Skocz do zawartości

VW Amarok opony 35x12,5 R18


Mukat

Rekomendowane odpowiedzi

Bez liftu zawieszenia nie ma najmniejszych szans.

Max co udało mi się zmieścić to 255/70 R18, czyli jakieś 32 cale.

Całe szczęście opony z dość wąskim bokiem, więc jakoś weszły na fabrycznych felgach. Ale między oponą, a sworzniem górnego wahacza miejsca było tak na grubość chudego palca - żaden atek, emtek nie wejdzie w tym rozmiarze. Nadkola wypełnione w 100%.

Z tyłu jakieś minimalnie większe by jeszcze weszły, ale nie wiem co by się działo przy wykrzyżu, nie sprawdzałem.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mukat napisał:

265/80 R18

Na pewno nie.

Fabrycznie było 255/60 R18, czyli coś między 30, a 31 cali

Maksymalne jakie mi weszły to wspomniane wyżej 255/80 R18, czyli ok. 32 cali.

W międzyczasie miałem jeszcze BFG AT 265/60 R18, czyli coś pomiędzy.

Nie wiem, jak chcesz zmieścić 35-ki.

Pomijam już fakt, że przy większych oponach układ kierowniczy jest na skraju wydolności - koła potrafiły wpaść w wibracje przy 120-140 km/h, szczególnie przy ciężkich BFG. Pewnie dołożenie amortyzatora skrętu jakoś by mogło, ale trzeba to wyrzeźbić we własnym zakresie, bo chyba nikt nie sprzedaje takich konwersji.

No i silnik też na tych 32-kach miał wyraźnie ciężej. Ale jeszcze w akceptowalnych granicach.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2020 o 08:35, Mukat napisał:

Jeszcze jedno pytanie: Jak się będzie jeździło na takich oponach po asfalcie?

Mam dokładnie ten rozmiar i producenta. Przesiadłem się co prawda z MT-ków ale jak dla mnie szum podczas jazdy do 120 km jest w pełni akceptowalny  jak normalne opony.Na leśnych zabłoconych i zaśnieżonych drogach sobie bardzo dobrze radzą. Jedyny mankament to cena 😉

 

ps. Nie wiem czy to moje egzemplarze ale musiałem je ostatnio przeważyć ponownie ze względu na lekkie drgania na kierowicy od 80/90 km szczególnie było wyczuwalne. Wulkanizator stwierdził że może być to ich urok ze względu na gabaryty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, machony_1 napisał:

Mam dokładnie ten rozmiar i producenta. Przesiadłem się co prawda z MT-ków ale jak dla mnie szum podczas jazdy do 120 km jest w pełni akceptowalny  jak normalne opony.Na leśnych zabłoconych i zaśnieżonych drogach sobie bardzo dobrze radzą. Jedyny mankament to cena 😉

 

ps. Nie wiem czy to moje egzemplarze ale musiałem je ostatnio przeważyć ponownie ze względu na lekkie drgania na kierowicy od 80/90 km szczególnie było wyczuwalne. Wulkanizator stwierdził że może być to ich urok ze względu na gabaryty.

W jakim samochodzie masz te opony i na jakich felgach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mukat napisał:

W jakim samochodzie masz te opony i na jakich felgach?

Zgodnie z opisem Dodge Ram a felgi nie wiem ..... z takimi kupiłem i się nie interesowałem. Kuba Ci dobrze pisze rozmiary z kalkulatora to w metrycznych masz 325/70 R18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu kalkulator na przyszłość. Pamiętaj tylko, że rozmiar opony jest raczej dość orientacyjny - w zależności od producenta, czy nawet modelu opony różnice między tym co nabite na oponie, a rozmiarem rzeczywistym mogą dochodzić nawet do 2 cm.

www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy, piszecie o felgach 18-kach. Mam pytanie o felgi 17 - mam fabryczne z założonymi klasycznymi zimówkami i teraz chcę założyć AT. Moja sztuka to 3,0 2016 (pierwszy wypust). Jaki rozmiar np BFGOODRICH wejdzie mi w nadkole aby pustką nie wiało? Felga szerokość 8, ET49. Będę wdzięczny za sprawdzone info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystaj sobie z kalkulatora, który wcześniej wklejałem.

Złap średnicę zewnętrzną opon, które miałem, a potem dobierz coś zbliżonego w 17 calach.

Pamiętaj tylko, że rzeczywisty rozmiar opony rzadko kiedy odpowiada co do centymetra temu z oznaczenia na boku opony.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2022 o 14:58, Kuba M. napisał:

Skorzystaj sobie z kalkulatora, który wcześniej wklejałem.

Złap średnicę zewnętrzną opon, które miałem, a potem dobierz coś zbliżonego w 17 calach.

Pamiętaj tylko, że rzeczywisty rozmiar opony rzadko kiedy odpowiada co do centymetra temu z oznaczenia na boku opony.

Kuba, teoria teorią a praktyka pokazuje, że jedne wchodzą a inne nie mimo, że mają taki sam rozmiar - stąd moje pytanie o "sprawdzone info". Poczytałem na "zagramanicznych" forach i zdecydowałem się na wymiar 265/70 a wybór padł na BFG.

Edytowane przez Luzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.