Delasid Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2014 Cześć wszystkim.Interesuje Mnie zakup Forda f 150 lub Toyoty Hilux, oba w wersji kabiny 1.5. Zastanawiam się jak sprawuje się Ford na łąkach ,polach ,zaspach, bezdrożach , ale żaden hardkoor. Może macie porównanie do "małych" pickupów? Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj
Kuba M. Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2014 Wszystko zależy od tego, które generacje obu tych aut chce porównywać. Bo i jeden, i drugi przez lata miał zmienianą konstrukcję ;-) Poza tym każdy z nich mocniejsze i słabsze strony Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
Delasid Opublikowano 31 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2014 Fakt ,nie napisałem jakie wersje. F 150 rocznik 2004-6 chyba 11 wersja. Toyota 2009- 2011. Nie są to może najlepsze samochody w teren, ale potrzebuje paki w samochodzie więc tylko taczki wchodzą w grę.Czasami trzeba przejechać po błotnistym terenie,piachu albo dojechać do domu przez zaspy i zastanawiam się czy Ford nie jest za ciężki , bo za wielki to na pewno :-) .Jednak pół tony różnicy. Jeśli chodzi o Toyotę to wiem czego można się spodziewać w terenie. Cytuj
Natryskowy Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2014 Dawid i Goliat a który ma dane imię będzie zależało od warunków drogowych :) Aczkolwiek nie przypuszczam aby F150 jakoś gorzej radził sobie w "sensownym" terenie niżeli Hilux. I jedno i drugie można wkleić w błocie, tylko później hila będzie łatwiej wyciągnąć ze względu na masę. Hilux ma również sprawdzone mosty, skrzynie etc. Nie powinno być niespodzianek używając go w terenie dość często. F150 nie wiem. Hilux dla mnie typowy toporek, pomimo że Toyota ma ładny design itd. To wciąż jest traktor. Silnik uważam ze powinien być 3.0 i dobrze mieć go w automacie. Łączy to wtedy cechy auta podróżno-taczkowego :) Różnica jest kolosalna w środku. Dla mnie w Hiluxie jest mało miejsca dla wysokiego kierowcy. Podłoga jest wysoko względem wysokosci siedzenia kierowcy. Ford... inny świat, inny komfort. Jest to taczka ale po amerykańsku :) czyli wszystko wieksze, kolorowe. Piękne skory, przyjemna praca zawieszenia. Silnik i charakterystyka. . Tez inny świat. A co do reszty to niech się wypowiedzą experci. Dodam, że ciężko chyba znaleźć hilla w 1,5cabie. Nie zajezdzonego. Cytuj www.natryskowe.com European Size- Felicia Pickup Azia Size- Mitsu L200 Full Size- odkładam do skarbonki :)
Kuba M. Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2014 Oba te auta to tylko ciężarówki z delikatnie podniesionymi możliwościami "terenowymi" nie ma się co po nich spodziewać jakiś cudów w terenie. Zakładając, że porównujemy seryjne auta. Dopóki nie będzie zbyt ciasno dla eFa, to większą wagę spokojnie nadrobi nadmiarem momentu obrotowego i mocy :twisted: Tego nawet w trzylitrowej toyce nie znajdziesz - jeździłem i 2.5, i 3.0, i naprawdę szału to tam nie ma :-/ Resztę opisał dobrze Natryskowy :git: Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
Baksu Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2014 dokładnie , ani jeden ani drugi nie posiada możliwości terenowych większych niż przejechanie przez błoto. Ford w standardzie nie ma blokady przedniego mostu ani tylnego, czasem zdarzy się lsd na tylnym moście ale to jest nic nie warte w terenie. Oczywiście po zakupie mechanizmów z lock-erami jego możliwości rosną diametralnie. rożne są tez możliwości transportowe na forda możesz spokojnie załadować 1.5 tony i drugie tyle ciągnąc na przyczepie za sobą, w hiluxie prawdopodobnie zrobisz to samo ale 1 raz ;D Cytuj 2005 Ford F150 5.4
drug Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2014 Na Forda 1.5 tony? :shock: Chyba na 350-tkę? Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui
Kuba M. Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2014 Na Forda 1.5 tony? :shock: Chyba na 350-tkę? Już mi się zdarzyło - nawet mój styrany dwudziestolatek podołał zadaniu :mrgreen: Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
japacz Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2014 Na Forda 1.5 tony? :shock: Chyba na 350-tkę? Już mi się zdarzyło - nawet mój styrany dwudziestolatek podołał zadaniu :mrgreen: Eeee... Kuba, nie wiem czego kupiłeś półtorej tony ale Cię oszukali na conajmniej jakieś 600 - 700 kilo :kasztan: No chyba, że wzmacniałeś tylny zawias, bo "za moich czasów" poddał się przy około 900 kilogramach ;-) Z drugiej strony, jak już resory oprą się o ramę (odbojniki) to górną granicą jest chyba wytrzymałość opon 8-) No i szczęście do ITD... :kasztan: A tak już na poważnie, to ludzie chyba najczęściej mylą funty z kilogramami i stąd chyba ta wiara w przysłowiowe "pótorej tony" :-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
Kuba M. Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2014 japacz, wiem ile ma ładowności, ale niestety nie miałem innego wyjścia. Resory faktycznie są wzmocnione - pękło mi kiedyś pióro, a jedyne co udało mi się kupić to kompletne resory do F350. Zrobiłem więc mały misz-masz oryginalnych resorów z tymi dokupionymi - bardziej z konieczności naprawienia auta niż podniesienia jego ładowności, bo najczęściej powietrze wożę :mrgreen: Tak więc jakoś te 1.5 tony udało się przetransportować. Powtórki nie mam w planach :lol: A towar około 1m3 piasku, czyli nawet chyba powyżej 1.5 tony :oops: Z drugiej strony, jak już resory oprą się o ramę (odbojniki) to górną granicą jest chyba wytrzymałość opon No nie do końca, bo zostaje jeszcze najważniejsze, czyli wytrzymałość samego mostu. Tu jest Ford 8.8, więc najsłabszy z montowanych ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
drug Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2014 Na Forda 1.5 tony? :shock: Chyba na 350-tkę? Już mi się zdarzyło - nawet mój styrany dwudziestolatek podołał zadaniu :mrgreen: Ja swoim Ramem wiozłem równie ciężkie rzeczy, ale to nie oznacza, że jest do tego stworzony. Swojego czasu Żukiem wiozłem 3 tony drutu i też jechał, nawet podobnie jak przeciążony Ram ... trzeba było się mocno spocić, żeby to utrzymać na drodze. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui
Gość Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2014 chyba nie ma co porownywac tych aut w terenie, oba tak samo dadza rade, jesli o serie chodzi. po przerobkach to juz inna rozmowa... Cytuj
Baksu Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2014 ja dość często przywożę opał a ze pale brykietem bukowym RUF to łatwo policzyć ze 150 paczek po 10kg to 1.5 tony :) i wcale resory nie opierają się o odbój, fakt zostaje mało miejsca ale dają rade Cytuj 2005 Ford F150 5.4
Delasid Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2014 Jeśli chodzi o ładowność to nawet hinduski Xenon targał na sobie 2 tony i nic mu nie było ,więc Hilux pewnie też da rade. Co sądzicie o tym Fordzie http://tablica.pl/oferta/ford-f-150-lariat-osobowy-lublin-pickup-f-vat-23-homologacja-ciezarow-CID5-ID4qdnW.html#7e754f75bd Te mechanizmy z lockerem to wiela kosztują ? Cytuj
Kassei Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2014 Jeśli chodzi o ładowność to nawet hinduski Xenon targał na sobie 2 tony i nic mu nie było ,więc Hilux pewnie też da rade.Co sądzicie o tym Fordzie http://tablica.pl/oferta/ford-f-150-lariat-osobowy-lublin-pickup-f-vat-23-homologacja-ciezarow-CID5-ID4qdnW.html#7e754f75bd Te mechanizmy z lockerem to wiela kosztują ? Nawet ładny, w opisie jest błąd bo auto nie ma dwu-strefowej klimy. Radio cd+kaseta, bez zmieniarki i bez mp3. Spalanie też nieco z przymrużeniem oka trzeba traktować, bo podane wartości są jak najbardziej do osiągnięcia ale przy niezwykle ekonomicznej jeździe i bez ładunku :-> Duży plus to paka 6.5 stopy, pokrywa paki też duży plus pod warunkiem, że się nie wozi rzeczy wystających ponad burty.Co do dzielności terenowej to ja nigdy nie miałem z tym problemów, a jeżdżę dużo po budowach i to dość często załadowany dość konkretnie. Co prawda mam LSD w tylnym moście, ale to raczej pomaga przy ruszaniu na śliskim niż robi dużą różnicę w terenie ;-) Blokady można oczywiście zamontować, ale to jest koszt około 3000-4000zł na jedną oś w przypadku firmy ARB, a do tego jeszcze kompresor dochodzi, sporo robocizny i koszt ponownego zalania mostów olejem. Ja jeszcze niedawno byłem strasznie na blokady napalony, ale doszedłem do wniosku, że tak na prawdę by mi się przydały z 2-3 razy odkąd mam samochód i na razie odpuściłem :-D No i tak podsumowując - Hilux jest malutki w porównaniu z eFką, mała paka, ciasno w środku, słabe silniki :-/ Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002
Kuba M. Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2014 No i tak podsumowując - Hilux jest malutki w porównaniu z eFką, mała paka, ciasno w środku, słabe silniki Komfort jazdy po asfalcie tez inny - na korzyść Forda oczywiście ;-) Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
Delasid Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2014 Jednak przekonałem się do forda :-) Byłem zobaczyć tego forda co wcześniej podałem. Moim zdaniem trochę styrany w terenie musiał być kiedyś bo podniesiony jest na sprężynach i chyba na resorach ,nie ma osłony od spodu i coś nie działa 4x4 low. i maglownica się poci ,ale wizualnie pierwsza klasa .Trzeba przemyśleć zakup. Mam jeszcze jednego na oku ale ma silnik 4,6l v8 . Nie za słaby do tego auta?Coś możecie powiedzieć o tym silniku? Cytuj
misman Opublikowano 19 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2014 Na Forda 1.5 tony? :shock: Chyba na 350-tkę? A jakiż to problem ? RAM 1500 bierze półtorej tony i nawet resor nie dobija 8-) :mrgreen: Jedynie na co większych dziurach. Oczywiście nieoficjalnie. Ładowność w papierach jest taka, jaka jest... ;) :mrgreen: Cytuj "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.