Skocz do zawartości

Pytania eksploatacyjne i inne nurtujące mnie5.4 Triton :)


milek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę pod temat parę pytań i wraz z przypomnieniem może tu będę pytał, a więc:

Jaki płyn chłodniczy zalać podczas wymiany i jak to najlepiej wykonać samemu?

CO z olejem w dyfrze, wymienić? Dyfer jest zwykły czy LSD?

Jakie świece polecacie?

Gdzie znajduje się filtr paliwa?

Czy podpinał ktoś jakiś adapter do wyjścia AUX w radiu?

Czy wstawiał ktoś radio DIN2?

F-150 2004R 5.4 Triton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podepnę pod temat parę pytań i wraz z przypomnieniem może tu będę pytał, a więc...

W oryginale jest zawsze zalany płynem chłodzącym Motorcraft. Zajrzyj do zbiorniczka i po kolorze będziesz wiedział jaki. Może być zielony, czerwony albo żółty. Zielony i czerwony kupisz w każdym serwisie Forda, żółty nie występuje w Europie.

Podaj albo podeślij VIN na priv to Ci powiem czy masz LSD czy nie i podam resztę części.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę pod temat parę pytań i wraz z przypomnieniem może tu będę pytał, a więc:

Jaki płyn chłodniczy zalać podczas wymiany i jak to najlepiej wykonać samemu?

CO z olejem w dyfrze, wymienić? Dyfer jest zwykły czy LSD?

Jakie świece polecacie?

Gdzie znajduje się filtr paliwa?

Czy podpinał ktoś jakiś adapter do wyjścia AUX w radiu?

Czy wstawiał ktoś radio DIN2?

Po kolei:

 

Ten żółty płyn możesz zamienić w zasadzie na cokolwiek, byleby było na glikolu (czyli praktycznie wszystkie nowe płyny). Jeśli masz możliwość kupienia Motorcrafta to lej czewony albo zielony. Byle by tylko nie mieszać jednego z drugim. Zwróć tylko uwagę podczas zakupu czy kupujesz koncentrat czy gotową mieszankę.

Do wymiany najlepiej chyba zrzucić dolny wąż z chłodnicy, choć jest w niej kranik (po prawej stronie) do spuszczania płynu. Jak wszystko zleci to można jeszcze odpalić silnik na kilka/kilkanaście sekund - czasem pompa wody wyrzuca jeszcze jakieś resztki choć i tak wszystko nigdy nie wyleci. Dlatego jak będziesz zmieniał płyn na inny to warto przepłukać układ zwykłą wodą (choć najlepiej jakby była demineralizowana ale potrzeba jej od cholery).

Nowy płyn zalewasz przez zbiorniczek wyrównawczy aż do kreski MAX, potem odpalasz silnik, ustawiasz ogrzewanie na maksa i czekasz, aż temperatura osiągnie właściwy poziom (można się przejechać, będzie znacznie szybciej). Potem jeszcze raz sprawdzasz poziom płynu, dolewasz jeśli jest potrzeba i voila ;-)

Pojemność układu - 19,5 litra :mrgreen:

 

Według VIN-u nie masz LSD w tylnym moście. Żeby się upewnić podeślij mi jeszcze fotę tabliczki (tej ze słupka). Do mostów leje się olej Motorcraft 75W-90. Z przodu 2 litry, z tyłu 2,6.

 

Świece w oryginale to oczywiście Motorcraft SP-507. Są platynowe i (w teorii) mają wytrzymałość 100 tys. mil... ;-)

 

Filtr paliwa jest na wewnętrznej stronie ramy, po lewej stronie, mniej więcej na wysokości skrzyni rozdzielczej. Przy wymianie trzeba tylko uważać na klipsy na przewodach paliwowych, żeby ich nie uszkodzić.

 

Na temat radia się nie wypowiadam :kasztan:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co 3 zmiane oleju w silniku

E to zdecydowanie za często dla tej skrzyni (co 3 zmianę w silniku wymienia się olej w skrzyni 4R100) . Na pewno nie zaszkodzi ale po co nadwyrężać portfel? ;-)

W eFie kolegi milka siedzi skrzynia AODEW/4R75E. Ford zaleca w niej wymianę co 150 tys mil.

 

Milek - jaki przebieg ma Twój eF?

 

Podeślij mi maila na priv to Ci wyślę harmongram przeglądów ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi "kazali" trzy wymiany oleju w silniku, czwarta razem ze skrzynia...

 

Czyli, że co? Trzy wymiany oleju w silniku i nowa skrzynia? Ech, te Fordy :roll:

 

Hehehe :kasztan: :kasztan: :kasztan:

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi "kazali" trzy wymiany oleju w silniku, czwarta razem ze skrzynia...

Przesąd "fachowców" od skrzyń? Obiło się o uszy, że gdzieś tam się tak wymienia to trzeba tak robić we wszystkich automatach... :-/ Współczuję kosztów Mario, bo jednak trochę tego oleju tam wchodzi...

Ja tam się oczywiście nie znam ale raczej staram się wierzyć temu co dany producent zaleca do danego modelu. W końcu kto ma wiedzieć lepiej...?

 

BTW, nowy 6-cio biegowy automat w Mustangu też ma wymianę co 150k mil :-)

post-158-15323756161803_thumb.jpg

post-158-15323756163115_thumb.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany a co to za ustrojstwo co chwilę się włącza i wyłączaw komorze silnika, takie pyk jakby przkaznik, pare sekund pochodzi i się wyłącza i tak w kólko, i zauważyłem jak to się włącza lub wyłącza to obroty lekko podskakują, w ogóle czy wam idealnie równo chodzą F?

F-150 2004R 5.4 Triton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany a co to za ustrojstwo co chwilę się włącza i wyłączaw komorze silnika, takie pyk jakby przkaznik, pare sekund pochodzi i się wyłącza i tak w kólko, i zauważyłem jak to się włącza lub wyłącza to obroty lekko podskakują, w ogóle czy wam idealnie równo chodzą F?

Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki od klimy?

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa jest na wewnętrznej stronie ramy, po lewej stronie, mniej więcej na wysokości skrzyni rozdzielczej. Przy wymianie trzeba tylko uważać na klipsy na przewodach paliwowych, żeby ich nie uszkodzić.

 

właśnie zabrałem się za wymianę filtra paliwa i nie mam pojęcia jak go wypiąć?

Jak to porozłączać?

F-150 2004R 5.4 Triton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zabrałem się za wymianę filtra paliwa i nie mam pojęcia jak go wypiąć? Jak to porozłączać?

 

Najlepiej tak, żeby nie uszkodzić przewodów paliwowych ;-)

 

powinno Ci pomóc.

 

Po wymianie i odpaleniu koniecznie sprawdź czy nie ma wycieków.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak wypiąć ten filtr...

TUTAJ masz czarno na białym... Jest do tego specjalne narzędzie ale można też sobie poradzić bez tego. Byle delikatnie, żeby nie uszkodzić przewodów bo będzie ciekło...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A korek wlewu paliwa odkręciłeś?

No jeśli TO nie pomoże to przez net chyba już więcej nie dam rady Ci pomóc... ;-)

Niedobrze, że już coś uszkodziłeś. Mam nadzieję, że nie będzie ciekło...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.