Greg505 Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Nie znalazłem w istniejących tematach więc pytam... Czy podczas wyłączania napędu 4x4 zawsze (przeważnie) jest szarpnięcie auta czy to w moim coś zaczyna się rozjeżdżać?? Jeżeli to nie jest normalne zjawisko to przyszło mi na myśl, że może tylne opony zbyt mocno wytarłem i się osie różnicują podczas jazdy? Będę wdzięczny za ciekawe sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 szarpnięcie może być, ale nie występuje zawsze. rozumiem, że rozłączasz na postoju, skrzynia w pozycji N i pokrętło na 2wd? czy podczas jazdy? z tego co pamiętam, w daszku przeciwsłonecznym nad kierowcą jest krótka instrukcja 2wd - 4wd. Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg505 Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 A no właśnie i tu jest Azor pogrzebany... :-> Poprzedni właściciel pokazywał mi na jeździe próbnej zał. i odł. 4x4 podczas jazdy, a widocznie to nie dozwolone. Sprawdzę później tą instrukcję na "przeciw słoneczniku". Dzięki za cenne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 można przełączać podczas jazdy, przestudiuj instrukcję obsługi i zobacz info na daszku. zdaje się, że przy zapiętym 4wd powyżej 80km/h sam się rozłączy, ważne, żeby przy załączonym 4wd na mocno przyczepnej nawierzchni i nie kręcić kierownicą. tu masz kilka info: http://toyota.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7887/~/how-do-i-operate-the-on-demand-4-wheel-drive-in-my-2014-tundra%3F Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg505 Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 W instrukcji wyczytałem, że można podczas jazdy 2WD →4H i odwrotnie, ale pomiędzy 4H a 4L to tylko na N. Mimo wszystko zastanawia mnie to uderzenie/delikatne szarpnięcie przy rozłączaniu na 2WD. Tak samo zachował się mechanizm przy rozłączaniu 4WD→2WD kiedy miałem na Neutralu. No i podczas jazdy na 4L pika non stop, czy to normalne (ostrzeżenie o blokadach dyf.)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 szczerze to nie przypominam sobie, żeby przy 4lo kontrolka migała; raczej miga jak się napęd nie załączył, w tym wypadku reduktor. pytanie - jak włączysz 4lo to reduktor działa? pytanie - jeżeli reduktor działa, czy wszystkie koła są napędzane? wrzuciłem na szybko w google, ogólnie chyba problem jest znany bo w pasku już wyskoczyła podpowiedź :roll: , u jednego użytkownika pomogło skasowanie błędów z kompa. u innego jest inny problem np: http://www.tundratalk.net/forums/tundra-problems-maintenance-repair-dealer-warranty-issues/118522-check-engine-light-4lo-blinking-help.html aczkolwiek szarpnięcie za każdym razem to nie jest dobry objaw. Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg505 Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Dzięki za sugestie. Muszę namierzyć dobrego mechanika pod Tundrę z testerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 5 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 ponawiam pytanie - czy na 4lo załącza się reduktor? Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 5 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 ponawiam pytanie - czy na 4lo załącza się reduktor? No sama nazwa wskazuje na jego działanie ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 6 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 ponawiam pytanie - czy na 4lo załącza się reduktor? No sama nazwa wskazuje na jego działanie ;-) no właśnie w tym sęk, Drzewo. Deska drewniana, w środku sęk. :) skoro pokrętło idzie na 4lo ale kontrolka miga zamiast się palić na stałe, to czy reduktor się załączył? Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg505 Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Jutro sprawdzę czy na 4L koła ciągną wszystkie. Dziś latałem dużo po asfaltach i przyznam, że zapomniałem o temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 6 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 ponawiam pytanie - czy na 4lo załącza się reduktor? No sama nazwa wskazuje na jego działanie ;-) no właśnie w tym sęk, Drzewo. Deska drewniana, w środku sęk. :)ł? Aaaa, nie zgłębiłem głębi za pierwszym razem :-P Greg, ciągnąć może, a w zasadzie powinien na wszystkie. Pytanie czy faktycznie załączył się reduktor. Z reguły miganie kontrolek oznacza jakiś kłopot... Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bykucr Opublikowano 6 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Witam, w Tacomie to działa tak: 2wd-->4wd załączenie sprzęgieł kłowych na półosi i na skrzyni rozdzielczej (reduktorze) 4wd-->4lo załączenie reduktora - zmiana na przełożenie redukujące. Jeśli nie wyłączymy na N to zawsze napęd jest przekazywany do tylnych kół do hamulców, więc wyłączaniu może towarzyszyć stuknięcie - rozpięcie sprzęgieł (stalowe elementy), dodatkowo jeśli doprowadziliśmy do sytuacji gdzie przednia oś napina tylną lub odwrotnie (skręcanie) stuknięcie wystąpi. Natomiast załączenie 4lo tylko na luzie, pikanie to alarm że robimy coś bardzo źle - skrzynia w pozycji np.D Wszystkie sprzęgła załączane są silnikami elektrycznymi (takie silniki z krańcówkami) więc przekręcenie pokrętła powoduje ruch silników, ale nie koniecznie załączenie sprzęgieł, czasami trzeba lekko ruszyć żeby się sprzęgła zasprzęgliły (prawie masło maślane). Ja preferuję załączanie zawsze na N natomiast wyłączanie już może być w czasie wolnej jazdy oczywiście bez obciążenia (pod górkę lub ciągnąć ... coś) W "słoneczniku" mam instrukcję jak nie będziesz jej miał to daj znać, zrobię zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg505 Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 No więc tak: 2WD→4H załącza bez problemu (auto staje się sztywniejsze, jakby "napięte") ale to myślę jest normalne skoro Tundra nie jest zaprojektowana jako "4x4 All Time". 4H→2WD tu już słychać stuknięcie prawie zawsze, nawet po przejechaniu kilku metrów na wprost po równym. Może mimo wszystko średnice opon przednich i tylnych się zaczynają różnić... Na 4H napędzane są obie osie (sprawdziłem). 4H→4L na N załącza, lecz kontrolka miga i słychać pulsujący sygnał. Procedura załączania 4L przeprowadzana jest poprawnie bo na N. Auto na 4L ciągnie na wszystkie koła, ale kontrolka nadal mruga i piszczy alarm. Coś chyba jednak nie działa jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bykucr Opublikowano 8 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Wieczorem sprawdze jak to u mnie dziala bo nie pamietam ( tak czesto uzywam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 8 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 4H→4L na N załącza, lecz kontrolka miga i słychać pulsujący sygnał. Procedura załączania 4L przeprowadzana jest poprawnie bo na N. Auto na 4L ciągnie na wszystkie koła, ale kontrolka nadal mruga i piszczy alarm. Coś chyba jednak nie działa jak powinno. jak nie odczułeś różnicy 4h>4l, bo na reduktorze auto rwie do przodu przy muśnięciu pedału gazu, tzn że 4l się nie załącza. Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bykucr Opublikowano 8 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Załączenie 4L tylko na N, jak pika to nie zmienione przełożenie w reduktorze (tak jak pisał pit373 - na reduktorze jest zamulony, bardzo wolny, przełożenie jest chyba 4/1). Załączenie reduktora: zatrzymujesz wóz; przełączasz na N; pokrętełko na 4L ja muszę odczekać ze 3 sekundy; następnie na D lub niższy i jazda. U mnie pika jeśli: przełączam na 4L na biegu. Jeśli pika a robisz wszystko tak jak napisałem to kawałeczek podjedź i powtórz, to jest skrzynia bez synchronizatorów, to jest UAZ tylko idealnie dopracowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg505 Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Możliwe, że reduktor się nie załącza i stąd ten alarm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 8 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 A ja jestem wolny od tego. Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwyk Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 A co kupiłeś te Tundre z Malborka? I w niej nie załącza się reduktor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Dzień dobry marwyk .Wyczuwam kpiący ton w twojej wypowiedzi,tak nie można.Jutro każdy z nas może być wsadzony na mine. Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg505 Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Nie, to nie Tundra z Malborka. A jaka przyczyna może być nie włączania się reduktora? Ktoś miał podobny problem?? Wiem, że przyczyn może być wiele ale możliwe iż Tundra ma z tym znany problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeusz_B Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Greg Tundra to wytwór japoński pewnie to jakaś bzdura.nie wiem czy robiony w Japonii cz yw Stanach. Ja 3mam kciu za Ciebie Cytuj Nie bądź łosiem jeździj V8. Zdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwyk Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Jedyny problem to taki że nikt tego nie używał i się zastało. Spróbuj w dwie osoby jedna włącza druga pod autem - czy coś się dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg505 Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Podobny mechanizm mam w ML'u, ale tam póki co to działa. Ostrzegali mnie machaniorzy, że jak raz na jakiś czas tego nie włączę to stania na amen. Może właśnie to się w Tundrze stało. Dzięki za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.