Jump to content

wiewioor.fm

Members
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

About wiewioor.fm

  • Rank
    Klubowicz

Contact

  • AIM
    8277103

Profile Information

  • Location
    Chełm
  • Auto
    Dodge RAM 1500 [EVA]
    Saab 9-3SS [B207E]
    Astra Bertone [Z22SE]

Recent Profile Visitors

581 profile views
  1. Poszycie zewnętrzne nie jest spawana ani zgrzewane do wewnętrznej części tylko klejone. Problemem jest właśnie to klejenie bo fabrycznie "spindolili" metodę. Powinny być to małe punkty, a są to ok 15-20cm paski na których zbiera się cały syf nasiąknięty wodą. W tym tygodniu naprawiałem moje nadkola. Jako reparaturek użyłem moich przednich błotników - mają dokładnie ten sam profil co tył. Na przód poszły nowe, bo czemu nie :) Tu reparaturka przygotowana do wstawienia. Brzegi błotnika potraktowane felcarką, tak żeby reparaturka zaszła na zakładkę. Brzegi reparaturki wydziurkowane do spawania punktowego Wewnątrz oczyszczone z nalotu rdzy i potraktowane wytrawiaczem rdzy. Potem wszystko zabezpieczone "miedzią do spawania" Następnie zostało wspawane, oszlifowane spawy i pokryte pokładem epoksydowym aby zaszedł we wszelkie zakamarki. Na to w miejscu łączenia szpachla z włóknem (akurat nie mam zdjęcia) szklanym i jeszcze raz na wszystko epoksyd. Nowe nadkole przyklejone punktowo do wewnętrznej części masą KDM, przestrzeń nas nadkolem "zlana" woskiem do profili zamkniętych - to najłatwiej dokładnie rozpylić Malowany będzie ostatecznie cały samochód, ale będzie to powłoka ochronna Robliner nałożona z drobną strukturą.
  2. Spoko, jedna półoś wymieniona, druga za jakiś czas nowa wpadnie i po problemie z osłonami - nowe mają standardowe przeguby Sworzeń wahacza przód dolny 2001-2009 NTYZSD-CH-013 ZSD-CH-013 5902048012289 5072958AA K7411 NTY 33zł Wahacz przód góra 2001-2006 NTY 116zł Pompa paliwa kompletna ze smokiem i wskaźnikiem poziomu 950zł (kupiłem z pękniętą obudową za 249zł) Świece zapłonowe do 4.7 Champion RC12MCC4 11zł/szt Reparaturki zacisku przedniego RAM 01-05, Durango 04-06, Neon 03-05 39zł/kpl zacisk. Tłoczki pasują ze starych Audi/VW, średnica 54mm, wysokość 52-54mm, od 16zł szt uszczelniacz przedniej półosi w moście 52069706AB 33zł uszczelniacz wału korbowego Victor Reinz 67629 48zł Uszczelki kolektorów wydechowych ECR287A 55zł Siłownik maski - sprężyna gazowa RAM 01-09 53zł/szt Łącznik stabilizatora przedniego do RAM 01--05 4x4 71zł Osłona drążka kierowniczego do maglownicy w 4x4 pasuje z Durango/Dakota 4x4 2000-2004 (jako do RAMa nie osiągalna) Amortyzator przedni 4x4 2001-2005 MONROE 131zł/szt półoś napędowa przednia GSP NCV12184 (lewa/prawa) z modelu 2006-2009 pasuje do przedlifta 2001-2005 449zł półoś prawa wewnętrzna w moście - łącznik 499zł (most CH8,25") na tą chwilę tyle odnalazłem
  3. Dawaj, ja w moim już tyle zrobiłem, że mogę dla porównania dopisywać. Jak masz numery oryginału to podawaj przy okazji
  4. Eeee.... Popularny jest raptor - kiedyś zdarzyło mi się tym felgi malować i zderzaki. Od zeszłego roku zacząłem przygodę z Roblinerem, wydaje mi się, że trochę łatwiej się nakłada - tzn, łatwiej uzyskać ładną powierzchnię - raptor był trochę glutowaty. Ale jest to moje odczucie i moja opinia, niech wypowiedzą się ci co używali innych preparatów. Kolega chwalił naszą polską Cobrę od Novola. Ja niedługo będę malował całego RAMa i zrobię to Roblinerem.
  5. Nie łączyłem nigdy starej z nową, nie mam pojęcia jak będzie się to trzymało na łączeniu, ale nie bardzo masz wybór robiąc to co chcesz. Popytaj u sprzedawców czy nie ma do tego czegoś w stylu rozcieńczalnika do cieniowania dla lakierników. Działa to na tej zasadzie, że jest cholernie agresywne i powoduje wtopienie nowego lakieru w stary. Może do powłok PU też coś takiego wymyślili, a może nie jest to potrzebne.
  6. Bardzo grubo masz to nałożone, jeśli chcesz tak samo to 3-4 warstwy z pistoletu do konserwacji na niskim ciśnieniu bez rozcieńczania.
  7. Usuniesz czymś takim https://allegro.pl/oferta/tarcza-wloknina-do-usuwania-rdzy-wlosy-murzyna-125-7057631400?fromVariant=7057631400 Jeśli powłoka była dobrej jakości to nie będzie to łatwe. Nową nałożysz pistoletem do konserwacji lub rozcieńczoną pistoletem lakierniczym z dyszą 2.0 w zależności jaką strukturę chcesz odtworzyć
  8. Krzyżaki - jedne są, inne nie smarowane, końcówki dr. kier, sworznie wahaczy. Do RAMa jest mały wybór części, ale do Jeepa brałem wszystko z kalamitkami. No towot szybko wypływa, dlatego używam 43 a nie 41 bo jest gęstszy. Można stosować smar grafitowy ewentualnie litowy.
  9. Ja raz na miesiąc-dwa, zależy jak mam czas, zapinam towotnicę i pompuje ŁT43 wszędzie gdzie się da.
  10. wiewioor.fm

    Witam:)

    Cześć. 99,9% sprowadzonych zza wielkiej wody miało jakieś przygody - bez powodu nie sprzedają. Trzeba się z tym pogodzić i wybrać taki egzemplarz, który był wcześniej jednym samochodem, a nie kilkoma :)
  11. Witamy ładna czarnuszek
  12. Regeneracja nie wchodzi w grę, Tych fordów jest sporo, więc i z rozbiórki powinno się coś udać kupić. Jako nowe części to u nas przełożenia do mostów są cholernie drogie, taniej wyjdzie znaleźć w USA i sprowadzić płacąc cło i akcyzę, Oczekiwanie nie musi być długie, paczka może dotrzeć nawet w 2-3 tygodnie. Nowe możesz szukać np w Rockauto.com Jeśli masz kolegę, który robi terenówki, to jest szansa że ogarnia mosty i musisz mu zaufać. Bo pierwszy lepszy mechanik robiący VW i Audi to co najwyżej cię naciągnie na kasę i zrobi nie koniecznie lepiej niż ty sam
  13. 99% mostów da się ustawić w taki czy inny sposób, konstrukcji jest wiele. W amerykańcach to najczęściej podkładki przesuwające kosz na boki oraz tuleja, którą miażdżąc ustawiamy pozycję wałka ataku. Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji o naprawie czy regulacji musisz otworzyć mos i ocenić stan bebechów. Możliwe jest uszkodzenie uzębienia, jego zużycie, ewentualnie sworzeń satelit w koszu może być wytarty i bujać się w gnieździe co da taki luz na ataku. Jeśli nie jesteś mechanikiem znającym się na ustawianiu mostów, to nie radzę się za to brać - możesz sobie narobić kosztów.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.