Skocz do zawartości

Tundra 07> i nie tylko - rozkmina o napędach


pit373

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

dokładnie to jest to

No to dobrze i źle.

Dobrze, bo nic nie musze naprawiac.

Źle, bo utrudnione mam zadanie przy drifcie po Warszawie...hehe, a naprawić nie można.

w miarę zużywania się, "blokada" będzie coraz słabsza...oczywiście "driftowanie" przyspiesza jej zużycie

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w miarę zużywania się, "blokada" będzie coraz słabsza...oczywiście "driftowanie" przyspiesza jej zużycie

Na szczęście to sporadyczny diabeł w mojej głowie...

Ram to pojazd którym pracuje, więc nie moge z towarem driftowac, bo miazgę dowiozę do firmy...hehh

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Powracając do tematu napędów w Tundrze. Nowsze pickupy klasy half-ton mają zazwyczaj dopędzany automatycznie przód, lub full-time. Wszyskie hevy duty ( z wyjątkiem chyba najnowszych Silverado... ale nie jestem pewien) mają stały tył i dopinany ""na sztywno" przód. Pit373 to normalne, że przy takich obciążeniak ukł. napędowego stosuje sie najprostrze z mozliwych rozwiązań. Na całym świecie ludzie tak jeżdżą i jest ok. Spokojnie poradzisz sobie, musisz się tylko przyzwyczaić. :-D

 

U mnie LSD jest mocne jak cholera. Wystarczy, że biorę zakręt jakiś ostry , to zachowuje się prawie jak blokada 100% haha. w terenie też dobrze ciągnie. Testowałem już LSD i całkiem daje radę. Pod jedno koło kamień a drugie w błocie. Slizgał się ale jakoś dawał radę. Byłem raczej nastawiony, że będzie mu ciężej. W sumie tył jest dość lekki a most mam D70.

 

Mudder, jeszcze wróce do tych sprzęgiełek bo nie chce mi się rozpisywać w dwóch wątkach. Dla czego chcesz na przód ręczne zakładać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w grandzie jest mega kupa zwana torsen które nie rozdziela w zależności od potrzeb

A że tak zapytam, w którym Grandzie jest Torsen?

Bo u mnie nie ma ani w jednym, ani w drugim (Commander to też Grand w innej obudowie)

W Grandach 99-04 był QuadraDrive który rzeczywiście i w 100% blokuje zapinanie przodu i mechanizmy różnicowe w mostach. Niestety ze względu na konstrukcję i zapinanie przez ciśnienie oleju wymaga wysokich prędkości obrotowych kół, no i w miarę przebiegu tarczki się wycierają. U mnie jednak po 210tyś km blokada mostów działa nadal, ale już słabiej. A blokada przodu - idealnie

Dodatkowo w Grandach 2005- zastosowano zmianę starowania tym wynalazkiem (QD II) i jest teraz załączane jeszcze szybciej i mocniej przez elektronikę.

I co najciekawsze, działa idealnie i przy każdej prędkości. I faktycznie starczy przyczepność 1 koła i samochód rusza z miejsca elegancko

Chyba, że Torsenem nazywasz każdy dopinany automatycznie typ napędu - ale to błąd

Hilux 3.0 '09 +2" Snorkel, osłony Asfir, konsola CB, WA-27, BFG MT, osłony reflektorów

Grand Cherokkee 4.7 V8 '99 - OFF-ROAD

Commander 3.0CRD '07 - BOULEVARD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ZJ jest torsen

A skąd ten pomysł? Tam jest Visco

Chyba, że jest jakaś wersja napędu, która miała Torsena - ale pierwsze słyszę

Hilux 3.0 '09 +2" Snorkel, osłony Asfir, konsola CB, WA-27, BFG MT, osłony reflektorów

Grand Cherokkee 4.7 V8 '99 - OFF-ROAD

Commander 3.0CRD '07 - BOULEVARD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Visco srisco :mrgreen: w każdym razie działa to do dupy :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Visco srisco :mrgreen: w każdym razie działa to do dupy :mrgreen:

Pozwolę się z tym nie zgodzić, ale wszystko zależy czego oczekujesz.

A może miałeś padnięte?

Dobra, to nie jest temat o Jeepach

Hilux 3.0 '09 +2" Snorkel, osłony Asfir, konsola CB, WA-27, BFG MT, osłony reflektorów

Grand Cherokkee 4.7 V8 '99 - OFF-ROAD

Commander 3.0CRD '07 - BOULEVARD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu nie uznaje innego rodzaju napędu niż rozdzielany 50/50 mechanicznie bez hydrauliki czy elektroniki czy innych badziewi, bo w moich realiach się to nie sprawdza, dlatego też jest ford który nie ma elektroniki, mam też lr d3 i on pomimo normalnego napędu ma systemy elektroniczne które go kompletnie upośledzają :roll: tam gdzie ford jedzie bez problemu na atekach disco staje mając porządne zimówki i będąc prawie o 1t lżejszy...

nie uznaje żadnych wspomagań napędu jedyne co mogę przeżyć to abs, który zresztą w zimie wyłączam :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Proste i sprawdzone rowiązanie. Nie na darmo do dziś stosuje się je w najcięższych pickupach. Jak człowiek jest świadom możliwości i ograniczeń takiego systemu i nauczy się go używać to jest wygodniejszy a co najważniejsze niezawodny i prosty w naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Visco srisco w każdym razie działa to do dupy

 

Twoje opinia jest troche smieszna. Porownujesz dwa rozne napedy w dwoch roznych klasach aut. QTII/QD AWD i najbardziej QDII z ELSD sprawdzaja sie milion razy lepiej w Grandzie niz systemy 50/50 split bez zadnej elektroniki w takim aucie w 99% sytuacji ktore te auta spotykaja. Chyba ze jedziesz na jakis mega hardcore po Moab, Utah lub w bloto to i tak kupujesz sobie starszego XJ, ZJ, Wronga lub Yote (I tak pickupem tez nie pojedziesz tam chyba ze zaczniesz motac za dziesiatki tysiecy zielonych).

 

kiedy jedno koło całkowicie traci przyczepność a drugie ma bardzo dobrą wtedy koło z dobrą przyczepnością nie pociągnie czy też nie popcha samochodu bo za mało momentu jest na nie przekazywane

 

Ciekawe, mnie nie raz uratowalo QDII z jedna opona tylko miejaca przyczepnosc. Tutaj nie chodzi wogole czy pociagnie LSD czy nie (o ile sprzeglo jest w dobrym stanie), Locker ma ta przewage ze nie trzeba czekac na brak trakcji w drugiej oponie zanim ta co ma przyczepnosc zacznie dzialac. W ekstremalnych warunkach czasami nie ma czasu na czekanie i dlatego jest lepszy ale mowic ze LSD nie wyciagnie auta na 1 oponie jest bujda na resorach.

 

Nikt i tak z Full size pickups nie robi hardcore offroad bo jest fizycznie za duzy na wszelkie tereny, do specyficznych rzeczy moze i tak. I mowa o tym ze potrzebujesz w pickupie mega $$ selectable-lockers, NV273 lub 271 rozdzielcza jest glupota chyba ze ciagasz powyzej 17,000lbs albo robisz z tego monster truck. Sytuacje gdy potrzebujesz blokady/lockery sie zdazaja najczesciej na trasach po kamieniach gdzie nonstop wisi os lub kolo, czyli nie w miejscach gdzie sie sprawdzaja tej klasy pickupy.

 

Jak człowiek jest świadom możliwości i ograniczeń takiego systemu i nauczy się go używać to jest wygodniejszy a co najważniejsze niezawodny i prosty w naprawie.

 

Ale drogie jak cholera.

 

Wystarczy porownac LSD ze sprzeglem, Blokade i cos w typie gear-LSD ala TrueTrack na sniegu lub na lodzie. Bedzie prawie jedno i to samo bo w typowym ELSD/Trac-Lock i tak opony nie beda mialy wystarczajacej przyczepnosci zeby przewalczyc sprzeglo takze tak naprawde i tak sa zablokowane. Pod gorke jedyne co jest inne to jest fakt ze tyl auta idzie do boku ale podchodzenie pod gorem pod malym katem i tak to zwalcza i nie znam nikogo kto na to by narzekal. To ze nie blokuje sie na lodzie to wiadomo powszechnie ale wystarczy nacisnac troche na hamulec i po sprawie.

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak - mialem auto z LSD i nie ma takiej opcji zeby dzialalo jak blokada, jak kolo zawislo to zadne LSD nie przkaze napedu na drugie kolo...

To prawda, LSD nie ma prawa wyciągnąć.

To tylko ograniczony poślizg, a nie blokada. Pomaga na śliskim, ale przy wykrzyżu nie zadziała

Co innego ELSD (w QD II) - tu jest LSD + blokada sterowana elektronicznie. I to działa jak najbardziej

Lub VariolLock we wcześniejszych wersjach (w QD)- czyli blokada załączana wiskotycznie bez udziału zewnętrznego sterowania - też działa, lecz wymaga większego poślizgu jednego z kół bez przyczepności

Hilux 3.0 '09 +2" Snorkel, osłony Asfir, konsola CB, WA-27, BFG MT, osłony reflektorów

Grand Cherokkee 4.7 V8 '99 - OFF-ROAD

Commander 3.0CRD '07 - BOULEVARD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mowic ze LSD nie wyciagnie auta na 1 oponie jest bujda na resorach.
dokladnie tak - mialem auto z LSD i nie ma takiej opcji zeby dzialalo jak blokada, jak kolo zawislo to zadne LSD nie przkaze napedu na drugie kolo...
Raczej dokładnie odwrotnie, bo Piotrek twierdzi , że LSD wyiągnie samochód.

 

Nikt i tak z Full size pickups nie robi hardcore offroad bo jest fizycznie za duzy na wszelkie tereny

Jesteś w wielkim błędzie. Poczytaj na początek może to forum http://www.pavementsucks.com/. Jest masa rajdów w których sataruje się truckami i fullsizami , choćby "Tank Trap Challenge"

 

Piotrek, chyba nie próbujesz udowodnić , że LSD, wspomaganie elektroniczne, viskotyczne czy jakiekolwiek inne jest lepsze w terenie od blokad 100% (jakimkolwiek bardziej wymagającym terenie , niekoniecznie harkorowych przeprawach tupu Ładoga) :shock: :shock: Oczwiście, że do wygodnej , lajtowej jazdy na seryjnych oponkach i ubitch drogach lepsza są napędy typu QD itp. , są jednak o wiele bardziej awaryjne i o wiele bardziej delikatne.

 

 

Jak człowiek jest świadom możliwości i ograniczeń takiego systemu i nauczy się go używać to jest wygodniejszy a co najważniejsze niezawodny i prosty w naprawie.

 

Ale drogie jak cholera.

 

 

Droższe od mechnizmów dopędznia przodu tybu visco czy tym podobne???? :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w wielkim błędzie. Poczytaj na początek może to forum http://www.pavementsucks.com/. Jest masa rajdów w których sataruje się truckami i fullsizami , choćby "Tank Trap Challenge"

 

Chodzi mi tutaj o teren gdzie blokady sa uzywane w 100% ich mozliwosci. Ilu widzisz full size na Rubicon, Moab itd na kamieniach? Jak juz mowilem sa ale to sa motania za dziesiatki tysiecy baxow i wogole nie przypominaja nic z fabryki.

 

dokladnie tak - mialem auto z LSD i nie ma takiej opcji zeby dzialalo jak blokada, jak kolo zawislo to zadne LSD nie przkaze napedu na drugie kolo...

 

Slabsze LSD bez elektronicznego sterowania jak najbardziej na nie, elektroniczne jak najbardziej tak.

 

Piotrek, chyba nie próbujesz udowodnić , że LSD, wspomaganie elektroniczne, viskotyczne czy jakiekolwiek inne jest lepsze w terenie od blokad 100% (jakimkolwiek bardziej wymagającym terenie , niekoniecznie harkorowych przeprawach tupu Ładoga) Oczwiście, że do wygodnej ,

 

Mowie ze ELSD jest lepsze w 99% sytuacji ktore te auta sie spotykaja dla 99% klientow. Wiadomo ze blokada bedzie lepsza w hardcore terenie, ale jak i tak motasz auto na taki teren to robisz rozpierduche na inne mosty, skrzynki rozdzielcze itd. Nigdy nie podwazalem faktu ze blokada jest lepsza w mega terenie, to jest wiadome ze elektronika nigdy nie bedzie lepsza od czlowieka w takiej sytuacji. Lecz stwierdzenie ze blokada jest lepsza przy kazdej nawierzchni poza asfaltem jest nieprawda.

 

niekoniecznie harkorowych przeprawach tupu Ładoga)

 

Zalezy o jakim nie-hardkorowym terenie mowimy. Mowimy o Alasce i sniegu gdzie podjedziesz pod gore tak samo ELSD jak i z blokada o ile nie bedzie wisialo pol auta na kamieniu czy mowimy np. o WRC gdzie prawie kazde auto ma TorSen-LSD i wali po sniegu, zuzlu itd. jak diabel. Jak juz mowilem, wszystko zalezy jakim to autem jedziesz i gdzie jezdzisz.

 

http://www.fourwheeler.com/eventcoverage/129_0906_top_truck_challenge_2009_tank_trap/index.html

 

Nie widze tutaj duzo full size pickupow z dzisiejszych lat. Ani niczego innego co przypomina mi nawet blisko to co idzie z fabryki.

 

Oczwiście, że do wygodnej , lajtowej jazdy na seryjnych oponkach i ubitch drogach lepsza są napędy typu QD itp. , są jednak o wiele bardziej awaryjne i o wiele bardziej delikatne.

 

Wcale nie, QDII/Vari-Lock/Detroit Tru-Tracks sie na snieg/lod nadaje tak samo jak blokada. Zapominasz ze mowimy o wogole dwoch innych klasach aut. Nie powiedzial bym ze delikatny jest most Chrysler Corporate 8.25/8.3 lub Danka 44 z tylu GC II/III. Znam nie jednego czleka w WK co ma motane na 4" superlift, MTeski i wali z ELSD z tylu bez problemu. Czy przydala by sie blokada? Napewno. Czy LSD/ELSD jest tak samo wytrzymale jak blokada? Napewno nie bo jak sie zuzyje sprzeglo to papa. Czy mozna zamienic sobie most na lepszy + blokada jak sie robi takie auto? Stanowczo tak. Tak samo musisz sobie zamienic kupe innych rzeczy w pickupie zanim pojedziesz sobie w taki teren. Drugi przyklad: masa ludzi ma kombinacje przod/tyl Detroit/LSD (True-Track) lub na odwrot. W motanych Toyotach 4Runner "sweet spot" jest Detroit True-Track LSD z przodu i Detroit Locker z tylu.

 

Droższe od mechnizmów dopędznia przodu tybu visco czy tym podobne????

 

Mowisz o Haldexie, czy padnietemu ELSD z wiskotycznym sprzeglem?

 

Koszt przecietnego Air Locker, ARB do D44, przyklad 30 spline z przelozeniami 3.73 i w dol waha sie okolo $800-900USD. Nie powiedzial bym ze to jest maly koszt. Za taka cene to sobie moge podjechac do zlomowni i wyrwac caly tyl C213RE z ELSD od WK/XK.

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fourwheeler.co...trap/index.html

 

Nie widze tutaj duzo full size pickupow z dzisiejszych lat. Ani niczego innego co przypomina mi nawet blisko to co idzie z fabryki.

Poszukaj dobrze a nie tylko na tej stronie i nie tylko rajd z roku 2009. Z tego co wiem zmieniły się w tym roku trochę przepisy

 

Jak juz mowilem sa ale to sa motania za dziesiatki tysiecy baxow i wogole nie przypominaja nic z fabryki.

Niestety. Do fullsiza HD montujesz tylko odpowiednio duże ogumienie i już jest przygotowany do bardziej wymagającego terenu. Żeby przystosować seryjnego jeepa do dużych opon trzeba go konkretnie wzmocnić, przede wszystkim mosty (może za wyjątkiem Wranglera i to i tak nie wszystkich).

 

WRC gdzie prawie kazde auto ma TorSen-LSD i wali po sniegu, zuzlu itd. jak diabel
... i rozlatuje się po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów :-/ . Samochody klasy WRC jeżdża po płaskim a nie w terenie, tam nie występują takie obciążenia i co ważniejsze są to bardzo lekkie pojazdy , a generalnie im lżejszy pojazd tym lepiej poradzi sobie blokada LSD. Poza tym i nie ma zasadności do stosowania w nich blokad 100%.

 

Pomijam tu zmoty za wielkie pieniądze i przeznaczone do wyczynowej jazdy w klasie extreme, walczące o podium w skali ogólnokrajowej czy międzynarodowej. Mówię o każdym bardziej wymagającym terenie, trudniejszym niż ośnieżona lub zabłocona leśna droga . Taki teren mam na mysli w jaki nie zapuszczasz się bez wyciągarki lub bez kolegów z kinetykami. W takim to terenie nie sprawdzają się elektroniczne systemy zarządania rozdziałem momentu, nie są one przystosowane do pracy pod bardzo dużymi obciążeniami. To, że w pojazdach wojskowych stosuje się wspomaganie pracy napędów i dyferencjałów to inna bajka, inne budżety inne przeznaczenie , inne eksploatacja.

 

 

Mowie ze ELSD jest lepsze w 99% sytuacji ktore te auta sie spotykaja dla 99% klientow. Wiadomo ze blokada bedzie lepsza w hardcore terenie, ale jak i tak motasz auto na taki teren to robisz rozpierduche na inne mosty, skrzynki rozdzielcze itd.
Zgadza się, ale co do tego drugiego już pisałem, że pickup HD oferuje już fabrycznie bardzo dobre możliwości. W zasadzie podnosisz go wsadzasz opony 38" i można jeździć. Silnik mocny, skrzynia biegów, skrzynka rozdzielcza też i mosty też. Natomiast skuteczność mniejszych pojazdów w terenie jest zupełnie inną sprawą.

 

Z reszta nie ma o czym gadać... to jest udowadniania na siłę, że koń jest wielbłądem. Każdy kto zasmakował jazdy w terenie wie, że do upalanie najlepsza są blokady 100% i najprostrze skrzynie redukcyjne realizujące tylko dopięcie przodu na sztywno. Natomiast nie kwestionuję sensowności stosowania takiego napędu w samochodach cywilnych lub w takich , które spędzają 90% na asfalcie lub gorszej jakości drogach. Zdaję sobie sprawę, że niewygodnie się używa w lajtowych warunkach. Tak jaki pisałem wyżej, trzeba się nauczyć używania takiego napędu bo po prostu trudniej się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt przecietnego Air Locker, ARB do D44, przyklad 30 spline z przelozeniami 3.73 i w dol waha sie okolo $800-900USD. Nie powiedzial bym ze to jest maly koszt. Za taka cene to sobie moge podjechac do zlomowni i wyrwac caly tyl C213RE z ELSD od WK/XK.

 

Tu zgoda. ARB jest drogie. blokada mostu zawsze będzie droższa od LSD. Jednak jest wytrzymalsza. Zaś brak dyferencjału międzyosowego w skrzynce redukcujnej zawsze zmniejsza jej koszty w stosunku do skomplikowanych układów takich jak NV249. Wysoka cena może być podyktowana jedynie większą wytrzymałością systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kwestionuję sensowności stosowania takiego napędu w samochodach cywilnych lub w takich , które spędzają 90% na asfalcie lub gorszej jakości drogach

I tu by było dobrze zakończyć 8-)

Hilux 3.0 '09 +2" Snorkel, osłony Asfir, konsola CB, WA-27, BFG MT, osłony reflektorów

Grand Cherokkee 4.7 V8 '99 - OFF-ROAD

Commander 3.0CRD '07 - BOULEVARD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj dobrze a nie tylko na tej stronie i nie tylko rajd z roku 2009. Z tego co wiem zmieniły się w tym roku trochę przepisy

 

Wiem, widzialem. I to jest tak samo Ram lub Ford z fabryki jak Jeep z przodem od Ford'a z mega NV271 :-) No moze lekko przesadzilem bo NV271 to jest kawal skrzynki ale wiadomo o co chodzi :mrgreen:

 

... i rozlatuje się po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów . Samochody klasy WRC jeżdża po płaskim a nie w terenie, tam nie występują takie obciążenia i co ważniejsze są to bardzo lekkie pojazdy , a generalnie im lżejszy pojazd tym lepiej poradzi sobie blokada LSD. Poza tym i nie ma zasadności do stosowania w nich blokad 100%.

 

Zgadzam sie z toba. I wlasnie to jest caly moj argument. Jeep czy 4Runner czy Xterra nie wazy tyle co SD lub HD Pickup ani nie ma takich momentow obrotowych i opowiadanie ze unwiersalna aplikacja mechanicznego 50/50 jest najlepsza jest bzdura. Teraz powiedzie mi ile wy jezdzicie po mega kamieniach ze blokady wam ratuje zycie w pickupach? :-)

 

Wysoka cena może być podyktowana jedynie większą wytrzymałością systemu.

 

Lub producentem i niewiadomo dlaczego mega cenami. Mosty do Toyoty kosztuje $100 a do Jeepa $1000 bo to "Jeep" heh. Tak samo niewiadomo dlaczego roznica miedzy Chrysler 8.75, Ford 9" i Chrysler 9.25" jest jaka jest. Gdyby chodzilo o wytrzymalosc i cene to Ford powinien kosztowac 2x tyle :-) Hehe

 

I tu by było dobrze zakończyć

 

Juz wiemy dlaczego bullterrier nie lubi Ford LSD XH9/XB6 :mrgreen:

 

BTW, pickup heavy duty jest #1 do ciagania przyczepy o wadze 10,000lbs+ takze klocic sie czy LSD do tej aplikacji czy locker jest lepszy jest bezsensowne bo jak bedzie przyczepa ciagnela tyl z odlaczonym lockerem to dopiero bedzie drifting :mrgreen: Hint: LSD lub E-Locker :mrgreen: :mrgreen:

 

Ale kasztan sie zrobil. Koncze juz bo widze to wogole watek o Toyota Tundra. Hehe...widze ze sie tak zrobilo bo duzo to nie ma co gadac o Tundra :kasztan:

 

Chociaz to nie temat o Nissan Titan...bo wtedy to dopiero bylaby pustka w temacie 8-) :-)

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt przecietnego Air Locker, ARB do D44, przyklad 30 spline z przelozeniami 3.73 i w dol waha sie okolo $800-900USD. Nie powiedzial bym ze to jest maly koszt. Za taka cene to sobie moge podjechac do zlomowni i wyrwac caly tyl C213RE z ELSD od WK/XK.

 

Tu zgoda. ARB jest drogie. blokada mostu zawsze będzie droższa od LSD. Jednak jest wytrzymalsza. Zaś brak dyferencjału międzyosowego w skrzynce redukcujnej zawsze zmniejsza jej koszty w stosunku do skomplikowanych układów takich jak NV249. Wysoka cena może być podyktowana jedynie większą wytrzymałością systemu.

ale czemu ARB jest drogie, ile ma kosztować 500pln... kosztuje tyle ile ludzie chcą za to zapłacić, takie zabawki nigdy tanie nie były no :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.