Jump to content

Przeróbka na pickupa


darkprince91
 Share

Recommended Posts

Siemka, jestem nowy na forum i nie wiem czy moje pytanie znajduje się w dobrym dziale a mianowicie. Czy technicznie rzecz biorąc opłaca się przerabiać terenówkę na pickupa? Mam warsztat i pracuje przy blacharce, silnikach i ogólnie z wszystkim z tym związanym. Jeśli by się to opłacało to teraz następne pytanie czy ramo u terenówki a u pickupa wygląda podobnie czy pickup ma wzmacniane? Chciałem kupić oryginalnego pickupa lecz z tańszych modeli w przedziale 10-15tys są tylko nissan king cab lub opel campro... trochę kiepski wybór no i myślę, że trochę za drogo jak na moje fundusze. Idzie zima więc myślę, że coś bym pospawał w garażu :D Proszę o odpowiedz i pozdrawiam forumowiczów :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Terenówki jeszcze nie mam, właśnie jestem na kupnie, myślałem nad np. jeep cherookie, nissan patrol (ale chyba trochę za krótki), chevrolet blazer jest bardzo fajny i można dostać takiego za 5000zł najlepiej z silnikiem 2.8 ale większy też może być. Opel Frontera wersja 5d nie sport lecz podobno bardzo awaryjne i słabe ramo. Może ktoś zaproponuje jakąś terenówkę na przeróbkę? Paka hmm, dłuższa np. taka jak w oplu campro, najlepiej zrobić go myślę 3d ale 5 miejsc (małych miejsc z tyłu oczywiście, po prostu żeby się dało usiąść. Jeszcze jedna uwaga, to auto nie będzie raczej do pracy, taki "niedzielny" pickup. Musi być ładny, będę go lakierował na czarno i dużo chromu, rurowanie pewne, klamki chrom, felgi 15" ewentualnie 17". Co o tym myślicie? Dysponuje sprzętem nie kasą dlatego raczej przeróbki mnie interesują.

Link to comment
Share on other sites

Musi być ładny, będę go lakierował na czarno i dużo chromu, rurowanie pewne, klamki chrom, felgi 15" ewentualnie 17". Co o tym myślicie?

Ogólnie to po tym tekście zalatuje wiochą.. i marzeniami 15latka. Mam nadzieję, że się mylę.

 

Ja szukał bym już bazy do jak najmniejszych przeróbek. Opel Campo to fajne auto i dość niezawodne wiec nie rozumiem czemu Ci nie pasuje. Zwlaszcza ze ma duza kabine (1,5).

Ewentualnie Mitsubishi Pajero I w wersji pickup, byly takie oryginalne wersje. I zamiast przerabiac to wyremontuj pomaluj sobie na czarno i zrob te chromowane klamki ;)

www.natryskowe.com

European Size- Felicia Pickup

Azia Size- Mitsu L200

Full Size- odkładam do skarbonki :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm... mogłem się spodziewać, że ktoś przytoczy tutaj określenie "wiochy" po moim poście ale ok. Niestety polska kultura motoryzacyjna ma zbyt dużo niewypałów. Nie o to mi chodzi żeby wszędzie przylepić naklejki a pod maską silnik 1.3 od astry :) Po prostu miałem kilka osobówek, teraz chciałem coś zupełnie innego. Coś co się wyróżni na drodze a nie będzie kolejnym obniżonym civic"iem. Co do opla campro, z orurowaniem nawet ładnie wygląda na dużych balonach i wyższym zawieszeniu ale pozostaje oplem. Miałem dosyć dużą styczność z tą marką i powiedziałbym, że są robione trochę tandetnie, nie wiem jak w tym przypadku, bardziej już byłbym przekonany do nissana king kab ale to tylko moje zdanie. Odbiegamy od tematu. Przeróbka mnie interesuje, jakieś wskazówki?

Link to comment
Share on other sites

Jak już tak bardzo chcesz przerabiać to jakas dluga terenówka typu długi Patrol, coś co ma dobrą ramę. I Opel w tym przypadku to nie Opel tylko Isuzu ;)

Szukasz auta 4x4 czy jedna ośka?

www.natryskowe.com

European Size- Felicia Pickup

Azia Size- Mitsu L200

Full Size- odkładam do skarbonki :)

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście 4x4, z mocną ramą, ewentualnie mogę ją sam wzmocnić jeśli inne podzespoły wytrzymają modyfikacje. Chciałbym kupić od razu benzynę najlepiej coś koło 3l pojemności. Nie za dużo ale też nie za mało. Gazował silnik na pewno będę, chyba, że się uda kupić z gazem, bo jazda na benzynie to nie na polskie zarobki. Auto będzie do celów rekreacyjnych jak już wcześniej napisałem. Co do Isuzu wujek ma Tropera i nawet go chwali ale jest zdecydowanie za krótki na pickupa. Dołączyłem zdjęcie prowizorkę, Chvy Blazer, ja kupiłbym starszego ale to mniej więcej to samo. Auto jest duże, w środku ładnie wykończone, nie wiem jak z ramą czy jest mocna, silnik można znaleść 2.8l, najlepiej by mi pasował manual. Teraz krótki opis projektu jeśli tak to można już na ten czas nazwać:

 

1. Kupić :P

2. Odciąć dach razem z tylnią klapą tak jak na zdjęciu (czerwone linie)

3. Wywalić to co zbędne ( w tym przypadku auto będzie 2-miejscowe)

4. Zaspawać obustronnie drzwi tylne (wywalić klamki i mechanizmy)

5. Szlifowanie spawów, szpachlowanie.

6. Dopasować i dospawać tył naszej kabiny, do tego może posłużyć klapa tylnia, w której znajduje się szyba (bez wpasowywania niepotrzebnie przeźroczystej pleksy, mamy oryginalną tylnią szybę)

7. Szlifowanie spawów, szpachlowanie.

8. Tam gdzie były tylnie drzwi zostały liczne ślady, więc zaspawujemy arkuszem blachy do równa, mamy pakę.

9.Pakę wykańczamy jakimś materiałem i tutaj się zastanawiam czym, bo może być problem... Sama farba? Chodzi mi op spód, myślałem o jakiejś gumie, plastiku...

10. Czyszczenie szpachli i w moim przypadku malowanie całego auta

post-998-15323756190564_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przecież 4runner to zabudowany hilux, a pajero sport oparte jest mocno na starym l200 :lol:

A prezentowany powyżej "mały" Blazer też ma swojego pickupowego opowiednika - to Chevy S-10 albo GMC Sonoma.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Widziałem GMC Sonoma, jest aktualnie na necie za 8000zł, tanio nawet, może jest jakiś haczyk... Poza tym jest to bardzo ładny i zgrabny pickup to samo S-10. Kolega wyżej nazwał podstawowego Blazera "mały". Więc pickup jest w jakiś sposób większy, silniejszy, wytrzymalszy, może masywniejszy? Dlaczego te auta w ogóle mają miano nie jeepów lecz półciężarówek lub nawet pojazdy takie jak RAM czy Tundra to już ciężarówki? Chodzi mi tu o ramo. A wracając do tematu, jeżeli kupie i obetnę tego "małego" blazera tak jak napisałem wyżej a on mi się złamie w pół po miesiącu jazdy to mój trud przeróbki będzie daremny... Dajmy na to, mamy dwa samochody Blazer (jeśli już o nim tak piszę) blaszak i Blazer pickup. Czy ktoś może mi wymienić jakie są różnice w nadwoziu, jego konstrukcji?

Link to comment
Share on other sites

...Kolega wyżej nazwał podstawowego Blazera "mały"...

"Mały" bo jest jeszcze (a właściwie był) "duży" Blazer K5 czyli full size ;-) K piątka jest spokrewniona z pickupami full size z tego okresu czyli S/K1500 (i wojskową odmianą M1009), a później z Silverado.

A wracając do "małego" Blazera - rama w S-10 są identyczna, za wyjątkiem tylnej części (w S-10 jest o ile wiem dłuższa). Zawias i mechanika są identyczne. Zatem po potraktowaniu budy szlifierką i spawarką napewno nic Ci się nie złamie, no chyba, że kupisz coś z już przegnitą albo uszkodzoną ramą ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Pewnie jest jakaś róznica w tylnym zawieszeniu (może inne resory albo amortyzatory)- pickup S10 ma ciut większą ładowność i DMC. Do tego większy rozstaw osi.

A tnąc tak jak pokazałeś na fotce nie uzyskasz oryginału - w pickupie kabina i paka to dwa oddzielne elementy :roll:

Widziałem GMC Sonoma, jest aktualnie na necie za 8000zł, tanio nawet, może jest jakiś haczyk...
Raczej normalna i realna cena za jakie można sprzedać takie auto ;-)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście 4x4, z mocną ramą, ewentualnie mogę ją sam wzmocnić jeśli inne podzespoły wytrzymają modyfikacje. Chciałbym kupić od razu benzynę najlepiej coś koło 3l pojemności. Nie za dużo ale też nie za mało. Gazował silnik na pewno będę, chyba, że się uda kupić z gazem, bo jazda na benzynie to nie na polskie zarobki. Auto będzie do celów rekreacyjnych jak już wcześniej napisałem. Co do Isuzu wujek ma Tropera i nawet go chwali ale jest zdecydowanie za krótki na pickupa. Dołączyłem zdjęcie prowizorkę, Chvy Blazer, ja kupiłbym starszego ale to mniej więcej to samo. Auto jest duże, w środku ładnie wykończone, nie wiem jak z ramą czy jest mocna, silnik można znaleść 2.8l, najlepiej by mi pasował manual. Teraz krótki opis projektu jeśli tak to można już na ten czas nazwać:

 

1. Kupić :P

2. Odciąć dach razem z tylnią klapą tak jak na zdjęciu (czerwone linie)

3. Wywalić to co zbędne ( w tym przypadku auto będzie 2-miejscowe)

4. Zaspawać obustronnie drzwi tylne (wywalić klamki i mechanizmy)

5. Szlifowanie spawów, szpachlowanie.

6. Dopasować i dospawać tył naszej kabiny, do tego może posłużyć klapa tylnia, w której znajduje się szyba (bez wpasowywania niepotrzebnie przeźroczystej pleksy, mamy oryginalną tylnią szybę)

7. Szlifowanie spawów, szpachlowanie.

8. Tam gdzie były tylnie drzwi zostały liczne ślady, więc zaspawujemy arkuszem blachy do równa, mamy pakę.

9.Pakę wykańczamy jakimś materiałem i tutaj się zastanawiam czym, bo może być problem... Sama farba? Chodzi mi op spód, myślałem o jakiejś gumie, plastiku...

10. Czyszczenie szpachli i w moim przypadku malowanie całego auta

 

Skup się na poszukiwaniach pick-up'a. Będzie _dużo_taniej, mniej roboty, i wszystko obliczone jak należy.

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kurcze mam jeszcze jeden problem, z navary nic nie będzie za drogie jak dla mnie. Szukam jednak nissana king cab. Teraz takie pytanie do posiadaczy. Czy w wersji 2 osobowej jest z tyłu miejsce żeby wcisnąć 2 małe siedzonka? Tak jak jest to zrobione w Oplu Campro? Prosiłbym o odpowiedz

 

A tutaj link związany z tematem, bardzo pomocny:

 

http://www.jeep.org.pl/forum/printview.php?t=52282&start=0&sid=7223cd9de0e6d98ca4b76b939cba1704

 

(Nie wiem czy można podawać tutaj linki, dlatego proszę o wyrozumiałość, jest to link do innego forum odnośnie mojego tematu)

Link to comment
Share on other sites

Kurcze mam jeszcze jeden problem, z navary nic nie będzie za drogie jak dla mnie. Szukam jednak nissana king cab. Teraz takie pytanie do posiadaczy. Czy w wersji 2 osobowej jest z tyłu miejsce żeby wcisnąć 2 małe siedzonka? Tak jak jest to zrobione w Oplu Campo?

Nissan King Cab D21 (a sądząc po preferencjach finansowych chyba takiego szukasz) miał w serii takie dwa foteliki bokiem do kierunku jazdy. Późniejszy D22 w tej wersji również. Dopiero ostatnie wersje D22 (NP300) zostały pozbawione tego udogodnienia jako niezgodnego z najnowszymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa...

1279988807_106671851_4-1997-Nissan-Hardbody-XE-King-Cab3000-OBO-Vehicles-1279988807.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Super, że w ogóle coś takiego było. Więc jeśli kupie starszego nissana z tymi siedzonkami to będzie to do jazdy? Czy już mandacik? Bardzo by mi zależało na tych miejscach z tyłu ponieważ auto jest bardziej funkcjonalne 4 osobowe. Ten nissan jest dość fajny w krótkiej budzie. Ewentualnie czy mogę kupić nowszego, wcisnąć tam takie siedzonka i kto mi to podbije? Pozdro i dzięki za odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

Więc jeśli kupie starszego nissana z tymi siedzonkami to będzie to do jazdy? Czy
Jeżeli był zarejestrowany w PL przed wejściem w życie nowych przepisów, to można normalnie używać tych taboretów.
Ewentualnie czy mogę kupić nowszego, wcisnąć tam takie siedzonka i kto mi to podbije?
Nikt. Wątpię, żeby znalazł się ktoś, kto zaryzykuje uprawnieniami diagnosty i ew. wyrokiem :roll: Różne rzeczy można zalegalizować, ale daty pierwszej rejestracji z kraju raczej nikt nie zmieni :roll:

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

A jakby wcisnąć te siedzonka zgodnie z kierunkiem jazdy? Przecież są np. vany towarowe przerabiane na osobowe... To czemu nie można by tak z pickupem? W ogóle na czym polega ta niezgodność z przepisami? I jaki rocznik nissana mam szukać z tymi taboretami jeśli by się nie udało?

 

PS: Tak dla jasności, z tymi "taboretami" mogę szukać nissana zarówno D21 oraz D22. Obrazowo, 2 pierwsze mogę znaleść z siedzonkami?

post-998-15323756242674_thumb.jpg

post-998-15323756243659_thumb.jpg

post-998-15323756244335_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

W ogóle na czym polega ta niezgodność z przepisami?

Siedzenia nie mogą być ustawione bokiem do kierunku jazdy. Poza tym obowiązkowe pasy przy tylnych siedzeniach i chyba zagłówki, o ile dobrze pamiętam. Te zaostrzenia weszły chyba jakoś w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych. Pogrzeb sobie w przepisach dot. warunków technicznych jakie muszą spełniać pojazdy zarejestrowane w PL, tam z reguły podane są graniczne daty pierwszej rejestracji pojazdów, których dotyczą konkretne wymagania. Albo podagaj z jakimś diagnostą lub kimś z wydziału komunikacji

BTW, tematu nie przeskoczyło nawet DTZ z nowym Honkerem i ławki z tyłu są, ale samochody rejestrowane jako dwuosobowe :roll:

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.