Skocz do zawarto艣ci
  • wpis贸w
    10
  • komentarze
    2
  • wy艣wietle艅
    808

O blogu

Zawsze na temat pickup贸w 馃槈

Wpisy na tym blogu

Nowa Toyota Hilux - legendarny pickup w korzystnej cenie

Toyota Hilux to prawdziwa legenda motoryzacji. Pickup z Japonii jest synonimem niezawodno艣ci i praktyczno艣ci, a najnowsze wcielenie ikony tylko to potwierdza. Toyota przygotowa艂a na nasz rynek kilka ciekawych rabat贸w i promocji. Sprawdzamy, ile trzeba zap艂aci膰 za nowego Hiluxa. 聽 聽 Przy tworzeniu nowej, 贸smej ju偶 generacji modelu Hilux Toyota kierowa艂a si臋 zasad膮 "wi臋cej i lepiej". Nowy Hilux jest mocniejszy, silniejszy i znacznie lepiej przygotowany do jazdy po bezdro偶ach oraz ci臋偶kiej pracy. Japo艅czycy podkre艣laj膮 te偶, 偶e znacznie poprawili wygod臋 i bezpiecze艅stwo, a nowy Hilux b臋dzie naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Pickup mierzy teraz 5335 mm d艂ugo艣ci (+75 mm), 1855 szeroko艣ci (+20 mm) oraz 1815 mm wysoko艣ci. U偶ytkownicy na pewno doceni膮 wi臋ksz膮 i solidniejsz膮 skrzyni臋 za艂adunkow膮. Jej szeroko艣膰 wzros艂a z 1544 mm do 1645 mm. Konstrukcja skrzyni zosta艂a wzmocniona, aby ograniczy膰 deformacje i uszkodzenia przy za艂adunku i roz艂adunku. 艁adowno艣膰 przekroczy艂a - magiczn膮 dla pickup贸w - barier臋 1000 kilogram贸w. 聽
聽 聽 聽 Za nap臋dzanie Hiluxa odpowiedzialny jest nowy silnik wysokopr臋偶ny D-4D o mocy 150 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Diesel mo偶e wsp贸艂pracowa膰 z 6-biegow膮 r臋czn膮 skrzyni膮 albo automatem o tej samej liczbie prze艂o偶e艅. Standardem jest nap臋d 4x2, ale - jak przysta艂o na auto do ci臋偶kiej pracy - w opcji znajdziemy r贸wnie偶 pe艂noprawny nap臋d 4x4. Aktualnie w salonach Toyoty znajdziemy bardzo du偶e promocje na Hiluxa i rabaty liczone w tysi膮cach z艂otych.聽 聽 聽 聽 聽 Co dostaniemy w standardzie? Toyota Hilux ju偶 w standardzie jest bardzo bogato wyposa偶ona. Bez 偶adnych dop艂at otrzymamy m.in.: - 7 poduszek powietrznych - System wspomagaj膮cy ruszanie na wzniesieniu (Hill Start Assist) - Wspomaganie kierownicy - Gniazdko elektryczne 12 V - Klimatyzacja manualna - Tapicerka materia艂owa - Przyciski na kierownicy do systemu audio, po艂膮cze艅 telefonicznych i rozpoznawania mowy - Automatyczny wy艂膮cznik poduszki powietrznej pasa偶era - Blokada tylnego dyferencja艂u (podw贸jna kabina z nap臋dem 4x4) - Kolumna kierownicza regulowana w 2 p艂aszczyznach - Rozk艂adane jednocz臋艣ciowe oparcie tylnej kanapy (podw贸jna kabina) - Pod艂okietnik w oparciu tylnej kanapy z miejscem na 2 napoje (podw贸jna kabina) - 艢wiat艂a z systemem op贸藕nionego wy艂膮czania "Follow me home" - System audio CD, MP3, WMA, Bluetooth, 2 (pojedyncza kabina) lub 4 g艂o艣niki - Lusterka zewn臋trzne w kolorze czarnym regulowane r臋cznie - Kierunkowskazy w lusterkach (p贸艂torej i podw贸jna kabina) - ISOFIX na tylnych skrajnych siedzeniach (podw贸jna kabina) W ofercie znajdziemy oczywi艣cie tak偶e wy偶sze wersje wyposa偶enia i kilka opcjonalnych pakiet贸w.聽Pe艂n膮 ofert臋 przejrzeli艣my w tym miejscu:
gazeta.pl 聽

Mecenas

Mecenas

PaxPower buduje nowoczesnego Forda Raptora V-8

Ford F-150 Raptor to sprawna聽i wszechstronna maszyna prosto z fabryki. Mo偶esz wybra膰 jedn膮 z nich u dealera i uda膰 si臋 prosto do Baja w USA. Mimo to wielu ludzi t臋skni za ha艂asem z wcze艣niejszej wersji, kt贸ra zosta艂a wyposa偶ona w silnik V-8. PaxPower rozwija sw贸j niszowy rynek, by przyci膮gn膮膰聽ludzi, zamieniaj膮c przetworniki F-150 wyposa偶one w V-8 w Raptory. Musisz zacz膮膰 od roku modelowego 2015 lub nowszego Forda F-150. U偶ywaj膮c tej ci臋偶ar贸wki jako podstawy do budowy, PaxPower zamienia wszystkie cz臋艣ci zawieszenia na lifty聽u偶ywane w fabrycznym Raptorze. Obejmuje to wewn臋trzne wstrz膮sy obej艣ciowe Foxa, g贸rne i dolne wahacze, osie CV, dr膮偶ki kierownicze, przewody hamulcowe, resory pi贸rowe, ograniczniki uderze艅 i spr臋偶yny. S膮 to cz臋艣ci Forda, kt贸re s膮 obj臋te 24-miesi臋czn膮 gwarancj膮 Forda, a PaxPower twierdzi, 偶e koszt wszystkich u偶ytych przedmiot贸w przekroczy艂by 6 500 USD. Posiadanie go profesjonalnie zainstalowanego za 艂膮czn膮 cen臋 7 450 USD nie wydaje si臋 z艂ym rozwi膮zaniem. Po zainstalowaniu, F-150 z nap臋dem V-8 ma teraz skok zawieszenia podobny do Raptora o 6,0 dodatkowych cali nad magazynem. Przednia z臋batka jest o 4,0 cala szersza, a przednie zawieszenie mo偶na podnie艣膰, aby uzyska膰 wind臋 o wysoko艣ci od 4,0 do 6,0 cala. Brzmi to zabawnie, ale PaxPower mo偶e troch臋 zaj膮膰. 聽 聽 Zestaw Full Conversion zawiera wszystko, o czym wspomniano powy偶ej, ale teraz ma wp艂yw na agresywn膮 stylizacj臋 na Raptorze. 艁膮czna cena zestawu wynosi 24.950 USD. Opr贸cz modernizacji zawieszenia, skonwertowana ci臋偶ar贸wka b臋dzie nosi膰 ochraniacze Raptor, kaptur, boki, odblaski b艂otnik贸w, elementy wyko艅czeniowe, zderzaki i p艂yty po艣lizgowe. S膮 jeszcze inne opcje wymiany r贸偶nych k贸艂, opon, uk艂ad贸w wydechowych, grafiki, o艣wietlenia i jeszcze wi臋cej ulepsze艅 zawieszenia. Niekt贸rzy z was mog膮 na tym poprzesta膰, ale je艣li ju偶 wydali艣cie tyle kasy, to dlaczego nie przenie艣膰 swojej ci臋偶ar贸wki na wy偶szy poziom? PaxPower ma zestaw do艂adowania, kt贸ry mo偶e przynie艣膰 Raptor-ized F-150 do 758 koni mechanicznych. To troch臋 wi臋cej ni偶 450 KM, kt贸re mo偶na znale藕膰 na seryjnym聽Raptorze. Ca艂o艣膰 tej dodatkowej mocy osi膮ga si臋 dzi臋ki zastosowaniu 2,9-litrowej spr臋偶arki typu Whipple i 5,0-litrowego V-8. Jest po艂膮czony z przepustnic膮 o 艣rednicy 132 mm i intercoolerem powietrze-woda. Je艣li uznasz, 偶e dodatkowa moc jest niezb臋dna, b臋dziesz musia艂 rozsta膰 si臋 z dodatkow膮 kwot膮 12 450 $. Wi臋c je艣li zrobi艂e艣 zar贸wno zestaw Full Conversion, jak i upgrade do艂adowania, patrzysz na 37 400 $. To mn贸stwo got贸wki, ale to tak偶e powa偶na aktualizacja do ka偶dego standardowego V-8 F-150. Je艣li Ford nie zbuduje V-8 Raptora swoich marze艅, wydaje si臋, 偶e PaxPower to zrobi. 聽 聽 聽 聽 聽 聽

Mecenas

Mecenas

Nowy Ford Super Duty

Wojny pickup'ow w Stanach聽maszeruj膮 na gor膮cym wycisku聽przez wszystkie klasy ci臋偶ar贸wek, poniewa偶 wszyscy trzej ci臋偶cy producenci聽ci臋偶ar贸wek przygotowuj膮 si臋 do wej艣cia na rynek z nowymi lub zliftowanymi聽produkcjami.聽GM i Ram b臋d膮 oferowa膰 nowe, trzy-kwartowe i jednotonowe ci臋偶ar贸wki, a Ford b臋dzie mia艂 co艣 bardziej zbli偶onego do od艣wie偶enia 艣redniego modelu na rok modelowy 2020.聽Oto, co ostatnio z艂apali nasi szpiedzy w Dearborn w stanie Michigan. 聽 "To jest nasze pierwsze spojrzenie na zrewidowany Ford F-Series Super Duty. Modele Super Duty b臋d膮 poddawane umiarkowanym liftom, gdy pojawi膮 si臋 modele nowej generacji 2020, w tym lifty聽聽ju偶 widziane w聽201-F-150. B臋d膮 one zawiera膰 now膮 10-biegow膮 automatyczn膮 skrzyni臋 bieg贸w i cz臋艣膰聽聽technologii bezpiecze艅stwa kierowcy聽Forda Co-Pilot360聽. "Wi臋ksze zmiany, o kt贸rych s艂yszeli艣my, s膮 pod mask膮: nowy silnik V-8 jest przeznaczony do zast膮pienia starzej膮cej si臋 jednostki benzynowej V8 o pojemno艣ci 6,8 litra (obecnie dost臋pna tylko w ci臋偶ar贸wkach o 艣redniej no艣no艣ci), co poprawia ekonomik臋 zu偶ycia paliwa Zgodnie z naszymi 藕r贸d艂ami, nowy silnik b臋dzie mia艂 7,0 litrowy silnik V-8 z przeznaczeniem na Windsor w Ontario, a na zewn膮trz pojawi si臋 nowa kratka i przeprojektowane reflektory, a ty艂 b臋dzie prawdopodobnie na艣ladowa膰 zmiany widoczne na ekranie. Ford F-150 ze zmienionymi tylnymi 艣wiat艂ami, tyln膮 klap膮 i nowym zaczepem tylnej klapy. "Rok 2020 Ford Super Duty ma zosta膰 wydany w 2019 roku." 聽 聽 聽 藕r贸d艂o i zdj臋cia spiedbilde

Mecenas

Mecenas

Ford Focus Courier - nowy pomys艂 Forda

Ford robi kompletn膮 rewolucj臋 w gamie modelowej. Znikn膮 znane dotychczas modele, a w ich miejsce wejd膮 zupe艂nie nowe pomys艂y. Najnowsze doniesienia z USA m贸wi膮 kompaktowym pickupie na bazie Forda Focusa. 聽 聽 聽 Jaki艣 czas temu ameryka艅ski producent zapowiedzia艂 rezygnacj臋 z sedan贸w i ma艂ych samochod贸w na rzecz m.in. bardziej perspektywicznych crossover贸w. Jednak nie dojdzie tylko do zmniejszania si臋 gamy. Jaki艣 czas temu Ford z艂o偶y艂 wniosek o rejestracj臋 nazwy towarowej 鈥濩ourier鈥. Przedstawiciele ameryka艅skiej marki oficjalnie zaprzeczyli doniesieniom na temat nowego pickupa, ale to 偶adne zaskoczenie. Nowy samoch贸d m贸g艂by si臋 wpasowa膰 w gamie modelowej poni偶ej oferowanego dotychczas Forda Rangera. Ford Courier to dobrze znany model oferowany przez d艂ugie lata w wybranych krajach Ameryki 艁aci艅skiej. Stary model pracowa艂 na p艂ycie pod艂ogowej Forda Fiesty, a najnowsze 藕r贸d艂a donosz膮, 偶e baz膮 dla nowego b臋dzie podwozie aktualnego Focusa. 聽
Nowe wcielenie Forda Couriera mo偶e by膰 zasilane turbodo艂adowanym silnikiem 1.5 o mocy 150 lub 180 KM. To oznacza, 偶e na li艣cie wyposa偶enia pojawi si臋 8-biegowa skrzynia automatyczna. Jednak nap臋d na cztery ko艂a raczej nie wchodzi w rachub臋.
聽 Kiedy kilka miesi臋cy temu Ford zapowiedzia艂 rezygnacj臋 z takich modeli jak Fusion, Fiesta czy Taurus 鈥 wszyscy z niedowierzaniem przecierali oczy. Teraz pozostaje czeka膰, kiedy zupe艂nie nowe samochody ze wspomnianych wcze艣niej, popularnych segment贸w pojawi膮 si臋 na rynku. 聽

Mecenas

Mecenas

 

2019 Chevrolet Silverado 1500 chce, aby holowanie by艂o bezpieczniejsze

Po rozmowie z oko艂o 7000 klient贸w samochod贸w ci臋偶arowych Chevroleta i skre艣leniu ponad 18 000 godzin procesu, zesp贸艂 in偶ynier贸w pracuj膮cy nad聽Chevroletem Silverado 1500聽w聽2019 roku聽聽zdecydowa艂 si臋 na podniesienie holowania z ca艂kowicie nowym p贸艂tonowym pickupem.聽W rzeczywisto艣ci 60 procent ankietowanych stwierdzi艂o, 偶e holowanie by艂o kluczowym czynnikiem przy ich nast臋pnym zakupie. Nowe Silverado 1500, w drodze do salon贸w dealerskich, b臋dzie oferowa膰 kilka zupe艂nie nowych technologii i pakiet贸w holowniczych.聽Zapewni r贸wnie偶 zupe艂nie nowy tag drzwi, kt贸ry pozwoli w艂a艣cicielom zobaczy膰, ile ich poszczeg贸lne pickupy mog膮 bezpiecznie holowa膰 i przenosi膰.聽Nowy tag drzwi b臋dzie zawiera艂 zar贸wno maksymaln膮 mas臋 pi贸ra, jak i 艂膮czn膮 mas臋 brutto dla pickupa, kt贸ra pokazuje dok艂adnie, ile mo偶e bezpiecznie holowa膰 samoch贸d ci臋偶arowy.聽Inne numery na tej nowej etykiecie drzwi b臋d膮 obejmowa膰 og贸lne oceny masy ca艂kowitej pojazdu i tylnej osi, maksymaln膮 艂adowno艣膰 i mas臋 w艂asn膮 ci臋偶ar贸wki.聽(Te znaki drzwi nie s膮 wymagane przez rz膮d). W艣r贸d nowych technologii dost臋pnych jako opcja,聽aplikacja telefoniczna myChevrolet聽聽dostarczy list臋 kontroln膮 holowania, s艂ownik termin贸w, a nawet pozwoli kierowcom na samodzielne przeprowadzenie test贸w przyczepno艣ci z ich telefonu. 聽 聽 Dla nabywc贸w samochod贸w ci臋偶arowych, kt贸rzy wiedz膮, 偶e b臋d膮 cz臋艣ciej holowa膰, Chevy oferuje to, co nazywa swoim Advance Trailering System.聽Obejmuje to funkcj臋 automatycznego wspomagania hamulc贸w postojowych, kt贸ra zapobiega cofaniu podczas zdejmowania stopki z hamulca podczas zaczep贸w;聽nowy widok wskaz贸wek dotycz膮cych haka w kamerze zapasowej z nowymi dynamicznymi liniami kopii zapasowych;聽oraz nowy system monitorowania ci艣nienia w oponach, kt贸ry mo偶e obejmowa膰 opony przyczepy i funkcje odczytu temperatury i ci艣nienia.聽Dodatkowo ten zaawansowany system dost臋pny w aplikacji myChevrolet mo偶e 艣ledzi膰 przebieg w czasie rzeczywistym, temperatur臋 transmisji i zapewnia膰 monitorowanie dla kierowcy maksymalnie pi臋ciu r贸偶nych typ贸w przyczep.聽Jest nawet opcja Trailer Theft Alert, kt贸ra po艂膮czy twoj膮 przyczep臋 z systemem alarmowym pojazdu holowniczego, dmucha wszystkie klaksony i 艣wiat艂a, je艣li uprz膮偶 jest od艂膮czona. Ostatnim elementem uk艂adanki holowniczej jest zestaw zmodernizowanych kamer, w sumie cztery, kt贸re obejmuj膮 pojazd, aby zapewni膰 270-stopniowy widok w danym momencie.聽Kamery znajduj膮 si臋 w dolnej cz臋艣ci lusterek wstecznych oraz w tylnej klapie, z opcjonaln膮 czwart膮 kamer膮 dost臋pn膮 do zamontowania z ty艂u przyczepy, kt贸ra musi by膰 okablowana. Zaawansowany system nawigacyjny b臋dzie standardem w wyko艅czeniach LTZ i High Country i b臋dzie dost臋pny w wersji LT, RST i Trail Boss za 240 USD.聽Ceny opcji b臋d膮 si臋 zmienia膰 w zale偶no艣ci od wyko艅czenia i funkcji. Zdj臋cia producenta 聽 聽 聽 聽 聽 藕r贸d艂o: puckuptrucks

Mecenas

Mecenas

 

Koniec Wranglera - JEEP stawia na Pickupy

Ch臋tni na aktualn膮 generacj臋 Jeepa Wranglera musz膮 si臋 pospieszy膰, poniewa偶 ju偶 w kwietniu zako艅czy si臋 produkcja tego modelu. W planach Amerykan贸w jednak jest bardzo ciekawy model, kt贸ry do艂膮czy w ofercie do nowego Wranglera. 聽 Ju偶 7 kwietnia 2018 roku fabryka nale偶膮ca do koncernu Fiat Chrysler w ameryka艅skim Toledo oficjalnie zako艅czy produkcj臋 Jeepa Wranglera JK. Obiekt b臋dzie przygotowywany do przyj臋cia nowej wersji legendarnej teren贸wki (JL), ale nowy samoch贸d zadebiutuje dopiero w listopadzie. Przy okazji b臋dzie tam powstawa膰 zupe艂nie nowy pickup na bazie teren贸wki. Ameryka艅sko-w艂oski koncern ma bardzo ambitne plany odno艣nie tego samochodu. Produkcja Wranglera zwi臋kszy si臋 z 60 tys. do 300 tys. egzemplarzy rocznie. Wersja pickup b臋dzie powstawa膰 w nak艂adzie 100 tys. egzemplarzy. W zesz艂ym roku Jeep sprzeda艂 na 190 tys. Wrangler贸w tylko na terenie USA 鈥 to drugi najpopularniejszy model po Grand Cherokee (240 tys. egzemplarzy) i Cherokee (170 tys. egz.). W zesz艂ym roku koncern FCA sprzeda艂 prawie 2,06 mln samochod贸w. Najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮 cieszy艂 si臋 pickup Ram 鈥 ponad 500 tys. sprzedanych egzemplarzy. 聽 藕r贸d艂o: moto

Mecenas

Mecenas

Volkswagen Atlas Tanoak

Po bardzo ciep艂ym przyj臋ciu przez Amerykan贸w Atlasa Volkswagen szykuje kolejne modele na ameryka艅ski rynek. Obok Atlasa Cross Sport w Nowym Jorku pokazano tak偶e koncepcyjnego Atlasa w wersji pickup. 聽 Volkswagen ma w swojej ofercie pickupa, ale Amarok to zdecydowanie zbyt ma艂y samoch贸d, jak na ameryka艅skie standardy. Dlatego w Nowym Jorku pokazano zupe艂nie nowy projekt. Volkswagen Atlas Tanoak Concept to na razie zabawa stylist贸w i lu藕na zapowied藕 przysz艂ego modelu. Na razie przedstawiciele VW nie zdradzaj膮 偶adnych szczeg贸艂贸w i nawet nie wspominaj膮 o ewentualnej premierze rynkowej. Atlasa Tanoak (nazwa nawi膮zuje do gatunku drzew, kt贸re rosn膮 na zachodnim wybrze偶u USA) mo偶emy wi臋c traktowa膰 jak rozgrzewk臋 in偶ynier贸w i stylist贸w. 聽 聽 聽 Koncept powsta艂 na bazie platformy MQB. Mierzy ponad 5,4 m d艂ugo艣ci i 3,25 m rozstawu osi. Jest wi臋c sporo wi臋kszy od Atlasa, kt贸ry ma lekko ponad 5 m. W Stanach takie rozmiary oznaczaj膮, 偶e Volkswagen Atlas Tanoak wpisa艂by si臋 na rynku w segment "pickup贸w 艣redniej wielko艣ci". Pod mask臋 trafi艂 silnik z SUV-a. To 3,6-litrowa V-sz贸stka o mocy 276 KM, sparowana z 8-stopniowym automatem. Nap臋d to oczywi艣cie 4Motion. Producent obiecuje, 偶e z tym silnikiem pickup rozp臋dza si臋 do 100 km/h w 8,5 sekundy 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽

Mecenas

Mecenas

Ford F-150 Limited - luksusowy pickup z silnikiem z raptora

Mi艂o艣膰 Amerykan贸w do pickup贸w nie s艂abnie. Ford w艂a艣nie zaprezentowa艂 kolejn膮 wersj臋 hitu nr 1 w USA, nowego Forda F-150. F-150 Limited to nie tylko wyposa偶enie z najwy偶szej p贸艂ki, ale tak偶e silnik przeszczepiony prosto z Raptora. 聽 聽 Forda F-150 Limited b臋dzie nap臋dza膰 dok艂adnie ten sam silnik, kt贸ry znajdziemy pod mask膮 najnowszego F-150 Raptora. Je偶eli przespali艣cie premier臋 hardcorowego pickupa, to przypominamy, 偶e nie jest to ju偶 pot臋偶ne V8, a podw贸jnie do艂adowany silnik EcoBoost. Amerykanie postawili na 3,5-litrow膮 V-sz贸stk臋 o mocy 450 KM i 691 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W F-150 Limited 3.5 EcoBoost V6 ma mie膰 dok艂adnie identycznie liczby. Niestety, Ford nie zdradza jeszcze 偶adnych innych szczeg贸艂贸w, nie znamy wi臋c oficjalnych osi膮g贸w. Podano tylko, 偶e V6 b臋dzie wsp贸艂pracowa艂o z najnowszym, bardzo szybkim automatem o 10 prze艂o偶eniach. To chwalona przek艂adnia, kt贸r膮 Ford stworzy艂 we wsp贸艂pracy z GM, pracuje m.in. w nowym Mustangu i Camaro. 聽 Wersja Limited to sam szczyt oferty nowego Forda F-150. Jest to najbardziej luksusowa i najlepiej wyposa偶ona odmiana pickupa nr 1 w Stanach. Ford okre艣la F-150 Limited mianem "pickupa klasy premium". Do wyko艅czenia wn臋trza wykorzystano tu prawdziw膮 sk贸r臋, aluminium i najlepsze materia艂y, jakie marka ma w zanadrzu. Ka偶dy Ford F-150 Limited b臋dzie mia艂 plakietk臋 z unikalnym numerem. 聽 Wyposa偶enie to tak偶e najwy偶sza p贸艂ka w klasie. Podczas prezentacji chwalono si臋 m.in. wentylacj膮 i ogrzewaniem foteli z funkcj膮 masa偶u, topowym nag艂o艣nieniem, du偶ym ekranem systemu SYNC3 (obs艂uguje Apple CarPlay oraz Android Auto) czy kamerami 360. R贸wnie imponuj膮ca ma by膰 lista pok艂adowych system贸w wsparcia kierowcy. 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽

Mecenas

Mecenas

 

Tesla Pickup z dwoma silnikami elektrycznymi

Elon Musk nie wytrzyma艂 i postanowi艂 podzieli膰 si臋 nowymi szczeg贸艂ami dotycz膮cymi kolejnego projektu Tesli, czyli pickupa. Kolejne fragmenty specyfikacji Tesla Pickup Musk ujawni艂 oczywi艣cie na Twitterze. Samoch贸d b臋dzie standardowo wyposa偶ony w podw贸jny silnik elektryczny. 聽 聽 Musk potwierdzi艂, 偶e Tesla Pickup b臋dzie mia艂聽dwa silniki elektryczne oraz nap臋d na obie osie w standardzie.聽Szef Tesli poda艂 te偶, 偶e samoch贸d ma oferowa膰 "szalony moment obrotowy". To z pewno艣ci膮 dobra wiadomo艣膰 dla tych klient贸w, kt贸rzy zamierzaliby u偶ywa膰 takiego auta w艂a艣nie do przewo偶enia towar贸w. Do tego Musk poda艂, 偶e nowy samoch贸d b臋dzie mia艂 zaawansowany system zawieszenia, kt贸ry dostosowuje kompresj臋 i t艂umienie w zale偶no艣ci od tego, jaki 艂adunek akurat przewozimy naszym Pickupem. Samoch贸d ma tak偶e mie膰聽specjalne gniazda elektryczne, kt贸re pozwol膮 na u偶ywanie r贸偶nych narz臋dzi bez potrzeby szukania normalnego gniazdka. 聽 Opr贸cz tego Tesla Pickup dostanie tak偶e聽360-stopniowe kamerki oraz sonar.聽Wygl膮da na to, 偶e to kolejny projekt zaraz obok np. Roadstera czy Tesli Semi, kt贸ry mia艂by za nied艂ugo pojawi膰 si臋 na globalnym rynku. Na to jednak przyjdzie jeszcze chwil臋 poczeka膰. 藕r贸d艂o: komputerswiat

Mecenas

Mecenas

Ford F-150 SVT Raptor SuperCrew 6.2

Od 10 lat kabiny czterodrzwiowe prze偶ywaj膮 prawdziwy rozkwit. Super Crew bo tak nazwa艂 Ford swoj膮 kabin臋, daje komfortowy dost臋p do wn臋trza dla ca艂ej rodziny, a przy tym pozostaje w pe艂ni funkcjonalnym samochodem u偶ytkowym typu Pickup. Ale to nie koniec, Ford postanowi艂 偶e jego pickup b臋dzie si臋 wyr贸偶nia艂 na tle konkurencji nie tylko wygl膮dem, ale technik膮 ukryt膮 pod spodem. Silnik 6.2L V8 411 KM sprawia聽偶e jazda Raptorem聽SVT聽to czysta adrenalina, a zwieszenie o du偶ym skoku i amortyzatory聽Foxy聽powoduj膮 i偶 skoki na wysoko艣膰 1,5 metra nie s膮 czym艣 niezwyk艂ym. 聽聽聽聽聽聽聽Jednym z najwi臋kszych wyzwa艅 stoj膮cych przed nowym w艂a艣cicielem Raptora jest dowiedzie膰 si臋 jak najwi臋cej o swoim sprz臋cie i oprogramowaniu steruj膮cym ustawienia 4脳4 w prawie ka偶dym terenie off-road. 聽 聽聽聽聽聽聽聽 Mamy tutaj konwencjonalny nap臋d na cztery ko艂a, plus elektroniczn膮 blokad臋 mechanizmu r贸偶nicowego na tylnej osi. Tryb pracy off-road zmienia dzia艂anie skrzyni bieg贸w, przytrzymuj膮c d艂u偶ej na poszczeg贸lnych prze艂o偶eniach oraz sprawia 偶e reakcja na dodanie gazu jest liniowa w ca艂ym zakresie przedzia艂u mocy. Kontrola Hill, automatycznie moduluje hamulce podczas stromych zjazd贸w, jednocze艣nie umo偶liwia kierowcy skupienie si臋 na kierownicy. Kontrola stabilno艣ci Advance-Trac mo偶e by膰 w艂膮czon膮, w trybie Sport lub ca艂kowicie wy艂膮czy膰 i cieszy膰 si臋 jazda bokiem (drifting) z du偶膮 pr臋dko艣ci膮. Wszystkie te ustawienia mog膮 by膰 stosowane niemal w ka偶dym po艂膮czeniu. wy艣wietlacz "Raptor Mode" 聽聽聽聽聽聽 Szkoda 偶e Raptor nie jest sprzedawany wraz z nauk膮 jazdy off-road, poniewa偶 jego granice w艂a艣ciwo艣ci daleko si臋 przesuwaj膮 wzgl臋dem zwyk艂ych pickup贸w, i 偶eby je odkry膰 trzeba u偶y膰 wszystkich niezb臋dnych narz臋dzi w jakie jest wyposa偶ony. Ale Ford nie pozostawi艂 swoich w艂a艣cicieli na pastw臋 losu, wyposa偶y艂 standardowo Raptora w 4,2 calowy wy艣wietlacz komputera pok艂adowego umieszczonego centralnie w zegarach. Ekran o nazwie 鈥濺aptor鈥 Mode鈥 informuje o wszystkich systemach off-road, o stanie 鈥瀔rytycznym鈥 naszego pickup鈥檃. Test okr臋gu 聽聽聽聽聽聽 Na okr臋gu o 艣rednicy 90 m odby艂 si臋 pierwszy test. Zewn臋trzny pier艣cie艅 by艂 pokryty sypkim 艣niegiem, a wewn臋trzny lodem przypominaj膮cym lodowisko NHL. Trzymali艣my si臋 na warstwie 艣niegu pod kt贸ra by艂a warstwa lodu wi臋c wydusili艣my to co najlepsze z obu powierzchni. 聽 聽聽聽聽聽聽聽聽 聽聽聽聽聽聽 Po trzech okr膮偶eniach nie da艂o si臋 uzyska膰 sp贸jnego rytmu, ale postanowili艣my pozmienia膰 ustawienia kontroli trakcji i wywnioskowali艣my 偶e SuperCrew (rozstaw osi 3,68 m) znacznie lepiej daje si臋 kontrolowa膰 w por贸wnaniu z SuperCab ( rozstaw osi 3,38). W ostatnim okr膮偶eniu maska by艂a skierowana do wewn膮trz a ty艂 zjecha艂 na zewn臋trzny ring i porusza艂 si臋 po jego osi. Gdy doprowadzali艣my do zerwania trakcji, Raptor SuperCrew wolniej wchodzi艂 w po艣lizg w por贸wnaniu z SuperCab, jazda by艂a bardziej przewidywalna ale tak偶e trudniejsza do odzyskania. SuperCrew daje wi臋ksz膮 przezorno艣膰 w sytuacji niskiej przyczepno艣ci. Kierowca znacznie lepiej odczuwa moment gdy mia艂o si臋 cos wydarzy膰, zawieszenie informuje nas o tym pierwsze. Slalom 鈥瀏olfowy鈥 OES 聽 聽 聽聽聽聽聽聽 Nast臋pne 膰wiczenie to slalom oczywi艣cie na oblodzonym pasie startowym, aby zobaczy膰 jak szybko mo偶na jecha膰 Raptorem mi臋dzy tyczkami.聽呕eby zrekompensowa膰 d艂ugo艣膰 SuperCrew i moment bezw艂adno艣ci, in偶ynierowie z Forda zmienili prze艂o偶enia przek艂adni kierowniczej (16,1 vs 20,1 SuperCab), da艂o to podobne uczucie skr臋tu i si艂y, jak膮 trzeba u偶y膰 w SuperCab. W praktyce musieli艣my jeszcze pami臋ta膰 o dodatkowych 136 kg masy w SuperCrew plus rozstaw osi.聽聽聽聽聽聽聽 Slalom u艣wiadomi艂 nam jak dobrze spisywa艂y si臋 opony LT 315/70R17 BF Goodrich All-Terrain w warunkach zimowych, kt贸re tak naprawd臋 zosta艂y zaprojektowane na warunki pustynne. Bardzo dobra przyczepno艣膰 boczna, jazda slalomem bez problem贸w. Wed艂ug in偶ynier贸w Forda i BF Goodrich przed wprowadzeniem modelu 2010 F-150 SVT Raptor 5.4 , opony otrzyma艂y now膮 formu艂臋 mieszanki, poprawiaj膮c膮 jazd臋 na 艣niegu i lodzie. Jazda po zamro偶onych twardych drogach nie by艂a m臋cz膮ca i mile nas zaskakiwa艂a w 艣lizgich warunkach. 聽 聽 聽聽聽聽聽聽 Przez ca艂y dzie艅 jazdy, oraz zmiany z innym kierowc膮 przetestowali艣my ilo艣膰 miejsca w kabinie i ergonomie. Fotel kierowcy i pasa偶era z przodu jest bardzo komfortowy. Z ty艂u ilo艣膰 miejsca na nogi jest por贸wnywana z limuzyna. Bez problemu mo偶na podr贸偶owa膰 z tr贸jk膮 dzieci z ty艂u i jeszcze przed nimi baga偶. 聽聽聽聽聽聽 Po licznych zapytaniach klient贸w odno艣nie d艂u偶szego rozstawu Raptora SVT, Ford stworzy艂 SuperCrew i zrobi艂 to dobrze, naszym zdaniem przej膮艂 pa艂eczk臋 zaszczytu jak膮 mia艂 do tej pory w ostatnich latach Dodge Power Wagon. Raptor to mocny hardcorowy Full Size Pickup, ma muskularn膮 budow臋, 艣wietne w艂a艣ciwo艣ci jezdne i komfortowe wn臋trze. Zosta艂 stworzony dla doros艂ych jak i 聽ich dzieci, bardzo dobre w艂a艣ciwo艣ci holowania przyczep to kolejna nieoceniona zaleta. Reasumuj膮c Ford F-150 Raptor聽SVT聽聽SuperCrew to 聽doskona艂e narz臋dzie pracy w ka偶dych warunkach. 聽

Mecenas

Mecenas

Powiadomienie o plikach cookie

Je艣li chcesz korzysta膰 z forum musisz zaakceptowa膰 powy偶szeWarunki u偶ytkowania.