Skocz do zawartości

OPEL CAMPO 2,5 td - problem z przednim napędem


Parthagas

Rekomendowane odpowiedzi

Nie załącza mi przedni napęd. Pali się kontrolka, że jest uruchomiony, ale nie zapala ani 4H, ani 4L. Lewarek od napędów chodzi flakowato, wchodzi na soje miejsca luźno. Sprzęgiełka są nowe, wał kardana też. Czasami podczas jazdy bez napędów lubi wyskoczyć mi na luz "czwórka". Po zmianie wału, napędy chwilowo działały. Nie miałem wcześniej samochodu 4x4 i nie kumam się zupełnie w temacie. Może orientujecie się, o co biega? Z góry dzięki za sugestie. Tydzień temu (śnieżyce i gołoledź) wylądowałem w rowie, zawiesiłem na ramie i dupa. Gdybym miał napęd, nie wpadłbym w poślizg, a jeśli już, wyjechałbym przodem na łąkę.

OPEL CAMPO A 2,5 TD, 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej cały samochód. Wtedy będziesz mieć pewność. ;-) To taki żarcik. Na poważnie, to jak znajdziesz komplet w dobrej cenie, to czemu nie kupić? Zawsze zostanie Ci trochę gratów na przeszczep.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytałem o całą skrzynię, gdyż byłem u mechanika, a ten powiedział, iż w 18-letnim aucie nowy reduktor ze starą skrzynią może niezbyt trybić. Być może orzekł tak przez zwykłe lenistwo. Lepiej wymienić cały moduł, niż dopasowywać i kombinować. Dzięki za podpowiedzi. Dziś jadę do innego mechanika. Samodzielnie nic nie zrobię, gdyż nie mam nawet kanału. Gdy mi się odpięła linka od hamulców, wjechałem pod spód na deskorolce syna. Nie mogę też znaleźć w sieci książki obsługi.

OPEL CAMPO A 2,5 TD, 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Campo nie ma przypadkiem jak w niektórych Fronterach rozłączanej podciśnieniowo jednej z półosi?

Bo jeżeli tak, to proponowałbym sprawdzić zanim wydasz kasę na reduktor ;-)

gdyż byłem u mechanika, a ten powiedział, iż w 18-letnim aucie nowy reduktor ze starą skrzynią może niezbyt trybić.
Może lepiej zmień mechanika, dopóki nie wpakował Cię w kosmiczne koszty.

Inna sprawa, że ten "nowy" reduktor to pewnie będzie stary, bo cena fabrycznie nowego reduktora raczej przekroczy wartość Opelka, więc tym bardziej, co tu niby ma "niezbyt trybić" :roll: :lol:

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię zdjęcia i opiszę. Mechanik naprawiał, a ja jedynie uregulowałem należność, nie miałem czasu przy tym siedzieć. Prawdopodobnie jutro będę wzmacniał nieco zjedzoną przez rudą ramę, to dorzucę i to.

OPEL CAMPO A 2,5 TD, 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podziałało i zdechło. Napęd załącza się kiedy chce w najmniej pożądanym momencie. zarówno skrzynia jak i reduktor są dość zużyte. W sumie 300 tysi już kończy. Kupiłem skrzynię z reduktorem z małym przebiegiem. Czekam na wymianę.

 

[ Dodano: 2016-04-12, 08:43 ]

Wymieniłem skrzynię biegów i okazało się, że niepotrzebnie. Problem był ze sprzęgiełkami i półośką. Założyłem (tzn. mechanik) manuale oraz nową półośkę i działa, jak należy.

OPEL CAMPO A 2,5 TD, 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.