Skocz do zawartości

Maksymalna masa przyczepy z hamulcem....


ramers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie jak w temacie, jaką masę przyczepy z hamulcem macie wbite u siebie w dowodach? Ja mam coś namieszane, mianowicie:

 

- DMC 3017kg poz. F.1 w dowodzie rejestracyjnym,

- masa całego zestawu 4747kg poz. F.3,

- max. masa przyczepy z hamulcem 1730kg poz. O.1,

- max. masa przyczepy bez hamulca 750kg poz. O.2,

- masa własna tylko 1700kg poz. G ????

 

Jest to Dodge Ram 1500 SLT podwójna kabina, paka krótka z 2003 roku, silnik 4,7 napęd na tylną oś. Mam zamiar kupić przyczepę o DMC 3500 kg i ciągać na niej minikoparkę 2500kg. Ale z powyższych danych nic z tego. Z tą masą własną to przegięcie na maxa, o ile się orientuję to autko waży coś około 2500kg. Czy można to jakoś odkręcić ? Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary temat, masy w fullsizach są poj...ne jak lato z radiem, bo polacy kombinują jak ciężarówki rejestrowac na B kategorie, a diagności nie mają danych o tych autach i łykają jak pelikany. Każdy ma inny wpis, już o tym było pisane. Czy możesz to zmienić? Pewnie tak, ale umów się z jednym diagnostą i tylko z jednym dogaduj temat, bo to co Ci powie jeden, drugi może uznać za bzdurę. Pogański kraj...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten Ram się mieści do 3,5 tony ;-)

 

Ram 1500 Quad Cab 4.7 2WD

dopuszczalna masa całkowita - 3017 kg (6650 lbs)

dopuszczalny nacisk na oś przednią - 1770 kg (3900 lbs)

dopuszczalny nacisk na oś tylną - 1770 kg (3900 lbs)

masa własna - od 2333 kg (5144 lbs) do 2373 kg (5232 lbs)

ładowność - od 645 kg (1420 lbs) do 675 kg (1510 lbs)

dopuszczalna masa całkowita przyczepy - od 3220 kg (7100 lbs) do 3334 kg (7350 lbs)

Rozbieżności wynikają z rodzaju wersji - krótka lub długa paka.

Trochę więcej danych tutaj.

 

Wydrukuj sobie tą tabelkę i jedź pogadać do kumatego diagnosty na okręgową stację kontroli pojazdów. Gość powinien wystawić Ci kwit (oczywiście nie za darmo) na podstawie którego Wydział Komunikacji dokona zmian w dowodzie rejestracyjnym.

 

U Ciebie powinno być:

F1. 3017 kg

F3. 6237 kg (lub 6351 kg)

O1. 3220 kg (lub 3334 kg)

O2. 750 kg (to akurat wynika z polskich przepisów i nie może być więcej)

 

Co do przyczepy może być natomiast inny problem. DMC przyczepy jaką może ciągnąć auto to jedno, a DMC przyczepy na jaką jest homologowany hak to drugie... U nas niestety diagności często łączą jedno z drugim (niesłusznie) i wbijają do dowodu tyle, na ile jest homologowany hak zamontowany na aucie. A że ciężko spotkać hak z homologacją na więcej niż 2000 kg to inna kwestia... Być może właśnie taki problem wystąpił u Ciebie i dlatego napisałem, że trzeba "pogadać" z kuamtym diagnostą na okręgówce. Ot taki mamy dziki kraj, jak napisał Drug...

 

Ale tak czy inaczej z tą lawetą na 3,5 tony i koparką o wadze 2,5 tony będzie ciężko... ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Japacz dzięki za odpowiedzi. Możesz mi jeszcze wyjaśnić skąd odczytałeś tą DMC przyczepy?

Z tabelki, do której wkleiłem Ci linka ;-) Rubryka "Tow Wt" czyli Towing Weight to właśnie dopuszczalna masa ciągniętej przyczepy. Wartości w tabelce są w funtach, a jeden funt to mniej więcej 0,45 kilograma. Dane te powinieneś też znaleźć w instrukcji obsługi.

Co oznacza nabite 2268kg nabite z tyłu samochodu nadrukowane pod rejestracją na plastiku, oraz czy te autko poradzi sobie z taką masą? Pozdrawiam.

2268 kg to 5000 funtów czyli masa, którą z reguły można ciągnąć używając haka na zderzaku. Jeśli masz przykręconą kulę do zderzaka, to ta wartość jej właśnie dotyczy. Jeśli masz tam tylko otwór, możesz w niego wkręcić kulę i właśnie tyle ciągnąć. Haki na zderzakach z europejskiego punktu widzenia mają dwie wady: primo - nie mają homologacji i wszystko w rękach diagnosty... Secundo - z reguły są za wysoko w stosunku do europejskich przyczep (zwłaszcza w autach 4x4).

Co do homologacji - to jak już pisałem wcześniej - amerykańskie haki raczej nie będą jej posiadać i zarejestrowanie auta z takim hakiem zależy od widzimisię diagnosty (ma prawo odmówić).

Co do dopuszczalnych mas przyczep - jest to wypadkowa dwóch parametrów, dopuszczalnego uciągu samochodu (towing weight) i rodzaju zamocowanego haka. Amerykanie nie bawią się w dopasowywanie dopuszczalnej masy dla każdego haka z osobna tylko dzielą je na 6 klas. Cztery z nich to "klasyczne" haki z tyłu samochodu, tzw. bumper pull, a dwa pozostałe to sprzęgi dotyczące naczep dla pickupów. Oczywiście można ciągnąć tyle, ile wynosi mniejsza wartość tych parametrów (czyli zamocowanie mocniejszego haka nie oznacza, że można pociągnąć więcej, zaś na słabszym haku nie można ciągnąć aż tyle, na ile faktycznie pozwala samochód). Kupując hak w Stanach masz po prostu podaną klasę do jakiej on należy, a nie jakąś konkretną masę.

towingClasses1.gif

Jest jeszcze taku parametr jak dopuszczalny nacisk na hak (tongue weight) ale to osobna bajka ;-)

 

Generalnie dopuszczalna masa przyczepy dla Twojego Ramika jest taka, jak napisałem w poprzednim poście, a "na zderzaku" może ciągnąć te 2268 kg. I na pewno da radę ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ramika 1500 4x4 5,7 Hemi, wbiją ci w dowód 2600-2700 DMC przyczepy.

Ja tak mam.

 

I nie biorą tego z powietrza tylko z programu gdzie wpisują wszystkie dane auta( masa własna, dmc, moc silnika, napęd itd..),

 

właśnie się dowiedziałem że nasze urzędy komunikacji mają te same programy i sprawdzają wystawione badania techniczne. Jeśli jest duża rozbieżność to ci nie zarejestruja auta.

 

Większość terenówek 4x4 ma w homologacji producenta wbite 3,5 t DMC przyczepy.

Nawet jeśli nie ma założonego haka :mrgreen: .

Przykład Jeep Wrangler 2,8 CRD Unlimited. (masa własna około 2 t) :mrgreen:

 

Ja swoim ramikiem ciągam łódeczke która razem z przyczepą waży ponad 4,2 tony.

W dowodzie przyczpy jest wbite oczywiście 3500kg DMC

Pytanie, czym będzie bezpieczniej ciągać niedużym Wranglerem, czy Ramem ;-)

 

I jak się ustosunkować do przepisu który mówie że DMC przyczepy nie może być wieksze niż rzeczywista masa auta ciągnacego. Przycież u nas nie ma takich aut którymi można ciągać przyczepy 3,5 t DMC :mrgreen:

post-7-15323754798606_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie biorą tego z powietrza tylko z programu gdzie wpisują wszystkie dane auta( masa własna, dmc, moc silnika, napęd itd..),

właśnie się dowiedziałem że nasze urzędy komunikacji mają te same programy i sprawdzają wystawione badania techniczne. Jeśli jest duża rozbieżność to ci nie zarejestruja auta.

A to ciekawe... Choć całkiem możliwe w tym śmiesznym kraju. Ciekawe dlaczego nikogo nie dziwi fakt, że dane z jedynego słusznego "urzędowego programu" często mijają się z danymi fabrycznymi producenta? A jeszcze ciekawsze, że nikt nie protestuje, jak mu głupoty w dowód wpisują...

Większość terenówek 4x4 ma w homologacji producenta wbite 3,5 t DMC przyczepy. Nawet jeśli nie ma założonego haka :mrgreen: .

Przykład Jeep Wrangler 2,8 CRD Unlimited. (masa własna około 2 t) :mrgreen:

I jak się ustosunkować do przepisu który mówie że DMC przyczepy nie może być wieksze niż rzeczywista masa auta ciągnacego. Przycież u nas nie ma takich aut którymi można ciągać przyczepy 3,5 t DMC :mrgreen:

No właśnie, doskonały przykład na radosną twórczość importerów, diagnostów i speców od nadawania homologacji! Ciekawe dlaczego na stronie producenta maksymalna dopuszczalna masa przyczepy dla tego modelu Jeepa to - UWAGA UWAGA - 3,5 tysiąca ale funtów! Czyli niecałe 1600 kg :-)

Te 3,5 tony w polskich dowodach nie bierze się znikąd. Po prostu na kategorię prawa jazdy B nie można w Europie jeździć autem o DMC większym niż 3,5 tony. A że (upraszczając zawiłości przepisów) generalnie przyczepa nie może być cięższa niż samochód to mamy te 3,5 tony.

 

Jak słusznie zauważył Sebastian - uciąg podawany przez producenta to jedno, a możliwości zamontowanego na pojeździe haka to drugie. Wydaje mi się, że właśnie stąd bierze się większość bzdur w dowodach rejestracyjnych i o tym pisałem w poprzednim poście. Moim zdaniem w dowodzie powinna być wartość podawana przez producenta, zaś na drodze policjant powinien dodatkowo weryfikować masę przyczepy z tabliczką znamionową haka holowniczego. Niestety w Polsce to wcale nie jest takie oczywiste i dlatego zarówno w stacjach diagnostycznych i urzędach jak i na drogach panuje "wolna amerykanka"... :-/

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.