milek Posted September 29, 2012 Report Share Posted September 29, 2012 Podepnę pod temat parę pytań i wraz z przypomnieniem może tu będę pytał, a więc: Jaki płyn chłodniczy zalać podczas wymiany i jak to najlepiej wykonać samemu? CO z olejem w dyfrze, wymienić? Dyfer jest zwykły czy LSD? Jakie świece polecacie? Gdzie znajduje się filtr paliwa? Czy podpinał ktoś jakiś adapter do wyjścia AUX w radiu? Czy wstawiał ktoś radio DIN2? Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted September 30, 2012 Author Report Share Posted September 30, 2012 JAk możesz podeślij mi jakieś fotki jak to wygląda? Skąd kupowałeś ramkę? Dzięki w ogóle za aktywność w swych odpowiedziach MKmario!!! Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted September 30, 2012 Report Share Posted September 30, 2012 Podepnę pod temat parę pytań i wraz z przypomnieniem może tu będę pytał, a więc... W oryginale jest zawsze zalany płynem chłodzącym Motorcraft. Zajrzyj do zbiorniczka i po kolorze będziesz wiedział jaki. Może być zielony, czerwony albo żółty. Zielony i czerwony kupisz w każdym serwisie Forda, żółty nie występuje w Europie. Podaj albo podeślij VIN na priv to Ci powiem czy masz LSD czy nie i podam resztę części. Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted September 30, 2012 Author Report Share Posted September 30, 2012 Płyn mam właśnie zółtawo biały i martwiłem się że to woda.... [ Dodano: 2012-10-01, 23:13 ] japacz posłałem nade na prv [ Dodano: 2012-10-01, 23:14 ] japacz posłałem nade na prv Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Podepnę pod temat parę pytań i wraz z przypomnieniem może tu będę pytał, a więc:Jaki płyn chłodniczy zalać podczas wymiany i jak to najlepiej wykonać samemu? CO z olejem w dyfrze, wymienić? Dyfer jest zwykły czy LSD? Jakie świece polecacie? Gdzie znajduje się filtr paliwa? Czy podpinał ktoś jakiś adapter do wyjścia AUX w radiu? Czy wstawiał ktoś radio DIN2? Po kolei: Ten żółty płyn możesz zamienić w zasadzie na cokolwiek, byleby było na glikolu (czyli praktycznie wszystkie nowe płyny). Jeśli masz możliwość kupienia Motorcrafta to lej czewony albo zielony. Byle by tylko nie mieszać jednego z drugim. Zwróć tylko uwagę podczas zakupu czy kupujesz koncentrat czy gotową mieszankę. Do wymiany najlepiej chyba zrzucić dolny wąż z chłodnicy, choć jest w niej kranik (po prawej stronie) do spuszczania płynu. Jak wszystko zleci to można jeszcze odpalić silnik na kilka/kilkanaście sekund - czasem pompa wody wyrzuca jeszcze jakieś resztki choć i tak wszystko nigdy nie wyleci. Dlatego jak będziesz zmieniał płyn na inny to warto przepłukać układ zwykłą wodą (choć najlepiej jakby była demineralizowana ale potrzeba jej od cholery). Nowy płyn zalewasz przez zbiorniczek wyrównawczy aż do kreski MAX, potem odpalasz silnik, ustawiasz ogrzewanie na maksa i czekasz, aż temperatura osiągnie właściwy poziom (można się przejechać, będzie znacznie szybciej). Potem jeszcze raz sprawdzasz poziom płynu, dolewasz jeśli jest potrzeba i voila ;-) Pojemność układu - 19,5 litra :mrgreen: Według VIN-u nie masz LSD w tylnym moście. Żeby się upewnić podeślij mi jeszcze fotę tabliczki (tej ze słupka). Do mostów leje się olej Motorcraft 75W-90. Z przodu 2 litry, z tyłu 2,6. Świece w oryginale to oczywiście Motorcraft SP-507. Są platynowe i (w teorii) mają wytrzymałość 100 tys. mil... ;-) Filtr paliwa jest na wewnętrznej stronie ramy, po lewej stronie, mniej więcej na wysokości skrzyni rozdzielczej. Przy wymianie trzeba tylko uważać na klipsy na przewodach paliwowych, żeby ich nie uszkodzić. Na temat radia się nie wypowiadam :kasztan: Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 2, 2012 Author Report Share Posted October 2, 2012 Ale odpowiedz, jestem pod wrazeniem, jutro wstawię fotkę z tabliczką, bo dziś żonka ujezdza Tritona... [ Dodano: 2012-10-02, 21:48 ] I przypomniałem sobie kolejne zapytanie, co ile zmienia się olej w skrzyni? Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 3, 2012 Author Report Share Posted October 3, 2012 Potrzebny komp czy samemu da rade? Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 co 3 zmiane oleju w silniku E to zdecydowanie za często dla tej skrzyni (co 3 zmianę w silniku wymienia się olej w skrzyni 4R100) . Na pewno nie zaszkodzi ale po co nadwyrężać portfel? ;-) W eFie kolegi milka siedzi skrzynia AODEW/4R75E. Ford zaleca w niej wymianę co 150 tys mil. Milek - jaki przebieg ma Twój eF? Podeślij mi maila na priv to Ci wyślę harmongram przeglądów ;-) Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eazy Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 no mi "kazali" trzy wymiany oleju w silniku, czwarta razem ze skrzynia... Czyli, że co? Trzy wymiany oleju w silniku i nowa skrzynia? Ech, te Fordy :roll: Hehehe :kasztan: :kasztan: :kasztan: Quote It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 no mi "kazali" trzy wymiany oleju w silniku, czwarta razem ze skrzynia... Przesąd "fachowców" od skrzyń? Obiło się o uszy, że gdzieś tam się tak wymienia to trzeba tak robić we wszystkich automatach... :-/ Współczuję kosztów Mario, bo jednak trochę tego oleju tam wchodzi... Ja tam się oczywiście nie znam ale raczej staram się wierzyć temu co dany producent zaleca do danego modelu. W końcu kto ma wiedzieć lepiej...? BTW, nowy 6-cio biegowy automat w Mustangu też ma wymianę co 150k mil :-) Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 3, 2012 Author Report Share Posted October 3, 2012 Milek - jaki przebieg ma Twój eF? Podeślij mi maila na priv to Ci wyślę harmongram przeglądów ;-) Przebieg 160.000km na 100% pewny, mój meil to milek.il@wp.eu Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 Przebieg 160.000km na 100% pewny, mój meil to milek.il@wp.eu Czyli 100k mil. Prawie nówka ;-) Mail poszedł. Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 3, 2012 Author Report Share Posted October 3, 2012 Dzięki wielkie !!!! Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 4, 2012 Author Report Share Posted October 4, 2012 Pany a co to za ustrojstwo co chwilę się włącza i wyłączaw komorze silnika, takie pyk jakby przkaznik, pare sekund pochodzi i się wyłącza i tak w kólko, i zauważyłem jak to się włącza lub wyłącza to obroty lekko podskakują, w ogóle czy wam idealnie równo chodzą F? Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted October 4, 2012 Report Share Posted October 4, 2012 Pany a co to za ustrojstwo co chwilę się włącza i wyłączaw komorze silnika, takie pyk jakby przkaznik, pare sekund pochodzi i się wyłącza i tak w kólko, i zauważyłem jak to się włącza lub wyłącza to obroty lekko podskakują, w ogóle czy wam idealnie równo chodzą F? Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki od klimy? Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 4, 2012 Author Report Share Posted October 4, 2012 Ale nie używam klimy, u mnie jest teraz ok 3 stopni .... Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba M. Posted October 4, 2012 Report Share Posted October 4, 2012 Ale masz pewnie włączony nawiew na przednią szybę - wtedy klima chodzi niezależnie od tego, czy masz takie życzenie, czy nie ;-) Quote F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 4, 2012 Author Report Share Posted October 4, 2012 Tak, na szybę i nogi... nigdy bym na to nie wpadł...dzięki!!! Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted October 4, 2012 Administrators Report Share Posted October 4, 2012 no to teraz chłopakom pomagasy rozdaj :mrgreen: , taki przycisku u dołu ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 5, 2012 Author Report Share Posted October 5, 2012 Filtr paliwa jest na wewnętrznej stronie ramy, po lewej stronie, mniej więcej na wysokości skrzyni rozdzielczej. Przy wymianie trzeba tylko uważać na klipsy na przewodach paliwowych, żeby ich nie uszkodzić. właśnie zabrałem się za wymianę filtra paliwa i nie mam pojęcia jak go wypiąć? Jak to porozłączać? Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted October 5, 2012 Report Share Posted October 5, 2012 właśnie zabrałem się za wymianę filtra paliwa i nie mam pojęcia jak go wypiąć? Jak to porozłączać? Najlepiej tak, żeby nie uszkodzić przewodów paliwowych ;-) powinno Ci pomóc. Po wymianie i odpaleniu koniecznie sprawdź czy nie ma wycieków. Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 5, 2012 Author Report Share Posted October 5, 2012 Ale jak wypiąć ten filtr... Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted October 5, 2012 Report Share Posted October 5, 2012 Ale jak wypiąć ten filtr... TUTAJ masz czarno na białym... Jest do tego specjalne narzędzie ale można też sobie poradzić bez tego. Byle delikatnie, żeby nie uszkodzić przewodów bo będzie ciekło... Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted October 5, 2012 Author Report Share Posted October 5, 2012 Za nic nie moge tego porozpinać.... mam taki plastik co si,e wkłada w środek ale nie wiem co żle robie, 2 h pod tritonem wyczerpało mą cierpliwość, straty są, ułamany kawałek plastiku z niebieskiej zapadki.... Quote F-150 2004R 5.4 Triton Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted October 6, 2012 Report Share Posted October 6, 2012 A korek wlewu paliwa odkręciłeś? No jeśli TO nie pomoże to przez net chyba już więcej nie dam rady Ci pomóc... ;-) Niedobrze, że już coś uszkodziłeś. Mam nadzieję, że nie będzie ciekło... Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.