Skocz do zawartości

Silverado 2500HD


supersonic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym tutaj rozwinąć wątek sprowadzenia pick-upa 2007 Silverado 2500HD z silnikiem diesla. Potrzebuję go jaka ciągnika 5th wheel (czyli siodłowego) do około 6 tonowej przyczepy. Interesuje mnie wszystko od strony prawnej i finansowej. Z dotychczasowej lektury na forum nie bardzo jeszcze się orientuję czy lepiej jest go sprowadzić do niemieć czy polski. Mam zamiar polecieć do stanów i samemu wybrać i pick-up i przyczepę.

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję z pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Musisz zrobić sobie odpowiednie prawo jazdy, czyli cieżarowe+ciężkie przyczepy (chyba jakoś tak). Auto będziesz musiał zarejestrować prawdopodobnie jako ciągnik siodłowy lub pojazd specjalny. O szczególy musisz się dowiedzieć w wydziale transportu.

Natomiast co co sprowadzania to zarówno przez Gdynie jak i Niemcy jest dobrze, oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Wszystko zależne jest od konkretnego przypadku. Ja sporowadzałem przez Gdynie bo tak było mi wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaje pojazdów, w których musi być zainstalowany tachograf, zostały określone w art. 3 rozporządzenia Rady nr 3821/85 z 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym. Zgodnie z unijnym prawem tachografy muszą być instalowane i używane w tych pojazdach, które są zarejestrowane w państwach członkowskich Unii Europejskiej i są wykorzystywane do transportu drogowego osób lub rzeczy. Brak tachografu w czasie kontroli oznacza dla polskiego przedsiębiorcy karę w wysokości 3 tys. zł.

 

Kiedy nie ma potrzeby instalowania tachografu?

 

Obecnie polski i unijne przepisy przewidują zwolnienia z obowiązku instalowania tachografów w:

 

pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 tony,

 

pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone,

 

pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych,

 

pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h,

 

pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km,

 

wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej,

 

pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy,

 

pojazdach używanych jako sklepy.

Dodge Ram'98 3500 HD CTD

 

czarno go widzę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie ma znaczenia czy Ram 2500 czy 3500, oba mają DMC powyżej 3500kg. Wszystkie pickupy heavy duty się do tej kategorii zaliczają. Z tego co wiem nie będziesz potrzebował tachografu. Z resztą wszystko napisał Sheriff.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czy jest różnica między samochodem zarejestrowanym na firmę a prywatnie?

Firma jest spółką czy jednoosobowa?

Jeśli jednoosobowa to auto rejestrujesz na siebie, a księgowa tylko go zgłasza na środki trwałe firmy, więc nie ma żadnego zapisu w dowodzie rejestracyjnym. W przypadku spółki rejestrowane jest na dane firmy w dowodzie rej.

Jeśli będzie zarejestrowany na spólkę to tachograf raczej będzie potrzebny, ale najlepiej zadzwonić do krokodyli i najzwyklej w świecie zapytać.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ale Vat można odciągnąć w firmie jednoosobowej? Do tej pory miałem tylko spółkę zoo i jawną. Nie wiem jak działa jednoosobowa. Ale może tego mogę się dowiedzieć w jakimś urzędzie żeby nie Was tutaj nie męczyć pytaniami które już pewnie wielu zadawało. Sytuacja z tą przyczepą i będzie wymagała rozważenia pod jaką postacią prawną to będzie funkcjonować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam firmę jednoosobową i Vat odpisałem. Jednakże odpiszesz Vat od sumy na papierach, wiec im wiecej Vatu chcesz ospisac tyle wiecej zapłacisz cła, zapytaj ksiegowego/ą i przekalkuluj sobie co Ci sie bardziej opłaca. W Polsce masz 22% Vatu do zapłaty przy cle, a w Niemczech 19%. Potem go i tak odpisujesz, ale cło zapłacisz i nie odpiszesz.

 

Acha... mój kumpel kiedyś robił kalkulacje transportu i podobno bardziej opłaca sie odebrac auto w Niemczech, bo mniej zaplacisz za transport lądowy do Polski z Niemiec, niż za morski do Gdyni. Podobno różnica jest znaczna.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, widzę, że jesteś z Poznania, więc podjedź sobie do Bogucina - okolice, droga krajowa nr 5, wyjazd z Poznania na Gniezno. Jest tam komis aut z usa, rok temu stały tam ramy z siodłem + duuuże przyczepy kempingowe. Pogadaj z kolesiem to ci powie co i jak rejestrował i tacho.

 

na 90% to jest ten adres:

 

http://camping-bugaj.otomoto.pl/index.php?sect=about

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o firmę jedno osobową. Vat odliczasz bez problemu. Samochód musisz mieć zarejestrowany jako samochód ciężarowy. Czyli w karcie pojazdu musi być ciężarowy. Wtedy od całej kwoty odliczasz Vat. Jeśli wykazujesz straty i nie płacisz podatek dochodowy to jest to 18 % odliczenia. Wrzuć samochód jako amortyzację na 3 lata. lepiej wychodzisz... Bo gdy zamortyzujesz jednorazowo to możesz wykazywać duże straty. Lepiej nie mieć rozchodów większych niż przychodów.

Cobra, Nowy jestem nie bić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o firmę jedno osobową. Vat odliczasz bez problemu. Samochód musisz mieć zarejestrowany jako samochód ciężarowy

Navara jest ciężarowa i nie odpiszesz od niej legalnie Vatu, bo nie spełnia warunków technicznych ustawy Vatowskiej i nie uzyskasz dokumentu Vat3 na stacji diagnostycznej, ale w przypadku pickupów amerykanskich ten problem nie istnieje, bo mimo podwójnej kabiny paka i tak jest dłuższa od niej, a to jest właśnie warunkiem tej ustawy do pełnego odpisu. Ludzie odpisują pełen Vat od Navar i L200, ale do momentu gdy ktoś sie zorientuje w U.S. Dokument Vat3 nie jest potrzebny do uzyskania pełnego odpisu, tylko przy kontroli Urzedu Skarbowego, czy taki dokument masz, a jak wtedy nie bedziesz mial to pajda do płacenia i zwrot podatku... :shock:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.