Skocz do zawartości

Triple Dog GT Gas Gauge/Tuner , czyli trochę zmian w Hemi


drug

Rekomendowane odpowiedzi

Wspólnie z Bodano zdecydowaliśmy się zakupić produkt firmy Bully Dog do zmian map silnika naszych Hemików. Triple Dog doszedł do nas jakieś dwa tygodnie temu. Najpierw testował go Bodano w swoim Hemi z 2006r., ale o jego wrażeniach nie będe się rozpisywał, bo on sam to może zrobić. W każdym razie nie udało mu się popsuć Bully Doga :kasztan: . Ja po podpięciu sprzętu wprowadziłem marke, silnik i rocznik i zacząłem wprowadzać zmiany. Najpierw skonfigurowałem 4 główne wskaźniki, które chciałem mieć na pierwszym planie i tak były to temp. skrzyni, temp. dolotu, temp. płynu chłodzącego i obroty silnika. Możliwe tez są temperatury spalin, prędkość. Dane można oglądać w systemie US lub metrycznym. Potem zacząłem bawić się ustawieniami skrzyni biegów. Pozmieniałem obroty graniczne zmiany biegów oraz obroty maksymalne na biegu N i P. Teraz Hemik zamiast zmieniać biegi przy 5600rpm ma nastawione zmianę przy max. obrotach 6500rpm. Można te wartości oczywiście również zmniejszyć.

Następnie wprowadziłem mapę silnika dla benzyny "wysokooktanowej" czyli 91okt.+ czyli w naszych warunkach jest to i tak najlepszy program, bo nasze benzyny zaczynają się i tak od 95okt.

Potem zdjąłem blokadę prędkości. Ustawiłem alarmy temperatur granicznych poszczególnych czujników, wprowadziłem rozmiar kół styl jazdy, zacząłem się bawić całą resztą mnogością funkcji...

Po czym zapisałem wszystko na kompie auta i w drogę.

Nooo , Panowie i Panie ... efekt mnie nie powalił :kasztan: ... ale nie żałuję. Hemik jest wyraźnie żwawszy, nie leni się, ma chęć jechać. Wzrost mocy jest zauważalny i myślę, że może to być ok. 30KM tak jak przewiduje producent, niemniej jednak przy tej masie nie można oczekiwać cudów. Dźwięk auta się zmienił, silnik pracuje bardziej gładko i lepiej reaguje na gaz. Blokada predkości jest zdjęta i jak na razie udało mi się go rozbujać do 210km/h. Co najważniejsze, skrzynia pracuje bardziej kulturalnie, a jak trzeba to kręci się na wysokie obroty, ale do 6500 nie dochodzi, bynajmniej u mnie, bo u Bodano kręci na maxa, ale Bodano ma talent :mrgreen:

W Bully Dogu najbardziej cenię sobie dokładne informacje co w danej chwili dzieje się w silniku i skrzyni, oraz to polepszenie dynamiki silnika i kultury pracy skrzyni. Ponadto przydatne są funkcje dodatkowe jak wyłączanie speedlimitera czy gogu pasów lub klaksonu przy zamykaniu, ale również jest funkcja nauczyciela ekonomicznej jazdy.

 

Podsumowując, nie żałuję, że kupiłem, ale właściciele diesela będą mieli mega frajdę z tego gadźetu, bo można w 5.9CTD podnieść moc o 120KM, co w Hemiku da nam tylko SC. Urządzenie dedykowane jest do wielu marek i rodzajów silnika.

 

Kliknij TUTAJ po więcej informacji.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

drug, wspominałeś o rozmiarze kół, czy w tym programatorze można skalibrować prędkościomierz? W najbliższym czasie mam zamiar zmienić koła na całkiem inny rozmiar a przekłamanie wskaźnika prędkości to aż 15%. Poza tym bardzo fajnie opisałeś produkt i na pewno wezmę pod uwagę zakup takiego programatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drug, wspominałeś o rozmiarze kół, czy w tym programatorze można skalibrować prędkościomierz?

 

Jak najbardziej mozna :-) :-)

 

Kolega Drug opisał chyba wszystko, więc od siebie tylko dodam ze naprawdo warto kupic to urządzenie. Ja ustawiłem wszystko na maxa i kombinuje jeszcze jak to urządzenie oszukac :-P Zrebaków napewno przybyło bo czuc, no i po wcisnieciu pedału gazu w podłogę wyciąga każdy bieg do 6500rpm :d2:

Ale i tak dalej uważam ze ten wóz drabiniasty nie jedzie....

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drug, wspominałeś o rozmiarze kół, czy w tym programatorze można skalibrować prędkościomierz?

Oczywiśie, że tak, podajesz rozmiar kół i gotowe :-D

Są też fajne funkcje perfomance testing, czyli przyspieszenie do setki, na 1/4 mili, mapa przyspieszen, hamowan, predkości na odcinku drogi i wiele wiele innych. Polecam, bo warto!!!

 

mercg, dzięki za to info o oktanach, bo tego akurat nie wiedziałem... ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam możliwość zakupu wszystkiego w US poprzez swojego kumpla który mieszka w Pensylwanii, a przesyłka samego Bully Doga to groszowe sprawy, bo urządzenie waży tyle co paczka zapałek i mieści się w paczce po papierosach. Dokładnie kosztów nie podam, bo BD przyszedł wraz z innymi częściami do Rama. Myślę, że nie więcej niż 20$. Paczka przyszła na adres i nie płaciliśmy cła od niej.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do benzyny w 2gen możliwe są tylko takie opcję :mrgreen:

 

Performance computer Mopar 94 95 ALL P5249548

Performance computer Mopar 96 All P4876133

Performance computer Mopar 97 Federal P4876473

Performance computer Mopar 97 Cali P4876471

Performance computer Mopar 99 Federal P5007131

Performance computer Mopar 99 Cali P5007132

Performance computer Mopar 00 Federal P5007211

Performance computer Mopar 00 cali P5007212

Computer Chip Jet Stage 1 97 to 02 90013

Computer Chip Jet Stage 2 97 to 02 90013S

Engine management Roe Racing Roe Racing controller

 

180 Degree T stat NAPA Weirstat #613080

 

Offset Camshaft Keys Mopar P5249600

Camshaft Mopar P4876060

Camshaft Crower Idle to 5000K 84565

Camshaft Crower 1000 to 5700 84566

Camshaft Crower custom V10 grind 00060

Camshaft Comp Cams 800 to 5000 98-315-10

Camshaft Comp Cams 1200 to 5200 98-325-10

Camshaft KRC 218/224

 

Roller Rockers Crower 1.6 ratio 73657K

Roller Rockers Crower 1.7 ratio 73659K

 

Forged Pistons Ross 94 to 02

 

Throttle Body Fastman 52mm

Throttle Body Fastman 53mm

Throttle Body KRC

Throttle Body Magnum performance

 

Air Filter K&N 94-02 #33-2058

Cold Air intake K&N 57-1507

Intake Manifold KRC

 

Headers PPH

Headers JBA 97-02 #1950S

Headers Mopar 94-95 ALL P5249763

Headers Mopar 96-02 Cali P5249966

Headers Mopar 96-02 Federal P5249967

Headers Gibson ALL GP304

 

Cat back Gibson 94-02 Side Ext Cab, Short bed 316511

Cat back Gibson 96-02 Side Ext Cab, Long bed 316570

Cat back Gibson 94-02 Side Reg Long bed 316510

Cat back Gibson 96-02 Split Rear 6503

Cat back Mopar 96-97 Cali Long bed P4876276

Cat back Mopar 94-02 Federal Long bed P5249764

Cat back Mopar 98-02 Cali Long Bed P4876849

Cat Back Magnalow 98-02 15616

 

Supercharger Paxton Novi 2000 94 to 01

Boost/Nittous timing box MSD 94 to 02 # 8962

Nitrous Nitrous Express 100-250 Horse #20234

 

High perfomance Plug wires Mopar 94-02 P4876434

High perfomance Plug wires Taylor 94-02 74x73

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do efa tez mozna takie cos podpiac?

5.9L Cummins ‘03-’07 2500

5.9L Cummins ‘03-’07 3500

6.7L Cummins ‘07-’09 2500

6.7L Cummins ‘07-’09 3500

6.7L Cummins ‘07-’09 4500

6.7L Cummins ‘07-’09 5500

Ram

DIESEL applications

INSTALLATION

5

chevrolet/gmc

6.6L Duramax ’06-’09 2500

6.6L Duramax ’06-’09 3500

Express

6.6L Duramax ’06-’09 2500

6.6L Duramax ’06-’09 3500

Savanna h

6.6L Duramax ’01-’09 2500

6.6L Duramax ’01-’09 3500

silverado

6.6L Duramax ’01-’09 2500

6.6L Duramax ’01-’09 3500

sierra

6.6L Duramax ’06-’09 4500

6.6L Duramax ’06-’09 5500

kodiak

6.6L Duramax ’06-’09 4500

6.6L Duramax ’06-’09 5500

to pkick

ford

6.0L Power Stroke ’03-’07

6.4L Power Stroke ’08-’09

7.3L Power Stroke ’99-’03

7.3L Power Stroke ’99-’03

7.3L Power Stroke ’99-’03

7.3L Power Stroke ’99-’03

7.3L Power Stroke ’99-’03

f-250

6.0L Power Stroke ’03-’07

6.4L Power Stroke ’08-’09

f-350

6.0L Power Stroke ’03-’07

6.4L Power Stroke ’08-’09

f-450

6.0L Power Stroke ’03-’07

6.4L Power Stroke ’08-’09

f-550

e-250 6.0L Power Stroke ’03-’07

e-350 6.0L Power Stroke ’03-’09

e-450 6.0L Power Stroke ’03-’09

excursion 6.0L Power Stroke ’03-’06

Coming Soon

Coming Soon

Coming Soon

Coming Soon

Coming Soon

INSTALLATION

6

chevrolet/gmc/cadillac

express /Savanna h 5.3L V8 ‘03-’09 1500

5.3L V8 ‘03-’05 2500

6.0L V8 ‘03-’04 1500

6.0L V8 ‘03-’08 2500

6.0L V8 ‘03-’08 3500

8.1L V8 ‘01-’03 3500

4.8L V8 ‘03-’09 2500

4.8L V8 ‘04-’09 3500

ta hoe

5.3L V8 ‘00-’09

4.8L V8 ‘00-’09

sierra /silverado

5.3L V8 ‘99-’09 1500

8.1L V8 ‘01 1500

4.8L V8 ‘99-’09 1500

6.0L V8 ‘02-’07 Denali

6.0L V8 ‘07-’08 Vortec

6.0L V8 ‘99-’08 2500

6.2L V8 ‘07-’09 Denali

6.0L V8 ‘01-’07 Classic

5.3L V8 ‘99-’00 2500

8.1L V8 ‘01-’07 2500

yukon/suburban

5.3L V8 ‘00-’09

5.3L V8 ‘00-’09 XL

4.8L V8 ‘00-’09

6.2L V8 ‘07-’09 Denali XL

6.2L V8 ‘01-’06 XL

6.0L V8 ‘01-’06 Denali

6.0L V8 ‘00-’08 Suburban

6.0L V8 ‘01-’06 Denali XL

6.2L V8 ‘07-’09 Denali

6.0L V8 ‘01-’06 XL

8.1L V8 ‘01-’06 Suburban

Esca lade 5.3L V8 ‘02-’05

6.0L V8 ‘02-’06

6.2L V8 ‘07-’09

ava lanche 5.3L V8 ‘02-’09

6.0L V8 ‘07-’08

8.1L V8 ‘02-’06 GAS applications

INSTALLATION

7

5.7L V8 Hemi‘03-’08 1500

5.7L V8 Hemi‘03-’08 2500

5.7L V8 Hemi‘03-’08 3500

dodge

ra m

Ford/linco ln

F-150 / E-150 4.6L V8 ‘04-’08

5.4L V8 ‘04-’08

F-250 / E-250 4.6L V8 ‘04-’05

5.4L V8 ‘04-’08

6.8L V10 ‘04-’08

F-350 / E-350 5.4L V8 ‘04-’08

6.8L V10 ‘04-’08

Motor home 5.4L V8 ‘04

6.8L V10 ‘04-’08

Excursion 5.4L V8 ‘04-’05

6.8L V10 ‘04-’05

Expedition 4.6L V8 ‘04-’05

5.4L V8‘05-’07

Explorer 4.6L V8 ‘07

5.4L V8‘05-’07

Mar k LT 5.4L V8‘05-’07

Mustang 4.0L V6 ‘07-’08

4.6L V8 ‘05-’08

F-450 / E-450 6.8L V10 ‘04-’08

F-550 / E-550 6.8L V10 ‘04-’08

nissan/infinityTitan 5.6L V8‘05-’09

Armada

qx56

Pat hfinder

Frontier

Pat hfinder

5.6L V8‘05-’09

5.6L V8‘05-’09

5.6L V8‘08-’09

4.0L V6‘05-’09

4.0L V6‘05-’09

4.0L V6‘05-’09

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do efa tez mozna takie cos podpiac? - trzeba bedzie sie spotkac i to wyprobowac ;)

 

Jedno urządzenie działa tylko i wyłącznie w jednym aucie (wczytuje nr Vin, robi kopie zapasową stockowych map i ustawien na karcie SD) Po podłączeniu Bully doga do innego auta blokuje sie,czym robi sią bezużyteczne. Trzeba w pierwszym aucie powrócić do ustawien stockowych i dopiero wtedy zwalnia sie Vin i urządzenie jest odblokowane.

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator

przetestowane :twisted: ,

 

Ramik zrobił sie innym autem :shock: , reakcja na pedał gazu jest piorunująca,

fakt że teraz mam go na felgach 17" dodatkowo zwiększa mu sprint do setki.

 

rozpedzanie do 160 km/h trwa poprostu chwile.

Szkoda tylko że wyświetlacz przypomina nieco wiekszą paczke zapałek.

 

fajna jest opcja zmiany ogranicznika prędkości do 200 Mil na godznie :mrgreen:

 

 

 

Panowie czy po wgraniu softa kierunkowskazy zaczeły wam chodzić wolniej ?

bo mi tak jak w starym amerykańskim krążowniku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Jedno urządzenie działa tylko i wyłącznie w jednym aucie (wczytuje nr Vin, robi kopie zapasową stockowych map i ustawien na karcie SD) Po podłączeniu Bully doga do innego auta blokuje sie,czym robi sią bezużyteczne. Trzeba w pierwszym aucie powrócić do ustawien stockowych i dopiero wtedy zwalnia sie Vin i urządzenie jest odblokowane.

_________________

Heh, na 100% da się to w łatwy sposób obejść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno urządzenie działa tylko i wyłącznie w jednym aucie (wczytuje nr Vin, robi kopie zapasową stockowych map i ustawien na karcie SD) Po podłączeniu Bully doga do innego auta blokuje sie,czym robi sią bezużyteczne. Trzeba w pierwszym aucie powrócić do ustawien stockowych i dopiero wtedy zwalnia sie Vin i urządzenie jest odblokowane.

_________________

Heh, na 100% da się to w łatwy sposób obejść.

Bodano już działa w tym temacie :kasztan:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
do efa tez mozna takie cos podpiac? - trzeba bedzie sie spotkac i to wyprobowac ;)

 

Dla eFa znazłem coś takiego (dedykowane do deski F150):

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Gas-New-EDGE-Evolution-2005-F150-PROGRAMMER-15051-/380205656586?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item588605ea0a

 

Po wejściu na stronę Bully Dog'a widzę że ten "Triple Dog" kosztuje 469,99$ chyba że tu jest mowa oczymś innym.

Jeśli się mylę to dajcie linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie wart jest on tej kasy

Oj, Paweł, bardzo nieładnie z Twoje strony. Wypowiadasz się krytycznie na temat urządzenia, którego prawdopodobnie na oczy nie widziałeś, a już napewno nie nmiałeś szansy użytkować. Ja mam Triple Doga w swoim Hemi i uważam, że warto. Opisałem jakie są moje wrażenia z użytkowania, więc nie będe się powtarzał, ale biorąc pod uwagę koszty prymitywnych chipów stosowanych u nas za sporo większe pieniądze to Triple Dog jest po prostu śmiesznie tani, a daje Ci nie tylko nową mapę ( tak jak nasze chipy), ale również szereg innych performance'owych funkcji.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nieładnie. Ja do tej pory nie zdawałem sobie sprawy, że to tyle kosztuje . Sądziełm że coś koło 200-300$. Piotrek, chodziło mi o to, że 500$ to moim zdaniem dużo jak na mozliwości jakie to daje.. Mogłem nie widzieć na oczy ale czytałem o jego możliwościach ... widziałem u Ciebie, ale moim zdaniem to to samo co obejżeć filmy prezentacyjne na YT , których jest sporo. A koszty prymitywnych czipów to już kompletne przegięcie :roll: . Uważam, że 500$ za kosteczke z ekranikiem to trochę za dużo. Gbyby była mozliwości głębokiej ingerencji w mapowanie parametrów silnika to ok. Daje Ci jak sam napisałem nową gotową mapę a nie możliwość ustawiania samodzielnie wszystkiego w zależności od tego jak zmodyfikujesz rozrząd , ukł wtryskowy czy przy instalacji SC itd. Sądzę, że za 500$ można silnikowi sprawić lepszą frajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gbyby była mozliwości głębokiej ingerencji w mapowanie parametrów silnika to ok. Daje Ci jak sam napisałem nową gotową mapę a nie możliwość ustawiania samodzielnie wszystkiego w zależności od tego jak zmodyfikujesz rozrząd , ukł wtryskowy czy przy instalacji SC itd
Możliwość głębokiej profesjonalnej ingerencji w silnik kosztuje dużo więcej nawet w takim raju performansowym jak US, tylko kto by to kupił? Zdecydowana większość ludzi, łącznie ze mną, woli gotowy produkt niż eksperymentować, a potem szukać speca, żeby powrócił do poprzedniego stanu. BD nie kosztuje 500$, bo jak dobrze poszukasz to znajdziesz za 400-420$ co daje ok 1300zł. Co kupisz za tą cenę u nas co by dało taki sam efekt i takie możliwości. Nie zapominaj, że BD daje ok 40KM w Hemi, ale w CTD daje do 130KM, a można go użyć również w autach na literę F ;-) i wielu innych, a polski chip kosztuje 2000-2500zł i jest wpinany pod maską i nie masz żadnego wpływu na jego działanie i żadnych dodatkowych funkcji. 40KM w Hemi wydaje się być śmiesznym osiągnięciem, ale elastyczność auta wyraźnie wzrosła, zdecydowanie lepiej się wkręca na obroty, no i przyspieszenie z 9.0 sekundy wzrosło do 8.3 do setki, a to sporo. Upieram się jednak przy twierdzeniu, że warto kupić to urządzenie.

Powiedz mi co można zrobić lepszego za tą cenę dla silnika wolnossącego kiedy układ wydechowy i dolotowy mam już zmieniony?

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40KM w Hemi, ale w CTD daje do 130KM
Noooo...doładowany silnik to zupełnie inna bajka. Tutaj bezsprzecznie takie urządzenia mają swój sens, ale przy wolnossących nie ma wielkiej różnicy. Poczekajmy, aż pojawią sie silniki z wtryskiem bezpośrednim i ze zmiennymi fazami rozrządu. Wtedy to będzie zabawa z takim BD.
Powiedz mi co można zrobić lepszego za tą cenę dla silnika wolnossącego kiedy układ wydechowy i dolotowy mam już zmieniony?

_________________

MOże wymienić wałki rozrządu na ostrzejsze. Tylko, że w hemi są dwa a to chyba wyjdzie więcej z tego co wiem niż 450$.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOże wymienić wałki rozrządu na ostrzejsze. Tylko, że w hemi są dwa a to chyba wyjdzie więcej z tego co wiem niż 450$.
Jak już rozbierasz silnik to wymieniasz raczej więcej niż tylko wałki. Z punktu ekonomicznego jest to po prostu nieopłacalne...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już rozbierasz silnik to wymieniasz raczej więcej niż tylko wałki. Z punktu ekonomicznego jest to po prostu nieopłacalne...
No ale w sumie co jeszcze. Jeśli wałek nie jest zbyt agresywny to możesz pozostać przy seryjnym rozrządzie. Są tacy magicy, dla których wymiana wałka to kilka godzinek raptem. Ale zgadza się, jak już wymieniać wałek to warto by lepiej doinwestować silnik, przynajmniej przy naszych możliwościach i warunkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.