Jump to content

Kuba M.

Klubowicz
  • Content Count

    559
  • Joined

  • Last visited

About Kuba M.

  • Rank
    Weteran

Contact

  • AIM
    11111

Profile Information

  • Location
    Mszczonów

Recent Profile Visitors

441 profile views
  1. Kuba M.

    Panel klimatyzacji

    Nie sądzę, żeby dało się zrobić taką przeróbkę wymieniając sam panel. Zrób najpierw diagnostykę jakimś dobrym testerem OBD, bo to wcale niekoniecznie musi być problem z panelem.
  2. Nie napisałeś o jakich generacjach czy rocznikach myślisz. Najczęściej występujące długości paki to 5.5, 6.5 i 8 stóp. Wszystko zależy od rocznika i długości kabiny. Oczywiście mogą być minimalne różnice w długości, bo te stopy trzeba przyjąć jako dość umowny wymiar. Co do wożenia psów pickupem to właśnie zacząłem zastanawiać się na przesiadką do jakiegoś suva. Na tylnym siedzeniu słabo, przynajmniej w Amaroku. A na pace to proponuję samemu zajrzeć pod laminat przy temperaturze zewnętrznej chociażby +25 stopni.
  3. Cena cały czas taka sam, zdjęcia zresztą też. Patrząc na ceny Cumminsów w USA, czy DE (u nas chyba od roku czy dwóch żadnego nie było), gdyby rama była OK, to już by dawno znalazł chętnego.
  4. Zdjęcia to takie, że widać, że nic nie widać, z opisu też niewiele można wywnioskować, poza historią komisu. Podejrzewam, patrząc na datę 1 rejestracji, że to może być auto z polskiej dystrybucji. Ale równie dobrze może być to egzemplarz, który został skasowany zaraz po kupnie w USA, a potem trafił do Polski i został odbudowany przy pomocy kilogramów szpachli. Cena jak to cena - ciężko cokolwiek powiedzieć, bo nie bardzo jest do czego porównać - 99% tego co można znaleźć w ogłoszeniach to powypadkowy złom, który szuka swojego naiwniaka od co najmniej roku. Jechać, sprawdzić co się tylko da łącznie z carfaxem i długo się nie zastanawiać, bo jeżeli to zdrowa sztuka, to sprzeda się szybko.
  5. W naszych okolicach nie ma nikogo, kogo można polecić z czystym sumieniem jako ogarniającego takie auta. Najbliżej Warszawa lub Łódź - kogoś sprytnego powinni tam mieć. Popytaj na orgu - Jeep i Dodge pod kątem elektryki to praktycznie takie same rozwiązania. O specach z okolic Łodzi powinien coś wiedzieć Sebastian O.
  6. Kupę lat temu na jeep.org ktoś szczegółowo opisał taką przeróbkę. Może uda Ci się jakoś dokopać do tego tematu.
  7. W ogóle Dakota, jak i pozostałe mid sizy z USA są u nas wyjątkowo mało popularne. Nie wiem dlaczego, być może większość myśli podobnie jak ja, tj. że małe pickupy z USA nie oferują nic więcej od ich japońskich czy europejskich konkurentów (z wyjątkiem posiadania benzynowych silników), ale za to są tak samo upierdliwe w utrzymaniu jak ich więksi "bracia". Części tak samo trzeba szukać w sklepach specjalizujących się w amerykańskich autach, albo samemu ściągać zza oceanu (o jakichkolwiek blacharskich gratach zapomnij). Ładowność tak z 500-700 kg, japonia 800-1000kg (btw. co dadzą poduszki czy wzmocnione resory, jeżeli to wszystko opiera się na takim sobie moście). O awaryjności nie wspomnę - miałeś Jeepy to wiesz jak jest. Do tego podaż w ogłoszeniach w zasadzie żadna - to też już wiesz. Moim zdaniem albo nie jojczyć, tylko szukać full siza - Ram, F150, Silverado/Sierra, albo celować w jakiegoś Japończyka. U nas z amerykańskich mid sizów chyba najłatwiej będzie znaleźć Cheviego S10/GMC Sonoma - to bliźniaki w miarę popularnego u nas Blazera. Czasem jakiś się pojawia, a i ceny jeszcze nie wyskoczyły z kosmos.
  8. 3.9 pochodzi z tej samej rodziny silników co 5.2. Obawiałbym się tylko dostępności części w razie jakiejś awarii, bo silnik poza Dakotą montowany był chyba tylko z najtańszych wersjach Rama i Ram Van-a, czyli u nas to kompletna egzotyka. Reduktory to raczej trochę większe niż w Jeepach. Coś kojarzę nv 233? Sprawdź sobie co było wkładane do Durango 1 generacji, bo to bliźniacze auta. Generalnie pickupy wielkości mid size w USA to miały być tanie woły robocze dla tych, których nie stać na jakiegoś full siza, więc cudów z wyposarzeniem i jakością plastików się spodziewaj. Jeżeli zależy Ci na przyzwoitej ładowności, to też możesz być niemiło zaskoczony.
  9. Z rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów (podkreślenie moje): ...4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3500 kg, z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. poz. 30)11), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.... Z kodeksu drogowego: Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; Z ustawy o kierujących pojazdami: Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania: 6) kategorii B: a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla, b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej, c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2, d)... ..... 2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy. .... 12) kategorii B+E, C+E lub D+E – pojazdem określonym odpowiednio w prawie jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami), przy czym w zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 t; Czyli tak w skrócie to trochę mieszacie warunki techniczne pojazdów z uprawnieniami kierujących.
  10. Albo ktoś kiedyś założył jakieś wzmacniane półosie, (o ile w ogóle takie występują do tej generacji Rama), albo, co wydaje się bardziej prawdopodobne, w ramach januszowego oszczędzania założono półosie dopasowane od czegoś popularnego w Polsce. Przy czym niekoniecznie musiał to być w ogóle jakikolwiek samochód.
  11. Wkleiłem jako przykład, że w ogóle są. Sprawdzaj allegro, olxa, przedajemy.pl, bo czasem pojawiają się ciekawe fanty w dobrej cenie. Jak nie będzie GM-a, to spróbuj szukać jakiejś większej Dany (70 lub 80) bo montowała je cała trójka, ew. któregoś dużego Forda. Masz w tyłu resory, więc większość powinna pasować bez lub z niewielkimi przeróbkami. W zasadzie blokuje Cię tylko rozstaw szpilek kół - bez sensu inwestować w nowe felgi. Ale na pół darmo raczej nie licz - ten most waży chyba 200 lub 300 kg, więc nawet jako kompletne padło wart jest na skupie złomu ponad tysiaka.
  12. Faktycznie dość wolne. Ciekawe, czy to jakiś pakiet do przyczep, czy cholera wie co? Pewnie jakieś 3.73 by zagrało. Szybsze już raczej nie, bo 6.5 aż takim demonem mocy nie jest. Generalnie jeżeli ogarniasz angielski, to proponuje pogrzebać na forach z USA, bo łatwo przegiąć w drugą stronę. Były tu na forum kiedyś linki do takich skarbnic wiedzy. Tu przykład z allegro: https://allegro.pl/oferta/chevrolet-suburban-2500-8-1-v8-most-tylny-10-5-7795056989
  13. Raz - bo wstyd się przyznać super specowi, że czegoś nie umie, dwa - bo fajnie uczyć się na cudzym aucie, trzy - bo coraz częściej mam wrażenie, że warsztaty otwierają tacy, co to raz udało im się zmienić klocki czy olej we własnym aucie i już myślą, że są mistrzami klucza i wkrętaka. Wybierz najbardziej pasujący z powyższych punktów, chociaż obawiam się, że właściwe są wszystkie. Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia jakie masz faktycznie przełożenie - bo albo masz fabrykę i po prostu tak ma być, albo ktoś faktycznie zmienił most na wolniejszy. Zacznij od porównania prędkości z licznika z tą faktyczną - mało prawdopodobne, żeby przy zmianie mostu ktoś zawracał sobie głowę strojeniem licznika. Potem ustal jaki masz typ mostu - te same mosty bywały w Fordach, GM-ach i Dodgach. Zarówno w pickupach, jak i w furgonetkach. Jak będziesz znał typ mostu i potrzebne Ci przełożenie, to szukaj u polskich rozbieraczy całego mostu - wyjdzie taniej i pewnie będzie mniej ryzykownie niż ściąganie do PL samych przełożenia i dawanie tego jakiemuś paprakowi do ustawienia. Pewnie, że jest ryzyko kupienia mostu do remontu, ale zdecydowanie taniej odwieźć taki most do sprzedawcy i w wsadzić mu go w d...pę niż szarpać się z mechaniorem o poprawienie tego co już raz spartolił. Tym bardziej, że źle ustawione przełożenia mogą odezwać się dopiero po jakimś czasie.
  14. Tak, żeby trochę ułatwić sprawdzenie rodzaju mostu: http://jeepnieci.pl/ogolne_mosty.html
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.