Skocz do zawartości

Klapa - obciążenie ??


toolmetal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W instrukcji nie ma ani słowa, znaczy nie wolno obciążać :mrgreen:

Dla porównania - w Super Duty z podobnego rocznika producent przewidział, że na klapie czasem coś się kładzie i podał, że dopuszczalne obciążenie przy załadunku to 350 lbs (159kg). Ale - uwaga - "when the vehicle is in motion, the tailgate load must not exceed 150 lb (68 kg) ". Zatem szału nie ma...

Podejrzewam, że w Dodge będzie podobnie, a podane wartości wynikają bardziej z wytrzymałości linek podtrzymujących klapę, niż samej klapy.

Inna sprawa, że w razie potrzeby praktycznie we wszystkich amerykańskich pickupach tylną klapę da się zdemontować w 10 sekund i nie trzeba do tego żadnych narzędzi. ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij klape, wjedz, przywiąż go, podlewaruj, załóż klape o opuść. Wtedy na 100% nic jej nie będzie, ale moim zdaniem i tak wytrzyma, bo nie raz siedziało kilka osób na mojej klapie i się nie urwała, ale gwarancji nie dam. Zawsze możesz podepszeć brzegi klapy.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie przeceniałbym wytrzymałości amerykańskiej blachy. Mimo wszystko to nie ruski sprzęt z czasów wojny, gdzie wszystko było dwa razy grubsze i cięższe niż trzeba ale i wytrzymywało dwa razy więcej, niż w papierach. 350+100 to już prawie pół tony. A pół tony, to niektórzy z nas ładowności mają. A klapy są takie same. Ja bym nie ryzykował i zdjął mimo wszystko.

W amerykańskich sprzętach jak coś jest stock (seryjne) to wytrzymuje stockowe obciążenia. Jak ktoś potrzebuje coś heavy duty, np. klapę, to musi sobie taką stosowną klapę HD zanabyć, a wtedy to jej ładowność może być nawet większa, niż całego pickupa :-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wjeżdżam swoim quadem(370kg) po trapach zamontowanych do klapy bez problemów, jestem zbyt leniwy żeby ściągać klape :mrgreen: no ale ty masz dodgea więc nie wiem :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wjeżdżam swoim quadem(370kg) po trapach zamontowanych do klapy bez problemów, jestem zbyt leniwy żeby ściągać klape

Ale Ford Built Tough :mrgreen:

...no ale ty masz dodgea więc nie wiem...

hehehe, no właśnie :mrgreen:

 

Tool - nie pozostaje Ci nic innego, jak spróbować i opisać zdarzenie na forum. Będzie wielki sukces albo spektakularna katastrofa :mrgreen:

Tak, czy inaczej Twój eksperyment pomoże w przyszłości innym posiadaczom Muflonów :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorzej będzie jak spadnie...rozwali i klapę i quada :mrgreen:

Byleby siebie nie rozwalił, resztę można wyklepać ;-) Ale mniej więcej to miałem na myśli pisząc o spektakularnej katastrofie... :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zrobiłem ramię wkładane w otwór haka, następnie w to ramię wsuwam belke poprzeczną i na niej opieram najazdy. Nie obciążam klapy podczas najazdu, tylko przez kilka sekund przejeżdzając kołami po klapie. Cały ciężar quada spoczywa na w ten sposób na haku.

Biorąc pod uwagę, ża nacisk na hak jest tylko w okolicy 100-130kg jest to dość ryzykowne.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę, ża nacisk na hak jest tylko w okolicy 100-130kg jest to dość ryzykowne.

E, nie jest tak źle ;-) Akurat amerykańskie haki mogą być obciążane bardziej ze względu na konstrukcję amerykańskich przyczep (osie znacznie bardziej z tyłu).

 

Generalnie przyjmuje się, że dopuszczalny nacisk na hak (Tongue Load) to 10-15% DMC przyczepy, przy czym DMC przyczepy zależy nie tylko od samochodu ale też od rodzaju zamontowanego w aucie typu haka.

I tak odpowiednio:

*haki typu bumper ball type czyli kula na zderzaku to najczęściej haki klasy III (class III) i dopuszczalny nacisk dla nich wynosi ok. 500lbs (227kg). DMC przyczepy dla takiego haka to 5000lbs (2270kg).

*haki typu receiver hitch czyli standardowe kwadratowe gniazdo do którego wkłada się końcówkę z kulą to haki klasy IV (class IV) i dla nich dopuszczalny nacisk wynosi 1200lbs (544kg), a dopuszczalne DMC przyczepy to 12000lbs czyli 5440kg.

Co wcale nie znaczy, że mając taki hak można tyle ciągnąć! Jak napisałem na wstępie - DMC przyczep dla haków w żaden sposób nie wiąże się z DMC przyczepy dla samochodu!. To dwa niezależne parametry i trzeba o tym pamiętać! Po prostu amerykanie mają takie standardy.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje dane wziąłem z wkładki homologowanej E dla amcarów.

A ja swoje m.in. z instrukcji do Rama HD i Forda SD :mrgreen:

Ale zgadzam się z Tobą - jeśli masz wkładkę z homologacją E to takie "śmieszne" wartości mogą być ;-) Swoją drogą to ciekawie jak przepisy w Eurosojuzie traktują taką sytuację, gdzie wkładka ma homologację, a hak już nie hehehe? :-) Znów Amerykanie mają coś, co Europejczykom nie mieści się w głowie... :-)

Ale odbiegliśmy od tematu, a tym czasem może Toolowi coś się stało? :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tool, ale uważam, że popełniłeś kardynalny błąd. Ten quad jest strasznie wielki i ciężki! Powinieneś kupić do jego wożenia F-650 :mrgreen: 3500 CTD może sobie nie poradzić :-P :mrgreen:

 

Po części dlatego kupowałem Rama z długą skrzynią, 3500 powien dać radę !! No chyba że znajdzie się quad o DMC 3tony :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tool nic się nie przejmuj wjedziesz bez problemów po klapie...nic jej nie będzie

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.