Jump to content

OBD II


Ram
 Share

Recommended Posts

Witome! Jakiś czas temu wyskoczył mi błąd check engine. Trochę się spociłem bo olej był jeszcze nie zmieniony po zakupie brykosława i już widziałem przed oczami liczby 2 i 5 tysięcy za naprawę... Kupiłem więc moduł diagnostyczny ELM 327 za 75zł i walczyłem kilka dni żeby się podpiąć.

Wszystkie próby zakończyły się fiaskiem - "can't connected with ECU". Poczekałem więc aż kolega kupi wypasiony moduł diagnostyczny z funkcjami chiptuningu - ale też kicha.

Pojechałem więc do salonu i za 150zł netto zdiagnozowałem dla świętego spokoju.

Przyczyną było wyczepienie się przewodu odpowietrzającego zbiornik paliwa. Uff!

BTW - czy ktoś kiedykolwiek podłączył się skutecznie czymkolwiek w celach diagnostycznych do Ramiszcza? Mój Ram to 2004 rok więc raczej OBD II.

Uwielbiam zapach napalmu o poranku...

Link to comment
Share on other sites

elm 327 nie ma najmniejszego problemu do tego PCMSCAN. Zobacz czy masz zasilanie we wtyku OBD II ja miałem kilka przypadków, że to zasilanie nie było uwzględnione no i połączenie z komputerem nie było możliwe. Po drugie zobacz działanie na innym aucie, bo jeżeli też zakończy się fiaskiem to coś nie tak zainstalowałeś albo program masz ustawiony na inny port COM niż jest faktycznie podpięty elm..

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Link to comment
Share on other sites

A jeśli to 3m to 3miasto, w Twoim podpisie, to w Chwaszczynie magik Cię podepnie za 80 zł i zdiagnozuje. Bo poza tym, że poznasz błąd trzeba wiedzieć co z nim zrobić, a niestety nie zawsze jest to oczywiste.

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

A jeśli to 3m to 3miasto, w Twoim podpisie, to w Chwaszczynie magik Cię podepnie za 80 zł i zdiagnozuje. Bo poza tym, że poznasz błąd trzeba wiedzieć co z nim zrobić, a niestety nie zawsze jest to oczywiste.

 

myślę ze u nas "magicy" w motoryzacji za oceanu nie są tak zuchwali jak w samochodach europejskich. Jedna z najlepszych solucji na ten problem to poświęcenie 5 min na INTERNECIE i wklepanie tegoż to problemu w jakieś amerykańskie fora. A odpowiedzi na pewno będą, bo nie jeden z amerykańskich farmerów zjadł już zęby na swoich gnojowozach ;-)

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Link to comment
Share on other sites

myślę ze u nas "magicy" w motoryzacji za oceanu nie są tak zuchwali jak w samochodach europejskich.

 

Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. W tym jednak przypadku, to się przyjaźnię z tym "magikiem". Jest to elektronik z wykształcenia i zamiłowania. Zajmuje się głównie amerykanami. Zjadł zęby na grupie Jeep i Chrysler, a 5,7 Hemi elektronicznie rozparcelował, aby wstawić do łoffroadowej bestii.

 

Przyznam też, że nasi amerykańscy bracia na forach mają w zasadzie wszystko opisane. Nie zawsze jednak mamy symptomy 1:1 z amerykańskimi i wtedy zaczyna się główkowanie. Zwłaszcza gdy jeden błąd mogą powodować powiedzmy 3 ogniska zapalne. Sam tego doświadczyłem mając Jeepy - wtedy telefon do przyjaciela rozwiązuje problemy.

 

My jeszcze w Dodgach mamy problem z gabarytmi. Ja ciągle słyszę: Paniee za duży, za ciężki, itp.....

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

Woow w Chwaszczynie? A gdziesz?

 

TUTAJ

 

Jeśli wiesz gdzie kiedyś w Chwaszczynie był NISSAN - to nie tam :) Tylko jedna posiadłość dalej. Między starym NISSKIEM a nimi jest pole - łyse..... :lol:

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

Hehheh

Dzięki wielkie za namiar - wiem gdzie to jest - kiedyś tamtędy w nocy szedłem z buta 60km na działkę kumpla :D

Co do mojego problemu to próbowałem elm327 na dwóch lapciakach z różnymi sterami i programami a także na wypasionym programatorze do chiptuningu i też cannot connected with ECU. Dlatego poddałem się i pojechałem do autoryzowanego. Na przyszłość na pewno podjadę do przyjaciela z Chwaszczyna. Serdeczne dzięki.

Natomiast co do samego kodu błędu to spoko - nie jestem łajzą i bym sobie znalazł w necie - kwestia tego, że w ogóle nie mogłem go odczytać.

Uwielbiam zapach napalmu o poranku...

Link to comment
Share on other sites

My jeszcze w Dodgach mamy problem z gabarytmi. Ja ciągle słyszę: Paniee za duży, za ciężki, itp.....

 

hmm z obiło mi się o uszy :-P :-P :-P :-P

a pytanie nr 1 to : " a ile to pali "

nie tylko w dodgach , ale trzeba przyznać ze na stacjach benzynowych tez robią oczy jak się tankuje ponad 100 litrów :-)

Harley-Davidson mt 350 1994

WFM M06 1957

Cadillac Seville 4.9 1992

Ford Capri 1,7 gt V4 1971

Ford F350 super Duty v10 6,8 2000

Link to comment
Share on other sites

troche OT się zrobił ale na faktycznie na stacjach zwracają uwagę. Podstawa to "ile to pali" i ok. 230 litrów gazu robi zamieszanie na stacji ;-) a ostatnio usłyszałem, że benzyniak w amerykańcu to rzadkość :shock:

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.