Skocz do zawartości

bykucr

Użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Kontakt

  • GG
    51953455

Informacje

  • Lokalizacja:
    Krosno

Osiągnięcia bykucr

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Auto z taką zabudową nie jest niskie i trzeba uważać .... :-P
  2. bykucr

    Ram 2500 a przepisy

    Moja odpowiedź dotyczyła nie tego jak mam zarejestrowany samochód tylko co bym radził zrobić -> zadzwonić na okręgową stację. Obniżenie ładowności pozwoli na utrzymanie masy do 3,5T i traktowanie pojazdu jako do 3,5T. Wtedy nie trzeba mieć uprawnień na ciężarowe do prowadzenia, tachografu itp. Jeśli coś źle zrozumiałem to :oops:
  3. bykucr

    Ram 2500 a przepisy

    Ja w Tacomie na badaniu technicznym poprosiłem o wpisanie masy mniejszej i nie było problemów( aby był do 3,5T). Jak przekroczę na drodze to będę miał problem ja, a ładowność mam wbitą 650 kg. Zadzwoń sobie na okręgową stację kontroli pojazdów i poproś do tel. diagnostę (nie panią z okienka) ;-)
  4. Załączenie 4L tylko na N, jak pika to nie zmienione przełożenie w reduktorze (tak jak pisał pit373 - na reduktorze jest zamulony, bardzo wolny, przełożenie jest chyba 4/1). Załączenie reduktora: zatrzymujesz wóz; przełączasz na N; pokrętełko na 4L ja muszę odczekać ze 3 sekundy; następnie na D lub niższy i jazda. U mnie pika jeśli: przełączam na 4L na biegu. Jeśli pika a robisz wszystko tak jak napisałem to kawałeczek podjedź i powtórz, to jest skrzynia bez synchronizatorów, to jest UAZ tylko idealnie dopracowany.
  5. Wieczorem sprawdze jak to u mnie dziala bo nie pamietam ( tak czesto uzywam)
  6. Witam, w Tacomie to działa tak: 2wd-->4wd załączenie sprzęgieł kłowych na półosi i na skrzyni rozdzielczej (reduktorze) 4wd-->4lo załączenie reduktora - zmiana na przełożenie redukujące. Jeśli nie wyłączymy na N to zawsze napęd jest przekazywany do tylnych kół do hamulców, więc wyłączaniu może towarzyszyć stuknięcie - rozpięcie sprzęgieł (stalowe elementy), dodatkowo jeśli doprowadziliśmy do sytuacji gdzie przednia oś napina tylną lub odwrotnie (skręcanie) stuknięcie wystąpi. Natomiast załączenie 4lo tylko na luzie, pikanie to alarm że robimy coś bardzo źle - skrzynia w pozycji np.D Wszystkie sprzęgła załączane są silnikami elektrycznymi (takie silniki z krańcówkami) więc przekręcenie pokrętła powoduje ruch silników, ale nie koniecznie załączenie sprzęgieł, czasami trzeba lekko ruszyć żeby się sprzęgła zasprzęgliły (prawie masło maślane). Ja preferuję załączanie zawsze na N natomiast wyłączanie już może być w czasie wolnej jazdy oczywiście bez obciążenia (pod górkę lub ciągnąć ... coś) W "słoneczniku" mam instrukcję jak nie będziesz jej miał to daj znać, zrobię zdjęcie.
  7. bykucr

    Witam

    Witam wszystkich mam na imię Tomasz. Jeżdżę Toyotą Tacomą 4l V6 duble cub.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.