Skocz do zawartości

DPF i EGR w Ram 2500


Seba78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Potrzebuję usunąć DPF i EGR z mojego auta. Zaświeciła się kontrolka o zapchaniu DPFu, a nowy kosztuje jedyne 10600 netto. EGR niedostępny.

 

Poczytałem i pooglądałęm trochę w necie co i jak i generalnie da się zrobić. Pytanie tylko czy potrzebuje kupować do tego jakiś tunowany komputer żeby oszukiwał główny? W każdej ofercie na ebayu czy u producentów jest załączony, ale czy jest niezbędny. Z kolei na filmikach Youtube nie pokazane jest, żeby coś nim stroili.

Mój angielski nie jest na tyle dobry, żeby sobie samemu poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba, nie wiem czy to ci pomoże, bo info tylko ogólne, ale: w dwóch miejscach dowiadywałem się jak pozbyć się DPF'a. W Grand Vitarze i Volvo S80 mechanicznie się go usuwa, a następnie przeprogramowuje komputer, aby i z niego wykasować poprawki względem DPF'a. Często towarzyszy temu tuning silnika, ale to tak na marginesie. Z wymianą komputera nigdy się nie spotkałem i pierwsze słyszę o takim zabiegu przy tej czynności. EGR chyba można jakoś zaślepić, ale ja w Grand Vitarze wymieniłem go bez zbędnego kombinowania. Oryginał padł dwa tygodnie po zakupie używanego auta...

 

Cena DPF'a do twojego Rama mnie zniszczyła.

 

Dlatego jak nie będę musiał, to w turbo diesle ani turbo benzyny nie będę się pchał. Same z tym problemy... ;-)

 

To tyle jeśli mowa o usuwaniu DPF'a. Jeśli chcesz go wyczyścić (wypalić), to może być to sensowniejsza opcja (w jednym z serwisów słyszałem nawet o wprowadzaniu samochodu w tryb, w którym sam sobie to wypala, ale konkretów nie znam). Choć z tego co zerknąłem, te DPF delete kit'y nie są drogie, a pozbywasz się problemu. Moim zdaniem wymiana komputera nie będzie tu potrzebna. Przeprogramowanie - najpewniej tak.

 

"To start the self-cleaning process, all you have to do is drive your Dodge Ram at 50 mph or so for a short while. Typically, about 45 minutes is all it takes for the system to clean itself, and a message in the overhead console will tell you when the self-cleaning is completed."

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPFa się nie wymienia tylko wypala :-) Albo podczas jazdy (jak napisał V-Told) albo w serwisie. Miałem taki problem z moją Hondą - co jakiś czas jeździłem 'przepalić' DPF do serwisu (zwłaszcza jak dużo po mieście zimą jeździłem). Od czasu wymiany silnika (odpukać!) nie zapchał się ani razu.

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPFa się nie wymienia tylko wypala :-) Albo podczas jazdy (jak napisał V-Told) albo w serwisie.

 

Eazy - tak z ciekawości - wiesz jak oni to robią? Coś tam mi mówiono, ale było to dla mnie na tyle zaskakujące, że nie przyswoiłem zbyt dobrze :-D

 

Na jakimś forum czytałem wczoraj, że komuś po 2500 mil DPF zdążył się zapchać. Niektórzy twierdzą, że ciągle im się zapycha i jedynym wyjściem jest wywalić to cieszące eko[kaso]logów g*wno :lol:

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że w amerykańskich wołach roboczych też występuje DPF...

Nie tylko występuje DPF ale też coraz częściej trzeba (jak w ciężarówkach) stosować dodatek AdBlue (roztwór mocznika). Tak jest np. w najnowszym 6.7 PowerStroke. Ekooszołomy również w USA mają (niestety) co nieco do powiedzenia... Takie czasy :-/

Ale jest też druga strona medalu. A mianowicie nasza gówniana infrastruktura drogowa, mega korki w miastach, brak kultury na drodze skutkujący niemożliwością płynnej jazdy, trefne paliwo itd. To wszystko niestety ma niebagatelny wpływ na nowoczesne turbodiesle i turbobenzyny.

Przykład mam na rodzinnym podwórku. Na Navarach wszyscy w Polsce psy wieszają. Tymczasem w Szwecji na ulicach Navara D40 to najpopularniejszy pickup do roboty. Szwedzi przesiedli się ze starych D22 do Navar, jeżdżą i jakoś nie narzekają. Brat miał D22, trochę ponad rok temu po dzwonie (foty wklejałem na forum) przesiadł się do Navary. Z automatem i filtrem DPF. Auto zrobiło przez ten czas 40 tkm (teraz ma 120 tkm) i zero problemów z filtrem czy silnikiem. Jedna wymiana krzyżaka na wale się zdarzyła, zresztą zaraz po zakupie. Reszta to rzeczy związane z normalną eksploatacją. A samochód kręci się głównie po mieście (Stockholm i okolice). Tylko, że tu nawet jak są poranne korki to wszystko jakoś jedzie... W Polsce przez ten rok Nissan był może 4 razy, z czego dwie wizyty to przegląd i wymiana oleju.

Wracając do tematu - tak jak koledzy radzą, sprawdź i zastosuj procedurę wypalania. Nic nie kosztuje, a może pomóc.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2000 mil i tak musze wyjąć zawór EGR i chłodniczke do czyszczenia, czyli pół roboty.

 

Co do DPFa to jakieś 3 tygodnie temu jechałem do Poznania autostradą z ustawioną setką na tempomacie. Czyli było ponad 50 mph i ponad pół godziny. Procedura musiała się włączyć. Zapełnienie DPF w tej chwili 98%.

 

Może jest jakiś myk klawiszo-kluczykowy żeby włączyć procedurę wypalania z ręki?

 

Co znaczy commanded? tłumacz google nie zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPFa się nie wymienia tylko wypala :-) Albo podczas jazdy (jak napisał V-Told) albo w serwisie.

 

Eazy - tak z ciekawości - wiesz jak oni to robią? Coś tam mi mówiono, ale było to dla mnie na tyle zaskakujące, że nie przyswoiłem zbyt dobrze :-D

 

Nie widziałem samego urządzenia - z tego co mi serwisant mówił to mają specjalną maszynę do tego. Podobno wyciągają, przepalają, studzą i wkładają. Nie wiem tylko jak dokładnie wygląda proces przepalania.

 

Zapychanie się filtra może być też spowodowane lejącymi wtryskami (też już to przerabiałem, gdy w ciągu tygodnia 2 razy pojechałem na przepalanie - na szczęście na koszt Hondy razem z wymianą wtrysków przy drugim czyszczeniu). Wtedy normalna procedura samooczyszczania nie pomoże.

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.