Jump to content

Pickup do ciągnięcia domków mobilnych


Recommended Posts

Cześć Panowie i Panie,
jeżdzę aktualnie Rav 4 2015 ale pojawiłem się na Waszym forum, ze względu na potrzebę kupienia prawdziwego woła roboczego. Uruchamiam produkcję domków mobilnych, które razem z przyczepą ważą 3,5 t.

 

Plan był zakupienia nowego lub 1-2 letniego Forda Rangera lub Amaroka, ze względu na dmc ciągnionej przyczepy oraz normę Euro6

 

Ale wpadł mi w oko Ford F150, Toyota Tundra i Ram 1500 i nagle przestałem patrzeć na Euro 6. 

 I teraz pytanie do Was drodzy o to jakie te samochody mają parametry (myślę o rocznikach 2016-2019) +-(tak wiem zależy od silnika) 

1. Jaką masę własną
2. max dmą razem z przyczepą
3. max dmc przyczepy na haku

Będę wdzięczny za pomoc, jeżeli już gdzieś są te odpowiedzi, to przepraszam będę szukał.

Pozdrawiam,

Michał

Link to post
Share on other sites
  • Administrators

Obawiam się że większość modeli 150, 1500 mają w dwowodzie poniżej 3 t DMC przyczepy, brak homologacji sprawiał że diagności wpisywali co im było wygodne, nie wiem jak z nowym Ramem sprzedawanym z polskiej sieci.

 

Musić sprawdzać każdy egzemplarz z osobna co ma w dowodzie, ja miałem Rama 1500 5,7 Hemi z 2007r. bez problemu radził sobie z moją łodzią która z przyczepą ma spokojnie 4t DMC, a w dowodzie było 2700 kg DMC

FB_IMG_1605817536444.jpg

FB_IMG_1605817542684.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


  • Similar Content

    • By Raff1313
      Panowie, ratujcie.
       
      Potrzebuję warsztatu w okolicach Górnego Śląska, może być nawet Kraków.
       
      Hałasuje mi tylny most, boję się że może się skończyć tragicznie.
       
      Pytałem u Szymika w Zabrzu, ale oni nie mają kanału i nie przyjmą.
    • By mrB
      Mial ktos z Was doswiadczenia/przyjemnosc z wyzej wymienionym producentem?
       
      http://www.kmgbielsko.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=30&Itemid=8
       
       
      Szukajac w internecie mam wrazenie, ze w PL da sie zrobic pokrywe tylko z blachy ryflowanej - wyglad jest okropny, ale moze to kwestia gustu i przyzwyczajenia...
    • By Szary
      Witam. Mam mały kłopot.
      Po ostatniej zmianie czasu chciałem przestawić zegarek i... Przycisk nie chciał zadziałać więc wcisnąłem mocniej i zegarek wpadł do środka :P
      Jak sie zabrać do rozbierania deski żeby go z powrotem zamontować ?
      Wystarczy wciągnąć ten mały schowek nad radiem ?
       
      Pacjent Hilux '09
    • By hanyskrosno
      Witam . Mam pytanie , ktoś podczas pierwszej rejestracji w kraju wpisał w dowód rejestracyjny mojego Rama że może on holować przyczepę o masie całkowitej 2000 kg z hamulcem , w drugim Ramiku którego miałem DMC przyczepy było 3200 kg . Teraz pytanie czy jest szansa na ściągnięcie od producenta pojazdu pełnej homologacji , bo bez tego nie da rady zmienić DMC na haku . Chyba że ktoś już coś takiego robił i podpowie mi jak to zrobić . Na pewno się odwdzięczę jakimś dobrym trunkiem :)
      Dodam że w karcie pojazdu w pozycji gdzie powinno być wpisane DMC przyczepy nie mam nic , a w dowodzie nagle się znalazło 2000 kg .
       
      Pozdrawiam
    • By japacz
      Jako że ciągle w różnych wątkach przewija się tematyka amerykańskich haków i gniazd przyczep, postanowiłem zebrać wszystko w jednym miejscu, trochę uporządkować i dorzucić garść - mam nadzieję, że przydatnych - informacji.
       
      1. Klasy haków holowniczych.
       
      W Stanach haki podzielone są na klasy wg. norm SAE, w zależności od maksymalnej masy ciągnionej na nich przyczepy. UWAGA - nie ma to nic wspólnego z DMC przyczepy dla samochodu! To jest osobny parametr!
      I tak:
      Class I — do 2,000 lbs (910 kg) - max. nacisk na hak do 200 lbs (91 kg)
      Class II — do 3,500 lbs (1,600 kg) - max. nacisk na hak do 350 lbs (159 kg)
      Class III —do 5,000 lbs (2,300 kg) - max. nacisk na hak do 500 lbs (228 kg)
      Class IV — do 10,000 lbs (4,500 kg) (niektóre źródła podają do 12000 pounds - 5,410 kg) - max. nacisk na hak do 1000 lbs (454 kg) lub 1200 lbs (544 kg - czasem takie haki są nazywane Class V)
      Są jeszcze naczepy - 5th wheel i gooseneck - ale z racji ich znikomej popularności u nas narazie je sobie darujmy.

       
      2. Rodzaje gniazd haków
       
      Ja zapewne wszyscy zdążyli zauważyć - amerykański hak holowniczy to tak naprawdę kwadratowe gniazdo do którego wpinamy odpowiednią do potrzeb końcówkę, przy czym wcale nie musi to być kula!
      Rozmiar kwadratowego gniazda pośrednio zależy od klasy haka. Najczęściej spotykane to 1 1/4 cala (31,75 mm) oraz 2 cale (50,8 mm). Czasem w hakach klasy IV i V stosowane są gniazda 2 1/2 cala (63,5 mm).
      UWAGA! Często krajowi (ale nie tylko) producenci końcówek stosują kwadratowy profil 50 mm z racji jego powszechnej dostępności. Jest on za mały i powoduje luz, który objawia się na początku stukaniem haka, a z czasem wybiciem gniazda! Warto zwrócić na to uwagę przy zakupie końcówki.
       
      3. Rodzaje kul
       
      Tutaj również występuje kilka rodzajów. Najpopularniejsze to:
      1 7⁄8 cala (47.6 mm)
      2 cale (50.8 mm)
      2 5⁄16 cala (58.7 mm)
      I znów występuje ten sam problem co z gniazdem. Europejska znormalizowana wg. ISO kula ma 50 mm średnicy (1,97 cala). Da się założyć nasz sprzęg na kulę 2 calową ale jeśli jedno i drugie będzie nowe to może nastąpić zatarcie sprzęgu. Zwłaszcza, że niektóre nowe rodzaje sprzęgów ze stabilizatorem nie powinny być smarowane, o czym mało kto wie. Oczywiście jeśli jedno i drugie będzie "trochę" zużyte to nie powinno być problemu. Optymalnym rozwiązaniem jest zakup oryginalnego 2 calowego adaptera i założenie do niego europejskiej 50 mm kuli.
       
      4. Instalacja elektryczna przyczepy
       
      Mitem jest, że istnieje adapter pozwalający podłączyć europejską 7-pinową wtyczkę do amerykańskiego gniazda. Nie da się tego zrobić. Już o tym pisałem ale powtórzę to tu jeszcze raz - układ przewodów jest następujący:
      Gniazdo amerykańskie
      1. fioletowy - światło cofania
      2. czerwono/czarny - prąd 12V (zasilanie akumulatorów przyczepy - zasilają awaryjnie hamulce)
      3. niebieski - sterowanie hamulcami (brak control module - ustawiasz sobie z samochodu siłę hamowania w zależności od obciążenia przyczepy)
      4. zielony - prawy stop i kierunek (na jednym przewodzie)
      5. żółty - lewy stop i kierunek (na jednym przewodzie)
      6. brązowy - pozycyjne, podświetlenie tablicy, obrysówki
      7. biały - masa
      Gniazdo europejskie 7-stykowe
      1. żółty - kierunkowskaz lewy
      2. niebieski - przeciwmgłowe
      3. biały - masa
      4. zielony - kierunkowskaz prawy
      5. brązowy - pozycyjne prawe
      6. czerwony - stop
      7. czarny - pozycyjne lewe/tablica rejestracyjna
      Chcąc mieć prawidłowo podłączoną przyczepę trzeba na nowo pociągnąć instalację. W starszych samochodach można to zrobić "po staremu", ciągnąc przewody choćby z tylnych (przerobionych) świateł. W nowszych - tych z instalacją CAN - nie jest to już takie proste. Najlepiej zastosować specjalny moduł (taki jak ten), który pozwoli uniknąć problemów z instalacją.
       
      I na koniec ciekawostka: każdy amerykański hak, obok kwadratowego gniazda ma płytę z dwoma otworami po bokach. Nie bez powodu. Do tych otworów zawsze zapina się na krzyż dwa łańcuchy, które zabezpieczają przyczepę na wypadek wypięcia lub zerwania haka. Rozwiązanie to jest odpowiednikiem naszej stalowej linki tylko, że tam taki układ stabilizuje przyczepę w razie odpięcia czy zerwania, a jednocześnie są uruchamiane hamulce przyczepy. Oczywiście elektryczne.
       
      I to by było na tyle :-) Jeśli są jakieś pytania to oczywiście zapraszam ;-)
       
      EDIT: Ponieważ rozwinęła się dyskusja na temat podłączenia elektrycznego przyczepy, uzupełniam temat o tę kwestię.
       
      5. Amerykańskie gniazda i wtyczki samochodu i przyczepy
       
      W Europie w zasadzie w użytku są dwa standardy: złącze 7-mio i 13-sto stykowe. 7-stykowe opisałem, 13- jeśli ktoś sobie życzy też mogę opisać.
      W Stanach wybór jest nieco większy.
      Występują następujące rodzaje złączy:
      4-ro stykowe płaskie (4 Way Flat Connector)
      samochód

      przyczepa

      5-cio stykowe płaskie (5 Way Flat Connector)
      samochód

      przyczepa

      6-cio stykowe okrągłe (6 Way Round Connector)
      samochód

      przyczepa

      7-mio stykowe okrągłe z płaskimi stykami (7 Way Blade Connector)
      samochód

      przyczepa

      7-mio stykowe okrągłe (7 Way Round Connector)
      samochód

      przyczepa

      Jak widać, jest w czym wybierać :-) Niestety, żadnego z tych złączy nie da się połączyć jakąkolwiek przejściówką z europejską przyczepą tak, aby wszystko i prawidłowo działało. Powodem jest sterowanie światłami stop i kierunkowskazami jednym przewodem na stronę oraz brak światła przeciwmgielnego.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.