Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałem poznać wasze opinie o jeździe Pickupem z włączonym napędem 4H na normalnej drodze, ale w warunkach mniejszej przyczepności (opady śniegu z deszczem, możliwość gołoledzi itp) Moim zdaniem nie powinno się w takich warunkach jeździć z włączonym 4x4, bo Hilux, jak i chyba wszystkie pickupy nie posiadają mechanizmu różnicowego miedzy przednia i tylną osią. jest jednak wiele osób które tak jeżdżą i dziwią sie że ja tego nie robię.

Fakt faktem, Hilux z pustą kipą i tylnym napędem może niemiło zaskoczyć na łuku.

 

A co Wy o tym myślicie ?

TOYOTA HILUX 2.5 '09

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
chyba wszystkie pickupy nie posiadają mechanizmu różnicowego

 

Mylisz sie kolego :-D :-D :-D :-D

Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3"

Był: WJ Laredo 04' 4.0 2"

Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0

Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift

Opublikowano

Nie mam instrukcji od Hila, bo poprzedni gdzieś ją przepił. Chyba gdzies w necie o tym przeczytałem. Wiem że ciężko sie zawraca i ostro skręca z 4H czuć że jest opór i koła mielą.

 

Poprawiam się:

Chyba WIĘKSZOŚĆ pickupów, a napewno te które znam i jeździłem czyli NAVARA, HILUX i L200

TOYOTA HILUX 2.5 '09

Opublikowano

witam, masz rację Szary, z 4H powinno się jeżdzić tylko po drogach nieutwardzonych lub oblodzonych. jeżdżąc po czarnych po dupie dostają opony lub skrzynia rozdzelcza.

pozdrawiam Robert

Opublikowano
...ja o tym mysle tak...

A ja się podpisuję rączkami i nóżkami pod tym co napisał Mario. Dołączany napęd właśnie do tego służy.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano

Podziękował, utwierdziłem się w moim przekonaniu i nikt mi nie będzie bajek opowiadał że tak można jeździć cały czas ;)

Wrzuce sobie jakiś krawężnik drogowy na pakę i będzie cacy lala :D

 

Swoją droga poprzedni użytkownik nie wiem czy tak nie jeździł. Przy 60kkm robiony był przedni naped i przeguby.

TOYOTA HILUX 2.5 '09

Opublikowano
Wrzuce sobie jakiś krawężnik drogowy na pakę i będzie cacy lala :D

Uważaj! Nie daj boże przywalenia w inne auto, albo coś twardego, żeby tobie lub pasażerowi krawężnik nie zrobił kuku, jak będzie leciał siłą bezwładności. W najlepszym przypadku zrobi dziurę w kabinie...

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Opublikowano

Jak jest biało to na swoich wioskach latam z zapiętym 4x4, dopiero jak na drodze przebija się gdzieś asfalt to 2H. No i od tego spalanie mi skoczyło do 11 litrów :lol:

Opublikowano
Wrzuce sobie jakiś krawężnik drogowy na pakę i będzie cacy lala :D

Uważaj! Nie daj boże przywalenia w inne auto, albo coś twardego, żeby tobie lub pasażerowi krawężnik nie zrobił kuku, jak będzie leciał siłą bezwładności. W najlepszym przypadku zrobi dziurę w kabinie...

 

O tym nie pomyślałem, ale to samo może zrobić każdy inny wieziony ładunek.

Może lepiej worki z piaskiem, zawsze to bardziej miękkie i prędzej worek pęknie niż blache przebije.

TOYOTA HILUX 2.5 '09

Opublikowano
ja tam nie wrzucam nic na pake

 

No jak to? A VAT???? :twisted:

nic kompletnie, VATu tez nie...

Hehehe, pamiętam jak rejestrowałem swojego to pani w okienku też z niedowierzaniem pytała dwa razy: "ale jak to? ciężarowy i nie na firmę?!?" :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
chyba wszystkie pickupy nie posiadają mechanizmu różnicowego

 

Mylisz sie kolego :-D :-D :-D :-D

 

Jakie pickupy posiadają możliwość jeżdzenia po czarnym z 4x4?

Opublikowano

A to juz gdzies wyczytałem w gazecie :) Tylko że to nowe l200 jest takie za bardzo piz*owate dla mnie :/

 

Proszę o trochę mniej kwieciste sformułowania :git: Nie wszyscy na forum są pełnoletni

Opublikowano

właśnie o to chodzi żeby chociaż się automatycznie zapiął 4x4 kiedy tracisz przyczepność. Z załączanym na sztywno nie zdarzysz jak już się pośliźniesz :-D

Opublikowano

Takie dopinanie się znienacka przodu może bardziej przeszkadzać niż pomagać.

Załóżmy że jedziesz na samym tyle, wpadasz w poślizg, kontrujesz, wtedy dopina Ci się przód, na bank nie zdążysz odkręcić.

 

Jeżeli już to w auta z centralnym dyfrem. Taki Land Cruiser 120 na dobrych zimówkach w zimę na prawdę prowadzi się jak po szynach...

Opublikowano
Takie dopinanie się znienacka przodu może bardziej przeszkadzać niż pomagać.

 

w jeepie mam 4x4 qtII, gdzie teoretycznie auto jeździ na tyle i przód jest automatycznie dopinany - nie przeszkadza, a pomaga, w ogóle nie zauważam kiedy się dopina.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Opublikowano
Czy czasem Auto 4x4 nie oznacza, że przód dołącza się automatycznie kiedy zajdzie taka potrzeba (poślizg tylnych kół), natomiast w normalnych warunkach i tak pędzi sam tył?
rozwiazan masz conajmniej kilka - naprostsze to centralny dyfer

 

No dobra, tylko chyba centralny dyfer to stały napęd 4x4 (również na asfalcie) i tak powinien być oznaczony na przełączniku, natomiast AUTO 4x4 sugeruje że coś tam dzieje się automatycznie. Czy Ford o którym pisałeś ma centralny dyfer?

Opublikowano

No wiem że nie ma centralnego dyfra. Tylko pytam czy ten napęd jest dołączany manulanie pokretlem/dzwignia czy automatycznie w razie uślizgu?

 

Dlaczego się uparłem? Teraz mam samochód z napędem na tył. Zima, deszcz, śnieg i jest bardzo niestabilny. W pickupie lekki tył, przyczepa na haku, duży moment obrotowy, będzie to samo. Dlatego szukam samochodu który sam automatycznie dopnie przód w razie nagłej potrzeby lub będzie miał stały 4WD. ;-)

Opublikowano

Pickup to nie suv i o ile wiem żaden nie ma automatycznie dołączanego przodu. Nowe Taco ma kilka systemów wspomagania trakcji ale to w najbogatszych wersjach i z ostatnich roczników i nadal nie jest to to, co chyba masz na myśli. W nowym Hilu też jest kilka "nowych" systemów ale nadal przód dołączany jest "na sztywno", podobnie jak w najnowszym Rangerze. Zostają Ci więc l200 i Amarok, jedno projektowane na grzybkach, drugie to VW, który coś ostatnio z jakości nie słynie a do tego jeszcze dochodzą choroby wieku dziecięcego.

 

Abstrahując od powyższego, jak noga ma połączenie z głową ;-) to jazda na samym tyle nie sprawia żadnych problemów a w warunkach niskiej przyczepności zawsze można się posiłkować dopięciem przodu, choć bez centralnego dyfra ma to swoje wady.

Opublikowano
Pickup to nie suv i o ile wiem żaden nie ma automatycznie dołączanego przodu.

 

Oczywiście, że mają :-) Chociażby RAM po 2006r z trybem auto 4x4 :-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.