toolmetal Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Cześć, tak na szybko małe pytanko - jak bardzo mogę obciążyć tylną klapę w Ramie3500 z 2005roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 W instrukcji nie ma ani słowa, znaczy nie wolno obciążać :mrgreen: Dla porównania - w Super Duty z podobnego rocznika producent przewidział, że na klapie czasem coś się kładzie i podał, że dopuszczalne obciążenie przy załadunku to 350 lbs (159kg). Ale - uwaga - "when the vehicle is in motion, the tailgate load must not exceed 150 lb (68 kg) ". Zatem szału nie ma... Podejrzewam, że w Dodge będzie podobnie, a podane wartości wynikają bardziej z wytrzymałości linek podtrzymujących klapę, niż samej klapy. Inna sprawa, że w razie potrzeby praktycznie we wszystkich amerykańskich pickupach tylną klapę da się zdemontować w 10 sekund i nie trzeba do tego żadnych narzędzi. ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Ja waże stówkę i skacze po niej od dawna :-P jeszcze się nic nie urwało. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonko Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Ja w swoim obciążyłem tylną klapę 4 krawężnikami pół paka pół tylna klapa, waga na pół powyżej 250 kg, bez żadnych strat :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Chodzi mi o wjazd quadem 350kg + kierowca 100kg po najazdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Zdejmij klape, wjedz, przywiąż go, podlewaruj, załóż klape o opuść. Wtedy na 100% nic jej nie będzie, ale moim zdaniem i tak wytrzyma, bo nie raz siedziało kilka osób na mojej klapie i się nie urwała, ale gwarancji nie dam. Zawsze możesz podepszeć brzegi klapy. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Klapę ściąga się w kilka sekund (dosłownie) , bez użycia jakichkolwiek narzędzi. A swoją drogą wytrzyma kłada moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 ... a ja dalej nie wiem jak ją ściągnąć... :-( Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Panowie, nie przeceniałbym wytrzymałości amerykańskiej blachy. Mimo wszystko to nie ruski sprzęt z czasów wojny, gdzie wszystko było dwa razy grubsze i cięższe niż trzeba ale i wytrzymywało dwa razy więcej, niż w papierach. 350+100 to już prawie pół tony. A pół tony, to niektórzy z nas ładowności mają. A klapy są takie same. Ja bym nie ryzykował i zdjął mimo wszystko. W amerykańskich sprzętach jak coś jest stock (seryjne) to wytrzymuje stockowe obciążenia. Jak ktoś potrzebuje coś heavy duty, np. klapę, to musi sobie taką stosowną klapę HD zanabyć, a wtedy to jej ładowność może być nawet większa, niż całego pickupa :-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Kurcze - wszędzie w ogłoszeniach wjeżdżają po klapie - np. tutaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 wjeżdżam swoim quadem(370kg) po trapach zamontowanych do klapy bez problemów, jestem zbyt leniwy żeby ściągać klape :mrgreen: no ale ty masz dodgea więc nie wiem :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 wjeżdżam swoim quadem(370kg) po trapach zamontowanych do klapy bez problemów, jestem zbyt leniwy żeby ściągać klape Ale Ford Built Tough :mrgreen: ...no ale ty masz dodgea więc nie wiem... hehehe, no właśnie :mrgreen: Tool - nie pozostaje Ci nic innego, jak spróbować i opisać zdarzenie na forum. Będzie wielki sukces albo spektakularna katastrofa :mrgreen: Tak, czy inaczej Twój eksperyment pomoże w przyszłości innym posiadaczom Muflonów :mrgreen: Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 gorzej będzie jak spadnie...rozwali i klapę i quada :mrgreen: Ja też widziałem wielę zdjęc jak wjeżdżają po klapie i nie ma problemów. Również na Dodga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 gorzej będzie jak spadnie...rozwali i klapę i quada :mrgreen: Byleby siebie nie rozwalił, resztę można wyklepać ;-) Ale mniej więcej to miałem na myśli pisząc o spektakularnej katastrofie... :mrgreen: Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 no ale ty masz dodgea więc nie wiem :mrgreen: :pala: :pala: :mrgreen: Wjeżdżam po klapie :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba78 Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Ja u siebie zrobiłem ramię wkładane w otwór haka, następnie w to ramię wsuwam belke poprzeczną i na niej opieram najazdy. Nie obciążam klapy podczas najazdu, tylko przez kilka sekund przejeżdzając kołami po klapie. Cały ciężar quada spoczywa na w ten sposób na haku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Ja u siebie zrobiłem ramię wkładane w otwór haka, następnie w to ramię wsuwam belke poprzeczną i na niej opieram najazdy. Nie obciążam klapy podczas najazdu, tylko przez kilka sekund przejeżdzając kołami po klapie. Cały ciężar quada spoczywa na w ten sposób na haku. Biorąc pod uwagę, ża nacisk na hak jest tylko w okolicy 100-130kg jest to dość ryzykowne. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Biorąc pod uwagę, ża nacisk na hak jest tylko w okolicy 100-130kg jest to dość ryzykowne. E, nie jest tak źle ;-) Akurat amerykańskie haki mogą być obciążane bardziej ze względu na konstrukcję amerykańskich przyczep (osie znacznie bardziej z tyłu). Generalnie przyjmuje się, że dopuszczalny nacisk na hak (Tongue Load) to 10-15% DMC przyczepy, przy czym DMC przyczepy zależy nie tylko od samochodu ale też od rodzaju zamontowanego w aucie typu haka. I tak odpowiednio: *haki typu bumper ball type czyli kula na zderzaku to najczęściej haki klasy III (class III) i dopuszczalny nacisk dla nich wynosi ok. 500lbs (227kg). DMC przyczepy dla takiego haka to 5000lbs (2270kg). *haki typu receiver hitch czyli standardowe kwadratowe gniazdo do którego wkłada się końcówkę z kulą to haki klasy IV (class IV) i dla nich dopuszczalny nacisk wynosi 1200lbs (544kg), a dopuszczalne DMC przyczepy to 12000lbs czyli 5440kg. Co wcale nie znaczy, że mając taki hak można tyle ciągnąć! Jak napisałem na wstępie - DMC przyczep dla haków w żaden sposób nie wiąże się z DMC przyczepy dla samochodu!. To dwa niezależne parametry i trzeba o tym pamiętać! Po prostu amerykanie mają takie standardy. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Swoje dane wziąłem z wkładki homologowanej E dla amcarów. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 6 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Swoje dane wziąłem z wkładki homologowanej E dla amcarów. A ja swoje m.in. z instrukcji do Rama HD i Forda SD :mrgreen: Ale zgadzam się z Tobą - jeśli masz wkładkę z homologacją E to takie "śmieszne" wartości mogą być ;-) Swoją drogą to ciekawie jak przepisy w Eurosojuzie traktują taką sytuację, gdzie wkładka ma homologację, a hak już nie hehehe? :-) Znów Amerykanie mają coś, co Europejczykom nie mieści się w głowie... :-) Ale odbiegliśmy od tematu, a tym czasem może Toolowi coś się stało? :mrgreen: Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Spoko, niedługo będą próby .... Ale dzięki Japacz za troskę :calus: :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 7 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen: ... chyba Kenwortha :kasztan: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toolmetal Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen: Po części dlatego kupowałem Rama z długą skrzynią, 3500 powien dać radę !! No chyba że znajdzie się quad o DMC 3tony :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 8 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 tool nic się nie przejmuj wjedziesz bez problemów po klapie...nic jej nie będzie Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.