Skocz do zawartości

FORD SVT RAPTOR 6,2


abok

Rekomendowane odpowiedzi

Czyżby FORD BEATEN TOUGH :?: :?: :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Topic tam ma 75+ stron, nie czytałem dalej niż do 3-4 strony. Wtopa max, ale recall będzie ich kosztował majątek, więc pewnie zakładają, że tylko co 100-y użytkownik skacze Raptorem, a reszta skacze nim...do znajomych na grilla :lol:

E tam, poczytałem trochę więcej i do recall-u jeszcze daleko. W dużym skrócie: faktem jest, że tył ramy Raptora to jej najsłabszy punkt, a konkretnie miejsce w którym mocowane są odbojniki tylnego mostu. Faktem też jest, że takie rzeczy nie powinny się dziać w samochodzie, który jest reklamowany przez producenta jako "Ultimate Off-Road Truck" i głównie na tym opierają się Ci, którym przytrafiła się taka wpadka. Ale trzeba też wziąść poprawkę na to (i tego trzyma się Ford), w jakich warunkach zdarzenie wystąpiło.

z owego sławetnego wyścigu z Barstow do Vegas, z którego 10 na 14 Raptorów wróciło ze skrzywioną ramą. Na filmie wyraźnie widać, że gość momentami przekracza 80 MPH (120 km/h). A niektórzy piszą, że jechali ponad 100 MPH... Spróbujcie tak pojechać seryjnym truckiem... Kolejna sprawa, że praktycznie wszystkie Raptory, którym się to przytrafiło miały zdjęty speed limiter, który w trybie off-road ogranicza nieco zapędy kierowcy.

Bardzo mi się podobają komentarze niektórych, bardziej trzeźwo myślących userów z tego forum. Oto kilka przykładowych:

 

"...110 mph is aproaching full out trophy truck speeds , with 3 feet of suspension travel. Look at their chassis, drivetrain and suspension and not to mention safety equipment. Like i said earlier a Raptor is twice as good as a stock 4X4 truck , but only half as good as a trophy truck. As speed increases , physics of force rise expotentially..."

 

"14 Raptor owners on an outing drive fast down a gravel road and 10 come back with bent frames.... no other damage - no broken axles, no flat tires, no leaf spring problems, no smashed body panels or skid plates, no wheel bearing problems, etc... Can you imagine what would of happened if it was a Dodge or Chevy truck?? There might not of been any recognizable pieces left to repair, ha ha ha"

 

"The Raptor is an outstanding, top of it's class "PRODUCTION" vehicle, but it's not bullet proof."

 

No i na koniec przykład amerykańskiego sposobu na rozwiązanie problemu - na końcu wątku już są opisane kity wzmacniające feralny fragment ramy. Jak ktoś ma ochotę demolować w ten sposób swój samochód to proszę bardzo, trzeba je tylko zainstalować zanim zacznie się skakać hehehe. Tylko pytanie, co będzie następnym "najsłabszym" elementem? Bo odpowiednio wysoka "hopka" i wariat chcący to sprawdzić zawsze się znajdzie... ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ej, no bez przesady, to nie byla jakas extrem jazda, koles ani razu dobrze nie wyskoczyl, mi jedno przychodzi do glowy, moze sobie upuscili troszke gazu z tylnego zawieszenia by auto bylo mieksze i lepiej/komfortowiej wybieralo nierownosci stad takie dobicie odboju do ramy... jednym slowem zmienili seryjna charakterystyke zawieszenia...

To też jest możliwe. A może po prostu seryjne Foxy są za miękko zestrojone do takiej zabawy? Faktem jest, że zawias nieźle dostaje w d*** podczas takiej jazdy, co widać np.

. Przy okazji widać też jeden z patentów na osłabienie efektu dobicia tylnego mostu.

Na filmie, który wkleiłem poprzednio faktycznie nie ma jakichś efektownych skoków ale są w tym wątku też inne filmy, gdzie lądowania różnie się kończą (kurcze, jak znajdę wenę, żeby jeszcze raz przejrzeć całość, to wkleję ;-) ). No i prędkość też robi swoje.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktem jest, że tył ramy Raptora to jej najsłabszy punkt, a konkretnie miejsce w którym mocowane są odbojniki tylnego mostu.

 

Nie wnikałem w szczegóły konstrukcyjne Raptora, ale skoro - jak piszesz - tył ramy to jego najsłabszy punkt, to czemu Raptory łamią się w połowie? Zaraz za kabiną? I dlaczego tak ^ a nie tak v ?

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w raptorze tego wlasnie brakuje, jesli chce sie skakac extremalnie - mozna to zalatwic na kilka sposobow - usztywniajac zawieszenie, montujac dodatkowy odboj z amortyzacja, odchudzajac tyl auta... wzmocnienie ramy oddali tylko problem

 

Dzięki MKmario, zrozumiałem nawet nie łamiąc zbyt wiele patyków. ;-)

Gdyby biuro konstrukcyjne Forda w Michigan wiedziało jaki talent marnuje się w Wejherowie...

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

http://www.fordraptorforum.com/f112/mojave-road-jan-7-8-2012-trip-report-very-picture-heavy-10235/

 

 

 

Koledzy z Arizony to dopiero mają placu na zloty !!!. Pozazdrościć mieszkania w takim urozmaiconym kraju.

Swoją drogą, marzy mi się Raptor !!!

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam

w maju tego roku zakupiłem w końcu mojego pickupa marzeń :) , jest to moja pierwsza przygoda z autem tego typu , moc potężna bo aż 420KM z silnikiem V8 6.2L pięknie zrobione zawieszenie i cala masa innych gadżetów , mówią mi ze dałem ciała kupując takie "autko" wiem ze na Polskie warunki ekonomiczne może i to można nazwać jeżdżącą wanna ale zamówiłem go już w Kanadzie z zainstalowanym oryginalnym systemem LPG "PRINCE" został przystosowany do w miarę normalnej konsumpcji gazu , na trasie 22L/100KM no a w mieście jak to w mieście ;) potrafi sobie chłopak chlapnąć nawet do 28L , mam wiec pytanie do forumowiczow co sadza na temat tego "autka" z chęcią przeczytam Wasze opinie i w miarę mojej marnej wiedzy odpowiem zainteresowanym na pytania , moja opinia na to auto 10/10

pięknie się prowadzi , a w terenie mimo swojej ogromnej wagi (na pusto 2930 KG) potrafi robić cuda

Pozdrawiam wszystkich i czekam na Wasze komentarze

 

http://wrzucaj.net/Voo

 

http://wrzucaj.net/Vou

 

http://wrzucaj.net/Vob

 

http://wrzucaj.net/Voz

 

tu film ten model jest identyczny jak ten co kupiłem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam wszystkich i czekam na Wasze komentarze

 

Parafrazujac pierwsza polska encyklopedie - Raptor jaki jest kazdy widzi.

 

Ale:

 

1. Gaz to jest do gotowania. :mrgreen:

2. Moc moze i ma ale co z tego jak zwykly f150 z 5.4l moze pociagnac wieksze ciezary.

3. W terenie daleko mu do czynienia cudow...powiem wiecej w polskim terenie jest raczej slaby co zreszta widac na zdjeciach ktore zalaczyles. Zawias raptora jest zbudowany i zestrojony pod tereny i predkosci typu Baja.

 

Zaloz pozadne opony, popraw zawias, zaloz blokade to pogadamy....bo teraz to do szpanu pod remiza co najwyzej sie nadaje :mrgreen:

 

Ale grunt ze tobie sie podoba.

 

Pozdro!

www.stebel.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia myslę że nie kochasz tego samochodu.

Raczej używa zgodnie przenaczeniem :lol:

No, prawie zgodnie :mrgreen:

 

Mnie dziwi jedno - Raptor naprawdę ma masę własną w okolicach 3 ton :shock: :shock:

Bo to chyba sporo więcej od "zwykłego" F150 :-|

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się Raptor bardzo podoba ale przyklejam się do wszystkiego co Stebel napisał ;-)

Właśnie wróciłem z weekendu gdzie był naprawdę lajtowy przejazd w okolicach Gryfowa Śl.

Off road em ale takim, ze osobową furą nikłe szanse i cieszyłem się ze nie mam full size :mrgreen:

 

Reasumując Raptor to super zabawka ale na amerykańskie duże dziury :mrgreen:

ale i tak bym go chciał ;)

www.natryskowe.com

European Size- Felicia Pickup

Azia Size- Mitsu L200

Full Size- odkładam do skarbonki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Gaz to jest do gotowania. :mrgreen:

2. Moc moze i ma ale co z tego jak zwykly f150 z 5.4l moze pociagnac wieksze ciezary.

3. W terenie daleko mu do czynienia cudow...powiem wiecej w polskim terenie jest raczej slaby co zreszta widac na zdjeciach ktore zalaczyles. Zawias raptora jest zbudowany i zestrojony pod tereny i predkosci typu Baja.

 

No ba , pewnie ze gaz jest do gotowania , a raczej kuchenka gazowa ;) chyba trochę się czepiasz , bo jak nazwać inaczej paliwo lotne

 

co do większych , nie wiem ile realnie f-150 bierze na klatę , ja swoim przeciągnąłem na linie dwa Ram'y które były na jałowym biegu wiec około 4-5 ton chyba

 

faktycznie może trochę przesadziłem z tymi cudami , no ale dla mnie laika to co już nim robiłem to są cuda , fakt ze jest bardziej przystosowany do speedowania , ale nie powiesz ze podjazd pod 45° górki to byle co , zawiasy FOXa moim zdaniem doskonale się sprawdzają i na dużych i na małych dziurach , na zdjęciach zatrzymałem się na starorzeczu czyli pod spodem była ziemia z mułem , wyszedł z tego bez problemu , jak zrobię jakiś nowy wyczyn postaram się Wam wkleić foto

ale dziękuje za opinie :)

 

Zaloz pozadne opony, popraw zawias, zaloz blokade to pogadamy....bo teraz to do szpanu pod remiza co najwyzej sie nadaje :mrgreen:

 

hahahaha , pojechałeś z ta remiza , no fakt tak jak mówisz "pod remiza" zamieszanie robi wielkie

opony fakt ze to nie 100% off roadowe ale co zrobić jak większość czasu spędzam na ulicach , ale cos mnie zaciekawiło w Twoim poście , mówisz "załóż blokadę" czy chodzi Ci o blokadę mostów ???

bo właśnie jak włączam 4x4 to kolejna opcja to blokada obu mostów

jeśli się mylę to mnie "naprostuj"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stebel. Natryskowy a gdyby się okazało że Raptor jeżdzi na wodzie kranówce po złoty dwadzieścia za jeden litr to pewnie jako jedyni na świecie latali byście na benzynie i dizlu ale mogę się mylić bo wypity jestem . F -150 może pociągnąć większe ciężary niewykluczone że tylko na papierze .Ladne masz furke tylko nie taplaj go w błocie bo jak sama nazwa wskazuje służy do jeżdżenia .

Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ba , pewnie ze gaz jest do gotowania , a raczej kuchenka gazowa ;) chyba trochę się czepiasz , bo jak nazwać inaczej paliwo lotne

 

co do większych , nie wiem ile realnie f-150 bierze na klatę , ja swoim przeciągnąłem na linie dwa Ram'y które były na jałowym biegu wiec około 4-5 ton chyba

 

faktycznie może trochę przesadziłem z tymi cudami , no ale dla mnie laika to co już nim robiłem to są cuda , fakt ze jest bardziej przystosowany do speedowania , ale nie powiesz ze podjazd pod 45° górki to byle co , zawiasy FOXa moim zdaniem doskonale się sprawdzają i na dużych i na małych dziurach , na zdjęciach zatrzymałem się na starorzeczu czyli pod spodem była ziemia z mułem , wyszedł z tego bez problemu , jak zrobię jakiś nowy wyczyn postaram się Wam wkleić foto

ale dziękuje za opinie :)

 

Wiesz chodzi o to ze napisales tekst jak bys kupil sobie najlepsze auto na swiecie doskonale do wszystkiego...niestety nikt tu na kolana przed Raptorem nie padnie choc faktycznie jest to bardzo przyjemne dla oka auto.

 

Ale - tak jak pisalem..na gazie to sie gotuje nie jezdzi....raptor powinien pic dobra benzynke a nie gaz.

 

Uciag....pociagnac to mozna i tle co toyota w reklamie(prom kosmiczny) ale cala sztuka polega zeby pociagnac pare razy na dluzszych odcinkach bez obawy o np zagotowanie skrzyni itp...raptor moze 8000 funtow....efka z silnikiem 5.4 moze 11300 funtow.

I uwierz mi czasem przydaja sie wieksze mozliwosci...sam to sprawdzalem nie raz ( lajba z przyczepa ma wlasnie cos kolo 11tys funtow):

lajba2.jpg

 

Co do gorek 45°....hmmm niech pomysle :mrgreen:

 

AFSrxr.jpg

 

060pnu.jpg

 

pierwszy25mi.jpg

 

Tak wiec aby wszystko bylo jasne...nie czepiam sie...Raptor to auto ktore bardzo fajnie wyglada...nie najgorzej jezdzi...ale nie jest to osmy cud swiata a tak go mniej wiecej opisales. Wiem ze to nowe dla ciebie auto i podjarales si ejak stog siana zapalka ale troche pokory nie zaszkodzi...szczegolnie kowemu na forum.

 

Aha...i brawa za targanie go w blocie...wielu by sie nie odwazylo albo bylo by im szkoda...wielki plus ze starasz sie sprawdzic mozliwosci auta!!!

 

Witaj na forum...pytaj, rozmawiaj, kozystaj...tu jest naprawde fajna grupa pickupowych wariatow....a moim zrzedzeniem si enie przejmuj :mrgreen:

www.stebel.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stebel. Natryskowy a gdyby się okazało że Raptor jeżdzi na wodzie kranówce po złoty dwadzieścia za jeden litr to pewnie jako jedyni na świecie latali byście na benzynie i dizlu ale mogę się mylić bo wypity jestem ..

 

Ja lal bym to pod co byl projektowany i strojony silnik...zreszta tak robie we wszytkich swoich autach...nie wazne ile by kosztowala kranowa czy inne "paliwo"

 

TILC napisał/a:

mówisz "załóż blokadę" czy chodzi Ci o blokadę mostów ???

bo właśnie jak włączam 4x4 to kolejna opcja to blokada obu mostów

jeśli się mylę to mnie "naprostuj"

 

 

Tak mowie o blokadzie mostow z prawdziwego zdarzenia...takiej ktora blokuj ew 100% po wlaczeniu. Raptor ma s przodu bodajze torsena ktory mimo ze lepszy niz otwarty dyfer to 100% blokada nie jest...Tylna blokad araptora tez ma pewne ograniczenia niestety.

 

Ale spoko.... na poczatek ci wystarczy..poduczysz sie jazdy w terenie...wyczujesz auto...przyjdzie czas na zmiany i lepsze blokady.

_________________

www.stebel.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stebel , nie mowie ze jest inaczej niż piszesz , podjarany jestem i to okrutnie :-D

nie zrozum mnie źle ze próbuje promować Forda jest jaki jest sadze ze na pewno nie najgorszy , ale miałem przypadek jak jakiś "placek" porównał mi brykę klasowo do hiluxa , teraz nie twierdze ze hilux to kupa , no ale bez przesady , po prostu szukam potwierdzenia swoich ocen i poglądów co do tego autka , a co do błota , to tak jak by chłop kupił sobie krowę i zamiast ja doić klepał ja po dupie :), widze ładne fotki wkleiłeś ja podjechałem pod wal na naszej Wiśle nie były to skały ale było stromo i trawiasto co dla ciezarnego Raptorka pomocne nie było , ale widziałem jak po skalniaczkach śmiga

 

 

pod koniec filmiku widać jak się czołga bo skalniaczkach , jak dla mnie źle nie jest

jasna sprawa jak by go jeszcze podkręcić było by pewnie duuuuzo lepiej , ale niestety na Europe ganiac rasowym 4x4 na co dzień jednak się nie da , no chyba ze ktoś ma dwa :) hehe

Tak mowie o blokadzie mostow z prawdziwego zdarzenia...takiej ktora blokuj ew 100% po wlaczeniu. Raptor ma s przodu bodajze torsena ktory mimo ze lepszy niz otwarty dyfer to 100% blokada nie jest...Tylna blokad araptora tez ma pewne ograniczenia niestety.

 

hmmm , weź mnie nie kuś czorcie diable ;) , a da się zmienić blokady w Raptorze ??

co do paliwa to tez mam nalane 98 oktanów i innej nie leje , ale LPG wyłączam tylko kiedy paplam się w błotku , bo jednak na ulicach starczy mu LPG no i co fakt to fakt , taniej wychodzi

pozdro

 

 

 

 

Co do gorek 45°....hmmm niech pomysle :mrgreen:

 

 

Leeeee , Stebel ale ta górka na focie to się prawie pod 90° podpina a nie pod 45° :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

, a da się zmienić blokady w Raptorze ??

 

Wszystko sie da!!! :mrgreen:

 

 

 

Leeeee , Stebel ale ta górka na focie to się prawie pod 90° podpina a nie pod 45° :shock:

 

Trzeba testowac mozliwosci sprzetu :mrgreen:

www.stebel.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.