toolmetal Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Cześć, Poradźcie "świeżemu" co wybrać, całe Forum już przejrzałem, dylemat jest dalej. Szukam Pickupa XXL z silnikiem diesla, trochę do pracy, trochę do zabawy (przewożenie quada 2200x1400), trochę do reklamy ... Podwójna kabina (6 osób), długa paka, mogą być bliźniaki, automat. DMC do 3,5T Budżet jest elastyczny (do 90 tys PLN brutto - chcę wziąć leasing) - jest tylko wymóg rocznika dla leasingu - max. 2006 rok produkcji. Co wybrać - dla mnie ładniejszy jest F350 np ten: F350 a może RAM3500 RAM3500 Z jakich roczników wybierać? Które bardziej awaryjne? A może do salonu po Navarę/Hiluxa/L200 ?? ;-)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Z jakich roczników wybierać? Które bardziej awaryjne? A może do salonu po Navarę/Hiluxa/L200 ?? ))) No, z szacunkiem dla tej grupy pickupowców... XXL to to nie jest... DMC do 3,5T 3500 Cummins Diesel czy F350 z DMCdo 3.5t, to ładowności będziesz miał ok. 300kg, czy nie lepiej zrobic kat. C p.j. Wg. mnie nie powinieneś ładować się w taki układ mas, bo wczesniej czy później, będzie z tego kicha i zaczną to weryfikować na drodze. Jeśli chodzi o tego Rama z ogłoszenia to nie wygląda na zbyt zadbanego. Rozważ import ze stanów na wlasną ręke lub za pośrednictwem zaufanego importera. Za tą cenę powinno Ci się udać kupić w stanach + opłaty coś dużo ciekawszego. Jeśli chcesz jeździć seryjnym Cumminsem to ja wybrałbym 6.7 CTD, jeśli chcrsz go rozkręcać to 5.9, bo jest to tansze i mniej komplikacji. Obejrzyj to i sie zastanów czy chcesz tak, czy nie hehe? http://www.youtube.com/watch?v=WPZGxZXmmsE Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Ja uważam, że oba samochody są fajne. Osobiscie wolę Dodge bo mam do tej marki sentyment. W Stanch Ford cieszy się większą sprzedawalnością niż Dodge. U nas serwisowanie RAMa jest lepsze niż FSD, jednak w przypadku awarii turbiny, układy wtryskowego czy podobnych dupereli koszta napraw i części będą po prostu kolosalne!!!!. Serwisowanie takiego Tuarega V10 to przy tym pikuś. Ale z drugiej strony żywotność tych silników powala na kolana wszystko inne, szczególnie europejskie czy japońskie diesle (po prawdzie to wszystko można zajechać). Moim zdaniem wybierz to co Ci się bardziej podoba. Jeśli chcesz troszkę podkręcić silnik (tak ok 100KM) to nie ma większego znaczenia co wybierzesz, ale do ostrego kręcenia Cummins jest bezkonkurencyjny (oczywiście 5.9 jak już wspomniał Drug) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Ja uważam, że oba samochody są fajne. Osobiscie wolę Dodge bo mam do tej marki sentyment. W Stanch Ford cieszy się większą sprzedawalnością niż Dodge. U nas serwisowanie RAMa jest lepsze niż FSD, jednak w przypadku awarii turbiny, układy wtryskowego czy podobnych dupereli koszta napraw i części będą po prostu kolosalne!!!!. Serwisowanie takiego Tuarega V10 to przy tym pikuś. Ale z drugiej strony żywotność tych silników powala na kolana wszystko inne, szczególnie europejskie czy japońskie diesle (po prawdzie to wszystko można zajechać). Moim zdaniem wybierz to co Ci się bardziej podoba. Jeśli chcesz troszkę podkręcić silnik (tak ok 100KM) to nie ma większego znaczenia co wybierzesz, ale do ostrego kręcenia Cummins jest bezkonkurencyjny (oczywiście 5.9 jak już wspomniał Drug) RAM jest OK, tylko po 2005 czy 2006 po zmianie przodu zupełnie mi nie podchodzi, starsze modele są ładniejsze. Niestety z przyczyn leasingowych stare odpadają. Co łatwiej serwisować - chodzi mi o eksploatację (liczę na ich legendarną niezajebliwość)- oleje, filtry, paski, klocki etc.? Występują zamienniki czy tylko genuiny w ASO? Potwierdźcie moje dane - obydwa modele mają rozrząd na łańcuchu / kołach zębatych? obydwa wałki rozrządu w bloku? Na co patrzeć szczególnie w tych modelach (oczywiście oprócz standardowych rzeczy), mają jakieś wady wrodzone / haczyki? Dzięki z góry !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Co łatwiej serwisować - chodzi mi o eksploatację (liczę na ich legendarną niezajebliwość)- oleje, filtry, paski, klocki etc.? Serwisowac Rama w ASO?????? No niedoczekanie... Są w Polsce firmy które mają niemal wszystko do Rama od ręki, wysyłają kurierem i nie zdzierają. Zamienniki są, ale nie warto, bo niewielkie różnice w cenach. Ostatnio złapałem kontakt do człowieka co mi sprowadza wszystko co tylko sobie wymyśle bezposrednio ze stanów, z miejsca wskazanego. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Co łatwiej serwisować - chodzi mi o eksploatację (liczę na ich legendarną niezajebliwość)- oleje, filtry, paski, klocki etc.? Nie ma znaczenia, wychodzi na to samo, ale części ściąga się we własnym zakresie a nie przez złodziei z ASO Potwierdźcie moje dane - obydwa modele mają rozrząd na łańcuchu / kołach zębatych? A to jakieś amerykańskie silniki wielkolitrażowe mają "paseczki" ? :shock: obydwa wałki rozrządu w bloku? Tak, oba to silniki typu OHV Na co patrzeć szczególnie w tych modelach (oczywiście oprócz standardowych rzeczy), mają jakieś wady wrodzone / haczyki?Są porównywalne pod względem jakości i niezawodności. Nie mają jakiś typowych wad konstrukcyjnych ... po prostu nie zawracaj sobie tym głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 9 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 toolmetal ja chcę sprzedać swojego DODGA RAM 3500 2006r. Jest po totalnym przeglądzie i to co trzeba było wymienić zostało powymieniane. w 100%sprawne jak chcesz się dowiedzieć więcej to zadzwoń lub napisz na GG tel. 602 370 927 Cytuj "NIC NIE TRZEBA ROBIĆ DLA ZASADY" DODGE RAM 3500 6l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpero Opublikowano 10 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 przypomina mi to dyskusje na temat przewagi świąt Bożego Narodzenia nad Wielkiej Nocy 8-) Cytuj życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Znacie przyjazne firmy importujące auta z USA? Takie co kompleksowo wszystko zorganizują łącznie z obsługą finansową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 10 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Napisz do Seba78 na priv on ma kogoś z kogo był bardzo zadowolony. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 przypomina mi to dyskusje na temat przewagi świąt Bożego Narodzenia nad Wielkiej Nocy Ale dyskusji takich toczy sie setki dziennie na różnych amerykańskich forach... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Wybór padł na Forda F350 ;-) Rozpoczynam proces finansowo-importowy. Jedno pytanie tylko - brać model 2007 czy wcześniejsze? Obydwa mi się podobają ze wskazaniem na starszy, macie informację jaki system wtryskowy jest w modelach 2005-2006? Tradycyjna pompa wtryskowa czy CommonRail? Taki jak ten będzie: Miodziooooooooooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o Power Stroke to najbardziej niezawodny jest oczywiście 7.4 , ale za stary jak dla Ciebie. 6.0 nie bierz bo awaryjne to było a u nas nie naprawisz tego draństwa łatwo i tanio. Bierz 6.4. Ma co prawda zasilanie wtryskiem CR , ale to nie ten sam CR co w eropejskich gównach. samym chipem zyskasz ok 100hp, ale w tych silnikach to ja bym nie kombinował - To nie Cummins! A mocy i momentu ma wystarczająco dużo. To nie są pedalskie europejskie dostawczaki z gównami 2.0 tdi... jak wciśniesz gaz to jezdzie :twisted: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o Power Stroke to 6.0 nie bierz bo awaryjne to było Można coś więcej ? Większość z tych roczników właśnie z takimi motorami ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Ja bym pomyślał jeszcze na V10 . Zajebiaszczy silnik. Jedyny bigblock benzynowy, który się zachował w pickupach heavy duty. 8.0L V10 magnum wycofany, Vortec 8100 także, ostał się tylko fordowski Modular 6.8 i jest nadal rozwijany. Zagazujesz dziada i będzie sporo taniej. Tańsza eksploatacja, tańsze części i łatwiej naprawiać a osiągi nie są gorsze. Przewaga seryjnego Powerstroke nad V10 wychodzi tylko gdy holujesz spore ciężary. Pusty V10 będzie szybszy i lepiej będzie przyspieszał niż PSD. Szykuj sobie prawko kat "C" :mrgreen: :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o Power Stroke to 6.0 nie bierz bo awaryjne to było Można coś więcej ? Większość z tych roczników właśnie z takimi motorami ;-( No nie pamiętam już . Koniec serii produkcyjnej wypada chyba ok , ale mieli sporo problemów z tymi silnikami na początku. Coś pamiętam, że były jakieś problemy z wtryskami i turbosprężarką, ale nie pamiętam co to było dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 16 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Wybór padł na Forda F350 ;-) Taki jak ten będzie: Obrazek Obrazek Miodziooooooooooo Mam kochanego Ramika Hemika, ale kuuurrr..... te Fordy mają coś co mnie do nich przyciąga. F150, F350, Excursion.... cholera one są piękne. Kupuj i zwołujemy nastepny spot, bo chciałbym posiedzieć w takim F350... :d: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Szykuj sobie prawko kat "C" :mrgreen: :-P :-P :-P :-P no way - będę jeździł sam a na pace styropian :mrgreen: Tylko diesel wchodzi w grę, dźwięk ma zaj...... Te silniki 6,0 PowerStroke V8 z 2004-2006 to super/hiper "haj tech"?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 no way - będę jeździł sam a na pace styropian Nie chodzi o to co wozisz, tylko jaka jest Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu. Sprawa jest prosta, samochód przyjeżdża na pierwszy przegląd a na tabliczce znamionowej jak byk że DMC pojazdu to 5500kg (dokładnie nie wiem, ale w przypadku tego forda jest nawt więcej). Takie bydle i to jeszcze na bliźniakach... zobaczysz zabiorą ci dowód :-P . Prawko kat"C" na użytek własny kosztuje ok 1900zł, to żaden wydatek. Rób jak chcesz, ale będą problemy. Teraz masz jeszcze czas bo zanim samochód dopłynie mozesz zrobić C a potem jak Cię uziemią na 3 miesiące to będzie niewesoło. Pogadaj jak masz kogoś zaprzyjaźnionego w drogówce... Ja też kiedyś byłem mądrala :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 no way - będę jeździł sam a na pace styropian Nie chodzi o to co wozisz, tylko jaka jest Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu. Sprawa jest prosta, samochód przyjeżdża na pierwszy przegląd a na tabliczce znamionowej jak byk że DMC pojazdu to 5500kg (dokładnie nie wiem, ale w przypadku tego forda jest nawt więcej). Takie bydle i to jeszcze na bliźniakach... zobaczysz zabiorą ci dowód :-P . Prawko kat"C" na użytek własny kosztuje ok 1900zł, to żaden wydatek. Rób jak chcesz, ale będą problemy. Teraz masz jeszcze czas bo zanim samochód dopłynie mozesz zrobić C a potem jak Cię uziemią na 3 miesiące to będzie niewesoło. Pogadaj jak masz kogoś zaprzyjaźnionego w drogówce... Ja też kiedyś byłem mądrala :mrgreen: Jasna sprawa - rzeczywiście tak byłoby najlepiej. Ale jest duże prawdopodobieństwo zrobienia pierwszego przeglądu zaliczającego go do pojazdów z DMC do 3,5T Musiałbym iść na kurs z żoną :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Hmmm... teraz nie wiem, z tego co się orientuję to jest coraz trudniej, ale jak widać po ogłoszeniach na allegro , da się. W zasadzie nic Ci nie grozi jak złapią Cię z dowodem na DMC do 3.5t . Bo to nie twoja wina teoretycznie. Jedynie cofną go na powtórny przegląd i obciązą Stacje Obsługową która robiła pierwszy przegląd. Z jednaj strony to jest tak, że w praktce mniej problemowe jest zarejestrowanie takiego trucka jak mój. Ja mam DMC 4000kg. Taki samochód jest mniejszy i mogą się nie przyczepić a w każdym razie jest na to dużo mniejsze prawdopodobieństwo. Z drugiej strony problemem jest to, że policja za jakiś czas będzie wyłapywać wszystko. Spokojnie możesz zarejestrować go na DMC poniżej 3500 (trzeba tylko znaleźć stację która taką masę wbije w dowód) . Jeśli coś będzie nie tak, to składasz wniosek do Urzędu Komunikacji o powtórny przegląd "bo popełniono błąd o którym nie wiedziaełś" , bo w US na kategorii osobowej jeżdzi się do około 12ton... o czym też nie wiedziałeś :-P :mrgreen: . Odwrotnie to się już chyba nie da, a przynaj mniej bardzo ciężko by było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Tak sobie oglądam zdjęcia, filmy i coraz bardziej się nakręcam na 350kę :pala: siek: Do czego służą te przełączniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 16 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 służą do tego do czego je sobie podłączysz, wyguglaj sobie słowo auxilary :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 16 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 no way - będę jeździł sam a na pace styropian Nie chodzi o to co wozisz, tylko jaka jest Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu. Sprawa jest prosta, samochód przyjeżdża na pierwszy przegląd a na tabliczce znamionowej jak byk że DMC pojazdu to 5500kg (dokładnie nie wiem, ale w przypadku tego forda jest nawt więcej). Takie bydle i to jeszcze na bliźniakach... zobaczysz zabiorą ci dowód :-P . Prawko kat"C" na użytek własny kosztuje ok 1900zł, to żaden wydatek. Rób jak chcesz, ale będą problemy. Teraz masz jeszcze czas bo zanim samochód dopłynie mozesz zrobić C a potem jak Cię uziemią na 3 miesiące to będzie niewesoło. Pogadaj jak masz kogoś zaprzyjaźnionego w drogówce... Ja też kiedyś byłem mądrala :mrgreen: da się zarejestrować na B :mrgreen: polska to piękny kraj :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 16 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Nooooo, ... mi w Ramie przydały by mi się takie, bo musze kombinowac gdzie podłączać swoje gadżety... :-D Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.