Jump to content

kolo zapasowe na przykryciu paki


JBednarczyk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 28
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 11 months later...

a co uwazacie o pomysle zamontowania kola na tylnej burcie na uchwycie z jeepa liberty wranglera?? moze daloby sie jakos wkomponowac zeby dol kola wchodzil w stopien w zderzaku

 

docelowo mysle tez o zamontowaniu rolla z lampami i przymocowanie po skoskie zeby w razie zderzenia wylecialo w powietrze

 

i tu jesli chodzi o temat wydaje mi sie ze przymocowane na pokrywie nie ejst najlepszym pomyslem ze wzgledow bezpieczenstwa bo w razie wypadku takie kolo po scieciu srub mocujacych moze urwac glowy pasazerom i wyleciec przez przednia szybe

DODGE RAM 5,7 HEMI BIG HORN 2008

Link to comment
Share on other sites

W pick upach koło na burcie moim okiem ładnie by nie wyglądało, co innego w SUVach, terenówkach, ale w pick upie na burcie...

 

Oryginalne miejsce pod paką jest super rozwiązaniem na koło zapasowe więc tego bym nie zmieniał, chyba, że masz w tym miejscu butlę na gaz.

 

Jak nie możesz wozić kółka pod paką pomyślałbym o jakimś mocowaniu na pace (nie na burcie), tak aby nie przemieszczało się podczas jazdy i tak aby można je było szybko zdemontować w przypadku przewożenia jakiegoś nietypowego towaru na pace : )

 

Najlepiej to w ogóle nie wozić ze sobą koła zapasowego :-D

Link to comment
Share on other sites

pewnie chodzi o coś takiego:

 

8ef75bea1.jpg

 

 

Nie wygląda źle przy liftowanym aucie, ale wadą jest otwieranie / zamykanie klapy. Podnoszona klapa waży już sporo więcej. Kolejnym problemem jest załadunek, wystające koło będzie przeszkadzało np przy ładunku widlakiem.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Link to comment
Share on other sites

pewnie chodzi o coś takiego:

 

Obrazek

 

 

Nie wygląda źle przy liftowanym aucie, ale wadą jest otwieranie / zamykanie klapy. Podnoszona klapa waży już sporo więcej. Kolejnym problemem jest załadunek, wystające koło będzie przeszkadzało np przy ładunku widlakiem.

 

Ekstra ten abażur na dachu :kasztan: :kasztan: :kasztan:

Link to comment
Share on other sites

I tak abażur wygląda lepiej niż to koło. Ja z kolei myślałem o zamocowaniu koła na stojąco na przedniej burcie paki. Ale teraz przez stacks'y już nie mogę tego zrobić.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

śledząc Wasze posty za i przeciw :)

 

zaczep1.png

zaczep2.png

 

jakieś uwagi zanim będzie za późno :):) ?

jest duża szansa, że koło da się odwrócić wtedy schowa się w stopce zderzaka i wtedy w miejscu gdzie jest teraz będzie można przyczepić grill :)

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Świetne. Problem (malutki) to tablica rejestracyjna ze światełkami podświetlającymi. Jakbyś chciał coś takiego robić zarobkowo, to ja bym się pisał na jeden egzemplarz.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Tablicę z oświetleniem trzeba by "wyrzucić' na zewnątrz pod oponę. Problem (malutki) to jest brak możliwości jazdy z długimi materiałami z otwarta paką. Chyba, że owo ramię można by łatwo zdemontować nie ciężej niż tylną klapę w Dodge.

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Link to comment
Share on other sites

Chyba nabawiłbym się nerwicy z tym ustroistwem. Brakuje jeszcze górnej zabudowy i wtedy, żeby dostać się do paki trzeba przeprowadzić procedurę otwierania. Otworzysz, to i trzeba zamknąć. Gorzej jak Ci się przypomni, że nie wziąłeś czegoś z paki i tak kilkanaście razy wciągu tygodnia lub nawet dnia. To wg. mnie utrudnia użytkowanie pickupa. Koło zapasowe jest zbyt rzadko używane, żeby za każdym razem kiedy korzystam z paki przypominać sobie o nim. Ja jednak wolę nie mieć koła wcale, lub wozić go na pace lub raz na chiński rok skorzystać z assistance.

Rozwiązanie dobre dla kogoś , kto rzadko otwiera pakę, ale wtedy to i zapas na pace nie przeszkadza.

To jednak jest moje zdanie i nikt się z nim zgadzać nie musi :-P

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Moim argumentem za tym rozwiązaniem jest to, że moje koła są DUŻE. Zapas nie mieści się w standardowym miejscu i o ile w koło komina, jeżdżę bez zapasu, to wyjeżdżając dalej, mój zapas zajmuje znaczną część paki. Wolałbym zamontować je (koło zapasowe), na stojąco na pace, ale wychodzące z podłogi rury od stack'sów znacznie to utrudniają. Gdybym miał takie ustrojstwo problem by zniknął. A na pakę i tak wchodzę, bokiem, po kole a nie z tyłu po burcie.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

:)

jak widać każdy ma inne preferencje :)

 

drug masz rację jest to upierdliwe

na co dzień moje koło jeździ na pace na płasko ale czasem trzeba pojechać nad morze :)

wcześniej na pokrywie paki miałem belki dachowe i kufer a w nim koło ale jechałem zestresowany, że w rawie w to koło wpadnie mi centralnie do kabiny

 

"dojazdówka" ma po zewnątrz 800mm średnicy więc ogranicza bagaże znacznie stąd poszukiwania gdzie ten niechciany bagaż upchać

---

 

Tablicę z oświetleniem trzeba by "wyrzucić' na zewnątrz pod oponę. Problem (malutki) to jest brak możliwości jazdy z długimi materiałami z otwarta paką. Chyba, że owo ramię można by łatwo zdemontować nie ciężej niż tylną klapę w Dodge.

 

- zaczep jest wpinany w hak zawias po prawej może być na śrubie może być na bolcu z zawleczką, można dać blokadę żeby otwierało się do 90 st tylko trzeb aby zmienić zawias na blach 10 i dorobić pewnie jakieś wzmocnienie

 

- tablica może być gdzie komu pasuje albo na stałej belce wtedy oświetlenie można wyciągnąć z lampki tablicy albo z gniazda haka

 

--

Misiek zamówiłem materiał (wypałki) na 2kpl , profile w sztangach 6m bo inaczej nie mieli więc myślę, że nie będzie problemu, 19 jadę nad morze i mam nadzieję, że już z kołem na stojaku. Tylko byś musiał pościągać jakieś wymiary albo dostaniesz elementy i je dopasujesz, mocowanie koła jest 6x139,7 mm nie wiem jaki rozstaw jest u Ciebie szpilka M14x1,5. Generalnie jest waży wymiar zewnętrzny koła i szerokość tak by po otwarciu zawiasu dało się otworzyć burtę

 

--

jak macie otwarte paki to można wrzucić dwie belki między burtami i dać koło nad poziomem paki albo wystawić nad dach później wrzucę jakieś foto bo mam z bagażnika do f250 to dodam tam koło :)

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

na razie wygląda tak

zmieściło się na stopniu wiec nie wystaje do tyłu

ale flansza mocująca mi się nie podoba nie nie wiem czy jej nie zakryję tablice na podkładce

na tablice w kształcie chevrona

 

zaczp_r6-640x426.png

zaczp_r8-640x357.png

zaczp_r10-640x412.png

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.