Jump to content

A mnie pękła chłodnica


mudder
 Share

Recommended Posts

No właśnie, jak wracałem z nad morza na stacji benzynowej zauważyłem wyciek z chłodnicy taki konkretny :mrgreen: wyciekło chyba z 10 litrów, całe szczęście pozostałe 10 starczyło aby schłodzić silnik przez najbliższe 400km :mrgreen: muszę teraz wymontować oryginalną chłodnice i zastąpić plastikowe zbiorniki aluminiowymi i będzie git, tylko muszę wcześniej zdemontować pozostałe 6 chłodnic :mrgreen: Tak się chciałem podzielić wrażeniami...ktoś może wie jak to zrobić żeby niczego nie urrwać :-P

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ktoś może wie jak to zrobić żeby niczego nie urrwać
haha w tym kurcze Twoim promie kosmicznym? hahaha :mrgreen:

Spoko spoko, mail do Nasa już poszedł... :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

...muszę teraz wymontować oryginalną chłodnice i zastąpić plastikowe zbiorniki aluminiowymi i będzie git, tylko muszę wcześniej zdemontować pozostałe 6 chłodnic :mrgreen: Tak się chciałem podzielić wrażeniami...ktoś może wie jak to zrobić żeby niczego nie urrwać :-P

E, miałem kiedyś w łapkach chłodnicę do SD i nie powinno być tak trudno przy tych gabarytach :mrgreen: Sprawdź sobie tylko, czy czasem jakieś olejowe przewody przez nią dodatkowo nie przechodzą (skrzynia, wspomaganie itp), bo czasem są osobne chłodnice do tych układów, a czasem tylko rurki wpuszczone w główną chłodnicę. A reszta to powinien być standard - węże, mocowania i heja w górę ;-)

A może by tak przy okazji jakiś aftermarket? :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

...muszę teraz wymontować oryginalną chłodnice i zastąpić plastikowe zbiorniki aluminiowymi i będzie git, tylko muszę wcześniej zdemontować pozostałe 6 chłodnic :mrgreen: Tak się chciałem podzielić wrażeniami...ktoś może wie jak to zrobić żeby niczego nie urrwać :-P

E, miałem kiedyś w łapkach chłodnicę do SD i nie powinno być tak trudno przy tych gabarytach :mrgreen: Sprawdź sobie tylko, czy czasem jakieś olejowe przewody przez nią dodatkowo nie przechodzą (skrzynia, wspomaganie itp), bo czasem są osobne chłodnice do tych układów, a czasem tylko rurki wpuszczone w główną chłodnicę. A reszta to powinien być standard - węże, mocowania i heja w górę ;-)

A może by tak przy okazji jakiś aftermarket? :mrgreen:

nie u mnie jest 7 chłodnic każda osobno do każdego podzespołu, chłdonica ma wymiary 95x73cm i jest na samym "dnie" pod wszystkimi chłodnicami :mrgreen: trochę zabawy będzie ale myślę że damy radę :twisted:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

No chłodnica wyciągnięta, ma dość imponujące rozmiary, a wiatrak powala na kolana :mrgreen: jak znajdę czas to wrzucę fotki

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Opisz proszę jakie uszkodzenia miała chłodnica rozszczelnienie - wada fabryczna którą opisują na ameryckich forach czy jakiś mechaniczny niefart. Moja dociekliwość spowodowana jest tym że po kilku miesiącach postoju moja efka zgubiła prawie dwa litry płynu i zastanawiam się co dalej mnie czeka naprawa chłodnicy, wymiana termostatu i pompy czy jeszcze coś więcej

2008 Ford F250 6,4 Powerstroke

1997 Jeep Wrangler 4,0

Link to comment
Share on other sites

Wynika z tego że w 150 jest lepiej w nowych 250 niestety orginalne chłodnice wymieniają po 2-3 razy a dobrego zamiennika nie znalazłem

Nie ma sensu,kupować nowych, lepiej jest zrobić tą oryginalną w polsce, ja swoją pospawałem i skleiłem boki na nowych uszczelkach koszt 100pln, a jak znowu zacznie ciec zrobię nową na zamówienie, koszt ok 1500-2000 pln

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Opisz proszę jakie uszkodzenia miała chłodnica rozszczelnienie - wada fabryczna którą opisują na ameryckich forach czy jakiś mechaniczny niefart. Moja dociekliwość spowodowana jest tym że po kilku miesiącach postoju moja efka zgubiła prawie dwa litry płynu i zastanawiam się co dalej mnie czeka naprawa chłodnicy, wymiana termostatu i pompy czy jeszcze coś więcej

Chłodnica była pęknięta w prawym górnym rogu i rozszczelniona na łączeniu zbiorników z rzdzeniem chłodnicy, niefartowny jest też montaż kolanek i łączników są one wszystkie na oringach i trzeba bardzo uważnie składać to wszystko żeby później nie ciekło...roboty przy wyciąganiu i wkładaniu jest co nie miara i trzeba uważać żeby nie uszkodzić pozostałych 6 chłodnic :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ mam kłopoty która prawa, a która to lewa strona to powiem iz u mnie cieknie też góra ale od strony zbiornika na płyn chłodzący.

Wyjęcie chłodnicy udało Ci się zrobić bez rozłączania pozostałych 6, a jeżeli nie to które musiałeś rozpiąć

Pękające chłodnice to przypadłość 6,4 PSD - podobno może temu zaradzić lub ograniczyć problem rozwiązanie z poniższego linka - jeżeli byłbyś tym Mudder zainteresowany to właśnie organizuję wysyłką z USA, koszty niewielkie a może pomoze zwłaszcza jak sie ma job-1

 

http://www.ford-trucks.com/forums/770639-ssi-08t01-venturi-tee-installation.html

2008 Ford F250 6,4 Powerstroke

1997 Jeep Wrangler 4,0

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ mam kłopoty która prawa, a która to lewa strona to powiem iz u mnie cieknie też góra ale od strony zbiornika na płyn chłodzący.

Wyjęcie chłodnicy udało Ci się zrobić bez rozłączania pozostałych 6, a jeżeli nie to które musiałeś rozpiąć

Pękające chłodnice to przypadłość 6,4 PSD - podobno może temu zaradzić lub ograniczyć problem rozwiązanie z poniższego linka - jeżeli byłbyś tym Mudder zainteresowany to właśnie organizuję wysyłką z USA, koszty niewielkie a może pomoze zwłaszcza jak sie ma job-1

 

http://www.ford-trucks.com/forums/770639-ssi-08t01-venturi-tee-installation.html

Jak dla mnie to jakaś ściema jest, nie widzę w jaki sposób miało by to pomóc i wiem że chłodnice nadal pękają nawet po zainstalowaniu tego zestawu...jedyna rada to zrobić nową i tyle... Co do demontażu chłodnicy, to trzeba odpiąć intercooler reszta zostaje trzeba je tylko odkręcić

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.