MIZAJ Opublikowano 18 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Witam Jestem nowym właścicielem DODGE DAKOTA 4 x 4 4,7 HO. Automat Mam problem z jazdą z włączonym napędem 4 x4 . Jeżeli auto jedzie na wprost to nie zauważyłem problemu. Kłopot zaczyna się przy skręcaniu. Skręcając do przodu tylne koła tak jak by się ślizgały po kostce .Toczą się ale bardzo ciężko ( na kostce jest dźwięk jak by się przesuwały a nie toczyły )Cofając do tyłu auto 1 m toczy się swobodnie a za chwile uczucie jest takie jak bym coś przepychał . Sytuacja jest analogiczna skręcając w lewo i w prawo . Co to może być jest to moje pierwsze auto 4 x 4 i nie bardzo wiem co się dzieje . Będę wdzięczny też za pomoc bardziej doświadczonych kolegów Auto ma przełączenie napędów pokrętłem z oznaczeniami 2 wd 4 wd lock 4 wd low Panowie kilka pytań laika .W jakich przełożeniach skrzyni najlepiej zmieniać napędy. Z jakimi prędkościami jeździć bezpiecznie na 4 lock a z jakim na 4 low. Gdzieś czytałem że 4 low do 40 km na godzinę . Pozdrawiam MIZAJ Cytuj DODGE DAKOTA 4,7 v8HO 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Bracie! W Twoim wozidle nie masz centralnego (międzyosiowego) mechanizmu różnicowego. W tym przypadku napęd 4x4 załączać możesz tylko w przypadku, gdy wjeżdżasz w teren, lub na nawierzchni o słabej przyczepności, takiej jak śnieg, lód, błoto. Jeżdżąc po asfalcie 4x4 możesz uszkodzić, mosty, reduktor i polecieć w koszta. Podsumowując: Sucho, twardo, przyczepno TYLKO 4x2 a ślisko, grzązko, śniegowo - można, ale nie trzeba 4x4. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 18 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Tak jak napisał Misiek. Auto jest sprawne i nic mu nie dolega, ale w Twoim aucie i w bardzo wielu innych z US nie ma możliwości jazdy 4x4 po asfalcie, kostce lub innej temu podobnej dobrze przyczepnej. Nie przejmuj się tym za bardzo, bo to jest bardzo dobre rozwiązanie biorąc pod uwagę, że w razie problemów w terenie będzie Ci łatwiej wyjechać, niż z napędem 4x4 fulltime. Pamiętaj!!! 4x4 na asfalcie nie jest Ci potrzebne. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIZAJ Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Dzięki Panowie Tak jak pisałem jestem LAIKIEM w 4 x4 a pickup to nie ukrywam był zakup ze względu na VAT ale fascynacja zaczyna rosnąć . Moje autko kupiłem z windykacji i nie ukrywam że tragedia. Ktoś kto je sprowadził ze stanów to od tamtego czasu zero inwestycji tuleje wahaczy wypalałem palnikiem , a z filtra powietrza wysypałem dosłownie kupkę kurzu . Mam pytanko co do konfiguracji czy macie koledzy podgląd by sprawdzić moje autko po VIN Mam kilka wątpliwości : - wszystko naklejki notatki są jako 4,7 v8 HO pytanie czy jest tak faktycznie nie wiem. - wymieniłem piasty z przodu więc już wiem że mam RABS ale weryfikacja w papierach mile widziana. Pytanko ostatnie muszę wymienić amortyzatory pytanie czy macie jakiś namiar .Allegro do dakoty 4x4 2005 pokazuje przód 850 zł /szt tył 450 zł szt. Może macie kogoś kto handluje dakotą ale na ten moment to już straciłem nadzieje bo szukałem drzwi kierowcy i w końcu oddałem je do blacharza artysty. VIN 1d7hw48j25s296484 pozdrawiam MIZAJ Cytuj DODGE DAKOTA 4,7 v8HO 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 O części spytaj w serwisie (autoryzowanym) FIAT. To nie żart. Mogą okazać się nawet atrakcyjni cenowo. Poza tym ZUZCAR, ale o tym już było. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mposy Opublikowano 19 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 MIZAJ Twoj samochód jest powypadkowy, akcja miala miejce dokladnie: 02/25/2007 AL 04/16/2007 NORTHPORT, AL 27,443 Motor Vehicle Dept. TITLE (Title #:37182674) SALVAGE POSSIBLE TOTAL LOSS - VEHICLE TITLED/REGISTERED TO AN INSURANCE COMPANY Cytuj Chevy Silverado K3500 97r Chevy Corvette c3 Stingray 75r "..trzeba kolekcjonować mocne wrażenia..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Jak i 99% pozostałych w tym kraju. :-D Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mposy Opublikowano 19 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 no niestety Misiek tak u nas jest :-/ Cytuj Chevy Silverado K3500 97r Chevy Corvette c3 Stingray 75r "..trzeba kolekcjonować mocne wrażenia..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIZAJ Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Dzięki Panowie To że jest po lekim dachu to sprawdziłem jeszcze przed zakupem a później demontażem podsufitek itd i tp.Bardziej zależy mi nad sprawdzeniem konfiguracji auta jak wyszło z fabryki , jest to do sprawdzenia ? Mizaj Cytuj DODGE DAKOTA 4,7 v8HO 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mposy Opublikowano 19 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Pełny raport kosztuje z tego co pamietal kilka $ dokładnie trzeba by było sie pytać ludzi ktorzy sa w temacie aktualnie na swiezo. z tego co tu wynika: VIN: 1D7HW48J25S296484 Year : 2005 Make : Dodge Model: Dakota SLT Style/Body: Quad Cab 4D Class: Pickup - Small Engine: 4.7L V8 MPI Country of Assembly: United States Vehicle Age: 9 year(s) Calculated Owners: 1 Accident No. Reported Date Location 1 02/25/2007 AL 2 Problem(s) Reported: 15 Title/Problem areas checked: image No abandoned title record image No damaged title or major damage incident record image No fire damaged title record image No grey market title record image No hail damage title record image Insurance loss title or probable total loss record(s) image No junk or scrapped title record image No manufacturer buyback/lemon title record image No odometer problem title record image No rebuilt/rebuildable title record image Salvage title or salvage auction record(s) image No water damaged title record image No NHTSA crash test record image No frame/unibody damage record image No recycling facility record 0 Problem(s) Reported: Mileage Date Reported image 37 09/02/2005 image 27,443 04/16/2007 0 Event(s) Reported: 6 Vehicle uses checked: image No fleet, rental and/or lease use record image No taxi use record image No police use record image No government use record image No livery use record image No driver education record image 1 Accident record(s) reported through accident data sources image No corrected title record image No duplicate title record image No emission/safety inspection record image No loan/lien record image No fire damage incident record image No repossessed record image No theft record image No storm area registration/title record Report Run Date: 2014-01-19 11:48:50.388 EST Vehicle: 2005 Dodge Dakota SLT (1D7HW48J25S296484) Event Date Event Location Odometer Reading Data Source Event Detail 07/25/2005 DEMOPOLIS, AL Motor Vehicle Dept. REGISTRATION EVENT/RENEWAL 09/02/2005 DEMOPOLIS, AL 37 Motor Vehicle Dept. TITLE (Title #:34688109) 04/26/2006 DEMOPOLIS, AL Motor Vehicle Dept. REGISTRATION EVENT/RENEWAL 02/25/2007 AL State Agency VEHICLE OVERTURNED (Case #:7006547) 04/16/2007 NORTHPORT, AL 27,443 Motor Vehicle Dept. TITLE (Title #:37182674) SALVAGE POSSIBLE TOTAL LOSS - VEHICLE TITLED/REGISTERED TO AN INSURANCE COMPANY Cytuj Chevy Silverado K3500 97r Chevy Corvette c3 Stingray 75r "..trzeba kolekcjonować mocne wrażenia..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIZAJ Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Panowie Albo mam ten napęd na 4 x 4 4 lock zepsuty albo jest to totalny niewypał. Nawet na śniegu dosyć ciężko chodzi. Czuć przy skręconych kołach szarpanie (ślizganie się tyłu). Mam pytanko czy ma ktoś w okolicach poznania DAKOTE 4,7 v8 4 x 4 lub Rama 4,7 v8 4x4 .Muszę się przejechać innym autem żeby mieć porównanie czy moje auto jest ok czy jednak coś mam uszkodzone. Będę wdzięczny za namiary. Pozdrawiam MIZAJ Cytuj DODGE DAKOTA 4,7 v8HO 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercg Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 DAKOTE 4,7 . Pozdrawiam MIZAJ cos pochrzanione z VIN-em , tu jest 3.7 http://www.dodgevindecoder.com/vins/1d7hw48j25s296484/ Cytuj dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mposy Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 :roll: heh ciekawy temat ;-) Cytuj Chevy Silverado K3500 97r Chevy Corvette c3 Stingray 75r "..trzeba kolekcjonować mocne wrażenia..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIZAJ Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 ja w carfax mam 4,7 Cytuj DODGE DAKOTA 4,7 v8HO 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mposy Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Mi tez wyskoczylo 4,7 :-) Cytuj Chevy Silverado K3500 97r Chevy Corvette c3 Stingray 75r "..trzeba kolekcjonować mocne wrażenia..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Panowie Albo mam ten napęd na 4 x 4 4 lock zepsuty albo jest to totalny niewypał. Nawet na śniegu dosyć ciężko chodzi. Czuć przy skręconych kołach szarpanie (ślizganie się tyłu). Mam pytanko czy ma ktoś w okolicach poznania DAKOTE 4,7 v8 4 x 4 lub Rama 4,7 v8 4x4 .Muszę się przejechać innym autem żeby mieć porównanie czy moje auto jest ok czy jednak coś mam uszkodzone. Będę wdzięczny za namiary. Pozdrawiam MIZAJ Eeee tam, za dużo kombinujesz i się wschłuchujesz, tu trzeba buta i do przodu, wtedy się ułoży. Oczywiście nie na suchym. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIZAJ Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 I takie podejście lubię...... ale wolę niestety mieć pewność ze nie zgubię np. tylnej osi. MIZAJ Cytuj DODGE DAKOTA 4,7 v8HO 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 nie zgubię np. tylnej osi. Kolega z offroadu zawsze powtarza: jeśli odpadło, znaczy że nie było potrzebne. I tego się trzymaj. ;-) Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Całkiem na serio napisałem co napisałem. Sam miałem dylematy jak Ty, przesiadłem się z audi z torsenem międzyosiowym i zachowanie taczki co nieco mię bulwersowało. Tak jak piszesz-jakieś uślizgi kół, jakby słaba mobilność na skręconych, jakoś wyjechać z piachu czy śniegu nie bardzo chce, itd. Wszystkie takie boleści znikają jak się odpowiednio buta da, no chyba że się całkiem zakopiesz. No i przede wszystkim 4X4 tylko na śliskiej lub luźnej nawierzchni, taktyka buta przy tym rodzaju napędu na suchym asfalcie może Cię półosiek pozbawić. Albo innego szpeja. Może się okazać, że nie był potrzebny :lol: Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siepiet Opublikowano 9 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Dzięki Panowie To że jest po lekim dachu to sprawdziłem jeszcze przed zakupem a później demontażem podsufitek itd i tp.Bardziej zależy mi nad sprawdzeniem konfiguracji auta jak wyszło z fabryki , jest to do sprawdzenia ? Mizaj oczywiscie ze jest mozliwe, tak wyszlo twoje autko w zestwieniu fabrycznym http://www.jeep.com/webselfservice/BuildSheetServlet?vin=1D7HW48J25S296484 pozdrawiam Cytuj Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja www.ogrodyzpasja.com.pl 605 497 015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.