pit373 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 witam jak widzę chyba nie ma tu użytkowników tundry 07> pytanie mam o napędy 4x4. jak tam to działa, co się blokuje? jak można jeździć na napędzie 4h - czy to taki full time? pytam bo mam obawy co do jazdy w zmiennych warunkach autem z lekkim tyłem i taką mocą. jak to wygląda z waszego doświadczenia? Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 pytam bo mam obawy co do jazdy w zmiennych warunkach autem z lekkim tyłem i taką mocą O to się nie martw :) Ja jeżdżę na ATekach i mam jeszcze więcej pod maską... da się! :roll: Kwestia przyzwyczajenia. Z tego co pamiętam to Tundra ma stały napęd na tył i przód jest dopinany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 5 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 jak się zastanawiasz to znaczy że nie dla ciebie, fulsajzy to auta bezkompromisowe nie poręczne itd. albo kupujesz albo nie... Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 jak się zastanawiasz to znaczy że nie dla ciebie, fulsajzy to auta bezkompromisowe nie poręczne itd. albo kupujesz albo nie... Mudder, ty to potrafisz zachęcić człowieka... Prawda jest taka, że zawsze jest ten pierwszy raz i obawy są uzasadnione, bo ja obaw nie miałem i pierwszego dnia po odbiorze Rama zaliczyłem 180st na krajowej 7. To był brak respektu. Po upływie czasu i wyczuciu auta stwierdzam, że w zimie jeździ się nim dużo bardziej komfortowo niż jakimkolwiek innym autem napędzanym na tylną oś, a zawsze można zapiąć na 4. Nadwyżka mocy to znak, że rzadko kiedy będzie trzeba wciskac gaz w podłoge, a ja na 7-ce tak własnie zrobiłem na łuku, bo zapomniałem chyba, że to nie 100KM tylko ok. 360KM (po modyfikacjach dolotu i wydechu, żeby mi nikt nie pisał, że Hemi to 345KM, bo wiem o tym :-) ) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktomek Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 w zimie jeździ się nim dużo bardziej komfortowo niż jakimkolwiek innym autem napędzanym na tylną oś bez przesadyzmu 8-) 360KM (po modyfikacjach dolotu i wydechu, żeby mi nikt nie pisał, że Hemi to 345KM, bo wiem o tym :-) ) eeeech, pomarzyć :-P Cytuj Hilux 3.0 '09 +2" Snorkel, osłony Asfir, konsola CB, WA-27, BFG MT, osłony reflektorów Grand Cherokkee 4.7 V8 '99 - OFF-ROAD Commander 3.0CRD '07 - BOULEVARD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 w zimie jeździ się nim dużo bardziej komfortowo niż jakimkolwiek innym autem napędzanym na tylną oś bez przesadyzmu 8-) 360KM (po modyfikacjach dolotu i wydechu, żeby mi nikt nie pisał, że Hemi to 345KM, bo wiem o tym :-) ) eeeech, pomarzyć :-P jeździłeś kiedyś fulsajzem w zimie ?? naprawdę jego zdolności trakcyjne potrafią zadziwić, aha drug z tym komfortem to rzeczywiście coś Ci się jednak pomyliło :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 jak się zastanawiasz to znaczy że nie dla ciebie, fulsajzy to auta bezkompromisowe nie poręczne itd. albo kupujesz albo nie... pytałem o tę trakcję bo często jeżdżę mercem 512d, skrzyniowy, napęd tylny oczywiście, lekka paka, 122ps, lekki śnieg, większe błoto i problem. dlatego szukam tundry 4x4 i stąd moje pytanie jak jeździ w trybie 4H, czy na 4H można jeździć non-stop, czy tylko do pewnych prędkości, oraz jaki system dopina przednią oś? Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 jak się zastanawiasz to znaczy że nie dla ciebie, fulsajzy to auta bezkompromisowe nie poręczne itd. albo kupujesz albo nie... pytałem o tę trakcję bo często jeżdżę mercem 512d, skrzyniowy, napęd tylny oczywiście, lekka paka, 122ps, lekki śnieg, większe błoto i problem. dlatego szukam tundry 4x4 i stąd moje pytanie jak jeździ w trybie 4H, czy na 4H można jeździć non-stop, czy tylko do pewnych prędkości, oraz jaki system dopina przednią oś? ło jeezuuu siek: dobra już nie będę, nie ma żadnego systemu jest skrzynia rozdzielcza, trakcja na samym tyle jest mizerna(mówimy o śliskim) z napędem 4x4 jeździmy tylko kiedy nawierzchnia jest śliska(mokry asfalt odpada) nie wiem jak jest w tundrze ale normalnie nie ma żadnych ograniczeń jeżeli chodzi o prędkość poruszania się, jedynym kryterium jest hałas jaki generuje przedni dyferencjał :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 ło jeezuuu siek: dobra już nie będę, nie ma żadnego systemu jest skrzynia rozdzielcza, heh skrzynia jest wiadomo - ale jaki jest rozdział tył - przód? Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 tak jak w każdym normalnym samochodzie terenowym bez systemów i mechanizmu różnicowego skrzyni rozdzielczej...czyly na pół Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norick Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Nie wiem jak jest w Tundrze czy AWD czy nie, jeśli nie.... to masz, 2H czyli napęd na tył tylko 4H czyli właczony również przód ( co można zrobić do ok 80km/h)przydaje się przy wyprzedzaniu zimą 4L czyli włączony również reduktor( tu najlepiej się zatrzymać, choć mozna się toczyć ok 8km/h) Generalna zasada jest taka że jesli nasz samochód nie jest wyposażony w międzyosiowy mechanizm różnicowy, czyli ma napęd na tył i dołączany przód unikamy jeżdzenia z dwoma napędami po czarnym. Ale jesli asfalt nie jest czarny tylko biały lub oblodzony to można spokojnie sobie zapiąć przód. Dotyczy to również innych dróg o twardym podłożu. Wyjątkiem tu raczej jest wspinanie się pod stromizny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 prosz... http://www.toyota.com/tundra/specs.html w tundrze jest dopinany przód nazywa się to ładnie 4WDemand to samo co we fordzie esof, ładna nazwa na elktryczny przełącznik i automatyczne sprzęgiełka :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 dzięki koledzy. pytałem o skrzynię rozdzielczą bo np w grandzie rozdziela różnie (od potrzeb). a jak z tą v-max na 4H max 80km/h czy bez limitu? i co to oznacza: Automatic Limited-Slip Differential (Auto LSD) Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norick Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Dałeś do 2wd natomiast 4x4 ma system 4WDemand Czego nie wiedzą starożytni sprawdzą w googlach http://www.toyota-4runner.org/off-topic/3051-question-about-4wdemand.html Czyli jednak chyba nie AWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 dzięki koledzy. pytałem o skrzynię rozdzielczą bo np w grandzie rozdziela różnie (od potrzeb). a jak z tą v-max na 4H max 80km/h czy bez limitu? i co to oznacza: Automatic Limited-Slip Differential (Auto LSD) Bo w grandzie jest mega kupa zwana torsen które nie rozdziela w zależności od potrzeb a od tego jak się jej zachce, v-max przy 4x4 bez ograniczeń Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Dałeś do 2wdnatomiast 4x4 ma system 4WDemand Czego nie wiedzą starożytni sprawdzą w googlach http://www.toyota-4runner.org/off-topic/3051-question-about-4wdemand.html Czyli jednak chyba nie AWD dałem do 4wd i napsałem o systemie 4wdemand Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norick Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 i co to oznacza: Automatic Limited-Slip Differential (Auto LSD) No znaczy że masz blokadę tylnego mostu o ograniczonym poślizgu... bla bla bla to znaczy że nie odczuwam błogosławieństwa posiadania takowej i zamierzam wywalić ją w cholerę i za łożyć 100% ARB Podobno działa np na piachach ale nie jak masz pustą pakę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 i co to oznacza: Automatic Limited-Slip Differential (Auto LSD) No znaczy że masz blokadę tylnego mostu o ograniczonym poślizgu... bla bla bla to znaczy że nie odczuwam błogosławieństwa posiadania takowej i zamierzam wywalić ją w cholerę i za łożyć 100% ARB Podobno działa np na piachach ale nie jak masz pustą pakę nie ma znaczenia obciążenie paki ani nawierzchnia, po prostu to nie jest 100% blokada i tylko częściowo wspomaga drugie koło Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norick Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 dałem do 4wd i napsałem o systemie 4wdemand hehe a mnie się wyświetliło tylko 2wd trudno Zresztą niech kupuje Haluxa a "będzie Pan zadowolony" :D Acha a propos obciążenia i blokady to tylko w teorii. Zresztą w teorii ona jest swietna nawet na pusto ja mam inne zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 naprawdę jego zdolności trakcyjne potrafią zadziwić, aha drug z tym komfortem to rzeczywiście coś Ci się jednak pomyliło mudder, Między Ramem 1500, a 2500 jest gigantyczna różnica w komforcie i wiem o czym pisze. Myśle, że podobnie jest miedzy F150 i F250, poza tym komfort w mojej wypowiedzi był z naciskiem na trakcje i bezpieczenstwo jazdy z napedem na tył, a nie na pływanie kanapowe po asfalcie. Nastepna sprawa to taka, że rzadko używam napedu 4H czy 4L do jazdy po głebokim śniegu, bo wbrew temu co piszesz blokada LSD doskonale spisuje sie w Ramie do jazdy po zaspach. Czasem zapinam 4H jesli jade miedzy drzewami, na wszelki wypadek, żeby mi tyłek nie zapitolił w nie. Jedynym utrudnieniem dla napedu 2h w Ramie 1500 jest głębokie błoto pośniegowe lub czysty mokry śnieg, wtedy rzeczywiście 4x4 sie przydaje. Oczywiście trzeba pamietać, że nawet na suchym można pirueta Ramem zaliczyć, wiec jazda po śniegu to sztuka dozowania gazu. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 lsd w ekstremalnych przypadkach nie działa...to normalne Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 lsd w ekstremalnych przypadkach nie działa...to normalne Uściślij co masz na myśli mówiąc ekstremalne warunki? Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 lsd w ekstremalnych przypadkach nie działa...to normalne Uściślij co masz na myśli mówiąc ekstremalne warunki? kiedy jedno koło całkowicie traci przyczepność a drugie ma bardzo dobrą wtedy koło z dobrą przyczepnością nie pociągnie czy też nie popcha samochodu bo za mało momentu jest na nie przekazywane Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 mudder, Ok, to może efekt który u mnie czasem wystepuje nie jest usterką, a normalną rzeczą, a mianowicie w zakręcie przy dużym przechyleniu auta i odciążeniu jednego z tylnych kół przy gwałtownym dodaniu gazu nie zawsze mi zblokuje most i wtedy nie udaje sie pójście bokiem po zakręcie... :cry: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 6 Stycznia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 mudder, Ok, to może efekt który u mnie czasem wystepuje nie jest usterką, a normalną rzeczą, a mianowicie w zakręcie przy dużym przechyleniu auta i odciążeniu jednego z tylnych kół przy gwałtownym dodaniu gazu nie zawsze mi zblokuje most i wtedy nie udaje sie pójście bokiem po zakręcie... :cry: dokładnie to jest to Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.