Jump to content
Sign in to follow this  
Mateusz__P

wypadanie zapłonu ,szarpanie RAM1500

Recommended Posts

Witam,

drodzy koledzy mam taki problem z moim Ramikiem z 2012r poniżej opis zachowania auta, jak na razie wszyscy mechanicy co go widzieli stwierdzili że ciężki przypadek i niezbyt wiedzą co mu dolega, gazownicy zwalają winę na silnik, mechanicy od silnika na gaz i koło się zamyka.

silnik 5.7 hemi instalacja STAG

Objawy:

Ogólnie jeździ dobrze ale ! podczas jazdy spokojnej np na 3, 4,5,6 biegu jadąc stałą prędkością 50 - 140 i chcąc delikatnie przyspieszyć tak aby nie redukował biegu niżej zaczyna szarpać ( uczucie jakby ktoś za hak mnie łapał) i tak do skutku aż nie wcisnę gazu i nie zmuszę do zredukowania biegu. Dzieje się tak przy rożnym zakresie obrotów na benzynie i na gazie.

 

Błędy żadne się nie wyświetlają, jedynie można sprawdzić podpinając się że czasami wypada 7 zapłon, kiedyś wypadał jeszcze 3 i 5.

jeden z mechaników wyświetlił mi wykres każdego cylindra z osobna i można zauważyć że na benzynie pracuje strasznie nie ładnie, wykres poszarpany, na gazie ładna linia jeszcze mówił o jakimś parametrze co ma się zbliżać do jakiejś cyfry a u mnie jest odwrotnie, nie pamiętam co to było.

Reasumując on nie wie co mu dolega i musiałby wszystko po kolei sprawdzać co zajmie strasznie dużo czasu i pieniędzy.

 

I teraz czy ktoś miał podobne objawy albo wie co mu może być. Bądź też zna jakiegoś magika od tych aut, ja jestem ze śląska ale mogę dojechać jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam kolege mam pytanie czy moze poradziłeś sobie z tym problemem bo umnie dzieje sie to samo i tak samo nikt nie wie co to jest ,jak bys coś podpowiedział  jeżeli doszedłeś do tego był bym bardzo wdzięczny.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem, ja miałem podobne problemy co prawda w innym samochodzie ale problem był gdzieś z elektryką(wilgoć) gasł, nie palił na wszystkie cylindry, nie miał mocy .........wymieniłem kable, kopułkę, palec, cewkę i się uspokoiło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z prostych metod to zakręcenie butli z LPG i jazda na samym Pb. 

Jak będzie przepuszczał wytrysk, to może zalewać i się będzie dusić. 

To szarpanie może być od wypadania zapłonu, jak wiesz na pewno, który to cylinder to zamień na nim świecę i kable. Zobacz też na korekty paliwowe, może ma nieszczelny dolot o jak dodajesz mu gazu to dostaje za bogatą mieszankę. U mnie takie szarpanie skończyło się wymianą zaworów bo były wypalone tyle, że w Gm jest fajny podgląd na wypadnie zapłonu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,

Odświeżam stary temat bo może komuś się  przyda, wreszcie po 2 latach  naprawiłem swoje ramidło z wypadania zapłonów  

Opisze całą historie od tamtego czasu,

- 5 razy na gwarancji naprawiali instalacje gazową - mechanicy twierdzili że to gaz, a gazownicy ze to wina silnika i tak w kółko. ciągle nowe problemy i objawy.

 w czerwcu miarka się przebrała ( zrobiłem na tych objawach około 180 tyś km)  ram prawie umarł i dzięki czemu udało się zdiagnozować i naprawić. 

po diagnostyce okazało się że 7 gar nie pracuje w ogóle , do tego wypada 2 , 3 i 5, sugestia padła na wałek rozrządu.

 

Po rozebraniu silnika na części pierwsze  okazało się że wałek rozrządu na 7 cylindrze po stronie popychacza od wylotu jest gładki, owy popychacz tu pracujący był wytarty do połowy łożyska. Również dużo do życzenia miał popychacz z 2 3 i 5. Po wymianie wszystkiego:

wałek, komplet popychaczy,  komplet tulej, planowaniu głowic, gniazd ( 180 tys na gazie jednak daje swoje ) i kolektorów wydechowych, rozrządu i pompy wody  a plus milion uszczelek wszystkie dolegliwości mojemu ramowi przeszły, silnik pracuje ładnie równo całkiem inaczej jak wcześniej. Po miesiącu mogę stwierdzić że jeździ lepiej jak po zakupie.

na benzynie pracuje idealnie, na gazie można wyczuć jeszcze delikatne szarpnięcia ale to już jest wina chyba zużytej instalacji.

 Podsumowanie :

czas naprawy wraz z sprowadzeniem części z usa około 3 tyg, cena całości 13 tyś zł w tym części z USA :

- 6800zł  ( wałek, popychacz, tuleje pompa wody, rozrząd,uszczelki dołu silnika komplet i uszczelki góry silnika komplet, komplet śrub głowicy wszystko w oryginałach olej i filtr) ,

części z polski :

- napinacz, śruby kolektora , planowanie i jakieś pierdoły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.