Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W instrukcji nie ma ani słowa, znaczy nie wolno obciążać :mrgreen:

Dla porównania - w Super Duty z podobnego rocznika producent przewidział, że na klapie czasem coś się kładzie i podał, że dopuszczalne obciążenie przy załadunku to 350 lbs (159kg). Ale - uwaga - "when the vehicle is in motion, the tailgate load must not exceed 150 lb (68 kg) ". Zatem szału nie ma...

Podejrzewam, że w Dodge będzie podobnie, a podane wartości wynikają bardziej z wytrzymałości linek podtrzymujących klapę, niż samej klapy.

Inna sprawa, że w razie potrzeby praktycznie we wszystkich amerykańskich pickupach tylną klapę da się zdemontować w 10 sekund i nie trzeba do tego żadnych narzędzi. ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano

Ja w swoim obciążyłem tylną klapę 4 krawężnikami pół paka pół tylna klapa, waga na pół powyżej 250 kg, bez żadnych strat :-)

Opublikowano

Zdejmij klape, wjedz, przywiąż go, podlewaruj, załóż klape o opuść. Wtedy na 100% nic jej nie będzie, ale moim zdaniem i tak wytrzyma, bo nie raz siedziało kilka osób na mojej klapie i się nie urwała, ale gwarancji nie dam. Zawsze możesz podepszeć brzegi klapy.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Gość Anonymous
Opublikowano

Klapę ściąga się w kilka sekund (dosłownie) , bez użycia jakichkolwiek narzędzi. A swoją drogą wytrzyma kłada moim zdaniem.

Opublikowano

Panowie, nie przeceniałbym wytrzymałości amerykańskiej blachy. Mimo wszystko to nie ruski sprzęt z czasów wojny, gdzie wszystko było dwa razy grubsze i cięższe niż trzeba ale i wytrzymywało dwa razy więcej, niż w papierach. 350+100 to już prawie pół tony. A pół tony, to niektórzy z nas ładowności mają. A klapy są takie same. Ja bym nie ryzykował i zdjął mimo wszystko.

W amerykańskich sprzętach jak coś jest stock (seryjne) to wytrzymuje stockowe obciążenia. Jak ktoś potrzebuje coś heavy duty, np. klapę, to musi sobie taką stosowną klapę HD zanabyć, a wtedy to jej ładowność może być nawet większa, niż całego pickupa :-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano

wjeżdżam swoim quadem(370kg) po trapach zamontowanych do klapy bez problemów, jestem zbyt leniwy żeby ściągać klape :mrgreen: no ale ty masz dodgea więc nie wiem :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Opublikowano
wjeżdżam swoim quadem(370kg) po trapach zamontowanych do klapy bez problemów, jestem zbyt leniwy żeby ściągać klape

Ale Ford Built Tough :mrgreen:

...no ale ty masz dodgea więc nie wiem...

hehehe, no właśnie :mrgreen:

 

Tool - nie pozostaje Ci nic innego, jak spróbować i opisać zdarzenie na forum. Będzie wielki sukces albo spektakularna katastrofa :mrgreen:

Tak, czy inaczej Twój eksperyment pomoże w przyszłości innym posiadaczom Muflonów :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Gość Anonymous
Opublikowano

gorzej będzie jak spadnie...rozwali i klapę i quada :mrgreen:

 

Ja też widziałem wielę zdjęc jak wjeżdżają po klapie i nie ma problemów. Również na Dodga

Opublikowano
gorzej będzie jak spadnie...rozwali i klapę i quada :mrgreen:

Byleby siebie nie rozwalił, resztę można wyklepać ;-) Ale mniej więcej to miałem na myśli pisząc o spektakularnej katastrofie... :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano

Ja u siebie zrobiłem ramię wkładane w otwór haka, następnie w to ramię wsuwam belke poprzeczną i na niej opieram najazdy. Nie obciążam klapy podczas najazdu, tylko przez kilka sekund przejeżdzając kołami po klapie. Cały ciężar quada spoczywa na w ten sposób na haku.

Opublikowano
Ja u siebie zrobiłem ramię wkładane w otwór haka, następnie w to ramię wsuwam belke poprzeczną i na niej opieram najazdy. Nie obciążam klapy podczas najazdu, tylko przez kilka sekund przejeżdzając kołami po klapie. Cały ciężar quada spoczywa na w ten sposób na haku.

Biorąc pod uwagę, ża nacisk na hak jest tylko w okolicy 100-130kg jest to dość ryzykowne.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Opublikowano
Biorąc pod uwagę, ża nacisk na hak jest tylko w okolicy 100-130kg jest to dość ryzykowne.

E, nie jest tak źle ;-) Akurat amerykańskie haki mogą być obciążane bardziej ze względu na konstrukcję amerykańskich przyczep (osie znacznie bardziej z tyłu).

 

Generalnie przyjmuje się, że dopuszczalny nacisk na hak (Tongue Load) to 10-15% DMC przyczepy, przy czym DMC przyczepy zależy nie tylko od samochodu ale też od rodzaju zamontowanego w aucie typu haka.

I tak odpowiednio:

*haki typu bumper ball type czyli kula na zderzaku to najczęściej haki klasy III (class III) i dopuszczalny nacisk dla nich wynosi ok. 500lbs (227kg). DMC przyczepy dla takiego haka to 5000lbs (2270kg).

*haki typu receiver hitch czyli standardowe kwadratowe gniazdo do którego wkłada się końcówkę z kulą to haki klasy IV (class IV) i dla nich dopuszczalny nacisk wynosi 1200lbs (544kg), a dopuszczalne DMC przyczepy to 12000lbs czyli 5440kg.

Co wcale nie znaczy, że mając taki hak można tyle ciągnąć! Jak napisałem na wstępie - DMC przyczep dla haków w żaden sposób nie wiąże się z DMC przyczepy dla samochodu!. To dwa niezależne parametry i trzeba o tym pamiętać! Po prostu amerykanie mają takie standardy.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano
Swoje dane wziąłem z wkładki homologowanej E dla amcarów.

A ja swoje m.in. z instrukcji do Rama HD i Forda SD :mrgreen:

Ale zgadzam się z Tobą - jeśli masz wkładkę z homologacją E to takie "śmieszne" wartości mogą być ;-) Swoją drogą to ciekawie jak przepisy w Eurosojuzie traktują taką sytuację, gdzie wkładka ma homologację, a hak już nie hehehe? :-) Znów Amerykanie mają coś, co Europejczykom nie mieści się w głowie... :-)

Ale odbiegliśmy od tematu, a tym czasem może Toolowi coś się stało? :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Gość Anonymous
Opublikowano

Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen:

Opublikowano
Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen:

... chyba Kenwortha :kasztan:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Opublikowano
Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen:

 

Po części dlatego kupowałem Rama z długą skrzynią, 3500 powien dać radę !! No chyba że znajdzie się quad o DMC 3tony :mrgreen:

Opublikowano

tool nic się nie przejmuj wjedziesz bez problemów po klapie...nic jej nie będzie

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.