Skocz do zawartości

Dodge RAM 1500 1996 3,9 NIE WIDZI BIEGÓW - czujniki ? konwenter ?


jakubkrystyan

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Z góry dziękuję za podpowiedzi - sprawa jest taka : 
Kupiłem pięknego DODGE RAM 1500 z 1996 roku z silnikiem 3,9 
Samochód czasami nie widzi biegów - można mu wrzucać R / D / 1 / 2 i nic. Zachowuje się jak na neutralnym. Wtedy trzeba odpiąć akumulator (czasami kilka razy) i jak już złapie - to jedzie pięknie. Olej wymiany jakiś czas temu - ogólnie samochód bardzo zadbany od Niemca który go wziął na projekt i niestety zmarł. Zakonserwowany - biegi zmienia płynnie, więc na 99% uważam że to nie skrzynia - gdyż skrzynia sama w sobie pracuje doskonale. 
Proszę znawców i fanatyków RAMów o podpowiedź - samochód w poniedziałek jedzie do serwisu i mają diagnozować, niemniej chętnie dowiedziałbym się co może być przyczyną. 
Pięknie dziękuję za każdą podpowiedź. 
POZDRAWIAM 
JAKUB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz skrzynię 42RE - ta sama co w Jeepie ZJ 4.0 R6. TO skrzynia sterowana mechanicznie z elektrycznie zapinanym OD i lockup'em. Bez żadnego sterowania z komputera ECU czy TCU (zależy od pojazdu i konfiguracji) ta skrzynia zawsze pojedzie (w trybie awaryjnym tylko 3ci bieg), więc odłączanie akumulatora nic nie daje, po prostu czas... na mechanicznie odblokowanie czegoś na płycie sterującej. Kiedyś miałem podobny przypadek w 44RE (ZJ 5.2 - ta sama rodzina skrzyń), rozebrałem płytę sterującą "w drobny mak", wszystko wyczyściłem, nowy filtr i ATF - wszystko ustało.

To jest wersja optymistyczna. 

 

moja stajnia - uzbierało się ponad 1000KM 🙂 : Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Saab 9-3SS [B207E], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit 136 (babcia)

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wiewioor.fm napisał(a):

Prawdopodobnie masz skrzynię 42RE - ta sama co w Jeepie ZJ 4.0 R6. TO skrzynia sterowana mechanicznie z elektrycznie zapinanym OD i lockup'em. Bez żadnego sterowania z komputera ECU czy TCU (zależy od pojazdu i konfiguracji) ta skrzynia zawsze pojedzie (w trybie awaryjnym tylko 3ci bieg), więc odłączanie akumulatora nic nie daje, po prostu czas... na mechanicznie odblokowanie czegoś na płycie sterującej. Kiedyś miałem podobny przypadek w 44RE (ZJ 5.2 - ta sama rodzina skrzyń), rozebrałem płytę sterującą "w drobny mak", wszystko wyczyściłem, nowy filtr i ATF - wszystko ustało.

To jest wersja optymistyczna. 

A wersja pesymistyczna ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pesymistyczna - nie pomoże czyszczenie, tylko trzeba będzie coś wymienić lub naprawić i może zacząć się szukanie po omacku i wymiana co popadnie łącznie z całkowitym remontem skrzyni... bo niestety prawdziwych fachowców od automatów to u nas jak na lekarstwo.

 

moja stajnia - uzbierało się ponad 1000KM 🙂 : Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Saab 9-3SS [B207E], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit 136 (babcia)

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.