WojtRybnik Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Rozsypał mi się reduktor. Szukam od kilku dni w Polsce, ale niestety bezowocnie. Model : 243 D, mój rocznikowo jest z 2005roku, samochód modelowo to 2006, ale większość podzespołów ma z 2005r. Objawy pojawiły się w bardzo krótkim przeciągu czasu, samochód zaczyna wpadać w wibracje od około 70km/h, po odpuszczeniu gazu problem całkowicie zanika. Pojawił się również metaliczny stukot z przełączania skrzyni R na D. Taczka dostała 100.000 km temu w U.S. w tylną oś. Wymieniłem wkład dyfra, wyważałem wał, reduktor był OK. Jeżdżę dużo w terenie, ale to z reguły drogi polne, samochód nie jest katowany w terenie. Skrzynia biegów, silnik, wszystko pracuje jak należy. Koła świeżo po wyważeniu. Objawy o których wspomniałem, prawdopodobnie są opóznionym następstwem po kolizji w Stanach. Przymierzaliśmy modelowo taki sam reduktor 243D, również z 2005roku, ale z modelu przed liftingiem. Okazało się, że konstrukcyjnie są takie same, jednak pojawił się problem z przyłączeniem wtyczek z silniczka sterującego. Zuzcar nie jest mi w stanie pomóc. Allegro również. Mam opcję ściągnięcia z US używanego za 500$ lub regenerowanego za 1000$ plus koszty samolotu i oclenia i robie się z tego przeje..bana suma. Nie wiem czy w Polsce regenerują reduktory ??? Może ktoś z kolegów jest wstanie pomóc?, uruchomić kontakty?, w końcu sporo Ram'ów tuła się po naszych drogach. Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Sprawdź luz na wyjściu tylnego wału z reduktora Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 21 Maja 2014 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Ale co się rozsypało ? reduktor jest rozbieralny , jeśli obudowa nie pękła to można wymienić każda część, zdiagnozuj co jest nie tak, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonko Opublikowano 21 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Proponuję Tobie zrobić to w taki sposób, znaleźć magika od elektryki i aby przerobił Tobie kość/wtyczkę pod sterownik, ew. kup sobie używany za 150-200 USD silniczek załączania napędów z kością, która by pasowała u Ciebie, wtedy kupujesz reduktor z modelu przedlifingowego w PL i zamieniasz tylko silniczki sterowania, bo rozumiem, że to kość z tego silniczka nie pasuje ? Poszukam takiego reduktora dla Ciebie do wieczora dam znać czy coś się uda znaleźć Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 21 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Ten silniczek moze wykorzystac ze swojego reduktora Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Kozioł Opublikowano 21 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Zamiana silniczka nie wchodzi w grę bo przed liftowy był na płetwe i 2 wtyczki elektryczne a po liftowy jest na taką gwiazdkę i jedną wtyczkę elektryczną Kumpel kiedyś przerabiał ten temat bo nie wiedział, że są dwa rodzaje. Na szczęści robił to u siebie w garażu i nie musiał płacić 2 razy mechanikowi ;) Cytuj Ford F-150 4.6 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Robert Kozioł wyjaśnił. Zamówiłem używkę z U.S. za 500$ z gwarancją. Dam znać po wymianie. Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 22 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Nie podejmowales proby regeneracji? Czy reduktor nie nadawal sie na taki zabieg? Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 22 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Nie podejmowales proby regeneracji? Czy reduktor nie nadawal sie na taki zabieg? No też mnie to zastanawia - w sumie to jak już Sebastian O. napisał, jeżeli obudowa jest cała, to całą resztą opłaca się naprawiać Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durango5.9 Opublikowano 23 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Objawy wykluczaja raczej reduktor-gdyby byl zabity to wibracje byly by przez caly czas.Natomiast zgadzam sie z Sebastianem i Kuba regeneracja jak najbardziej tylko popierwsze trafna diagnoza bo moze sie okazac ze bedziesz mial zapasowy sprawny reduktor.Jak masz mozliwosc podjechac na podnosnik powyzej 3,5 tony to podnosisz go i pomalu rozpedzasz i widzsz co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Obudowa jest cała, bez mechanicznych uszkodzeń. Zależało mi na czasie, więc najszybszą opcją było zamówienie używki z U.S. przesyłką lotniczą. Reduktor, po otworzeniu wymagał by wymiany jakiś podzespołów, które i tak trzeba ściągać z za wielkiej wody (w Polsce nie ma części na stanie), przynajmniej tak mi powiedzieli panowie z warsztatu. Regenaracji w woj. śląskim nikt nie chciał się podjąć. Przysyłka jest już w drodze, więc next week będziemy go zakładać i dam Wam znać. Dzięki za pomoc. Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Mimo wszystko sciagnij sobie zestaw do regeneracji reduktora i zrob go. Albo bedziesz miec zapas albo sprzedaz i odzyskasz choc czesc poniesionych kosztow. Jak bys dawal do warsztatu to nie mow ze od Dodga bo majstry mysla ze to niewiadomo jakie skomplikowane a na youtubie filmiki sa jak ludziska we wlasnych szopach robia regeneracje Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Reduktor zamontowany. Nieprzyjemny hałas z przełączania biegów już nie występuje. Jednak wibracje nie ustały, wyważam wał i zakładam nowe krzyżaki, problem powinien się rozwiązać, dam znać. Stary reduktor będę naprawiał. Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 30 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Troche Ci przeciagneli na tym celnym, w sumie miesiac czasu czekania ale najwazniejsze ze juz w aucie :) Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 30 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Nie można mieć pretensji do polskiego państwa wszak słuzymy do płacenia podatków. Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Taczka unieruchomiona przez 1,5 miesiąca. Jeżdżę plaskaczem na co dzień i na drogach wypatruję full size'ów z tęsknoty. Celny trzymał paczkę przez dwa tygodnie, tłumacząc się tym, że długi weekend etc. Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtRybnik Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Taczka już do mnie wróciła. Okazało się, że zatarty był krzyżak wału. Dla pewności wymieniłem dwa krzyżaki i wał został poddany wyważeniu. Nigdy nie wstrzykiwałem smaru do kalamitek, bo nie miałem pojęcia że są tam dwa punkty smarowania co w konsekwencji przyczyniło się do wibracji podczas jazdy. Jeżdżąc dużo po nieutwardzonych, zakurzonych i zabłoconych drogach, kwestia pielęgnacji wału jest bardzo istotna. Teraz już wiem i kolejnego tak drogiego błędu nie popełnię. Cytuj Ram 5.7 hemi TRX4 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejwitt Opublikowano 6 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 w kazdym wale sa takie kalamitki? A i przy okazji zapytam jakim olejem załałeś reduktor?(do każdego redeuktora taki sam olej idzie?) Cytuj Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie Chevrolet Camaro SS :> SSman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 6 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 w kazdym wale sa takie kalamitki? Nie tyle na wale, co raczej na krzyżakach w tym przypadku. A czy są, to już zależy od krzyżaków - są i z kalamitkami, i bez nich ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejwitt Opublikowano 6 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 w kazdym wale sa takie kalamitki? Nie tyle na wale, co raczej na krzyżakach w tym przypadku. A czy są, to już zależy od krzyżaków - są i z kalamitkami, i bez nich ;-) THX Cytuj Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie Chevrolet Camaro SS :> SSman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 6 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 dejwitt, teraz mi się przypomniało - w przypadku wału z kompensacją długości, czyli takim wieloklinem pozwalającym na zmianę długości wału będzie tez kalamitka na wale, właśnie do smarowania tego wieloklinu. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejwitt Opublikowano 10 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 To wkoncu do reduktora 243d zwykły ATF 4 starczy czy coś szlachetniejszego trzeba? Cytuj Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie Chevrolet Camaro SS :> SSman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karlos95 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Koledzy gdzię dostanę ten siłownik reduktora? Ten co kolega dodał na drugim zdjeciu. Cytuj siema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makazu Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Mam podobny problem - wibracje etc. Jak sprawdzić który mam reduktor i czy macie dostęp do kogoś kto robi remonty reduktorów lub ewentualnie u kogo zamówić ten zestaw naprawczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Jak sprawdzić który mam reduktor i Z tyłu reduktora, poniżej wyjścia tylnego wału jest przynitowana okrągła tabliczka - jest na niej m.in. typ reduktora. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.