Jump to content

Chevrolet Avalanche remont + cynkowanie ramy


zyga
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie w końcu się zabrałem, za swojego żółtka ;)

co i jak gdzie pojawi się później na razie tak na szybko

jest kilka chevy na forum więc może komuś się przyda gdzie się czai ruda :) a zima przed nami :)

--

 

na progu naklejona jest guma chroniąca przed kamieniami nie chroni jednak przed korozją

 

2015-08-24_00025.jpg

 

pierwsze zaczynają korodować mocowania stopni

2015-08-24_00023.jpg

 

w tym miejscu kończy się ochrona nadkola i woda z kół trafia bezpośrednio na ścianę grodziową

2015-08-24_00021.jpg

 

a woda z szyby ładnie ścieka tym otworem wprost na wywinięty rant przednich drzwi

2015-08-22_00019.jpg

 

pod kokpitem wiadomo malowane jest tylko to co widać

na niektórych elementach jest napis malować tą stronę i jest pomalowana od tyłu jest goła blacha :)

2015-08-22_00016.jpg

 

na progu są metalowe listwy trzymające korytka na przewody i zewnętrze osłony plastikowe

2015-08-22_00009.jpg

jak widać zabezpieczone farbą plakatową

2015-08-22_00010.jpg

 

 

rama jest pomazana czymś co można krótko określić jako gumo smoła

nie jest twarda daje się zeskrobać ale skuteczne też nie jest

20150904_214808.jpg

w tym miejscu jest podwyższenie zbiornika paliwa i ten fragment ramy jest wyłożony jakaś taka gąbką i robi się magazyn piasku błota i kamieni

 

20150905_201424.jpg

IMG_20150905_201731.jpg

 

za to udał się swap vorteca 5.3 do patrola :)

20150904_214800.jpg

20150905_001435.jpg

20150905_003841.jpg

 

i została goła d... rama :)

IMG_20150905_201706.jpg

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Będziesz piaskował ramę i budę ? Ja jak robiłem remonta w G klasie po pisskowaniu ramę prysnąłęm podkładem epoksydowym i na to ze 2 warstwy poliuretanu a to wszystko smarowałem gumą do połączeń - czy jak kto woli masą do uszczelnień na pędzel i prysnąłem farbą nawierzchnią, wahacze i inne mniejsze pierdoły cynkowałem i na to podkład itd. Po remoncie to już 4 lata i nie widać ani grama rudej, a g klasa ma ciężkie przeprawy. Pzdr

Link to comment
Share on other sites

robisz wszystko sam

Taki był początkowy plan ale szybko się zweryfikował, bo do kolejnych wakacji jest nie daleko.

Dlatego zawiozłem do Patryka znaczy sam przyjechał po AV i teraz on jest kierownikiem.

A, że robi takie tematy na co dzień, i znamy się od lat to jak bym robił sam ale na 2 zmiany:)

 

Jak się rozwinie temat u Patryka na stronie to podlinkuję.

 

Będziesz piaskował ramę i budę ?

No to piaskowanie to w takim dużym cudzysłowie, rama jest w obróbce strumieniowo ściernej, czyszczona będzie zewnątrz i wewnątrz korundem, później prześwietlane zakładki i uchylane felce ewentualna korekta obróbka i kilka modyfikacji i sterylna jedzie do cynkowania.

 

Taki jest plan na ramę.

 

Buda planu jeszcze nie ma. Wstępnie mamy ją przeglądniętą i oznaczoną co gdzie trzeba zrobić, ale tu sytuacja będzie dynamiczna. I pełny zakres zostanie ustalony w ciągu kilku dni jak już pozaglądamy we wszystkie zakamarki.

 

Centralny plan jest taki, że nie leczymy syfa pudrem, wyrywamy chwasta ,łeb z szyją, płucami nie zapominając o jajach.

 

Co do mas uszczelniających to wiesz, musisz mieć to pod kontrolą no jak wejdzie Ci gdzieś wilgoć pod nią to zewnątrz nie widać a później tylko ta masa zostanie.

 

Do tego dochodzą inne klamoty, które też trzeba ogarnąć. Temat jest gruby i będzie dużo zabawy co chwilę wychodzą jakieś nowe nowinki. Pokazują się nowe problemy od takich niby błahych jak to, że by wynieść wnętrze i elementy plastikowe na strych potrzebnych jest 5 rolek foli strecz w celi zabezpieczenia tego wszystkiego po problemy z zakupem, np tylnych tulei do zawieszenia.

 

[ Dodano: 2015-09-16, 00:38 ]

 

więcej

http://zygadlo.pl/avanache-remont/

http://zygadlo.pl/avalanche-remont-czesc-2/

http://patrykstal.pl/kapitalny-remont-chevrolet-avalanche-4x4/

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Zyga ja już Ci pisałem, że to jest czyste szaleństwo :lol: Przy takim nakładzie pracy to chyba AV ma u Ciebie dożywocie ?

 

Będę śledził jak się temat rozwija ;) Pamiętaj, że jestem pierwszy w kolejce do ewentualnego kupna :-> Pewnie dużo jeszcze wyjdzie rzeczy do zrobienia po drodze, szczególnie, że Patryk jest dość bezkompromisowy w tych kwestiach. Mi w Fordzie miał zrobić nowe mocowanie zbiornika LPG a się skończyło na remoncie paki, ramy i nowych osłonach pod spód auta :-P Jestem jednak święcie przekonany, że spod Waszych rąk ten AV wyjdzie nieporównywalnie lepszy niż fabryczna wersja :lol:

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

Będę śledził jak się temat rozwija ;

 

Przy piątku kokpit pojechał na strych, miała być robota na 1,5h :) zeszło strasznie długo

tu fotka z malowaniem cząstkowym

Image00006.jpg

 

a tu już pod koniec prac w piątkowej nocy

Image00008.jpg

 

przy okazji do listy zagrożeń można dopisać sobie ramiona wycieraczek

jak ktoś ich nie ściągał przez 10 lat to niech nie myśli że będzie kolorowo

20150918_194252.jpg

 

jakiś k... dramat, jak jeszcze dają się zdemontować to warto to zrobić i przesmarować jakimś smalcem

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

detale zaczynają wracać :)

 

wpid-image-d560145d6f982512bd32515c980dd1b7bec9af6e731a6f66af0137d2d00f5e3a-v.jpg

 

 

wpid-image-13ed81058f628029aec854606c635b7c20451d646a8bd2c120de13a5d69cb166-v.jpg

 

wpid-image-244836b589f55bbc6f16bf312c1a598256fabfe537dfc3cb27be5fcfa34dd545-v.jpg

 

[ Dodano: 2015-11-04, 13:00 ]

update 04.11.2015

 

zbiornik LPG w powłoce

20151103_213156.jpg

 

detale po obróbce strumieniowo ściernej

20151102_110536.jpg

 

odtłuszczanie, fosforanowanie, podkład ATL

20151104_070457.jpg

 

farba proszkowa

20151104_091843.jpg

 

[ Dodano: 2015-11-13, 05:48 ]

update 13-10-2015 bez wideło się nie liczy

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tQE4TcrwTZs

 

2015-11-09_120913.jpg

2015-11-09_121300.jpg

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Powodzenia kolego.

To samo zrobiłem z moją G klasą.

Do tego wszystkiego doszedł jeszcze kapitalny remont silnika, nie musiałem, ale zrobiłem ;-) .

Mam jeszcze kilka braków w kwestii wykończeń, takich jak listwy, plastiki, itp.

Są to drobne rzeczy, ale kłopotliwe w zdobyciu w rozsądnych pieniądzach, bo ceny części do G klasy potrafią zaskoczyć :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

nie

utknołem na pozornie błahych sprawach

jak tłoczki do zacisków, przewody hamulcowe itp. ustawienie luzów na tylnym moście

ale cały czas do przodu jutro wrzucę jakieś nowe fotki

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

nie

utknołem na pozornie błahych sprawach

jak tłoczki do zacisków, przewody hamulcowe itp. ustawienie luzów na tylnym moście

ale cały czas do przodu jutro wrzucę jakieś nowe fotki

Wrzucaj wrzucaj :D

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Przewody hamulcowe były stalowe koszt nowych to około 120$ ale transport to cena zakupu x 2 dlatego padło na wymianę na miedziane

 

Image00001.jpg

Image00003.jpg

Image00004.jpg

Image00005.jpg

Image00006.jpg

Image00007.jpg

Image00008.jpg

 

mocowania przewodów z uwagi na kondona stare nie trzymały za dobrze

to zrobiłem nowe

 

20160603_202423.jpg

 

 

wygląda teraz tak:

 

20160603_204618.jpg

20160603_204535.jpg

 

[ Dodano: 2016-06-07, 08:08 ]

Przedni most jak się okazało również doczekał się zaglądniecie do wnętrza, przez blaszkę za 0.50$ :) jest to przypadłość mostów 8,25. Zabezpieczenie zostaje ścięte, nakrętka do ustawiana luzów na koszu dociąga się i leci łożysko kosza

 

 

 

m1.jpg

m2.jpg

m3.jpg

m4.jpg

m5.jpg

m6.jpg

m7.jpg

m8.jpg

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Przedni most jak się okazało również doczekał się zaglądniecie do wnętrza, przez blaszkę za 0.50$ :) jest to przypadłość mostów 8,25. Zabezpieczenie zostaje ścięte, nakrętka do ustawiana luzów na koszu dociąga się i leci łożysko kosza

Nie jest to czasem specjalny zabieg producenta, aby podreperować budżet na serwisie mostów ? ;-)

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

nie wiem

ja miałem w planach tylko wymianę uczelnienia na wyjściu zabieraka, bo jedna strona się pociła a sam most nie dawał, żadnych oznak iż jest z nim coś nie tak

wytargałem uszczelniacz pod spodem leżało sobie kawałek blaszki,

ze środka mostu nie mógł być bo łożysko igiełkowe podtrzymujące zabierak było bez śladów kolizji i zaczołem drążyć temat w necie o ustawieniu luzów i własnie są takie wnioski, że nie należy ufać fabrycznemu zabezpieczeniu tego elementu

m9.jpg

 

inna historia, że te mosty występowały w 2 konfiguracjach

a wszystkie filmy na YT o wymianie uszczelniaczy są przedstawiane bez demontażu pochwy dłużej półosi, takie wybicie półosi rozwala pierścienie zabezpieczające :)

foto z Truckorum

12159962814_3944dc6df6.jpg

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.