode” informuje o wszystkich systemach off-road, o stanie „krytycznym” naszego pickup’a.

Test okręgu

       Na okręgu o średnicy 90 m odbył się pierwszy test. Zewnętrzny pierścień był pokryty sypkim śniegiem, a wewnętrzny lodem przypominającym lodowisko NHL. Trzymaliśmy się na warstwie śniegu pod która była warstwa lodu więc wydusiliśmy to co najlepsze z obu powierzchni.

 

        2.bmp4.bmp

      

Po trzech okrążeniach nie dało się uzyskać spójnego rytmu, ale postanowiliśmy pozmieniać ustawienia kontroli trakcji i wywnioskowaliśmy że SuperCrew (rozstaw osi 3,68 m) znacznie lepiej daje się kontrolować w porównaniu z SuperCab ( rozstaw osi 3,38). W ostatnim okrążeniu maska była skierowana do wewnątrz a tył zjechał na zewnętrzny ring i poruszał się po jego osi. Gdy doprowadzaliśmy do zerwania trakcji, Raptor SuperCrew wolniej wchodził w poślizg w porównaniu z SuperCab, jazda była bardziej przewidywalna ale także trudniejsza do odzyskania. SuperCrew daje większą przezorność w sytuacji niskiej przyczepności. Kierowca znacznie lepiej odczuwa moment gdy miało się cos wydarzyć, zawieszenie informuje nas o tym pierwsze.

Slalom „golfowy” OES

 

5.bmp

 

       Następne ćwiczenie to slalom oczywiście na oblodzonym pasie startowym, aby zobaczyć jak szybko można jechać Raptorem między tyczkami. Żeby zrekompensować długość SuperCrew i moment bezwładności, inżynierowie z Forda zmienili przełożenia przekładni kierowniczej (16,1 vs 20,1 SuperCab), dało to podobne uczucie skrętu i siły, jaką trzeba użyć w SuperCab. W praktyce musieliśmy jeszcze pamiętać o dodatkowych 136 kg masy w SuperCrew plus rozstaw osi.        Slalom uświadomił nam jak dobrze spisywały się opony LT 315/70R17 BF Goodrich All-Terrain w warunkach zimowych, które tak naprawdę zostały zaprojektowane na warunki pustynne. Bardzo dobra przyczepność boczna, jazda slalomem bez problemów. Według inżynierów Forda i BF Goodrich przed wprowadzeniem modelu 2010 F-150 SVT Raptor 5.4 , opony otrzymały nową formułę mieszanki, poprawiającą jazdę na śniegu i lodzie. Jazda po zamrożonych twardych drogach nie była męcząca i mile nas zaskakiwała w ślizgich warunkach.

 

7.bmp

 

       Przez cały dzień jazdy, oraz zmiany z innym kierowcą przetestowaliśmy ilość miejsca w kabinie i ergonomie. Fotel kierowcy i pasażera z przodu jest bardzo komfortowy. Z tyłu ilość miejsca na nogi jest porównywana z limuzyna. Bez problemu można podróżować z trójką dzieci z tyłu i jeszcze przed nimi bagaż.

       Po licznych zapytaniach klientów odnośnie dłuższego rozstawu Raptora SVT, Ford stworzył SuperCrew i zrobił to dobrze, naszym zdaniem przejął pałeczkę zaszczytu jaką miał do tej pory w ostatnich latach Dodge Power Wagon. Raptor to mocny hardcorowy Full Size Pickup, ma muskularną budowę, świetne właściwości jezdne i komfortowe wnętrze. Został stworzony dla dorosłych jak i  ich dzieci, bardzo dobre właściwości holowania przyczep to kolejna nieoceniona zaleta. Reasumując Ford F-150 Raptor SVT  SuperCrew to  doskonałe narzędzie pracy w każdych warunkach.

 

rap.jpg

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


  • Similar Content

    • By Wajdzik
      Witam, znalazłem ciekawą ofertę na necie:
      https://www.olx.pl/oferta/ford-f-150-3-5b-raptor-CID5-IDG8oyB.html
       
      Tylko interesuje mnie fakt, że ma wnętrze RAPTORA....wiecie może czy były takie seryjnie produkowane? Czy to jakaś modyfikacja....?
    • By szpon79
      Witam, jestem tu nowy. Czy ktoś pomoże w zakresie części do f-150 z 2018 . Szukam uszczelniacza na wał ale wszystkie sklepy do których dzwoniłem spławiły mnie .
      jest ktoś kto potrafi ogarnąć taki temat .Pozdrawiam
    • By barthez
      Witam Szanowne Grono.
      Na chwilę obecną nie jestem jeszcze w posiadaniu pickupa, jednak w najbliższym czasie rozważam zakup i nie ukrywam, że liczę na wsparcie użytkowników tego forum.
      Waham się między Ford F-150, a Dodge RAM 1500.
      Wymagania:
      1. Będzie to drugie auto w rodzinie 4, a może 5-cio osobowej, więc kabina Crew-cab lub podobna. Wyjazdy krótkie, ewentualnie max 100km
      2. Dużo będzie jeździła żona - lubi duże auta, ogarnia kierownicę i gabaryt, więc z parkowaniem sobie poradzi.
      3. Silnik: benzyna V8 >5,0l. Marzy się 5,7 HEMI. Jestem skrzywiony na punkcie V8, więc inne 1,3l ecoboosty nie wchodzą w grę. Nie chodzi mi o moc, tylko o dźwięk
      4. LPG
      5. Raczej 4x4 niż 4x2
      6. Wielkość paki ma drugorzędne znaczenie
      7. Budżet do 30 kpln, więc roczniki chyba od 2004 - ...2010?
       
      I teraz kilka pytań:
      1. Użytkownicy z zachodniej Polski są na forum? Chętnie podjadę pogadać
      2. Jakie główne i standardowe problemy w powyższych autach? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
      3. Namiary na ogarnięte warsztaty, najlepiej w zachodniej PL?
      4. Czy w tym budżecie jest sens w ogóle czegoś takiego szukać?
       
      Zaznaczę od razu, że mam zwyczaj najpierw używać opcji szukaj, co też uczyniłem, ale odpowiedzi na te pytanie nie znalazłem
       
    • By Raptor
      Witam 
      Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś na temat tego samochodu? 
      Zaczynam przygodę z pick up i padło na Rengera Raptora. Tylko czy to dobry wybór? 
    • By nicarm
      Witam
       
      Podobno w F-150  roczniki 1997-2002 świece latają aż miło (za mało gwintu). Czy ktoś z was miał taki problem o którym opowiada ten mechanik?
       
       


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.