Skocz do zawartości

Supercharger!!!


bugta

Rekomendowane odpowiedzi

A ja tak po temacie silnika i mocy. Czy da się doładować moją eFkę. (oczywiście jak się uporam z niestabilną pracą silnika).Jakie to są koszty (całkowite) i nie chodzi mi tu o chipa, bardziej o supercharged.Co przy takiej modyfikacji należy jeszcze wzmocnić (silnik , skrzynie)

Jeszcze jedno pytanko- jeśli się da to czy dalej można jeżdzić na LPG.

Jeśli w zły miejscu pytam to proszę moderatora o przeniesienie

 

EDIT: Przecież wiadomo, że powitalnia to złe miejsce na taki temat. Bardzo proszę wszystkich o minimum wysiłku przy poruszaniu nowych wątków.

Drug

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to silnik do Lightninga , był jakoś specjalnie wzmacniany pod kątem doładowania. A odnośnie gazu to kiedyś były problemy , aby wstawić muchozol do doładowanych silników (instalacje 1 i 2 generacji). A teraz bo "wymęczeniu" telefonicznie mojego przyszłego instalatora wiem , że nie ma z tym problemu. Zerknij na poniższy link:

http://lpg-brc.pl/pdf/folder_sequent_pnd.pdf

A teraz moje prywatne zdanie: ja bym nie zakładał doładowania , gdyż silnik z założenia miał być bez. Może się mylę. Miałem ten sam dylemat w moim "dziadku" (w-124) i ostatecznie stwierdziłem , iż lepsze jest wrogiem dobrego... Ale to sam musisz zdecydować :)

Mam nadzieję , że choć trochę pomogłem. Sam i tak jestem pełen watplwośći co do instlacji LPG w moim aucie... Czas pokaże...

 

A tak na marginesie bo nigdzie nie znalazłem... Jaka mocą i momentem dysponujesz w swojej eFce? Silnik również 5,4. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładować możesz spokojnie. Pytanie tylko jak bardzo i ile wytrzyma silnik. Ceny superchargerów wahają sie w granicach 4-8 tyś $. Jednak przy seryjnym silniku liczyłbym mniej bo nie potrzebny ci taki wielki skrimer. Oczywiście poza silnikiem jest jeszcze wszystko co znajduje się pomiędzy nim a kołami i tego należy się bać. Na dzieńdobry na pewno wzmacnianie skrzyni, mocniejszy konwerter momentu itd (i nie wiem jakie tam jeszcze słabe punkty ma Ford) i zapomnij o butowaniu z zapiętym przodem , a o zapinaniu reduktora wogóle nie wspomnę.

Oczywiście doładowanie sprężarką mechaniczną jest ryzykiem i należy się to dego tematu odpowiednio merytorycznie oprzygotować i nastawić na większą awaryjność samochodu i nauczyć jeździć z głową i wyobraźnią by od razu sobie samochodu nie załatwić na amen. Nie mniej frajda jest niesamowita. Poszukaj sobie na amerykańskich stronach, do Twojej eFki zestawów SC jest cała masa. Poczytaj sobie amerykańskie fora Fordowe, onie często się bawią w takie modyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że SC z doładowaniem podstawowym czyli ok 8 Psi pozwoliłby się trochę pocieszyć, ale to jest wzrost mocy o ok. 100KM, więc bez rewelacji, niemniej jednak jest to wartość znacząca i pozwala zachować nadzieję , że bez innych modyfikacji i przy zdrowym rozsądku troszkę pojeździmy.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie bo nigdzie nie znalazłem... Jaka mocą i momentem dysponujesz w swojej eFce? Silnik również 5,4. Pozdrawiam

W serii ten silnik ma 300 koni i 495 niutonometrów. Ale... jest taka firma jak ROUSH Performance, która dokłada do tego silnika właśnie to, co Cię interesuje i masz wtedy 450 koni, 680 niutonów i 6.9 do setki:-) Jak jeździ ROUSH F-150 można zobaczyć np.

. A TUTAJ krótki reportaż, jak przebiega instalacja superchargera w tym silniku.

Na koniec fota tego, co ROUSHowi F-150 wychodzi najlepiej :mrgreen:

032901.8-lg.jpg

 

...nie wiem jakie tam jeszcze słabe punkty ma Ford...

Bull - Ford nie ma słabych punktów :kasztan:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jest wzrost mocy o ok. 100KM
No wiesz, ale to nie jest tylko sam wzrost mocy. Nie robi się tego dzięki obrotom. Największa zaleta superchargera moim zdaniem jest taka, że podnosi w górę całą krzywą momentu. F150 jest dość lekki więc te 100hp z superchargera da moim zdaniem na prawdę falne efekty.

 

Bull - Ford nie ma słabych punktów
...jasna, a świstak siedzi i ..... :-P :kasztan:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, ale to nie jest tylko sam wzrost mocy. Nie robi się tego dzięki obrotom.
Doskonale zdaje sobie z tego sprawę, wkońcu temat był wałkowany w stosunku do Dodge'a.

Źle się wyraziłem. Pownienem napisać ten post bez "no wiesz". Bo to była informacja dla osób nie wiedzących, a ja wiem , że Ty wiesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, i jeszcze jedna kwestia. Była mowa o LPG. Generalnie żaden problem, ale nie polecałbym żadnej konkretnej instalacji czy nawet konkretnej marki instalacji. Ale poleciłbym konkretnego gazownika który odpowiednio podejdzie do sprawy i zaplanuje adekwatny do silnika zestaw. Niestety nie jest to prosta sprawa i wymaga instalatora o odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu, ale są tacy magicy w naszym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przy ładowaniu silnika nie warto go od razu zakuć :?:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SC jest drogim rozwiązaniem, ale zdecydowanie najlepszym. Czy zakuć? Owszem, ale przy doładowaniu 8psi nie byłoby to konieczne. Oczywiście możliwość doładowania SC na 8 psi jest jego najsłabszym wariantem i trzeba założyć, że po upływie jakiegoś czasu nawet doładowany eF będzie mulił z tytułu przyzwyczajenia i jeżeli wtedy użytkownik zwiększy doładowanie, a nie zakuje silnika to pozamiata w silniku bardzo szybko.

Tańszym rozwiązaniem jest turbina napędzana spalinami z intercoolerem, bo takie zestawy kosztują w okolicach 700$ i to zarówno biturbo jak i pojedyncze. Problem polega na tym, że potrzeba kogoś kto będzie w stanie zestroić takie biturbo, no i montaż jest dużo bardziej kłopotliwy, ale przecież możliwy :-D

Chodzi mi po głowie od dłuższego czasu doładowanie Rama, ale, że wolałbym zrobić to kompleksowo z zakuciem i wzmocnieniem skrzyni, a nie mam na to kasy, więc doładuje mu dziś 2m3 drewna na pakę i przetargam pare kilosów :kasztan:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ceny Prochargera do Hemi są od 4500 - 5500$ i są uzależnione od zawartości zestawu. Za 4500 można mieć sam SC z intercoolerem, potem dopłacając można doposażyć w tuner Diablo, ale cały zestaw razem z wtryskami kosztuje 5500$. Wymiana wtrysków jest konieczna do poprawnego działania SC. Silnik wytrzyma bez problemu doładowanie rzędu 8Psi czyli ok. 500KM, ale skrzynia i mosty NIE!!!

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podchodziłem do tematu u siebie. Widziałem już zmotanego Escalade z Superchargerem na 550 KM.Nie wiem jak w Fordzie.Ale obawiam się że heble też musisz wymienić.Wiesz rozpędziśz się ale czy zatrzymasz?

 

Z tego co wiem skrzyni nie miał modyfikowanej.Ogólnie te 550 KM to jest jakaś granica do której nie potrzeba wielkich modyfikacji robić z autem.Hamulce to tez na własne życzenie.Tylko nie wiem czy w Fordzie też to wytrzyma.

 

Problemy zaczynają się od 600 KM. Wtedy już do wymiany prawie wszystko.Skrzynia też.

 

Jest taka firma VTG oni motają na ostro USA car.

Tutaj ich kiosk na kołach Typhon objechał Lancera evo.... :-) 1/4 mili I to zobaczcie jak objechał..Typhon po prostu mu zniknął. A jest opływowy jak kiosk warzywny.

 

 

Pogadaj z nimi.Dowiesz się wszystkiego

http://www.vtg.pl/

 

:raca:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Uważam że rozmowa z VTG dobra jest dla ludzi ze znacznym nadmiarem gotówki. A takie prace można wykonać we własnym zakresie. Co innego zakuwanie silnika i całkowitcie zmienione mapy indywidualnie pod silnik klienta. No i jestem prawie pewien, że skrzynia nie wytrzymie długo takich obciążeń. Jeśli Allison 1000 nie wytrzymuje to inne tym bardziej. Przede wszystkim konwerter nie jest przystosowany do transmisji takich momentów, więc na dzieńdobry trzeba go wymienić. A koszt to najmarniej 1000$. Reszta skrzyni to już inna bajka, ale tez przydałby się jakiś pakiet wzmacniający. Tak czy siak nie gwarantuje to sukcesu, bo taka skrzynia nie jest optymalizowana do pracy z tak mocnym silnikiem i nawet jeśli wytrzyma to będzie powodowała spore straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nawet jeśli wytrzyma to będzie powodowała spore straty.

... tymbardziej, że fabryczna skrzynia w Ramie dość mocno ogranicza możliwości fabrycznego silnika Hemi. Myślę, że sama wymiana skrzyni na performansową w Hemi dodała by mu sporo KM na koła.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że rozmowa z VTG dobra jest dla ludzi ze znacznym nadmiarem gotówki

 

No to wiem. Ale chodziło mi raczej o techniczną rozmowę z nimi.Bo jeśli chodzi o wiedzę to posiadają ją napewno.Na 1/4 mili puszczali już kilka USA car.

Ja zawsze zanim przystąpie do jakiegos pomysłu staram się porozmawiac z kilkoma firmami od motania.Nie opieram się na jednej.Dopiero po rozmowie z kilkoma wyłania się obraz techniczno/cenowy.

 

Podłączyć "Supercharger" to jedno.Ale zestrojić wszystko żeby ładnie chodziło?No i kwestia hamulców.Ja bym bez zmiany hebli nie brał się za podnoszenie mocy silnika.

 

Ja będe zmieniał hamulce u siebie.Bo te fabryczne 360 KM potrafi mojego Caddiego wyrwać do przodu i łapac polle position na każdych światłach zanim plaskacze zdążą pierwszy bieg zapiąć.

 

A podnosząc moc podnosisz też moment. I przy 550 KM naprawdę wgniecie cię w fotel.Heble mogą się zagotować.I ropędzić napewno Ford się ropędzi.Masa + prędkość i wez to teraz zatrzymaj !..Hebel czerwony mozna smażyć bekon a droga hamowania wydłuża się..

:idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie za 5500$ dolarów dostajesz wszystko żeby to działało poprawnie, czyli SC, Intercooler, instalacje, wtryski, mapę silnika i instrukcję jak to zrobić samemu. Takie gotowe zestawy nie są na poziomie wyścigów na 1/4 mili, ale na użytek "cywilny". Jeśli chodzi o heble to ja u siebie bez podnoszenia mocy wywaliłem fabryczne, bo były tragiczne.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.