Skocz do zawartości

Liftowanie pickupa ...


drug

Rekomendowane odpowiedzi

Oczekuje w chwili obecnej na hamulce do mojej Dody i po naprawieniu tej czesci auta zamierzam sie wziąć za plaskate już resory. Tak sobie pomyślałem, że skoro mam wymieniac resory, a z nimi pewnie amory to czemu by nie założyć całego zestawu do podwyższenia auta ,który to zestaw ma wszystkie te podzespoły. Czy macie jakieś preferencje odnośnie producentów lift kitów? Czy lift 6"zawias + 3" buda bardzo mi popsuje własciwości trakcyjne na asfalcie? Czy może przy łącznym lifcie 9" da się podróżować 130km/h?

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

:) masz zamiar zrobic lift tylu a co z przodem? czy to juz mowisz o zestawie na cale auto?

 

130 napewno poleci ale tak, jak dasz go wyzej to pewnie kolka beda smiesznie wygladaly fajnie byloby dac wieksze, z predkoscia pewnie nie bedzie problemu pytanie jak bedzie zachowywal sie w zakretach?

 

Chlopaki w usa robia i jakos pomykaja wiec powinno sie udac:)

Dodge Dakota 2001 4,7 V8

Samurai 1.9D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) masz zamiar zrobic lift tylu a co z przodem? czy to juz mowisz o zestawie na cale auto?

Sprintel, no cooo ty? Oczywiście, że przód razem z tyłem. Nie mam regulacji świateł, więc jakbym podniósł tylko tył to bym wiele w nocy nie zobaczył :-D :-P

Koła i opony oczywiście też do wymiany...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanabylem 4" lift tej firmy: http://www.roughcountry.com/suspension/4wd/ford/f150_04-08_lift_kits.html

od srody sie zaklada - w przyszlym tygodniu odbieram auto - dam znac jak sie jezdzi...

ja mam lift z tej firmy 3" powiem Ci mario że możesz już amorki zamawiać w bilsteinie bo te kitowe do kitu są :mrgreen: aha co oni Ci tyle czasu ten lift zakładają, ja ze szwagrem do efa lift w 2h wrzuciliśmy :mrgreen:

p.s. drug a po co Ci taki potężny lift :shock:

edit. już wiem mario masz niekoszerne zawieszenie :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. drug a po co Ci taki potężny lift

Sorry mudder, ale 3" to zmiana dla zmiany, kosmetyka. Szkoda by mi było kasy dla liftu o którym bym wiedzial, że jest, ale niewiele bym widział różnicy. Po to jest ten temat, żeby o tym dyskutować, bo może nie mam racji... a mam?

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. drug a po co Ci taki potężny lift

Sorry mudder, ale 3" to zmiana dla zmiany, kosmetyka. Szkoda by mi było kasy dla liftu o którym bym wiedzial, że jest, ale niewiele bym widział różnicy. Po to jest ten temat, żeby o tym dyskutować, bo może nie mam racji... a mam?

3" to już całkiem sporo wbrew pozorom i widać różnice zdecydowanie, myślę że jak chcesz duży lift to 6-9" wystarczy w zupełności, jak chcesz liftować to tylko zestawy icon albo fabtech, ten rcx to straszny badziew jest jak bym teraz robił drugi raz to na pewno bym wybrał jedną z tych firm... no i oczywiście podstawa to opony o odpowiednim rozmiarze, żeby śmiesznie auto nie wyglądało

aha błagam Cię nie rób bodyliftu bo to wygląda okropnie :pala: ram z podciągniętą spódniczką :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie fotek żadnych nie mogę znaleźć jak na złość, wygląda tragicznie bo buda jest wysoko a reszta leży na dole :mrgreen: wygląda jakby się mu podwinęła spódniczka :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie fotek żadnych nie mogę znaleźć jak na złość, wygląda tragicznie bo buda jest wysoko a reszta leży na dole :mrgreen: wygląda jakby się mu podwinęła spódniczka :mrgreen:

Chyba wiem co masz na myśli, to jak szeroki uśmiech z suszeniem zębów razem z dziąsłami :kasztan:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, odnośnie skyjackera, kiedyś to była świetna firma, teraz się popsuli ale nadal sporo ludzi montuje te zawieszenia, jakbyś się na nich zdecydował to dobierz sobie inne amortyzatory z bilsteina, albo icon.

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co oni Ci tyle czasu ten lift zakładają, ja ze szwagrem do efa lift w 2h wrzuciliśmy
lift, wyciagarka, kompresor, zawieszenie, oslona na butle, instalacja pod to wszystko - jak bym wiedzial, ze da sie to w 2h to bym do twojego szwagra pojechal... 8-)

pisałeś tylko o lifcie więc dlatego się zdziwiłem :mrgreen: zreflektowałem się zdanie niżej że przy twoim niekoszernym zawieszeniu z przodu jest więcej roboty :mrgreen:

wrzuć jakieś fotki z warsztatu ciekaw jestem jak to wygląda

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

relacja bedzie na expedycja.pl - mieli fotki trzaskac z postepow w pracach - dwa auta juz u niech robilem - frontier 3.3 2001 i frontier 4.0 2005

spoko jak już będą wrzucone to daj znać, bo interesi mnie jak ten kit z rcx będzie się prezentować.

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten rcx to straszny badziew jest jak bym teraz robił drugi raz to na pewno bym wybrał jedną z tych firm...
mozesz to rozwinac - chcialbym wiedziec co za gowno montuje

cóż generalnie ja nie jestem zadowolony przede wszystkim z powodu materiałów z jakich były wykonane klocki pod resory,drążek i cybanty oraz to że nie dają regulowanego drążka kierowniczego w zestawie tylko przedłużony który nie do końca ma odpowiedni wymiar, nie wszystkie elementy do końca pasują no i amorki z zestawu wylały się po 2kkm, ty masz zdecydowanie więcej elementów do wymiany niż ja bo ja miałem:

sprężyny, klocki pod resory, mocowania przewodów, cybanty i drążek :mrgreen: więc nie za wiele.

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lift budy nie wyglada tak zle jak sie robi go z sensem i razem z liftem zawiasu, ale jak ktos da 6' budy to wyglada benznadziejnie i prawie w niczym nie pomaga :) auto najlepiej liftuje sie wielkimi kolami bo wtedy mosty ida do gory do tego taki lift zeby te kola wlazly i jest pieknie :)

Dodge Dakota 2001 4,7 V8

Samurai 1.9D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Generalnie litf budy nic nie daje, poza tym, że nie trzeba rżnąć błotników i wybebeszać nadkoli.

 

Mario , na jakie w końcu opony się zdecydowałeś i w jakim rozmiarze?

 

auto najlepiej liftuje sie wielkimi kolami bo wtedy mosty ida do gory do tego taki lift zeby te kola wlazly i jest pieknie :)
bo w zasadzie tylko do tego służy liftowanie z praktycznego punktu widzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Napieszę zatem jakie są podstawowe zasady liftowania, gdyby ktoś z czytających nie wiedział

Zaczynamy od rozmiaru kół jaki nas interesuje. Trzeba go dobrać w zależności od tego w jaki teren chcemy śmigać i jaką dzielność terenową chcemy uzyskać. Szerokość opony też jest ważna ze względu na to jaka opona zmieści się w nadkolu, ale pewne kwestie można załatwić odsadzeniem felgi. Natomiast nie wnikam w profil i wielkość felgi bo to nie istotne w tym miejscu. Zakładając wielkość opony musimy zastanowić się także jak nasze mosty czy inne podzepoły to zniosą i trzeba to rónież uwzględnić w planowaniu (także i przełożenia w mostach). Jeśli znamy już wielkość opon musimy dowiedzieć się jaki minimalny lift spowoduje, że nie będą one nigdzie obcierać. Zakładam, że nie modyfikujemy nadkoli i błotników, conaj wyżej dodamy poszerzenia by opony nie wystawały poza obrys.

Załóżmy że przy danej wielkości opony potrzebny jest nam lift 6" by wszystko grało. Można od razu założyć lift zawieszenia 6" co da nam pełny skok zawieszenia i maksymalne wykrzyże, co w terenie jest podstawą i planując przebudowe pod kątem maksymalnej dzielności terenowej tak powinniśmy zrobić. Ale takie rozwiązanie jest najdroższe bo taki lift kit nie będzie tani. MOże zaistanieć taka sytuacja, że przy maksymalnych wykrzyżach jednak opona będzie obcierać gdzieś o nadkola a odsadzenie felgi może nic nie dać, wtedy (dalej zakladając , że nie wycinamy nadkoli czy blotnikow) trzeba jednak dodać odpowiednią wielkość body liftu.

Tańsze rozwiązanie to 4" liftu zawieszenia i do tego 2" body liftu. Opona też wejdzie, ale skok zawieszenia będzie mniejszy i wykrzyże mniejsze, prześwit pod ramą także mniejszy... ale zaletą jest niższy środek ciężkości i taki oto pojazd zyska trochę w terenie a nie straci też na właściwościach drogowych (jednak różnice te nie są jakieś drastyczne) Zatem drugie rozwiązanie daje nam mniejsze koszta, mniejszą dzielność w terenie poprzez slabszą pracę zawieszenia, ale rozmiar opon dalej jest ten sam a to bardzo ważna sprawa.

Generalnie lift budy daje nam wysoko stojący samochod oraz redukuje i to znacznie koszta całkowitej operacji liftowania. Efekt wizualny zaś jest taki sam, bo auto stoi na tej samej wysokości. Wszystko zależne jest od konkretnego samochodu, ale schody i lawinowy wzrost kosztów zaczynają się w momencie gdy lift zawieszenia jest tak duży, że trzeba zakładać dłuższe wahacze przednie. Dodatkowo podnoszenia na "klockach i wyginanie w nieskończoność tylnych pior też ma swoje ograniczenia , więc w pewnym momencie również z tyłu musimy zawiesić most na wahaczach. Dodatkowo dochodzi modyfikacja wałów poprzez większe kąty na przegubach i oddalenie mostów od reduktora , długie przewody hamulcowe, długie amortyzatory , które są bardzo drogie itd itd.

 

to na razie wstępne wizje, które mogą stanowić dalszą bazę do tego supermądralskiego wywodu :-P . Oczywiście post będzie podlegał moderowaniu i czekam na uwagi oraz sugestie . Sam rownież coś jeszcze dopiszę jak mnie wena znow najdzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi się nie chce pisać o tym, Ty w zasadzie wszystko napisałeś, sposób liftowania auta zależy od zasobności portfela, niestety często w praktyce kończy się to druciarstwem :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosę auto dopiero wtedy jak będe miał odpowiednie koła. Niestety kpl fajnych felg z oponami to koszt liftu 6", wiec żeby to miało ręce i nogi trzeba wydac koło 4000-5000$ i tak zamierzam zrobic tylko nie na raz, ale etapami. Chce zacząć od kół, bo nie wejdą bez liftu, więc nie skalecze wyglądu auta połowicznym wyglądem projektu, jak kupie później lift to wtedy założe wszystko... :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie jestem przeciwnikiem body liftów, bo im bardziej zwiększamy odległość nadwozia od ramy tym większe siły działają i przeciążenia działaja na ich mocowania. W skrajnych przypadkach (kiepska instyalacja i wysoki body lift) przy ostrym hamowaniu mocowania nadwozia mogą się pourywać i nadwozie przesunie się względem ramy. Jeżeli juz ktoś chce wkładac body lift to 1", a maksymalnie 2". Body lift 3" to duzy ból głowy. Wielu osobom się wydaje, że body lift to tania alternatywa włożenia większych kół. Może to być prawdą przy lifcie 1", ale juz nie przy 3".

 

Przy body lifcie 3" oprócz samej instalacji body liftu najprawdopodobniej będzie trzeba:

1. Przedłużyć wałek łaczący kolumne kierowniczą z przekładnią.

2. Obniżyć chłodnicę albo/i obudowę wiatraka chłodnicy albo podnieść silnik do góry (do niektórych Jeepów są łapy podnoszące silnik o 1"). Podnoszenie silnika bedzie bardziej skomplikowane bez dedykowanych do tego mocowań silnika, ale podnoszenie go powyżej 1" tez jest nie wskazane. Poza tym może się nie zmieścic pod maską.

3. Zmodyfikować/przedłużyć cięgna, linki, przewody hydrauliczne lub kable pedału gazu i sprzęgła.

4. Przedłużyc przewody cieczy chłodzącej między chłodnica i silnikiem.

5. Twarde przewody hamulcowe między pompą wspom. hamulców a ramą może da się odpowiedno wygiąć, ale istnieję duża szansa, że trzeba będzie je przedłużyć.

6. Przedłużenie wlewu paliwa albo/i przewodów paliwowych. Jeżeli bak jest zamocowany do ramy to będzie brakowało 3" wlewu rurki paliwa, bo wlew pójdzie 3" do góry a bak zostnie na wysokości ramy. Jeżeli bak jest zamontowany to nadwozia, bo przewody paliwowe mogą byc za krótkie, no ale w tym przypadku będzie to łatwiej rozwiązać.

7. Możliwe, że trzeba będzie przedłużyć lub zmodyfikować (jeżeli są) przewody chłodniczki automatycznej skrzyni biegów, ogrzewania i klimatyzacji.

8. Możliwe, że część lub wszystkie kable elektryczne między ramą/podwoziem i nadwoziem będa musiały byc poprowadzone inaczej lub przedłużone np. kable ABS, czujników trakcji, uziemienia, nawet okablownaie świateł jeżeli jest oprowadzone po ramie.

Przy body lifcie 1" wielu z powyższych modyfikacji da się zapewne uniknąć, no i przeciążenia na mocowaniach nie wzrosna tak drastycznie jak przy 3"

Voytek

Na asfalt - 2005 Ram 1500, Quad Cab, Hemi 5.7L, 4x4, Nitto Terra Grappler

W teren - 1996 Cherokee, 2-drz, 4.0L, Manual, NP231, Lift RE 5,5", 33"Nitto Mud Grappler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie jestem przeciwnikiem body liftów, bo im bardziej zwiększamy odległość nadwozia od ramy tym większe siły działają i przeciążenia działaja na ich mocowania. W skrajnych przypadkach ...

Wybiliście mi na razie body lift z głowy. Zrobie najpierw lift zawiasu, a potem się zobaczy.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.