Jump to content

Nissan Navara Np300 4x4 wersji Tekna z hardtopem


dejwitt
 Share

Recommended Posts

Tak jak w temacie chciałem napisać kilka słów o nowej Navarze. Tak, sprzedałem swojego Rama dosłownie w 24 godziny od wystawienia go na portalu. Zastanawiałem się co wziąść i chodził mi po głowie nowy ram ale doszedłem do wniosku że wezme coś co ma serwis na miejscu pod nosem. Po sprawdzeniu Amaroka, Hilluxa, L200 i Navary padlo na tego ostatniego. Choć nei ukrywam miałem ogromna ochote na Amaroka z V6 połączoną ze skrzynia DSG. Amaroka skeśliłem z powodu malej ilości miejsca z tyłu i prosto ustawionego oparcia kanpay dokładnie tak jak bylo w Ramie :), wybór padł na Nissana.

 

Navara Np300 bo to jej pełna nazwa skonfigurowałem sobie z wersja wyposażenia Tekna(full opcja), silnik 2.3 190 KM i jakies chyba 410 Nm z automatyczna skrzynia 7 biegową(ważne 5 lat gwarancji na cale auto albo 160 tys km). Do auta dobrałem od razu hak, wyłozenie paki wanna, i zabudowe typu hardtop. Silnik, musze powiedziec spisuje sie jak narazie całkiem dobrze(mam dopiero przejechane 5 tys km), dorbze sobie radzi z masa,fajnie przyśpiesza(diesel?),a w kabinie jest całkiem przyjemnie :). Co do automatycznej skrzyni to jest ona beznadziejna. Skrzynia 5-45RFE to normalnie szczyt technologiczny i pracy przy tej pieprzonej skrzyni automatycznej w Nissanie. Jako że dużo jezdze po autostradach w Niemczech i jeżdze nie wolno(tak samo nie oszczedzałem Rama na trasach) to automat przy takim stylu normalnie sie gubi. Przy delikatnym dodaniu gazu skrzynia od razu zrzuca 2 biegi niżej a pozniej mijaja lata świetlne zanim wróci do najwyższego biegu. To przyjeździe agresywnej, przy emeryckiej jest całkiem znośnie. Całe szczęście inżynierowie dodali do skrzyni opcje manualnej zmiany biegów. To przy moim stylu jazdy ratuje caly obraz przyjemności jazdy. Można sobie wrzucić 7 bieg i dodawac i odejmowac gaz ile dusza pragnie tak jak w manualnej skrzyni, automat nei zrzuca biegu :). Co do prowadzenie i zawieszenia samochodu, to chyba temu pickupowi blizej do osobówki niż do woła roboczego. Z tyłu są sprężyny i wielo-drążkowe zawieszenie co sprawuje, iż nei podskakuje jak jest pusty, a ładnie wybiera neirówności, przód całkiem ladnie współ gra z tyłem. Jedynei na ostatniej trasie jak wracalem do domu i jechalem tak srednio okolo 150-160km/h już po stronie niemieckiej A4, gdzie są odcinki betonowe, przod auta dziwacznie podskakuje, tak jakby slabo amortyzowal nierówności poprzeczne przy wyzszych predkosciach , można temu zapobiedz zwalniając do 140km/h. W środku dobrze spasowane plastiki z całym panelem klimatyzacji i zawiewami ladnie współgra, żaluje jedynie, że do obicia drzwi użyli rownie twardych tworzyw sztucznych. Fajny jest system kamer 360 stopni. Parkując auto widac caly samochod z rzutu ptaka co pozwala zauważyć każdy pachołek(w Dodge znikały za autem nietylko pacholki ;) ) i bezkolizyjnie zaparkowac. Radio gra fanjnie, nawigacja w jezyku polski, ale już caly komputer pokładowy ma do wyboru wiele języków ale nie jezyk polski. Przedzial pasażerski auta z tylu porównam do Dodge Rama ktoergo mialem. Tyl Nissana oferuje dużo wiecej miejsca niż konkurenci i Dodge. Jest wiecej miejsca na nogi i przede wszystkim oparcie kanapy jest bardziej pochylone co poprawia zdecydowanie pokonywanie kilometrow na tylnej kanapie. Oświetlenie LED do jazdy dziennej, biksenonowe lampy, bezkluczykowy system. Zamykanie Hardtopa jest połaczone z centralnym zamkiem samochodu(bardzo fajna rzecz).Ładownośc 1 tona, uciag przyczepy nawet 5 ton. Najbardziej mnie jednak rozczarowało spalanie w tym aucie. Ni jak się ma do danych producenta ktore wygladaj mniej wiecej tak miasto 9.5/100 mieszany cykl 8,7/100 trasa 7,5/100. U mnie wyglada to w ten sposo 11-14/100 9,5-10/100 10,2-11/100km. Może potrafi spalić mniej ale tego nei sprawdze bo nei posiadam takiego spokojnego charakteru. Może jak rozjezdze auto spalanie troceh spadnie, ale póki co tak to wygląda.

 

Wybaczcie że przeskakiwałem z tematu na temat ale pisałem to co akurat mi głowie świtało.

 

Zdjęcia dodam jakieś pozniej

 

PS Gdybym znowu stal przed wyborem pickupa i to Nissana czy nowego Rama , bym wybrał Rama :)

 

PS2 Skandaliczne uważam jeszcze tak prowizoryczna sprawę jaka jest brak wskazan temp zew. Pytałem w serwisie i przewidują w 2017 roku akcje serwisowa dodawania tego czujnika.

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gratuluję nowej taczki !

Czujnik temp zewnętrznej i jego brak to naprawdę porażka.

Zapodaj jakieś zdjęcia.

 

Ja niedawno stałem przed podobnym dylematem, ale w końcu wybór padł na Ram'a ecodiesla laramie, crew cab z długą paką. Spalanie Rama 8-11 L, szczena mi opada przy każdym tankowaniu po 7 latach jeżdżenia hemi z LPG.

 

Pozdro

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej,

 

Również jestem świeżym właścicielem NP300 Tekna plus hardtop i wyłożenie paki. Jednakże zdecydowałem się na manual. Jest to moja pierwsza taczka, ale jednocześnie jest to też mój ósmy samochód, więc myślę, że mogę się trochę wypowiedzieć.

Po pierwsze:

Jakim cudem ja mam termometr zewnętrzny, a Ty Dejwitt nie? Czy też masz wersje Euro 6 z Adblue?

Spalanie też mam mniejsze w mieście mam 9.8l/100, ale jeżdżę raczej spokojnie. Natomiast mogę się przyznać, że jak poleciałem 180km/h (pomiar gps i sytuacja wybitnie awaryjna) na autostradzie to spalił mi coś koło 22l/100km... Jeśli jadę za miastem w okolicach "setki" to spalanie mam na poziomie 8.2l/100.

 

Centralny zamek w hardtopie fajna rzecz, ale przestrzegam, że da się "wyszarpać" dolną burtę i otworzyć siłą, jeśli jedyne co ją trzyma zamknięta centralnie szyba od hardtopu. Kupiłem zestaw do centralnego zamka do dolnej burty i będę montował w najbliższym czasie, jeśli się sprawdzi to myślę, że wart wydania 140$. Szkoda, że nie dają tego w standardzie.

Link to comment
Share on other sites

Zapodaj mi jak bys mógł linka zestawu do burty :). Ja mam navare z Euro 5. Może modelowo masz 2017 a 2016. Umknie w kompie w radiu mam możliwość wyboru czy chce temperaturę mieć w Celsjuszach czy tez farenheitach. Z tego co mi wiadomo będą doposazac w te czujniki bo wszystko jest rzekomo przygotowane :/

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

No to znaczy, że mam już wersję 2017. Kosztem mniejszego baku, mam właśnie 17 litrowy zbiornik na adblue i spełnia już normę Euro6 (plus działający termometr ;-) )

 

Link do mechanizmu klapy:

http://www.eagle4x4.com/nissan-np300-navara-central-locking-tailgate-kit/

Jeślibyś się wahał to mogę sfotografować co dostałem od nich w paczce. Według mnie wygląda porządnie.

Link to comment
Share on other sites

Perugia, jechałeś może odcinkiem autostrady A4 od Wrocławia do granicy z DE(chodzi mi o odcinek betonowy) powyżej 155 km/h? Bo mój nissan strasznie skacze, jak piłka powyżej predkosci podanej wyżej i chciałem się dowiedzieć czy tylko to u mnie cos nie halo

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

No jechałem na tej trasie w zeszłym tygodniu, ale nie pamiętam żebym mijał jakąś inną Navarkę - śmigałem około 160km/h i żadnych problemów (dwie osoby w kabinie i 50kg na pace), jechałem też A2 około 190km/h i jest to maks co fabryka dała. Żadnych problemów prócz spoconych dłoni. Z ciekawostek powiem, że tempomat działa do 170km/h. Powyżej trzeba cisnąć z prawej nogi.

 

Zamontowałem też mechanizm centralnego zamka w burcie. Montaż jakieś 10 minut, podłączenie do C.Z. jakieś 40 minut. Działa bardzo fajnie, tylko baaaarrdzzzooo zalecam podłożenie jakiejś gąbki pod przykręcony silnik/siłownik, bo wtedy mechanizm pracuje dużo ciszej.

 

Przy okazji, możesz mi powiedzieć jakie dostałeś koło zapasowe? Na feldze stalowej czy Alu?

 

Edit:

Tak mi się przypomniało, że jak miałem jeszcze letnie koła - standardy od Nissana, to jednak trochę wibrowały. Wibrowanie skończyło się po zmianie na zimówki składane u prawdziwego wulkanizatora.

Link to comment
Share on other sites

jak u Ciebie wszystko ok to ja mam cos nei tak z zawieszeniem, będę musial to zglosic. Mi się udało max wyciagnac 193km/h :P. Jak się poprawi pogoda to zobaczę co za felge mi wsadzili. Musze napisac maila do Nissana

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sprawdziłem jeszcze raz spalanie pomijając komputer. Jechałem na narty przez wiochy z Żor do Białki spalanie wyszlo 8,4 litra prędkość około 80-90 (tragiczna). Po świetach wracałem do DE na dwa auta ojciec swoim my na Navara prędkość przelotowa 180-190 km/h spalanie przy dystrybutorze wyszło 15,3/100. Powtarzalne spalanie na miejscu do pracy 10,8 l/100 , ostatnio więcej miasta było to łykną troszkę więcej bo 11,3 l/100. Przestane już marudzić a zmusze się do 'radości' z posiadania Navary. Nie wiem kto pytał ale jeśli chodzi o koło zapasowe mam je na stalowej feldze. Jak jeszcze nie oglądałeś samochodu od spodu to radze poki nowe położyć jakiś środek antykorozyjny bo auto jest w ogóle niezakonserwowane.

 

[ Dodano: 2017-01-22, 11:11 ]

O to zdjęcia, auto stoi na 16'' Alufelgach z zimówkami

67254f55dba6091fmed.jpg

 

8ad82a4a030561b9med.jpg

 

ec9bdeadb40876cdmed.jpg

 

2595c5cc80954c9fmed.jpg

 

20e4b73ae5991c39med.jpg

 

8afa73c573bd666fmed.jpg

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Można o aucie mówić dobrze. Można tez mówić źle.

Dziś jako właściciel będę mówił źle.

 

Niestety, ale po przejechaniu prawie 4k km samochód się przechylił na stronę kierowcy o 2cm. Stąd moje pytanie do Dejwitt o wysokości jakiś czasu temu.

 

Mierzone bez kierowcy, zarówno na pełnym, jak i pustym baku. Mierzone oczywiście po wyrównaniu ciśnienia w oponach i to naprawdę porządnym ciśnieniomierzem. Aso zresztą potwierdziło przechył.

 

Teraz najsmutniejsze, auto stoi od 2 lutego w ASO, z oficjalnym stanowiskiem, że Nissan analizuję sprawę. Oczywiście dostałem prawie identyczne auto zastępcze, ale niesmak i wk*rw jest już dość duży, gdy mechanicy Nissana nie wiedzą dlaczego tak się dzieje.

 

Podobno nowa Navarka, nie ma możliwości regulacji takich rzeczy, jak miała starsza.

Link to comment
Share on other sites

Perugia,

a ona ma jakiś szuwaks do wysokości ?

poziomowane amory albo coś w tym stylu ?

jak jest zwykła sprężyna to wina sprężyny co oni Ci analizują ?

 

Zyga, to jest doskonałe pytanie. Dostałem oficjalne pismo od Nissana, że zgłoszenie jest analizowane. Pomierzyli, poważyli i chcieli auto oddać nienaprawione na czas gdy znajdą rozwiązanie. Chcieli oddać oczywiście do momentu kiedy powiedziałem, że poproszę na piśmie, że wada nie ma wpływu na bezpieczeństwo kierowcy lub pasażerów oraz nie spowoduje dalszych usterek. Wtedy nagle znalazł się bezterminowy samochód zastępczy, a mój wylądował na parkingu.

 

Ogólnie to co nagrało mi się przy pierwszej wizycie w ASO na rejestrator aż prosi się o upublicznienie. Na razie jednak wysłałem wideo do centrali Nissana z rządaniem o ustosunkowanie się do wypowiedzi mechaników, w których bardzo kwieciście opowiadają gdzie mają dokładność w swojej pracy lub co myślą o klientach firmy Nissan.

 

W środę będą 2 tygodnie od wysłania pisma do centrali, jeśli się nie odezwą do tego czasu filmik ląduje jako publiczny na youtube, a link na FB i forach.

Link to comment
Share on other sites

Kurde, mam nadzieję ze w niemieckim serwisie będą mieć inne podejscie do klienta. Poza tym na przednim blotniku przy chlapaczu znalazłem pod lakierem male zydy. Chce to zgłosić na pierwszym przeglądzie ale nie chciałbym żeby patrzyli na mnie jak bym był z innej planety hehe

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Panowie.

 

Po blisko 8 tygodniach oddali mi nienaprawione auto. Centrala uznała, że 2 cm przechyłu na sprężynie jest w "granicach jakości Nissana" - żart na sali, szczególnie, że jeśli mierzyć to jako odległość od końcówek tylnego zderzaka do ziemi to różnica wynosi już 3cm. To naprawdę widać gołym okiem.

 

Zresztą jak tu mówić o jakimkolwiek profesjonalizmie skoro w ASO Zaborowski nagrało się coś takiego:

Akcja od 3 minuty 17 sekund.

 

 

Aktualnie sprawę załatwiam sam - pojechałem do znanego warsztatu 4x4 i panowie w godzinę określili, że problem dotyczy tylko lewej tylnej ćwiartki - po uniesieniu lekko tyłu, przód także się podnosi. Zamieniliśmy tylne sprężyny miejscami - lewą z prawą i to pomogło tylko o jakieś 0,5 cm.

 

Pojechałem więc na wagę:

xl_161424858266eab51.jpg

Pomiar bez kierowcy, bak 3/4 pojemności. Jak widać auto jest prawie 100kg cięższe na lewą stronę, ze mną na pokładzie to będzie prawie 200kg.

 

Ktoś ma jakieś pomysły? Może dać podkładkę 20mm pod lewą tylną sprężynę?

Link to comment
Share on other sites

Panowie.

Ktoś ma jakieś pomysły? Może dać podkładkę 20mm pod lewą tylną sprężynę?

Czytam co napisałeś i jestem w szoku: nowe auto a ASO olewa temat ciepłym moczem???

 

Eskalowałbym problem do samego bólu, natomiast samodzielne rozwiązywanie problemu zostawiłbym na koniec, bo nie wiesz tak naprawdę co jest przyczyną? To nowy model i może producent za bardzo "pocienił" ramę która klęka pod obciążeniem a ASO jak tylko umie to wypiera problem? Jak za pół roku problem się pogłębi to wstawisz sprężynę od buggy? Takie zabawy są dobre przy autach używanych, powypadkowych (choć wcale nie mówię że bezpieczne), a nie w nówce za ponad 100 kpln! Teraz mogą ci powiedzieć że "coś tu było grzebane" poza ASO i gwarancja już nie działa :-(

 

Na dzień dobry poprosiłbym o kwit z ASO że stwierdzili przechylenie ale nic z tym nie robią i uważają że tak jest ok. Potem odwiedziłbym inne ASO (bo tu może problem znają i mają inne wytyczne od Importera - tak, wiem co piszę bo ćwiczyłem inny temat) , potem poprosił Rzeczoznawcę o potwierdzenie, że nie jest to "twoje subiektywne uczucie" i że przechylenie występuje (pytanie czy rama jest równo, czy też pochylona) oraz identyfikację przyczyny przechylenia z ew. rekomendacją dot. bezpieczeństwa poruszania się tym autem. Z tym kwitem do Importera (poleconym za potwierdzeniem odbioru) i czekam 30 dni na odpowiedź. Raczej odpowiedzą. Jak nie to TVN Turbo i inne takie w międzyczasie (Raport TURBO to się chyba nazywa) - oni tam lubią takie smaczne kąski i często sprawę załatwiają od ręki. Potem prawnik i sąd, a dopiero na końcu zrób to sam i klepanie sprężyn :-)

 

Podsumowując,

chyba nie kupię już nowego auta, takich historii jest coraz więcej a każdy Dealer szanuje nas do momentu zapłacenia faktury, potem jesteś intruz, chyba że płacisz za przeglądy, ale jak auto na gwarancji się sypie to już nikt cie tam nie lubi.

Swoją drogą Nissan zrobił trochę "patenciarskie" to tylne zawieszenie - albo sprężyny albo resory :-) Nikt im o resorach parabolicznych nie powiedział? :-)

 

BTW: Ja kupując swojego pickupa też zwróciłem uwagę na te prawie pionowe tylne oparcia, ale jedyna opcja jaka była wtedy dostępna to RAM Mega Cab z normalnym siedzeniem z tyłu, więc odpuściłem bo zwykle i tak jeżdżę z przodu :-)

 

Pozdrawiam,

MeFF

Link to comment
Share on other sites

Niestety, to nie ASO Nissan Zaborowski odmówiło naprawy, tylko właśnie europejska centrala Nissana w Budapeszcie.

ASO Zaborowski jest na tyle niekompetentne, że nie wiedziało co w ogóle z tym fantem zrobić.

 

Napisałem już do centrali o oficjalne pismo w którym mają mi oświadczyć, że odmawiają tej naprawy i dlaczego jej odmawiają. Na razie dostałem od nich maila - stąd mam informację, że "mieści się to w normach jakości".

 

Panowie, miejmy też jasność - te 2 cm to jest 2 cm ugięcia sprężyny. Auto jest pomierzone bardzo dokładnie i zawsze błąd wypadał właśnie na sprężynie. One są za miękkie - za liche. Mogą o tym świadczyć także wpisy na anglojęzycznym forum navara.net, które to mówią, że auta innych użytkowników siadają kompletnie w dół po obciążeniu zaledwie 500-600kg. Ja mam już hardtop, który dodaje jakieś 190kg. To auto w życiu nie podołałoby obciążeniu 1 tony.

 

Jeśli nie będzie oficjalnego odzewu od Nisana to wtedy zostaje rzeczoznawca/sąd i TVN turbo.

 

Niestety Salon Nissan Zaborowski w Warszawie wcisnął mi bubel i mogę tylko przestrzec innych użytkowników, że niekoniecznie warto kupować nowe auto, a tym bardziej w tym pseudo salonie.

 

Sprawę będę relacjonował na forum na bieżąco.

Link to comment
Share on other sites

Perugia,

zamień sprężyny miejscami

lewa strona na prawą - koszt nie duży a będziesz miał jasność czy to sprężyna

podkładka raczej nie jest dobrym pomysłem bo wtedy zmieni się charakterystyka sprężyny

co innego dać podkładkę pod każdą albo tylko na tył co innego dawać na stronę

z której strony masz bak paliwa ?

 

http://bushtaxi.pl/product.php?id_product=724&brand=5-24

http://pneumoinstal.sklep2.pl/zawieszenie-pneumatyczne-poducha-udzwig-do-4t-nissan-navara-p-216.html

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Zyga,

 

Jeśli wierzyć materiałom takim jak to:

maxresdefault.jpg

To 73 litrowy bak jest po stronie kierowcy. Tylko ilość paliwa nie ma specjalnie wpływu na przechył.

 

Jak pisałem wcześniej, sprężyny zamieniliśmy miejscami, a wcześniej je zmierzyliśmy. Jedna okazała się krótsza o 7mm (właśnie ta opadająca). Po zamianie lewej z prawą, z 2cm przechyłu zrobiło się 1,5cm. Pomierzono też punkty podparcia sprężyn - tu było okej.

 

Widziałeś zdjęcie z wagi, ze mną na pokładzie to auto ma prawie 200kg z jednej strony za dużo.

 

Panowie, aktualnie próbuję zrobić trochę zamieszanie na stronie FB Nissana, będę wdzięczny za komentarza także tam. Może przy dostatecznym zamieszaniu PR-owym w końcu ruszą dupę.

https://www.facebook.com/nissan.poland/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf

 

Tak się składa, że dziś reklamują właśnie Navarę.

Link to comment
Share on other sites

To może jeszcze inna opcja:

 

jeśli na 100% jesteś pewien, że to sprężyny to zamówiłbym do tego auta nowe + montaż w ASO - zlecił pomiar auta przed i po wymianie - jeśli problem zniknie - wystąpiłbym z roszczeniem gwarancyjnym zwrotu poniesionych kosztów na naprawę (faktura + stare sprężyny w załączeniu).

 

Niestety, teraz księgowi projektują auta i bardzo możliwe, że za miesiąc lub dwa, w ramach akcji naprawczej ASO będzie wymieniało te sprężyny na mocniejsze, choć znam przypadki takich "ukrytych" akcji gdzie bez wzywania właścicieli tylko przy okazji standardowego przeglądu wybranej serii aut wskazane części są wymieniane przez ASO bez specjalnego informowania właściciela :-)

 

To nowy model więc musisz być gotowy na różne "choroby wieku dziecięcego" - testowanie aut u Klientów obniża koszty wdrożenia modelu i czas wejścia na rynek, dlatego ja wolę "wygrzane" modele :-(

 

Pozdrawiam,

MeFF

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.