Artiss Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Na wstepie Witam Serdecznie ;-) Autko to Dodge Ram 1500 4,7 SLT 2005 Mam taki problem zaczely mi szalec obroty, a niekiedy (od wczoraj co chwile) silnik samoczynnie gasnie. Po odpaleniu silnika na postoju, obroty skacza na 1000 po czym gwaltownie leca do 400 i tak pare razy, po czym sie normuje na 600 ale coraz czesciej poprostu auto gasnie, to samo jest podczaj jazdy, np, dojezdzajac do skrzyzowania obroty spadaja z predkoscia np do 800 po czym gwaltownie skacze do 1000-1200 i sie normuje(auto caly czas sie toczy) po zatrzymaniu to samo sie dzieje tak jak opisalem na wstepie na postoju, badz sie utrzymuja przy 600 i mniewiecej co 2 sekundy regularnie dochodza lekkie drgania(choc wskazowka od obrotomierza trzyma sie pieknie zadnych zawirowan). Po jakims tam czasie jazdy i przelaczeniu na P obroty i praca silnika jak najbardziej elegancka. Dodam ze wczoraj musialem wyjac akumulator do ladowania bo sie tak zlozylo ze padl od wlaczonego radia :-D, nie dokonca naladowany(2A) musialem go wsadzic spowrotem i sie zaczely dziac takie cyrki, choc problem z falujacymi obrotami od czasu do czasu sie pojawial, ale raz na ruski rok Zrobilem kluczykowanie i tylko pojawil sie napis "done" a przy sprawdzeniu zegarow i kontrolek na koncu widnieje takie cos C 00 00, AKU dalej sie laduje do pelnego naladowania Moglby ktos nakierowac co to moze byc, a moze ktos mial podobny problem?, czy to wina tego akumulatora? bo wczesniej tez tak sie zdarzalo ale nie co chwila tak jak po wyjeciu AKU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Odpal go zimnego i daj mu się nagrzać na P. bez jazdy i gazowania. p.s. Zaczynamy przygodę z forum od powitalni. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artiss Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Brum rozumiem ze zrobic tak po podlaczeniu akumulatora? i to ma sie jakos znacznie rozgrzac czy tak poprostu z 2 minutki niech pochodzi:> 1,5A starczy? czy dalej walic w AKU pradem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Pełne nagrzanie do 90 stopni i jeszcze z 10 minut. Całe zamieszanie oznacza, że jest coś nie halo, ale w zakresie adaptacji. Po odłączeniu akumulatora wartości adaptacyjne giną z pamięci sterownika i startuje on z nastaw fabrycznych, które nie pozwalają w wypadku gdy coś układowi dolega na poprawną pracę. Musi sterownik zrobić ponowną adaptację, ale może to robić w stałych warunkach pracy. Wachlowanie gazem i jazda po mieście to nie są stałe warunki. Więc najlepiej dać mu się nagrzać bez zaczepiania go. Jak już "się nauczy" ma prawo chodzić. Ale nie zmienia to faktu, że coś "nie halo" jest. Stawiam na nieszczelność w układzie dolotowym. "1,5A wystarczy?" a czy ja go znam żeby wiedzieć ile może wypić? Jak siadamy ze szwagrem do obiadu to nikt się nie wygłupia i mniej niż literek nie stawia bo obaj jesteśmy słusznej wagi i postury. Z akumulatorem jest sprawa też nie tak prosta. Trzeba by znać jego stan naładowania, odjąć od pojemności znamionowej uwzględniając jej spadek z wiekiem i mnożąc przez 1,5 podzieląc przez prąd ładowania określić jego czas. Znaczy jak ze słoniem i lodówką. Tak się więc nie robi, tylko chcąc "zrobić akumulatorowi dobrze" ładuje się go do wystąpienia "oznak pełnego naładowania". Ten drugi cudzysłów proponuję poddać wujkowi google powinien powiedzieć co to takiego. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo76 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Witaj, miałem podobne problemy, przyczyną była awaria sony lambda. Padł obwód grzania. Czasami zdarza się to przy nieszczelnościach w układzie wydechowym. Dziwne że komputer tego nie wychwytuje. U mnie po awarii sondy zapalił się "Check Engine". Powodzenia. Cytuj V8 Fan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam, bardzo miło, że się przywitałeś, alew czynimy to w Powitalni. Polecam zapoznać się z regulaminem i obyczajami na forum. Życzę miłego użytkowania. ;-) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.