Skocz do zawartości

vatowozy


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Nie uwierzę w to, że 504 PS dają takie przyspieszenie. Poza tym to nie jest seryjne auto, a jak mowa o nieseryjnych i o podkręcaniu to ryże się chowają... nie ma takiego wyboru częsci i podzespołow do kręcenia jak do amerykańców.

 

http://www.motortrend.com/roadtests/trucks/112_0811_2008_toyota_tundra_trd_supercharged_test/index.html

 

sprawdź linka tam masz dane. i to auto jest seryjne. jest to fabrycznie dokładana turbina.

No faktycznie :oops: Biję się w pierś. Ale to świadczy o tym, że ta Tundra musi byś strasznie lekka skoro ma lepsze (o wiele) przyspieszenia od samego SRT10. W końcu SRT ma wolnossący silnik co daje bardziej płaski moment, lepszą reakcję na gaz i jeszcze ma ten moment maksymalny minimalnie większy. Fizyki nie da się oszukać. Dodatkowo na swoje usprawiedliwienie powiem, że myślałem , że chodzi o normalną Tundrę doublecab, która jest większa i cięższa.

 

 

O czym Ty mówsz

 

Gdzieś w necie przelotem wyczytałem, że fordowskie powerstroki 6.0 miały wielkie problemy z turbiną (zmienna geometria). w temat się nie zagłębiałem.

a obchodzenie jak z jajkiem - czyli dbanie o turbo, albo założenie turbo timera.

 

zgadza się z 6.0 były problemy, ale zażegnane z wprowadzeniem 6.4. Było o tym na forum.

 

Zas co do turbodoładowanych silników to trzeba dbać raczej o te bardzo wysilone, jednak w obecnych czasach silniki diesla turbodoładowane są stosowane powszechnie w maszynach budowlanych , rolniczych, wojskowych , dupowozach codziennego urzytku (buble jednorazowe), gdzie raczej nikt nie przejmuje się kwestiamu typu zchładzanie turbinki przed wyłączeniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to chyba cieżko dziś szukac ciezkich maszyn rolniczych, czy budowlanych z silnikiem benzynowym.

 

coraz popularniejsze jest zestawienie diesel + cng = autobusy miejskie. co ciekawe podobno gaz cng jest lepszym paliwem niż sam diesel.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo na swoje usprawiedliwienie powiem, że myślałem , że chodzi o normalną Tundrę doublecab, która jest większa i cięższa.

 

jak znajdę dane wersji dc to dam ci znać, ale dużej różnicy nie ma.

 

edit:

 

tak na szybko

 

0-60 SUPERCHARGED 5.7 TUNDRA DC 4X4 4.67 SEC. 4WD

 

http://www.streetfire.net/VideoLinks.aspx?id=173498

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zapytajcie za rok czy dwa Mudda jak upierdliwa jest eksploatacja jego evo (zakładając , że będzie go butował zgodnie z przeznaczeniem). Ale coś takiego nie ma mowy np w traktorze.

Oczywiście przyszłość to hybrydy. A idealny napęd samochódu 4x4 to 4 silniki elektryczne , każdy przy jednym kole i generator z zasilaniem turbiną gazową lub wysokoprężnym dieslem. To nie ja wymyśliłem :-P tylko takie są przewidywania agencji rozwoju uzbrojenia DARPA. I takie pojazdy już są w trakcie testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Dodatkowo na swoje usprawiedliwienie powiem, że myślałem , że chodzi o normalną Tundrę doublecab, która jest większa i cięższa.

 

jak znajdę dane wersji dc to dam ci znać, ale dużej różnicy nie ma.

 

To nie świadczy moim zdaniem dobrze bo potwierdza małą masę własną i potwierdza teorię amerykanów, że te samochody nie nadają sie to chamskiej i brutalnej eksploatacji. Auto tego typu musi mieć swoją masę. Wszystkie pickupy wielkiej trójki takie są , żaden się nie wyłamuje niską masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To nie świadczy moim zdaniem dobrze bo potwierdza małą masę własną i potwierdza teorię amerykanów, że te samochody nie nadają sie to chamskiej i brutalnej eksploatacji. Auto tego typu musi mieć swoją masę. Wszystkie pickupy wielkiej trójki takie są , żaden się nie wyłamuje niską masą.

 

dziwne rzeczy w tym internecie, wg tej strony:

http://www.toyota.com/compare/?modelCode=tundra#h_overview

 

Tundra regular cab waży - 5180 lbs

tundra double cab - 5460 lbs

 

RAM Quad cab 1500 5,7 4x4 - 5106 lbs :shock:

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No to sam już nie wiem, ale trochę się naoglądałem tych dragracingowych wydumek i stąd moje wnioski. Jakoś nie interesowałem się Tundrami nigdy, moja wiedza wynika tylko z tego co gadają chłopaki na forach amerykańskich. Jeśli taka jest masa i takie paramatry jak podałeś wcześniej to dla mnie jest to conaj mniej dziwne. Jakim cudem ta Tundra ma sekundę mniej niż SRT10 skoro jest tak ciężka :-?

Marketing????? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezu przebrnąłem przez temat :mrgreen:

i moja konkluzja jest taka, fakt diesle są upiedliwe w eksploatacji i to nawet bardzo jeżeli chodzi o amerykańskie diesle zwłaszcza te świerze to jeżeli chodzi o polskie realia i butowanie to wybrałbym benzyne bo faktycznie jest bez problemowa ale jak napisałem w innym wątku łatwe serwisy są dla gamoniów :mrgreen: dla mnie duży pikap=duży diesel :mrgreen: bez względu na problemy jakich może nastręczać :roll: ale zdaje sobie sprawę że jest to moja zabawka a nie auto do pracy.

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Myślisz, że nowe benzyniaki są dalej tak niezawodne jak stare? mówię to też w kontekście diesli. Nie wiem czy taki Hemi będzie bardziej odporny na katowanie w pracy od PSD. Może tak, może nie. Jedyna zaleta to faktycznie łatwiejsze serwisowanie.

Z Dodgami HD było tak, że służby komunalne wybierały częsciej jako platforma Ramy z silnikami V10 niż CTD ze względu na to, że tańszy w zakupie i to sporo, ale pewnie też dla tego, że częsci zamienne tańsze były a trwałości/żywotność Magnuma V10 jest bardzo wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem ta Tundra ma sekundę mniej niż SRT10 skoro jest tak ciężka :-?

Marketing????? :roll:

 

Najlepszym testem byłby nurburgring Tundra turbo vs srt10. Nie widzę danych co do v-max tundry, więc może jej lepsze przyspieszenie do 60 mil/h jest wynikiem krótszej skrzyni biegów (tundra ma 6, nie wiem ile srt10), lub inny dyfer.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No sam nie wiem, może faktycznie ta Tundra ma takie osiągi. Nie mniej wolałbym zdecydowanie bardziej SRT10. Zastanawai mnie czy ta Tundra ma aluminiowy blok silnika?

 

SRT10 ma takie przełożenia:

2.66:1

1.78:1

1.31:1

1:1

0.74:1

0.5:1

Natomiast moment z racji pojemności moment jest baaardzo płaski.A w taki sposób oddaje moment:

 

560whpDynoSheet.jpg

 

 

 

Nie ma to jak duża pojemność!! A silnik V10 ma jeszcze spory zapas na strokera :-P . Można go przerobić na 9.4 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.