-
Postów
249 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O wiewioor.fm
- Urodziny 1 Lutego
Kontakt
-
GG
8277103
Informacje
-
Lokalizacja:
Chełm
-
Auto
jedyny słuszny (zdaniem mojej żony :) ) Dodge RAM
Ostatnie wizyty
2167 wyświetleń profilu
Osiągnięcia wiewioor.fm
-
Wylanczanie cylindrów MDS nie działa
wiewioor.fm odpowiedział(a) na Jacek Rolirad temat w Silniki benzynowe
sam sobie odpowiedziałeś we wcześniejszym swoim temacie - jeśli cokolwiek w silniku niedomaga to MDS nie powinien się załączyć- 3 odpowiedzi
-
- cylindrów
- wylaczanie
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[Dodge RAM 1500] 2006 rok 5,7 HEMI, nierówna praca silnika
wiewioor.fm odpowiedział(a) na Darq temat w Silniki benzynowe
Najlepiej to znajdź serwisówke do swojego modelu - dowiesz się ile dokładnie, którego płynu trzeba - mosty występowały różne, w każdym jest inna ilość, oleje od 75W90 po 75w140 z dodatkiem LSD, w reduktor pewnie jak zwykle ATF II coś pod 1,5litra, skrzynię pewnie masz 5-45RFE, to ATF 4+ 8-9litrów i 2 filtry. -
[Dodge RAM 1500] 2006 rok 5,7 HEMI, nierówna praca silnika
wiewioor.fm odpowiedział(a) na Darq temat w Silniki benzynowe
Jak już to kolektora wydechowego... DO DRUGIEJ CZĘŚCI POSTA W RAMie masz skrzynię automatyczną hydrauliczną, czyli obroty silnika przekazywane są do skrzyni przez sprzęgło hydrokinetyczne zwane konwerterem - z grubsza jego praca wygląda jak jazda na ślizgającym się sprzęgle (wygląda jak połączone dwie turbiny - jedna wprawia płyn wewnątrz w ruch, ten następnie "ciągnie" za sobą drugą turbinę - to jest ten uślizg, jest tu jeszcze wbudowane sprzęgło LOCK-UP, które może wszystko spiąć na sztywno, ale tylko przy niewielkim obciążeniu) W Tiguanie masz skrzynię DSG - ta skrzynia bardziej przypomina manual, tyle że biegi parzyste i nieparzyste są na oddzielnych wałkach na które obroty przekazuje zespół podwójnego sprzęgła - można powiedzieć, że normalnego sprzęgła - dlatego przyśpieszanie wygląda jak w manualu. -
Chromowany/metalowy zderzak przedni - diagnosta widzi problem.
wiewioor.fm odpowiedział(a) na tomcioas temat w Nadwozie
jeśli jest to zderzak fabryczny a nie offroadowa wydumka to w czym problem? jest homologowany do tego pojazdu jedź na inną stację bo to diagnosta z przerostem EGO -
Pewnie masz felgi stalowe z nakładkami chromowanymi i dlatego nie ma miejsca na szpilkę. W alufelgach z reguły są "kieszenie" na wystające szpilki. Dystans 55mm przy tak dużych kołach to ogromna siła jaką musi przenieść piasta/półoś, nie mówiąc o tym jak łożysko dostanie w "dupę". Tańszą opcją może być zmiana felg, nawet z typowym ET, które mają miejsce na szpilki + rozsądne dystanse.
-
Dodge RAM 1500 1996 3,9 NIE WIDZI BIEGÓW - czujniki ? konwenter ?
wiewioor.fm odpowiedział(a) na jakubkrystyan temat w Ogólne
Pesymistyczna - nie pomoże czyszczenie, tylko trzeba będzie coś wymienić lub naprawić i może zacząć się szukanie po omacku i wymiana co popadnie łącznie z całkowitym remontem skrzyni... bo niestety prawdziwych fachowców od automatów to u nas jak na lekarstwo. -
jakubkrystyan zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Dodge RAM 1500 1996 3,9 NIE WIDZI BIEGÓW - czujniki ? konwenter ?
-
Dodge RAM 1500 1996 3,9 NIE WIDZI BIEGÓW - czujniki ? konwenter ?
wiewioor.fm odpowiedział(a) na jakubkrystyan temat w Ogólne
Prawdopodobnie masz skrzynię 42RE - ta sama co w Jeepie ZJ 4.0 R6. TO skrzynia sterowana mechanicznie z elektrycznie zapinanym OD i lockup'em. Bez żadnego sterowania z komputera ECU czy TCU (zależy od pojazdu i konfiguracji) ta skrzynia zawsze pojedzie (w trybie awaryjnym tylko 3ci bieg), więc odłączanie akumulatora nic nie daje, po prostu czas... na mechanicznie odblokowanie czegoś na płycie sterującej. Kiedyś miałem podobny przypadek w 44RE (ZJ 5.2 - ta sama rodzina skrzyń), rozebrałem płytę sterującą "w drobny mak", wszystko wyczyściłem, nowy filtr i ATF - wszystko ustało. To jest wersja optymistyczna. -
jakubkrystyan zareagował(a) na odpowiedź w temacie: DODGE RAM 1500 wyjący most
-
DODGE RAM 1500 wyjący most
wiewioor.fm odpowiedział(a) na jakubkrystyan temat w Zawieszenie i układ napędowy
Po pierwsze: żywotność takiego mostu to wróżenie ze szklanej kuli - może być zajechane jakieś łożysko i się rozsypać, może być trochę zużyte zazębienie i jeździć 100kkm. Po drugie: serio rozważasz ten silnik? będziesz pluł sobie w brodę... to nie jedzie. (No i pewnie to napęd RWD i manual w krótkiej budzie) Po trzecie: koszt remontu mostu zależny od tego co wyje, jeśli łożyska - względnie tanio (jeśli znajdziesz ogarniętego mechanika który potrafi ustawić zazębienie), jeśli zazębienie przełożenia - będzie drogo (przy okazji łożyska), jeśli masz wytarte półosie (są wewnętrzną bieżnią łożyska koła) to zaje&(@%ie drogo i nie słuchaj porad o regeneracji półosi, chyba że chcesz się lub kogoś zabić przez urwane koło. -
bardzo prosze o opinie ( reduktor 4x4 )
wiewioor.fm odpowiedział(a) na mercg temat w Zawieszenie i układ napędowy
"wajchą" zapinany - tak napisał Kontrolka swoją drogą, jak zachowywał się napęd, czy był zapięty fizycznie czy wogóle napędu nie było. Może być tylko czujnik/wtyczka/wiązka uszkodzony. W tym reduktorze 4HI zapinasz w dół, próba jazdy po suchym na zapiętym napędzie to tragedia więc czuć czy działa. To jest reduktor typu "on fly" czyli zapinać napęd powinno się w trakcie jazdy - na postoju czasem nawet jest to niemożliwe (koła mają mieć w miarę równą prędkość z przodu i z tyłu bo nie ma dyfra międzyosiowego) -
W RAMie 3 gen żeby dostać się do klap trzeba zdjąć deskę i opróżnić klimę, oraz rozpiąć jej przewody. Do napędów klap można dostać się demontując schowek i centralną część "deski". Ściągnięcie deski to 30-60 minut. Jak jest w 4 gen niestety nie wiem, ale youtube pewnie coś podpowie
-
Poszukujesz... a szukałeś? https://allegro.pl/oferta/dodge-ram-2019-blotnik-tyl-l-13128928159 https://allegro.pl/oferta/blotnik-tyl-lewy-paka-bez-listwy-dodge-ram-2019-13075532132
-
Używanie polskich znaków nie boli, a ułatwia zrozumienie tekstu. C-Kipa wyjąłeś w dyfrze?