Skocz do zawartości

Dlaczego dodge


mudder

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, o co chodzi czemu nie GMC, FORD albo CHEVROLET albo jakakolwiek inna marka, czemu DODGE(RAM oczywiście) jest tak popularny w naszym kraju :?: nie żebym miał coś do DODGE'a ale strasznie dużo się ich ostatnio zrobiło

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bo to najbardziej "europejski" amerykański samochód.. podejrzewam, że chyba głównie tym się potencjalni nabywcy kierowali/kieruję/kierować będą póki co. Dodge jako członek rodziny Chryslera, Jeep jest najbardziej rozpowszechnioną i najlepiej zorganizowaną (serwisy, części zamienne) amerykańską marką jeśli nie w całej Europie to napewno w Polsce.. Poza tym spora liczba samochodów tej marki także napędza kolejnych kupców a to chciażby z uwagi na rynek części używanych itd.. itd.. Sam się tym poniekąd kierowałem, oglądałem kilka F-250 oczywiście 7.3 bo kręciła mnie pojemność :mrgreen:

Wybrałem Dodga też dlatego, że mam super układy w ASO chociaż bardzo rzadko korzystam (najczęściej na pierdoły albo na kubek gorącej czekolady tam jadę).. poza tym na korzyść Cumminsa przemawia fakt, że mają niezależny serwis jako marka.. też fajny kontakt, zanim kupiłem dużo fajnych informacji od nich wyciągłem ;-)

A teraz Ci trochę nawlewam cobyś się lepiej poczuł :mrgreen: Fordy, Chevrolety, GMC są wg mnie bardziej amerykańskie niż Dodge i gdybym mieszkał w USA to pewnie jeździłbym Fordem albo Chevym ot co.. mają w wyglądzie coś czego nie miał do tej pory żaden z modeli Dodga :!:

Dodge Ram'98 3500 HD CTD

 

czarno go widzę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, o co chodzi czemu nie GMC, FORD albo CHEVROLET albo jakakolwiek inna marka, czemu DODGE(RAM oczywiście) jest tak popularny w naszym kraju :?: nie żebym miał coś do DODGE'a ale strasznie dużo się ich ostatnio zrobiło

 

Jeżeli chodzi HeavyDuty dla mnie Nr1 jest F350 a RAM3500 - Nr2

 

Dlaczego ja wybrałem Nr2?

- Bez porównania większa dostępność części w Polsce - eksploatacyjne części są "od ręki"

- Cena

- Warsztaty, które naprawiają auta z USA w Łodzi - 90% z nich nigdy nie miała do czynienia z Fordami F-series (nie mówiąc już o silnikach PowerStroke)

- Mam 5km do przedstawiciela Chrysler/Dodge w Łodzi

- Mam 300km do przedstawiciela Cumminsa w Polsce

- Dostęp do akcesoriów w Polsce

 

Ale i tak kiedyś sprawię sobie F350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mudder - a może by założyć jakąś spółę typu "Ford Truck Poland" albo cuś? :-D Jak widać, zapotrzebowanie jest, a z braku podaży klienci nam do konkurencji uciekają :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Cumminsa to się zgodzę, ale większość ramów to półtoraki z benzyną, z częściami w aso wcale nie jest wesoło(pozatym z importem nie ma żadnego problemu i ceny zdecydowanie korzystniejsze przy ściąganiu), myślę że głównym kryterium jest jednak cena, cóż niech się reszta jeszcze wypowie bo dla mnie to bardzo interesujący temat.

p.s. Japacz pomysł całkiem niezły

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mudder - a może by założyć jakąś spółę typu "Ford Truck Poland" albo cuś? Jak widać, zapotrzebowanie jest, a z braku podaży klienci nam do konkurencji uciekają

Przypominam, że nie jestesmy na Dodge Ram Klub Poland i nikt nikogo nie odciąga od zakupu wymarzonego auta. Sam mimo, że mam Rama, mam wielki respekt do innych marek fullsize pickupów, bo akurat nasze "polskie pickupy" powiem szczerze, że nie przepadam za nimi, ale szanuje gust i wybór innych, bo każdy przy zakupie kieruje się swoimi kryteriami. Wg. mnie po prostu Navara, L200, Hilux czy Ranger mają porównywalne przestrzenie bagażowe do Volvo V70, kosztują podobnie i są bardziej niewygodne, ale są jeszcze kryteria typu mam bo mi sie podoba i takie podejscie mi sie podoba najbardziej :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu DODGE(RAM oczywiście)

Ja kupiłem Rama, bo Ram 2003-2006 ma linie która ma w sobie bardzo dużo toporności przeobrażonej w płynny ruch. Nie wiem czy wiecie o co mi chodzi, ale F150 jest zbyt grzeczny, a F250 to wół roboczy. Ramy 1500, 2500, 3500 różnią się zawieszeniem i napedami, ale blachy są takie same stąd porównanie do Forda. Nie zmienia to mojego zdania o F-series , że są zajebiste, ale wolę Dodge'a. Ja najpierw kupiłem Dodge'a a potem szukałem gdzie cos można do niego kupic, bo jak auto mi sie podoba i mnie stac na niego to go kupuje. Teraz np. szukałem Durango, ale nic nie ma godnego uwagi, wiec chcialem kupic Chevroleta Caprice SW 94', ale żonie sie nie podoba, no i teraz szukam Tahoe 2002, bo mi sie podoba, a nawet nie wiem jak jest z czesciami do Cheviego...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu DODGE(RAM oczywiście)

Ja kupiłem Rama, bo Ram 2003-2006 ma linie która ma w sobie bardzo dużo toporności przeobrażonej w płynny ruch...

nie pomyliłeś forów :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli że za dodgem przemawia design coś jeszcze ??

Hemi to fajnie wkręcające V8, a V8 to dźwięk, ale V8 nie tylko jest w Dodge'u, ale Hemi tylko.[/quote

Ale Hemi wcale nie brzmi lepiej od innych V8, jest to po prostu nazwa marketingowa i tyle. zresztą nie istotne, takiego auta nie kupuje się z rozsądku mówimy oczywiście o polskich realiach. Bo jakby nie patrzeć jeździmy farmerskim autem :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to po prostu nazwa marketingowa i tyle

Polecam lekture o znaczeniu nazwy Hemi i zapewniam Cie, że nie jest to tylko nazwa marketingowa, a co do brzmienia to pisałem o dzwieku V8, a nie dzwieku Hemi, bo tu rzeczywiscie różnic nie ma wielkich, a nawet byłbym skłonny stwierdzić, że zwykłe wolnoobrotowe V8 brzmi lepiej.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi ci zapewne o hemispherical, znam historie hemi...

ale w dzisiejszych czasach to nic szczególnego...nie żebym ujmował coś dodge'owi

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mudder - drug ma rację.

Hemi to faktycznie nie tylko nazwa marketingowa, choć z drugiej strony trzeba też przyznać, że marketingu jest w tym więcej niż sporo.

Chrysler zaczął używać nazwy "Hemi" w latach bodajże 50-tych, a sama nazwa wzięła się od silników z charakterystyczną, półokrągłą (hemisferyczną) komorą spalania. Nie był to bynajmniej wynalazek (od strony technicznej) na miarę Nobla ale (i tu właśnie zasługa amerykańskich mistrzów marketingu) odpowiednia promocja tego patentu sprawiła, że nazwa "Hemi" jest do dzisiaj synonimem mocnych silników Chryslera.

To trochę tak, jak każdy kojarzy "PowerStroke" z dieslem Forda, mimo, iż (poza tym najnowszym 6.7) nie są to konstrukcje fordowskie.

Można mówić o amerykanach, że ich konstrukcje są prymitywne ale marketing mają najlepszy ;-)

 

EDIT: Ale wy szybko piszecie :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w dzisiejszych czasach to nic szczególnego...

Nigdzie nie napisałem, że to coś wyjątkowego, ale Hemi to V8 który osiąga najlepszy moment po 1500 rpm( z moich doświadczeń ), a moc zaczyna kręcić po 3500 rpm, a koniec czynnego przyrostu następuje po około 5500rpm, a to nie są osiągi przy obrotach zwykłego V8.

Tu masz link do mojego filmu z mojego Rama przy przyspieszaniu na LPG:

Zwróć uwagę na obroty...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to mój :mrgreen:

Hehe, mój się produkuje, wyje, a u ciebie tak jakbyś hamulec póściłó na D hehe

Tak na poważnie, to fajnie się rozpędza, a obroty w dieslu są napewno symboliczne. Hemi jak widziałeś kręci wysoko i chyba nie gorzej się rozpędza, ale to zweryfikujemy na najbliższym spocie :twisted: :twisted: :twisted:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mój jednak trochę lepiej...zobacz sobie kiedy twój dojeżdża do setki a kiedy mój, a mój nie miał gazu do spodu jeszcze trochę zapasu było... :mrgreen: ale fakt to się skonfrontuje

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mój jednak trochę lepiej...zobacz sobie kiedy twój dojeżdża do setki a kiedy mój, a mój nie miał gazu do spodu jeszcze trochę zapasu było... :mrgreen: ale fakt to się skonfrontuje

Nie twierdze że nie, ale u mnie na początku złapałem uślizg kół i musiałem puścić gaz... przyjrzyj się to widać... i tak sie złapiemy, a generalnie to i tak mam to gdzieś, ale, że lubie powariować czasem, wiec nie odmówie sobie tej przyjemności... nawet jeśli mój Hemik będzie gorzej szedł do setki...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed zakupem Rama rozważałem również zakup F-150. Chevy nie wchodził w rachubę, bo jak dla mnie wygląda nijako. F-150 podobał mi się z wyglądu, ale nie tak bardzo jak Ram. Przeważyła jednak niższa cena Rama i wygląd.

Jakbym miał kopować "3-ćwierć tonówkę" albo "tonówkę" to Chevrolet tez by odpadł w przedbiegach, bo ma niezależne zawieszenie. Jeżeli Ford F-250 albo F-350 to tylko nowszy model ze sprężynami z przodu, bo do niedawna miały jeszcze resory przy przednim moście. Ale i tak pewnie, by wybór padł na Rama 2500 lub 3500 z Cumminsem, ewentualnie Power Wagon z Hemi, bo niestety z Cumminsem go nie robią.

Voytek

Na asfalt - 2005 Ram 1500, Quad Cab, Hemi 5.7L, 4x4, Nitto Terra Grappler

W teren - 1996 Cherokee, 2-drz, 4.0L, Manual, NP231, Lift RE 5,5", 33"Nitto Mud Grappler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.