Jump to content

[Ram 2500] Pompa wtryskowa


Misiek69
 Share

Recommended Posts

Przyszła kryska na Gumiśka :-( .

Padło mi sterowane pompy wtryskowej. Jest jeden gość, który w Sandomierzu zamuje się regeneracją tego ustrojstwa. Zna go może ktoś? Słyszeliście cokolwiek? Boję się trochę regeneracji, wolałbym kupić nową ale kasa.... W Polsce poproszono mnie o 15800zł :-D :-D , Grzecznie podziękowałem, oczywiście po odzyskaniu przytomności.

 

Na Jebaju znalazłem to:

 

http://www.ebay.com/itm/NO-CORE-CHARGE-Dodge-Cummins-5-Speed-Auto-235HP-Truck-98-02-Bosch-VP44-Pump-/121058051464?_trksid=p5197.m1992&

 

Ponoć oryginał.

 

Ale wykopałem jeszcze takie cudo:

 

http://www.ebay.com/itm/120468653822?_trksid=p5197.c0.m619

 

Mógłby ktoś, kto zna lepiej angielski, spróbować wytłumaczyć mi różnicę? Czy ona rzeczywiście podnosi o 100 kucy moc silnika? Czy trzeba do niej dokupować inne wtryski? Czy trzeba ingerować w oprogramowanie auta, żeby wszystko banglało, czy wystarczy wrzucić samą pompę? Różnica 400 dolców, więc może warto się skusić. Jak myślicie?

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 25
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hejo!

 

Co do tej drugiej performancowej pompy, gość pisze, że jest dostrojona do fabrycznych ustawień auta "the pump is calibrated to current specs." także chyba nie będziesz musiał zmieniać ustawień w elektronice,

 

"the Hot Rod VP44 fuel injection pump that can add an additional 80-100 Horse" czyli wg gościa podniesie ona od 80 do 100 HP

 

Nie wiem co to za marka tej performancowej pompy, czasami nawet warto kupić markowy zamiennik niż jakiś przereklamowany produkt a amerykanie w reklamie są dobrzy : )

 

Gość pisze, że ta firma Hot Rod dorównuje jakościowo do innych nowych pomp wtryskowych dostępnych na rynku

 

I jeszcze nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale każą sobie zapłacić 400 zielonych za wybranie opcji "Buy it now"

 

[ Dodano: 2013-02-06, 18:16 ]

Jeszcze dodam

 

Znalazłem na US forum taki temat

 

http://www.dieselbombers.com/5-9l-24v-performance/79103-need-info-hot-rod-vp44-industrial-injection.html

 

Ktoś tam pisze o problemach przy zimnym starcie.

 

Kilka osób wypowiada się, że standardowy zamiennik jest lepszym rozwiązaniem i jeśli myślisz o zwiększeniu mocy zalecają wymianę wtryskiwaczy na większe, większość wypowiada się, że ta pefromancowa pompa nie jest warta tej kasy, podobno spalanie możesz mieć większe, można niby zaobserwować różnice w mocy ale bez szału, lepszym rozwiązaniem jest programator jeśli chodzi o zwiększenie mocy, ktoś tam pisał, że zamontował tą pompę z nowym/lepszym układem paliwowym i póki co jest zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Programator mam, ale myślałem jeszcze o takim mechanicznym podniesieniu mocy. Co do tych czterystu dolców, to nie wiem, czy to nie jest tak, jak miałem przy kupnie hydrokinetyka. Kupowałem za cenę np 1400 dolców a po odesłaniu im starego sprzęgła oni wracali mi 400.

Dzięki Jonko. Doczytałem też, że ta druga pompa, to chyba jednak nie oryginał, lub oryginał zmodyfikowany i mocniejszy, ale niestety nie dość, że ja nie czytaty po angielski, to i wujaszek google, też poległ.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Jutro zasięgnę języka nt. Sandomierza, jednak coś spod sklerozy dochodzi, że ten Sandomierz może być ok.

Jak padło to sterowanie , nic nie żyje czy tylko na zawór dawkujący nie ma wysterowania a na przyspieszacz jest. Jeśli to drugie, to może nie jest źle.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem. Objawy są dziwne. Samochód (najczęściej jak jest zimny) nie ciągnie. Muli strasznie, mimo że powoli wchodzi na obroty. Później się budzi i już jeździ normalnie. Po podpięciu pod kompa, wykazuje tylko pompę, nic innego.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Co do Sandomierza to nie ma potwierdzenia, coś nie na temat mi się kołatało.

Pompa w linku na ejabuju jest regenerowana-za tą kwotę powinno się u nas zrobić regenerację z wymianą "serca".

Z pytaniem dzwoniłem do kolegi prowadzącego zakład "pompiarsko-wtryskarski". Zwrócił uwagę na kwestię zasilania pompy paliwem. VP44 są cholernie wrażliwe na to właśnie. W ramiku jest elektryczna pompa podająca paliwo do vp44. Trzeba sprawdzić ciśnienie na wejściu VP44. Przy słabym podawaniu vp może się zachowywać tak jak piszesz. No i banalna sprawa-filtr paliwa, wymienić, tylko na coś porządnego.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

A nie znasz może, a może kolega Twój zna ciśnienie nominalne, które powinno być na wejściu?

Co do filtra, to wymieniany regularnie, więc nie tu boli. Ja z tą pompą mam problem już od kupna Gumisia, lecz teraz objawy są wyraźniejsze. Kiedyś pomulił pięć minut i było oki, a teraz coraz dłużej zamula. U nas jest gość, który regeneruje pompy i powiedział mi za regenerację 3500-4000 koła. Oddaje do niego różne pompy i wiem, że nie jest specjalnie drogi. Wiem, ze nie chce mnie naciąć, tylko takie są wg niego koszty. Nie chce mi się jednak bawić w regenerację. Myślałem że na jebaju znajde nowy oryginał.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Za te 4 koła to w dużym stopniu nowa pompa jest, wrażliwe dudy są wymieniane. Kosztuje to dla naszych niuniek dwa razy tyle co do osobówek, bo ponoć podzespoły do ciężarówek są tyle droższe. Spotkałem się ze stanowczymi twierdzeniami, jakoby nasz silnik jakiś daf-ach siedział, ponoć też z taką jak u nas pompą. Może po tej linii by poszukał.

Wszystko chyba co trzeba w temacie podawania paliwa jest w tym linku:

http://articles.mopar1973man.com/2nd-generation-24v-dodge-cummins/25-fuel-system/49-fuel-pressure-specification-for-bosch-vp44-injection-pumps

W ogóle ciekawa strona.

post-592-15323756336582_thumb.jpg

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

W swoim D22 też miałem pompę VP44. Objawy miałem takie że wyskakiwał check i auto kompletny muł. Wyskakiwał błąd którego przyczyną było między innymi padająca pompa lub paliwo słabej jakości. Co jakiś czas błąd się pojawiał, wtedy kasowanie błędu i dalej jeździł jakiś czas normalnie. VP44 jest bardzo wrażliwa na jakość paliwa.

 

Misiek69, wiadomo jaki konkretnie błąd się pojawia?

Link to comment
Share on other sites

skoro przyszła kryska na matyska to najlepiej kupić używaną boscha p7100 i adapter do 24v na jebaju - nie dość że problemy znikną to jeszcze w modyfikacje można się pobawić aby nie być gołosłownym http://www.puredieselpower.com/catalog/p7100-conversion-parts-c-29_62_194.html itd....

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Link to comment
Share on other sites

skoro przyszła kryska na matyska to najlepiej kupić używaną boscha p7100 i adapter do 24v na jebaju - nie dość że problemy znikną to jeszcze w modyfikacje można się pobawić aby nie być gołosłownym http://www.puredieselpower.com/catalog/p7100-conversion-parts-c-29_62_194.html itd....

 

O to to to-krynico mądrości-żeby to tyle nie kosztowało sam bym coś takiego zrobił. Jeszcze ręczna skrzynia i o niunię można być spokojnym, w szkodę nie pójdzie.

Te pompy i niektóre gadżety można znaleść w kraju, chyba. Tylko trzeba szukać w daf-ach, komatsu, o&k..

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

Bosch P7100 to jedna z najbardziej legendarnych pomp wtryskowych, więc warto było by się tym zainteresować. Wiadomo koszta.... ale regenerowane v44 chodzą po 1.5k$ a można spokojnie wyszukać coś tańszego używanego i do tego ten kit.

 

http://www.dieselpowermag.com/tech/dodge/1004dp_bosch_p_pump_p7100_injection_pump/viewall.html

 

http://www.ebay.com/itm/p7100-cummins-913-injector-pump-/271152617053?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f21f4965d&vxp=mtr

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzięki Panowie za podpowiedzi.

Na razie nie mam jak się do tego zabrać. Jak dobrze pójdzie, to pod koniec przyszłego tygodnia ruszę sprawę.

 

[ Dodano: 2013-02-22, 18:13 ]

Edytować nie mogę, więc piszę pod postem.

Udało mi się dziś kupić na allegro używkę za tauzena. Dostałem gwarancję rozruchową i spróbuję. Jeśli będzie ok. to super, jeśli nie to spróbuję tej regeneracji.

 

Sebastian! Kupiłem też te graty do skrzyni, o których pisałeś w innym temacie. Jeśli pompa zagra i złożę skrzynię, to od razu zakładam quadzillę, bo w końcu się ze starości rozpadnie.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pompa bangla aż miło. Jako, że dopiero tydzień pracuje a mam dwa tygodnie gwarancji, więc wolałem nie chwalić dnia przed zachodem słońca, ale skoro pytacie...

Z pompą wsio ok. nawet przez chwilę nie spodziewałem się takiej różnicy. Mi się wydawało, że moja jest dobra, tylko czasem muli, okazało się jednak, że muliła zawsze, tylko czasem bardziej :-) .

Jutro stawiam go na wymianę tych wszystkich bzdetów w skrzyni, które powymieniał sobie Sebastian i zobaczymy jak hula. Mam podejrzenia, że może być tam coś z drugim biegiem, ale mogę się mylić. W każdym razie jeśli będzie git, to od razu montuję quadzillę

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

No! Ja też nie mogę się doczekać. Jak dobrze pójdzie to może na weekend będzie pierwsza próba. :raca:

 

[ Dodano: 2013-03-15, 20:52 ]

Pierwsza próba z bananem na pysku.

 

Jutro wymiana olejów i filtrów i odbieram Gumisia. Można powiedzieć, ze baza pod quadzillę gotowa.

Samochód zbiera się pięknie, ciągnie jedynkę wysoko (nie pamiętam do jakiej prędkości), potem z lekkim szarpnięciem (prawie niewyczuwalnym), wchodzi dwójka i ciągnie do osiemdziesiątki, potem trójeczka i czwóreczka już gładziutko. Oczywiście takie prędkości przy wciśniętym pedale w podłogę. Przy normalnej jeździe można gazem przerzucić na trójkę szybciej. Różnica w jeździe kolosalna. Teraz będzie próba, bo jadę z koniem na kurs powożenia, więc zobaczę jak hula pod obciążeniem. Po powrocie quadzilla.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

i mi najprawdopodobniej padlo sterowanie pompą w cumminsie...mialem lekka przygode z drzewem, blacharsko auto poskladane po niegroznym uderzeniu, sprawdzamy czy uklad chlodzenia jest szczelny po wczensiejszym zalaniu chlodnicy plynem... po 1,5 miesiacu nie odpalania pół obrotu rozrusznikiem i dodge zapalil...pochodzil pare minut, wylaczyli silnik...pozniej juz nie zareagowal ani razu do teraz...kreci kreci ale nie zaskakuje, na kompie pokazuje blad pompy..i co teraz?!?!

a Natryskowy czeka z maszyna do psikniecia... :-/

Chevy Silverado K3500 97r

Chevy Corvette c3 Stingray 75r

 

"..trzeba kolekcjonować mocne wrażenia..."

Link to comment
Share on other sites

Ja bym w takim wypadku odkręcił pokrywę pompy i oscyloskopem zobaczył, czy podczas kręcenia silnikiem występują impulsy na bramce tranzystora sterującego zaworem regulującym dawkę paliwa. Może wcześniej potwierdziłbym, bez otwierania pokrywy pompy, tylko nakłuwając przewody, że nie ma wysterowania na w/w zawór. Żeby nie było tak, jak się czasem to zdarzało, że rozebrali silnik i doszli, że paliwa w baku nie ma. Albo pompa podająca nie robi. VP44 słaaabo ssie i dlatego lepsze taczadła mają pompy wstępne.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

Udało mi się dziś kupić na allegro używkę za tauzena. Dostałem gwarancję rozruchową i spróbuję. Jeśli będzie ok. to super, jeśli nie to spróbuję tej regeneracji. [/quote

 

siema ! Misiek czy ta co znalazles na allegro byla dedykowana pod cumminsa??

Chevy Silverado K3500 97r

Chevy Corvette c3 Stingray 75r

 

"..trzeba kolekcjonować mocne wrażenia..."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.