Skocz do zawartości

Kuba M.

Klubowicz
  • Zawartość

    536
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Kuba M.

  • Tytuł
    Weteran

Kontakt

  • GG
    11111

Informacje

  • Lokalizacja:
    Mszczonów

Ostatnie wizyty

212 wyświetleń profilu
  1. Kuba M.

    Pomocy: Co to za samochód ?

    Dokładnie tak.
  2. Kuba M.

    VW AMAROK 2016 +

    Jeszcze w ogóle nie zdarzyło mi się ciągnąć cięższej przyczepy. W 3.0 jest chyba ta sama skrzynia co w 2.0, czyli 8 biegowy ZF. Nie mam pojęcia jak jest z jej odpornością na przeciążenia, ale chyba nie bez przyczyny w 2.0 podwyższone DMC było nie dostępne dla automatów. W ogóle to kompletny 3 litrowy nabój pochodzi chyba z Touarega po 2010 roku, więc może o nich będzie więcej opinii.
  3. Kuba M.

    VW AMAROK 2016 +

    Mam 2.0 i jedyne czego w nim brakuje, to właśnie V6-ki. A na poważnie to pytanie, czy potrzebujesz woła do roboty, czy fajnego suva zrobionego trochę tak po staremu. Na "woła" to tak średnio się nadaje - mała ładowność, do tego cienka blacha malowana chyba plakatówkami, bo rysuje się i wgina od samego patrzenia. Auto produkowane już 9 lat, a do tej pory nie ma nic sensownego do zabezpieczenia górnych krawędzi paki. Za to do wożenia powietrza jest OK. W okolicach 2010-2011 objeździłem wszystkie dostępne wtedy na rynku nowe pickupy i Amarok jako jedyny jeździł jak normalny samochód, a nie jak połączenia Lublina z Uazem. Jakiś czas temu miałem możliwość pojeżdżenia nową Navarą (tą na sprężynach) i w dalszym ciągu zawieszeniowo VW wygląda lepiej. Chociaż niektórym może być zbyt miękko. Na pewno całą konkurencję bije na głowę torsenem w skrzyni rozdzielczej - to naprawdę robi zajebistą robotę w każdych warunkach, o zimie nie wspominając. Za to reduktor jest jednobiegowy. A ta niby skrócona jedynka to marketingowy bełkot - jedynka jak jedynka, zupełnie nie widzę tego "skrócenia" Jest sporo szerszy od japońskich wyrobów, co czuje się wewnątrz. O cenie się nie wypowiadam, bo przy V6-ce odpłynęli w kosmos.
  4. Kuba M.

    Jazda po czarnym z zapiętym 4x4

    No nie do końca tak. Centralny mechanizm różnicowy nie jest spięty bo go po prostu nie ma - skrzynie rozdzielcze z mechanizmem różnicowym zdarzały się tylko w pierwszej generacji Rama. Przy 4wd auto napęd działa to tak samo jak 4wd lock tyle, że dołączany jest automatycznie przez elektronikę - po wykryciu zbyt dużej różnicy obrotów kół przód jest dopinany automatycznie. Zresztą wszystko jest opisane na pierwszej stronie tego wątku. Na zaśnieżonej drodze spokojnie możesz jechać na 4wd lock
  5. Kuba M.

    Dodge Ram 2gen

    Skrzynia to Chrysler chyba 46RH, albo RE. O ile pamiętam, taka sama była w Dakocie i Durango - musisz to sprawdzić, bo nie jestem pewien. Części jeżeli nowe, to ebay, rockauto. Jeżeli szukasz jakiś używek, to sprawdź polskie ogłoszenia np. allegro, olx i tym podobne - może przypadkiem na coś trafisz.
  6. Kuba M.

    Wydech z Rama 2015 do 2004 i belka haka

    Kurde, faktycznie Magnaflow musiał niedawno mocno zdrożeć, np. tłumik do Jeepa z niecałych 400 na 550...
  7. Kuba M.

    Wydech z Rama 2015 do 2004 i belka haka

    Ciekawe ile kosztuje teraz komplet np. Magnaflow? Może okazać się, że niewiele więcej...
  8. Kuba M.

    czy warto ? taka eFka / zakup kontrolowany

    Zdobądź vin i pytaj tego gościa: https://www.facebook.com/passioncarspl/
  9. Kuba M.

    Napęd 4x4

    Trochę inaczej - ograniczenie prędkości dotyczy tylko samego dołączania przedniego napędu - po załączeniu można gnać ile się chce.
  10. Kuba M.

    RAM 1500

    Zacznij od wymiany korka wlewu. Jeżeli to nie pomoże, to do sprawdzenia masz cały układ odpowietrzania zbiornika - gdzieś pewnie łapie "lewe powietrze"
  11. Kuba M.

    Napęd 4x4

    W sprawie elektryki nie pomogę - nie znam nikogo, kto by to ogarniał. Zresztą m.in. dlatego zamiast nowszego pickupa z USA kupiłem amaroka. Co do opon, to wszystko zależy od tego, jak używasz auta. Ja od kilkunastu lat w każdym aucie mam AT-ki, na których jeżdżę cały rok. Ale w trasę wybieram się rzadko, głównie latam po terenach wiejsko-podmiejskich i mieszkam kilometr od asfaltowej drogi.
  12. Kuba M.

    Napęd 4x4

    Możliwość na pewno jest. Ale biorąc pod uwagę nasze warunki, tj. brak części i jeszcze większy brak ludzi którzy by to ogarnęli, to taniej, szybciej i skutecznie wyjdzie wymienić eFa na takiego w funkcją AUTO. Pamiętaj tylko, że "auto" to nie jest typowy full time - to w dalszym ciągu skrzynia rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego. Po prostu elektronika sama dopina i rozpina napęd w razie potrzeby. I jak ktoś tu już niedawno opisywał, nie robi tego w sposób szczególnie delikatny. Pamiętaj, że w Twoim reduktorze możesz dopinać i rozpinać przód w czasie jazdy. Miliony ludzi dają z tym radę, to dlaczego nie Ty ;-)
  13. Kuba M.

    Napęd 4x4

    Jeżeli siedzi tam najprostszy reduktor Borg Warner, to nie można - brak mechanizmu różnicowego (czy czegokolwiek innego co by go zastępowało) w skrzyni rozdzielczej.
  14. Kuba M.

    Osłony burty

    Szukałem tego samego do Amaroka. Znalazłem jeszcze coś takiego: https://www.4x4at.com/vw-amarok-double-cab-truck-bed-rail-caps Bliżej i zdecydowanie taniej. Do Misków też coś pewnie mają.
  15. Kuba M.

    Osłony burty

    Ciężko wywróżyć, jaki rocznik tego l200. Jeżeli aktualnie produkowane to spróbuj w ASO. Takie listwy do wielu pickupów robi amerykański Bushwacker, ale nie dość, że sam produkt jest drogi, to jeszcze z powodu gabarytów ściągnięcie tego do PL też tanie nie jest. Może się okazać, że taniej wyjdzie kupno nowej wanny. Może produkuje to ktoś jeszcze - szukaj pod hasłem "Bedrail Cap"
×

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.