Jump to content
Sign in to follow this  
Mecenas

Ford F350 7.3D

Recommended Posts

Na pewno nie jest to silnik cumminsa. 380 KM też raczej nie ma - fabrycznie było chyba około 250.

Przeszukaj stare wątki, coś mi się wydaje, że kiedyś ktoś pisał z czym się je te fordowe diesle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seryjna skrzynia maksymalnie wytrzyma z 280 KM. Silnik to Power Stroke 7.3 V8 bardzo popularny w USA i uważany za najmniej awaryjny/wymagający, ale za to nie spełniający żadnych norm spalin. Jest głośny i paliwożerny jak na dziś.

Usterki to mogą być wtryski które są sterowane ciśnieniem olejowym, pompa wyskokiego ciśnienia, chłodnica oleju.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest masa aftermarketowych upgradów do Power Stroka lub Cumminsa,

znalazlem w necie recepte na dodatkowe HP , powyżej 300KM wymiana konwertera w skrzyni i  valve body. 

 

HP Recipes

300-350HP160cc injectors with stock nozzlesCustom tuning via TS Performance six-position chip or Hydra chipElectric fuel system (required on ’94.5-’97 trucks)Valve body and triple disc torque converter

 

400-450HP 180cc to 205cc injectors with 80 percent or 100 percent larger nozzlesCustom tuning via TS Performance six-position chip or Hydra chipDrop in turbo (Dominator 66 on ’94.5-‘97, GTP38R on ’99-‘03) or T4 mountElectric fuel system (required on ’94.5-’97 trucks, Walbro drop-in pump on ’99-’03 trucks)Regulated return fuel systemValve body and triple disc torque converter

 

500-550HP238cc to 275cc injectors with 80 percent or 100 percent larger nozzlesCustom tuning via TS Performance six-position chip or Hydra chipS400-based BorgWarner turboARP head studsStiffer valve springs and stronger pushrodsElectric fuel systemRegulated return fuel systemBuilt transmission (if auto)

*Engine serial numbers 1425747 to 1440712 and 1498319 to completion were built using powdered metal connecting rods (vs. the preferred/stronger forged rods), which become a major weak link between 450 to 500 hp. Find out which rods your engine has before pushing any stock bottom end this far.

 

600-800 HP300cc to 400cc injectors with 200 or 400 percent larger nozzlesCustom tuning via TS Performance six-position chip or Hydra chip75mm or larger S400-based BorgWarner or Garrett turboElectric fuel systemRegulated return fuel systemPorted heads with matching cam (preferred but not a necessity)Built engine with aftermarket rods, piston work, etc... is a good ideaBuilt transmission (if auto)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że gdyby to był silnik dłubnięty w jakikolwiek sposób, to sprzedający coś by o tym wspomniał w ogłoszenia.

Ponieważ nie ma o tym ani słowa, obstawiałbym bym niewiedzę/fantazję właściciela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez o tym samym pomyslalem, zastanawiam sie nad nim. Jest jeszcze biału duzo bardziej wydaje mi sie pewny  zadbany ale i budzet dobre 20tys wiekszy musialby byc 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy ma podobne auto. Podana w ogłoszeniu moc to chyba raczej pobożne życzenie sprzedającego. Sama jednostka to totalny wół roboczy. Silnik praktycznie przemysłowy bardziej do ciężarówki niż pickupa. Silnik bardzo bardzo bardzo trwały jak był zadbany. Najlepiej wymieniać olej i filtry co 5-7 tys KM a wchodzi go tam 20-parę litrów więc nie jest tanio. Jednostka natomiast w remoncie niesamowicie kosztowna, porównywanie tego z kosztem remontu benzynowej V8mki mija się z celem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.