Jump to content

VW Amarok opony 35x12,5 R18


Mukat
 Share

Recommended Posts

Bez liftu zawieszenia nie ma najmniejszych szans.

Max co udało mi się zmieścić to 255/70 R18, czyli jakieś 32 cale.

Całe szczęście opony z dość wąskim bokiem, więc jakoś weszły na fabrycznych felgach. Ale między oponą, a sworzniem górnego wahacza miejsca było tak na grubość chudego palca - żaden atek, emtek nie wejdzie w tym rozmiarze. Nadkola wypełnione w 100%.

Z tyłu jakieś minimalnie większe by jeszcze weszły, ale nie wiem co by się działo przy wykrzyżu, nie sprawdzałem.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

Fabrycznie przewidziany jest max rozmiar 265/80 R18 i taki mam. Wydaje mi się, że 35x12,5 R18 powinien się zmieścić, tylko trzeba dać jakiś dystans lub inne felgi z odpowiednim ET. Jeszcze jedno pytanie: Jak się będzie jeździło na takich oponach po asfalcie?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Mukat napisał:

265/80 R18

Na pewno nie.

Fabrycznie było 255/60 R18, czyli coś między 30, a 31 cali

Maksymalne jakie mi weszły to wspomniane wyżej 255/80 R18, czyli ok. 32 cali.

W międzyczasie miałem jeszcze BFG AT 265/60 R18, czyli coś pomiędzy.

Nie wiem, jak chcesz zmieścić 35-ki.

Pomijam już fakt, że przy większych oponach układ kierowniczy jest na skraju wydolności - koła potrafiły wpaść w wibracje przy 120-140 km/h, szczególnie przy ciężkich BFG. Pewnie dołożenie amortyzatora skrętu jakoś by mogło, ale trzeba to wyrzeźbić we własnym zakresie, bo chyba nikt nie sprzedaje takich konwersji.

No i silnik też na tych 32-kach miał wyraźnie ciężej. Ale jeszcze w akceptowalnych granicach.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.12.2020 o 08:35, Mukat napisał:

Jeszcze jedno pytanie: Jak się będzie jeździło na takich oponach po asfalcie?

Mam dokładnie ten rozmiar i producenta. Przesiadłem się co prawda z MT-ków ale jak dla mnie szum podczas jazdy do 120 km jest w pełni akceptowalny  jak normalne opony.Na leśnych zabłoconych i zaśnieżonych drogach sobie bardzo dobrze radzą. Jedyny mankament to cena 😉

 

ps. Nie wiem czy to moje egzemplarze ale musiałem je ostatnio przeważyć ponownie ze względu na lekkie drgania na kierowicy od 80/90 km szczególnie było wyczuwalne. Wulkanizator stwierdził że może być to ich urok ze względu na gabaryty.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, machony_1 napisał:

Mam dokładnie ten rozmiar i producenta. Przesiadłem się co prawda z MT-ków ale jak dla mnie szum podczas jazdy do 120 km jest w pełni akceptowalny  jak normalne opony.Na leśnych zabłoconych i zaśnieżonych drogach sobie bardzo dobrze radzą. Jedyny mankament to cena 😉

 

ps. Nie wiem czy to moje egzemplarze ale musiałem je ostatnio przeważyć ponownie ze względu na lekkie drgania na kierowicy od 80/90 km szczególnie było wyczuwalne. Wulkanizator stwierdził że może być to ich urok ze względu na gabaryty.

W jakim samochodzie masz te opony i na jakich felgach?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Mukat napisał:

W jakim samochodzie masz te opony i na jakich felgach?

Zgodnie z opisem Dodge Ram a felgi nie wiem ..... z takimi kupiłem i się nie interesowałem. Kuba Ci dobrze pisze rozmiary z kalkulatora to w metrycznych masz 325/70 R18.

Link to comment
Share on other sites

Masz tu kalkulator na przyszłość. Pamiętaj tylko, że rozmiar opony jest raczej dość orientacyjny - w zależności od producenta, czy nawet modelu opony różnice między tym co nabite na oponie, a rozmiarem rzeczywistym mogą dochodzić nawet do 2 cm.

www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Koledzy, piszecie o felgach 18-kach. Mam pytanie o felgi 17 - mam fabryczne z założonymi klasycznymi zimówkami i teraz chcę założyć AT. Moja sztuka to 3,0 2016 (pierwszy wypust). Jaki rozmiar np BFGOODRICH wejdzie mi w nadkole aby pustką nie wiało? Felga szerokość 8, ET49. Będę wdzięczny za sprawdzone info.

Link to comment
Share on other sites

Skorzystaj sobie z kalkulatora, który wcześniej wklejałem.

Złap średnicę zewnętrzną opon, które miałem, a potem dobierz coś zbliżonego w 17 calach.

Pamiętaj tylko, że rzeczywisty rozmiar opony rzadko kiedy odpowiada co do centymetra temu z oznaczenia na boku opony.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.04.2022 o 14:58, Kuba M. napisał:

Skorzystaj sobie z kalkulatora, który wcześniej wklejałem.

Złap średnicę zewnętrzną opon, które miałem, a potem dobierz coś zbliżonego w 17 calach.

Pamiętaj tylko, że rzeczywisty rozmiar opony rzadko kiedy odpowiada co do centymetra temu z oznaczenia na boku opony.

Kuba, teoria teorią a praktyka pokazuje, że jedne wchodzą a inne nie mimo, że mają taki sam rozmiar - stąd moje pytanie o "sprawdzone info". Poczytałem na "zagramanicznych" forach i zdecydowałem się na wymiar 265/70 a wybór padł na BFG.

Edited by Luzak
Link to comment
Share on other sites

Dlatego pisałem o rozbieżności w rzeczywistych rozmiarach opon.

Co do konkretnych sprawdzonych info, to razem z Twoim jest to trzeci lub czwarty Amarok w całej historii tego forum, więc dużo się nie posilisz😉

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.