Skocz do zawartości

Relacja z motania.


Misiek69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Postanowiłem się pochwalić i zrobić reportaż z przeróbek auta. Mam nadzieję że nie zakadzę forum niepotrzebnym śmieciem, uważam jednak, że każdy kto ma zajawkę na motanie w ten, czy inny sposób auta mógłby wrzucać podobne historie, które mogłyby być inspiracją (lub przestrogą) dla innych chcących zmienić trochę wózek.

 

1) W Stanach wyglądał tak:

 

USA_aukcja11.jpg?gl=PL

 

2) W takim stanie go kupiłem:

 

M%25C3%25B3j%2520Ci%2520on.JPG?gl=PL

 

3) Po roku jazdy stwierdziłem, że trzeba coś zmienić. Na początek stacks’y firmy MRBP inc. Dwie sztuki pną się w górę. Niestety okazało się, że sprzęt piękny ale za głośny, poszedł więc do firmy SSG na wykonanie tłumika. Sprzęcior gotowy a we wtorek jadę na montaż, nie będzie już tak głośno, ale nie będzie też podstaw (przynajmniej tak oczywistych) do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

 

 

IMG_2418.JPG

 

 

IMG_2414.JPG?gl=PL

 

4) W tym samym czasie co kominy założyłem też stopnie, ze względu na moją żonkę, która zawsze robiła mi awanturę, że nie może wsiąść do Gumisia, a także z powodu planowanego liftu:

 

IMG_2415.JPG?gl=PL

 

 

IMG_2416.JPG?gl=PL

 

 

5) Właśnie przyszedł lift „Fabtech” 5,5’, kupiłem też felgi Cargar 17x8. Jestem na etapie kupna opon 35 (lub 37) x 12,5’. Jako, że felgi poszerzają auto o 40mm, do tego jeszcze szeroka opona, zdecydowałem się na kupno takich nadkoli, jak na zdjęciu niżej.

 

IMG_2413.JPG?gl=PL

 

908m788045.jpg

 

50908-02_v1_20110615.jpg

 

Jak już skompletuję całość, auto pójdzie na montaż, a relację wrzucę na forum. Postaram się zrobić też trochę zdjęć z montażu.

 

6) Jako, że kupiłem też programer, który podniesie moc silnika o max 180 kucy, postanowiłem rozejrzeć się w Stanach za performace’ową skrzynią biegów, bo seryjna już teraz „nie robi”. Znalazłem coś takiego, ale cena mnie zabija. Jeśli ktoś miałby namiar na coś innego, tańszego to proszę o wiadomość.

 

http://www.shopatron.com/products/productdetail/Transmission+-+Performance+-+Dodge+2000-2002+47RE+4wd+-+CORE+REBATE+AVAILABLE/part_number=1064184F/532.0.1.1.20090.20107.20109.2114.20110?pp=8&

 

Ciąg dalszy nastąpi (o ile wcześniej nie zbankrutuję)

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 200
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Co do skrzyni, to nie znam fachowców w polsce, którym mógłbym zaufać. Myślałem o kupnie gotowca, żeby tylko wrzucić jeździć ;-) . Myślę że może jak kupię w poważnej renomowanej firmie, to będzie ok. Wcześniej stawiałem na kwotę 3, może 3,5koła papieru. A tu 5500 :shock: :shock: Co prawda jest tam napisane, że jeśli dasz starą na wymianę, to zwrócą mi 2 koła, ale nie wierzę żeby to działało przy wysyłce do polski.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrators

Super relacja, będzie co czytać :-D

 

ja jestem widzem numer jeden , wiadomo też mam 2500 HD CTD 8-)

 

Co do skrzyni, jechałem twoim ramikiem i powiem że pięknie zmienia biegi, bez szarpnięć, bez zwłoki, reaguje na każdy ruch pedału gazu, konwerter wyrabia się przy obecnej mocy silnika, nie czuć tak zwanego ślizgania. Może zbyt wcześnie redukuje bieg ale to raczej zbyt wczesna reakcja TPS-a.

 

Sprawdź czy razem z tą skrzynia z BD jest konwerter ? , jeśli nie to odpuść sobie.

 

Na twoim miejscu kupiłbym tylko wzmocniony konwerter,

 

ten jest już extrim , są tańsze po 900 $ , które też wydadzą

 

 

http://www.ebay.com/itm/110692688179?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

 

koszt wysyłki lotniczej 264 $ + 350 $ kaucja zwrotna za obecny konwerter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czuć tak zwanego ślizgania
Właśnie czuć. Cholera mnie bierze gdy ja mu w gaz (mówię tu o ruszaniu) a mimo że obroty dochodzą do 2500 to auto stoi. Rozpędza się jak pociąg - Najpierw powoli, jak żółw ociężale - dopiero przy 60km/h zaczyna odjeżdżać. Mam wrażenie, że jak założę programer, to nic się nie zmieni, prócz tego, że będę mógł ciągać nie tylko samą lokomotywę, ale cały skład. Chciałem coś takiego, żeby Gumiś ciągnął z samego dołu. Myślisz że konwerter załatwi sprawę? A tamta skrzynia jest w komplecie z konwerterem.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrators
. Myślisz że konwerter załatwi sprawę? A tamta skrzynia jest w komplecie z konwerterem.

 

myślę że będzie na pewno lepiej, ale dowiesz się dopiero jak zamontujesz ( tak jak MKmario)

 

jeśli już kupisz tą skrzynie z BD to mogę odkupić twoją starą skrzynię z konwerterem za 1250 $

i pamiętaj o sprężynach, jestem pierwszy w kolejce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Myślisz że konwerter załatwi sprawę? A tamta skrzynia jest w komplecie z konwerterem.

 

myślę że będzie na pewno lepiej, ale dowiesz się dopiero jak zamontujesz ( tak jak MKmario)

 

jeśli już kupisz tą skrzynie z BD to mogę odkupić twoją starą skrzynię z konwerterem za 1250 $

i pamiętaj o sprężynach, jestem pierwszy w kolejce.

 

 

Masz jak w banku :git:

 

[ Dodano: 2012-03-25, 12:27 ]

Znalazłem dziś takie fajne oponki.

 

http://moto.allegro.pl/opony-terenowe-4x4-37-12-5r17-bfgoodrich-km2-i2222930987.html

 

Jak myślicie wejdą przy moim lifcie?

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę 5,5cala liftu i to,że ostatnio Sebastian O zauważył, że Gumiś jest wyposażony w 2 calowy body lift jest chyba szansa, że się uda. Felgi odebrałem, są piękne :)22 . Opony zaraz zamówię, poza allegro umówiłem się na 960zyli, więc chyba nie ma tragedii. Jak będą tarły to się będę zastanawiał co z tym zrobić. W czwartek stawiam auto na montaż. Jak dobrze pójdzie to w poniedziałek już będę troszkę wyżej siedział :-).

Jeszcze jedno, najważniejsze pytanie: Czy ktoś zna warsztat, w którym będę mógł ustawić geometrię przy tym rozmiarze kół?

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki 37" przy takim lifcie wejdą bezproblemowo, był gdzieś temat w którym był link gdzie gość w Stanach założył (na styka) taki rozmiar oponek do stockowego RAMa 2500

 

Felgi które kupiłeś mają chyba inne osadzenie, będą wystawać bardziej na zewnątrz więc może unikniesz tarcia opon przy maksymalnych skrętach kołami, jak już kiedyś wspominałem mam taką samą szerokość opon 12.5" na fabrycznych felgach i niestety przy maksymalnym skręcie trochę trze, zastanawiałem się nad dystansami ale czy to ma sens... kosztują prawie tyle samo co felgi :-D

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super relacja, będzie co czytać :-D

 

ja jestem widzem numer jeden , wiadomo też mam 2500 HD CTD 8-)

 

Co do skrzyni, jechałem twoim ramikiem i powiem że pięknie zmienia biegi, bez szarpnięć, bez zwłoki, reaguje na każdy ruch pedału gazu, konwerter wyrabia się przy obecnej mocy silnika, nie czuć tak zwanego ślizgania. Może zbyt wcześnie redukuje bieg ale to raczej zbyt wczesna reakcja TPS-a.

 

Sprawdź czy razem z tą skrzynia z BD jest konwerter ? , jeśli nie to odpuść sobie.

 

Na twoim miejscu kupiłbym tylko wzmocniony konwerter,

 

ten jest już extrim , są tańsze po 900 $ , które też wydadzą

 

 

http://www.ebay.com/itm/110692688179?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

 

koszt wysyłki lotniczej 264 $ + 350 $ kaucja zwrotna za obecny konwerter

 

Firma BD olała durnego polaczka i nawet nie raczyła odpowiedzieć na maile, które im wysyłałem. Obraziłem się na nich i postanowiłem posłuchać się Ciebie Sebastianie i spróbuję tego wzmocnionego konwertera. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek, pamiętaj, że Quadzilla ma funkcje zmieniajace parametry skrzyni i o ile nie wzmacnia to skrzyni, to jej charakterystyka pracy może sie zmienić znacząco na plus. Sam ustawiasz parametry skrzyni, obroty przy jakich zmienia biegi itp.

 

Ja znaju! Ale tu chodzi o poślizg hydrokinetyka, a nie chce mi się wierzyć, że quadzilla, mimo że taka cudowna, coś na to poradzi :-)

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrators
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian-czy dobrze rozumiem, że ten giberes z linka zwiększa docisk na tarcze blokady konwertera? Jeśli tak, to chyba nie zmienia on pracy konwertera przed jego zablokowaniem? Nie zmienia więc "poślizgu" hydrokinetycznego. Misiek pisał, że wk :lol2: wia go słaba reakcja do 60km/h, gdy to następuje zapięcie blokady. Rozumiem z tego, że kłopot jest w dużym "poślizgu" właśnie hydrokinetycznym a nie w ślizganiu się lock-up'a.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrators

nie jestem aż takim specem ;-) ,

 

wydaje mi się że to urządzenie pomaga konwerterom przy lekko wzmocnionej mocy silnika i działa lepiej o 30 % do momentu zapięcia lockupa. Czyli odwrotnie jak napisałeś.

 

jadąc Miśka Pickupem nie czułem dużego ślizgania, ani nagłego przyspieszenia po zablokowaniu Lock upa.

 

Misiek podłącz swój programer, zwiększ moc i napisz co się wtedy dzieje ze skrzynią.

Czy jak skrzynia zapnie 4 bieg to masz wtedy większego kopa, niż od momentu ruszenia do 4 biegu. Ja właśnie tak mam w swoim pickupie i myślę że wzmocniony konwerter by mi pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak skrzynia zapnie 4 bieg to masz wtedy większego kopa, niż od momentu ruszenia do 4 biegu. Ja właśnie tak mam w swoim pickupie i myślę że wzmocniony konwerter by mi pomógł.

 

Hm... Który to bieg nie liczyłem, ale do 60, czyli wg mnie na jedynce i dwójce silnik wyje a samochód nie przyspiesza. Rozpędza się powolutku przy obrotach rzędu 2000-2500, do sześćdzieśiątki dochodzi przy obrotach ok 2800 i jak wrzuci na trzeci (chyba) bieg to wyskakuje jak z procy. Przy delikatnym naciskaniu pedału gazu gna jak szalony do 110 i chyba wtedy wbija się ostatni bieg, lecz nie ma już takiego skoku jak przy przerzucaniu na trójkę.

 

[ Dodano: 2012-03-28, 17:42 ]

A i jeszcze jedno. Zakończyłem wczoraj sprawę z tłumikami. Chłopaki z SSG spisali się na medal. Gumiś jest teraz cichy, nawet za cichy ;-) . Ciekawej rzeczy się od nich dowiedziałem, otóż okazało się, że mam nie seryjne, większe turbo. Wychodzi na to, że ktoś w hameryce grzebał nieźle przy tym aucie. Tłumaczyłoby to też osiągnięcie Gumisiem 190km/h o czym pisałem zaraz po zakupie auta. Myślę, że może to też jest powodem tego ślizgania się sprzęgła. Przydałoby się go wrzucić na hamownię i sprawdzić co tam siedzi.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumiś jest teraz cichy, nawet za cichy ;-)

 

No ale chociaż wygląd Ci został :mrgreen: Ja trochę momentami żałuję, że tak ugrzeczniłem mój wydech :-( Czasami by się chciało, żeby troszkę głośniej warczał ;-)

 

Jestem ciekaw jakie jeszcze 'wynalazki' kryje Twój gumiś :-P

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy obrotach ok 2800 i jak wrzuci na trzeci (chyba) bieg to wyskakuje jak z procy

To wtedy załącza się blokada konwertera i skrzynia pracuje jak manualna-nie ma poślizgu na konwerterze. Masz na sztywno spięty silnik ze skrzynią i co mu dasz w gaz to czujesz w kołach. Potem przełączy się na OD chyba (po wciśnięciu guzika od off tego włąśnie nie ma) i tam również może pracować z wolnym i zablokowanym konwerterem.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrators
Zamówiłem konwerter

Sebastian! Jakby co, to będzie na Ciebie :twisted:

 

 

jak nie będziesz go chciał to z chęcią odkupie ;-)

 

 

Prosiłeś sprzedawce żeby wysłał jako "gift" "used parts" i zadeklarował wartość np 50 $ ?

Ja też bym się skusił na zakup ale cło i vat mnie dobija.

Jestem ciekaw jak sobie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba też założę swój temat z motania. Mam w końcu leveling kit założony :kasztan: Wooooohoooooo!!! :kasztan: Zmota pełną gębą :mrgreen:

 

Sorry Misiek69 za OT w Twoim temacie ale to tak spontanicznie wyszło :-P

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.