Skocz do zawartości

Blad silnika. a nawet pare...ale jakie ?!


v8city

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Po przeczytaniu waszej rady jak sprawdzic bledy pobieglem do auta i wyskoczyly mi 2 errory

P401 i 460 chyba....jakas bzdura z EGR selenoid valve. Nic powaznego - potwierdzone u paru zaprzyjaznionych zakladach USA oraz w serwisie Chryslera. Po paru jazdach w lekkim terenie, oprocz wielu rys, peknietego zdezaka, zerwanej tablicy rej, zgubionych kapselkow od felg i 2 opon do wyrzucenia wyswietlilo mi sie ze cos z Poducha nie tak jest. Domyslam sie ze nie spodobalo sie sensorowi taplanie sie w blocie ( dobrze ze mi w lesie poducha nie eksplodowala). Pomyslalem wiec ze warto by sprawdzic co to za blad. Po przekreceniu pare razy kluczyka odpalila sie diagnostyka i .....DONE :/ ani jednego bledu. czy moj Dodzio sie sam naprawil ?! chyba nie. . . Zapomniaelm dodac ze Check Engine swieci sie caly czas, przy odpalaniu pokazuje sie piorunek w nawiasie w kolorze czerwonym a poducha ...tez caly czas razi po oczach. Czy ktos w stanie jest mi powiedizec co sie dzieje ? ? w weekend chyba podjade pod kompa i sprawdze temat - nie chce ryzykowac zameczenie HEMIka.

 

Pozdrawiam !

You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it's not gentlemanly.

 

2006 Dodge 5.7 Hemi Ram Quad Cab

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie DTC (bledow silnika) nic ci nie da kiedy sprawdzasz Airbag Sensor kontrole. W USA sa powszechnie dostepne specjalne skanery za okolo 50-100 zielonych ktore sprawdzaja tylko kontrole Airbag Sensor (a nie Check Engine DTCs) ale pewnie to moze sie okazac trudniejsze do zdobycia w PL. Niestety bedziesz musial pojechac do ASO i podpiac Ram'a do StarScan.

 

--

 

Piorun w zawiasie:

 

22. Electronic Throttle Control (ETC) Warning Light —

If Equipped (5.7L Engine Only)

This light informs you of a problem with the

Electronic Throttle Control system. If a problem

is detected the light will come on while the

engine is running. Cycle the ignition key when

the vehicle has completely stopped and the gear selector

is placed in the P (Park) position. The light should turn

off. If the light remains lit with the engine running your

vehicle will usually be drivable, however, see your dealer

for service as soon as possible. If the light is flashing

when the engine is running, immediate service is required

and you may experience reduced performance, an

elevated/rough idle or engine stall and your vehicle may

require towing. The light will come on when the ignition

is first turned on and remain on briefly as a bulb check.

If the light does not come on during starting, have the

system checked by an authorized dealer.

 

Kontrola Elektronicznego Systemu Gazu powinna sie zapalac przez pare sekund kiedy wlaczasz auto. Jak sie nie gasi przy wlaczonym silniku lub nie zapala sie na pare sekund przy starcie to wtedy jest problem ;-)

 

To ze kluczykowanie nie wyrzuca ci kodu nie znaczy ze nic tam nie ma. EVIC nie jest w stanie zawsze ci powiedziec co sie dzieje (wogole z tego znane sa Chrysler'y). To samo sie dzieje przy uzywaniu tanszych OBDII skanerow. Dodatkow kod moze byc nieaktualny (przykladowo korek od paliwa nie dokrecony) i auto potrzebuje przejechac wyznaczony dystans lub zgasnac/zapalic iles tam razy.

 

P401 i 460 chyba....jakas bzdura z EGR selenoid valve. Nic powaznego - potwierdzone u paru zaprzyjaznionych zakladach USA oraz w serwisie Chryslera. Po paru jazdach w lekkim terenie,

 

??? :pala: Co za balwany w ASO..

 

Zepsuty EGR valve/lub solenoid (czyli zawor systemu recyrkulacji spalin) powoduje wieksze spalanie bo spaliny wracaja spowrotem i sie nie spalaja...przy wyzszych obrotach tego nie widac tak bardzo jak przy postoju. Co sie moze stac? Za duzo spalin wleci i silnik sie sam zgasi. Dodatkowo auto wiecej spala. Wpierw sprawdz czy tubka wracajaca od EGR (jak dobrze pamietam w 06' Ram znajduje sie z przodu lub z przodu silnika..zerknij na schemat) do filtra powietrza/systemu dolotwego (jak masz) jest zatkana. Koszt samego EGR Valve do 2006 Dodge Ram 1500 nie jest duzy, w USA okolo $40-60USD jak bedziesz potrzebowal to moge ci ja przeslac, tez jest dosyc latwo ja zmienic...30-60 minut w wiekszosci aut.

 

2009-06-25_140447_egr.gif

 

+ instrukcja jak to zrobic

 

.http://ww2.justanswer.com/uploads/molurch/2009-06-25_140633_egr.pdf

 

Oczywiscie mozesz tez wyjac EGR i kupic sobie aftermarket PCM :mrgreen: Ale to juz $$$.

 

Niestety chyba cie czeka wizyta w ASO na Airbag'a i Check Engine.

 

Pozdrawiam

Aint no Muscle like Detroit Muscle and there aint no replacement for displacement.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co prawda nie z benzyniaka ale ja miałem błąd ETC w swoim Cumminsie... i było to spowodowane obrośnięciem nagarem przepustnicy przed zaworem EGR...

 

niestety ASO się nie popisało nic nie ustalili nic nie zrobili...

 

teraz nie mam już przepustnicy, nie mam EGR, nie mam DPF i mam niepohamowaną moc tego diesla i zużycie paliwa mniejsze o 2-3 l/100

 

niestety nadal nie mogę się uporać z kontrolką Check Engine - ale do tego można się przyzwyczaić... reszta śmiga aż miło ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepne sie pod temat ..po teście [RAM 1500, rok 2006]wyrzuca mi trzy błedy :

P 1388

P 1692

P 1693

Do tego dochodzi problem z tylnymi swiatlami- nie swieca a przetrzepalem wszystkie bezpieczniki pod maska

 

 

Ktos wie czego to śa błedy??

Dodge RAM 1500 SLT 5.9 Magnum, 4x4 , podwójna kabina, długa paka 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Witam

Podepne sie pod temat ..po teście [RAM 1500, rok 2006]wyrzuca mi trzy błedy :

P 1388

P 1692

P 1693

Do tego dochodzi problem z tylnymi swiatlami- nie swieca a przetrzepalem wszystkie bezpieczniki pod maska

 

 

Ktos wie czego to śa błedy??

 

 

ściągnij serwisówke i sprawdz

tutaj serwisówka

strona od 9255

 

 

 

co do świateł, to miałem podobą przygode ale z lewym kierunkowskazem,

w moim przypadku było to zaniebdanie ganazda od haka, było zwarcie i komputer wyłączył lewy kierunek.

Pomogło wykasowanie błędów w ASO. Check engine mi nic nie pokazywał.

Usługa jedyne 200 zł netto , 5 min roboty :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.