toolmetal Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2010 Cześć, tak na szybko małe pytanko - jak bardzo mogę obciążyć tylną klapę w Ramie3500 z 2005roku? Cytuj
japacz Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2010 W instrukcji nie ma ani słowa, znaczy nie wolno obciążać :mrgreen: Dla porównania - w Super Duty z podobnego rocznika producent przewidział, że na klapie czasem coś się kładzie i podał, że dopuszczalne obciążenie przy załadunku to 350 lbs (159kg). Ale - uwaga - "when the vehicle is in motion, the tailgate load must not exceed 150 lb (68 kg) ". Zatem szału nie ma... Podejrzewam, że w Dodge będzie podobnie, a podane wartości wynikają bardziej z wytrzymałości linek podtrzymujących klapę, niż samej klapy. Inna sprawa, że w razie potrzeby praktycznie we wszystkich amerykańskich pickupach tylną klapę da się zdemontować w 10 sekund i nie trzeba do tego żadnych narzędzi. ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
drug Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Ja waże stówkę i skacze po niej od dawna :-P jeszcze się nic nie urwało. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui
Jonko Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Ja w swoim obciążyłem tylną klapę 4 krawężnikami pół paka pół tylna klapa, waga na pół powyżej 250 kg, bez żadnych strat :-) Cytuj
toolmetal Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Chodzi mi o wjazd quadem 350kg + kierowca 100kg po najazdach. Cytuj
drug Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Zdejmij klape, wjedz, przywiąż go, podlewaruj, załóż klape o opuść. Wtedy na 100% nic jej nie będzie, ale moim zdaniem i tak wytrzyma, bo nie raz siedziało kilka osób na mojej klapie i się nie urwała, ale gwarancji nie dam. Zawsze możesz podepszeć brzegi klapy. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Klapę ściąga się w kilka sekund (dosłownie) , bez użycia jakichkolwiek narzędzi. A swoją drogą wytrzyma kłada moim zdaniem. Cytuj
drug Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 ... a ja dalej nie wiem jak ją ściągnąć... :-( Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui
japacz Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Panowie, nie przeceniałbym wytrzymałości amerykańskiej blachy. Mimo wszystko to nie ruski sprzęt z czasów wojny, gdzie wszystko było dwa razy grubsze i cięższe niż trzeba ale i wytrzymywało dwa razy więcej, niż w papierach. 350+100 to już prawie pół tony. A pół tony, to niektórzy z nas ładowności mają. A klapy są takie same. Ja bym nie ryzykował i zdjął mimo wszystko. W amerykańskich sprzętach jak coś jest stock (seryjne) to wytrzymuje stockowe obciążenia. Jak ktoś potrzebuje coś heavy duty, np. klapę, to musi sobie taką stosowną klapę HD zanabyć, a wtedy to jej ładowność może być nawet większa, niż całego pickupa :-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
toolmetal Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 Kurcze - wszędzie w ogłoszeniach wjeżdżają po klapie - np. tutaj: Cytuj
mudder Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 wjeżdżam swoim quadem(370kg) po trapach zamontowanych do klapy bez problemów, jestem zbyt leniwy żeby ściągać klape :mrgreen: no ale ty masz dodgea więc nie wiem :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen:
japacz Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2010 wjeżdżam swoim quadem(370kg) po trapach zamontowanych do klapy bez problemów, jestem zbyt leniwy żeby ściągać klape Ale Ford Built Tough :mrgreen: ...no ale ty masz dodgea więc nie wiem... hehehe, no właśnie :mrgreen: Tool - nie pozostaje Ci nic innego, jak spróbować i opisać zdarzenie na forum. Będzie wielki sukces albo spektakularna katastrofa :mrgreen: Tak, czy inaczej Twój eksperyment pomoże w przyszłości innym posiadaczom Muflonów :mrgreen: Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 gorzej będzie jak spadnie...rozwali i klapę i quada :mrgreen: Ja też widziałem wielę zdjęc jak wjeżdżają po klapie i nie ma problemów. Również na Dodga Cytuj
japacz Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 gorzej będzie jak spadnie...rozwali i klapę i quada :mrgreen: Byleby siebie nie rozwalił, resztę można wyklepać ;-) Ale mniej więcej to miałem na myśli pisząc o spektakularnej katastrofie... :mrgreen: Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
toolmetal Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 no ale ty masz dodgea więc nie wiem :mrgreen: :pala: :pala: :mrgreen: Wjeżdżam po klapie :mrgreen: Cytuj
Seba78 Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 Ja u siebie zrobiłem ramię wkładane w otwór haka, następnie w to ramię wsuwam belke poprzeczną i na niej opieram najazdy. Nie obciążam klapy podczas najazdu, tylko przez kilka sekund przejeżdzając kołami po klapie. Cały ciężar quada spoczywa na w ten sposób na haku. Cytuj
drug Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 Ja u siebie zrobiłem ramię wkładane w otwór haka, następnie w to ramię wsuwam belke poprzeczną i na niej opieram najazdy. Nie obciążam klapy podczas najazdu, tylko przez kilka sekund przejeżdzając kołami po klapie. Cały ciężar quada spoczywa na w ten sposób na haku. Biorąc pod uwagę, ża nacisk na hak jest tylko w okolicy 100-130kg jest to dość ryzykowne. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui
japacz Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 Biorąc pod uwagę, ża nacisk na hak jest tylko w okolicy 100-130kg jest to dość ryzykowne. E, nie jest tak źle ;-) Akurat amerykańskie haki mogą być obciążane bardziej ze względu na konstrukcję amerykańskich przyczep (osie znacznie bardziej z tyłu). Generalnie przyjmuje się, że dopuszczalny nacisk na hak (Tongue Load) to 10-15% DMC przyczepy, przy czym DMC przyczepy zależy nie tylko od samochodu ale też od rodzaju zamontowanego w aucie typu haka. I tak odpowiednio: *haki typu bumper ball type czyli kula na zderzaku to najczęściej haki klasy III (class III) i dopuszczalny nacisk dla nich wynosi ok. 500lbs (227kg). DMC przyczepy dla takiego haka to 5000lbs (2270kg). *haki typu receiver hitch czyli standardowe kwadratowe gniazdo do którego wkłada się końcówkę z kulą to haki klasy IV (class IV) i dla nich dopuszczalny nacisk wynosi 1200lbs (544kg), a dopuszczalne DMC przyczepy to 12000lbs czyli 5440kg. Co wcale nie znaczy, że mając taki hak można tyle ciągnąć! Jak napisałem na wstępie - DMC przyczep dla haków w żaden sposób nie wiąże się z DMC przyczepy dla samochodu!. To dwa niezależne parametry i trzeba o tym pamiętać! Po prostu amerykanie mają takie standardy. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
drug Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 Swoje dane wziąłem z wkładki homologowanej E dla amcarów. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui
japacz Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2010 Swoje dane wziąłem z wkładki homologowanej E dla amcarów. A ja swoje m.in. z instrukcji do Rama HD i Forda SD :mrgreen: Ale zgadzam się z Tobą - jeśli masz wkładkę z homologacją E to takie "śmieszne" wartości mogą być ;-) Swoją drogą to ciekawie jak przepisy w Eurosojuzie traktują taką sytuację, gdzie wkładka ma homologację, a hak już nie hehehe? :-) Znów Amerykanie mają coś, co Europejczykom nie mieści się w głowie... :-) Ale odbiegliśmy od tematu, a tym czasem może Toolowi coś się stało? :mrgreen: Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
toolmetal Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2010 Spoko, niedługo będą próby .... Ale dzięki Japacz za troskę :calus: :mrgreen: :mrgreen: Cytuj
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2010 Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen: Cytuj
drug Opublikowano 7 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2010 Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen: ... chyba Kenwortha :kasztan: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui
toolmetal Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2010 Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen: Po części dlatego kupowałem Rama z długą skrzynią, 3500 powien dać radę !! No chyba że znajdzie się quad o DMC 3tony :mrgreen: Cytuj
mudder Opublikowano 8 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2010 tool nic się nie przejmuj wjedziesz bez problemów po klapie...nic jej nie będzie Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen:
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.