Jump to content

odgłosy, wrażenia z jazdy ramem


maasser
 Share

Recommended Posts

po zakupie swojego rama wymieniłem w przednim zawieszeniu wszystko (wszystkie tuleje na wahaczach, wszystkie sworznie, lewa piaste) amortyzatory wskazuja na 55% z przodu i na 48 % z tyłu ( z odchyleniami do 1% na koło) a jednak jak nim jade to odgłosy z kół mam takie jakby były luzy, tzn słychać na np. nierównej jak tarka jezdni, takie jakby tłuczenie od kół. Nie jest tak jak np. w jeepie grandzie, gdzie jest cisza i nie ma zadnych niepokojacych odgłosów (jest jak w kazdej zadbanej osobówce). Mój znajomy mowi mi , ze to jest ciezarowka i bedzie poskakiwala i na zakretach na wyboistym asfalcie lekko znosila oraz wydawała takie dziwne przytlumione odgłosy od zawieszenia jakby było rozdupcone.

niestety nie mam porownania bo nigdy njie jezdzilem innym ramem jak moj i nie jestem przekonany do tych teorii, czy moglibyscie sie wypowiedziec w tym temacie? Czy Wasze ramy po jezdzie na tarkowatej nawierzchni asfaltowej tez wydaja takie odglosy, czy jest u Was tak samo jak np. w osobowce

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

no to zeby nie szydzić, to porownuje z z jeepem grandem z 2008 r. i tam na tych samych tarkach na natsfaldzie wszystko jest ok, nie ma zadnych oznak jakichkolwiek nieprawidlowosci, i co na to Sebastian?

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Grand ma sprężyny śrubowe i sztywny most, ty masz niezależne zawieszenie i drążki skrętne, to zupełnie inne rozwiązania i pomijam kwestie charakterystyki pracy amortyzatorów. Ja ci mogę napisać tyle że nie powinieneś odczuwać dyskomfortu podczas jazdy. Mój Ramik 1500 pochodził z 2007 roku był po liftingu i już posiadał sprężyny, ja bardzo ceniłem komfort jazdy nie odczuwałem tego co ty opisywałeś ale to głownie dlatego że był nowy, niech się wypowie drug i Misiek , oni mają Rama 1500 z drążkami skrętnymi, maja większe doświadczenie. Może to kwestia stabilizatora który ma luz i napier.. Podjedz na stację diagnostyczna 20 zeta kosztuje badanie na szarpakach dowiesz się gdzie jeszcze jest luz, to tylko moja sugestia.

Link to comment
Share on other sites

Ja tam żadnego dyskomfortu nie odczuwam. Może dla tego, że kupując go, oczekiwałem wozu drabinastego a nie mercedesa. Wrażenia od początku były bardzo pozytywne a porównując go do Gumisia.... cóż, nie ma porównania. A może właśnie mercedes z wozem drabinastym. :-)

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz koła 20 cali to zacznij sie przyzwyczajać, bo w tych rocznikach na tarce jest głośno i nawet dobre audio Ci nie pomoże. Jeśli na ścieżce diagnostycznej jest ok, to reszta jest normą, o której nie wiedziałeś.

Moja rada: na tarce pedał gazu w podłogę, im szybciej przelecisz tym częstotliwość zderzeń kół z tarką będzie bardziej podobna do sygnału ciągłego i nie będzie tak dokuczliwe :-P

Służę również terapią psychologiczną w postaci wymiany aut na tydzień. Po tygodniu terapii w Tweetym jak wsiądziesz do swojego Ramika zrobi się dziwnie cich i komfortowo. Gwarancja gwarantowana. :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

no tak, mam kola 20 cali, gumy na stabilizatorze tez oczywiscie wymienilem (zapomnialem napisac w poprzednim poscie) na szarpakach bylem przed wszystkimi wymianami i dlatego to wszystko powymienialem. Coz jednak kiedys bede musial miec okazje aby przejechac sie cudzym ramem lub jeszcze lepiej aby inny uzytkownik przejechac sie moim :-). moze to kwestia ciezaru auta, charakterystyki zawieszenia, ale w porownujac obrazowo to w osobowce kola na tarce jakby caly czas mialy stycznosc z podlozem , w ramie to zachowuja sie tak jak osobowka z wybitymi amortyzatorami, wiecej w powietrzu niz na ancfaldzie :-) (nie mowie, ze tak jest tylko opisuje wrazenia), ciekawe jaki procent maja wasze amory na stacji diagnostycznej ? moze te 55% to za malo w przypadku tego auciska

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

ale nie jest tragicznie, te odglosy to albo wszystkie tak maja albo jeszcze cos nie tak z moim, tak naprawde to musialbym sie przejechac innym i porownac,

dzisiaj w czewie mijal mnie nowy ram, najnowszy i najdluzszy i najwyzszy, ku. rwa jaka maszyna :-D :-D

tez to chce miec :-D :-D

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

spowadzilem ze stanow nowe amory bilsteina. Dzisiaj zalozylem i jest zajebiscie, wreszcie przestalo mi tłuc na dziurach, samochod na tarce wreszcie nie podskakuje i nie jezdzi jak chce, jestem zachwycony. Po niedzieli pojade na trzesawke na OSKP sprawdzic jaka wartosc maja nawe amory bilsteina i podziele sie na forum tą informacja, wtedy kazdy bedzie mogl porownac to co ma z nowym

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

wrazenia z jazdy pozytywne ale na trzęsawce prawie to samo co było.

Przód 61 i 63%

Tył 57 i 59%

stare amory były już mega wyjechane, jak sie wcisnęło to już z powrotem nie wychodziły natomiast nowe wiadomo. Tak mi sie wydaje , że na stacji diagnostycznej to można sprawdzać jakieś osobówki, ale cięższy samochód jakim jest ram juz niekoniecznie bo wyniki chyba nie są miarodajne. Urządzenie chyba powinno zostać wyskalowane pod większy i cięższy samochód a nie po standardzie lecieć.

W każdym razie pamietam jak miałem na osobówce w escorcie wyjebane amory to wskazywało mi ok 45% a po wymianie na tanie monroe już po 88% a w dodge niewiele sie zmieniło na cyferkach ale w jezdzie juz spora różnica.

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

88%? :shock: Może ty tam pręty miałeś metalowe, a nie amory :-P .

Bardzo dobra skuteczność amora to 60-65%. Wartość 57-59% należy do dobrej oceny amortyzatora. Bywa, że amorki maja więcej, ale 88% to prawie całkowicie sztywny amor niespełniający swojego zadania na publicznych drogach. U mnie nowe Bilsteiny miały ok. 65%. Wg. mnie nie masz się czym martwić.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

no to spoko, uspokoiłeś mnie :-)

 

ale coś mi jeszcze tak sporadycznie zawali głucho na tyle przy pokonywaniu szybciej jakichś wyrw na drodze, co to może być? Przecież tam na tyle to tylko znajdują się te tuleje na mocowaniu resorów i chyba nic więcej co mogłoby być ruchome i tłuc.

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź tuleje i elementy gumowe na amorkach, na resorach i sprawdź czy U-Bolty są dobrze dokręcone. Nie mam pojęcia ile czasu już jeździsz Ramem, ale na tym forum już było kilku użytkowników co sprzedało Rama, czy innego pickupa, bo nie spodziewali się, że te auta wydają odgłosy i mają komfort jak taczki. Ram na tarce, czy dołkach nie jest cichym autem, a przekonanie, że można komfortowo nim latać po krawężnikach to mit nie mający nic wspólnego z rzeczywistością (oczywiście prędzej Ramem polatasz po krawężnikach niż passatem, ale wiesz o co mi chodzi ;-) ). Weź też to pod uwagę ;-).

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

nie, nie :-D nie mam zamiaru absolutnie sprzedawać Rama, jezdę nim już rok i cały czas jestem wniebowzięty i ten samochód juz na pewno zostanie ze mna na długi czas a nastepny samochód to będzie nowy model Rama jak juz beda kilkuletnie ;-). Chodzi tylko o to, ze jak mogę coś wyeliminować co mi nie leży to na pewno to chce zrobić :-)

(np. zdarłem te czarna folie czarny mat co już pękała i pomalowałem sam całego Rama i teraz mi sie już bardziej podoba http://www.maasser.cba.pl/dodge_ram/ ) obecnie już ponaklejałem te srebrne emblematy

amory bilsteina mam nowe z nowymi gumami, wiec tu nie moze być problemu, sprawdze jak mówisz te tuleje na resorach i same U-bolty

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Sebastian :), jeszcze zostało założenie lamp przednich od Miska, horna, wypolerowanie i pomalowanie bezbarwnym felg oraz pomalowanie proszkowo na czarny mat nakładek na burty i klape tylną. Cos czuje że z powodu zimnej aury na dworze częsć z tych planów poczeka do wiosny

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

dzisiaj sprawdzałem z tylu to zawieszenie i słychać te odgłosy jedynie wtedy gdy weszło czterech chłopa na pakę i huśtało na boki. Ewidentnie odgłosy dochodzą z mocowania wieszaków tylnych do resora (ale nie z tulejki wieszaka a jakby z tulejki resora) Patrzyłem na fiszki tylnego zawieszenia i nie widze tam żadnej tulei, jakby już sam resor z tyłu miał odpowiednia dziurę na śrube. Może ktoś wie , że jest inaczej, ze jest tam jakas tuleja i może wie jaka, wymiary czy numer ?

tworzywa Sztuczne

www.aluplex.com.pl

 

 

Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.