Skocz do zawartości

Witam wszystkich


corrado_vr6

Rekomendowane odpowiedzi

W kwestii 4wd 4lo itp to nie pomoge, bo mój Ram ma reduktor mechaniczny, wiec może jest bardziej toporny, ale wiem czy przełożenie weszło czy nie, no i w zasadzie jest bezawaryjny. W mojej ocenie nie powinno być żadnych drgań, a elektronika powinna zapiąc przełożenie i już. Poza tym, jeśli gość próbował coś naprawić poprzez zresetowanie zapłonem to znaczy, że coś jest nie tak.

Druga sprawa, luzy w Ramie????????? To nie Żuk, reakcja kół jest zauważalna przy minimalnych ruchach kierownicą, a 10 min to jest bardzo duży ruch.

Łukasz, czy skorzystałeś z naszych porad odnośnie kluczykowania Rama w sprawie błędów i motogodzin? Dobrze jest wziąc ze sobą laptopa i weryfikowac podejrzane rzeczy z manualem.

Wg Twojego opisu oględzin to bym sobie odpuścił.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

no tak troche podejrzany wydał mi się ten luz na kierce podczas jazdy, chyba ze jestem mocno pzywiązany do swojego wozu gdzie każdy milimetr skrętu reaguje zmiana kierunku jazdy.... tylko pytanie czym to może być spowodowane.... nie jest to raczej luz na maglu..

 

ciekawia mnie jeszcze te napędy... co jest co jak ma działać..

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2wd naped na tył

4wd naped niezredukowany (szybki) 4x4

4wd lo naped zredukowany do jazdy w terenie 4x4

W rocznikach do 2006 roku nie zaleca się jazdy z napedem 4x4 po suchych asfaltowych nawierzchniach chyba ze względu na brak środkowego układu różnicowego, co przy gwałtownym ruszaniu na mocno przyczepnych nawierzchniach może skutkować rozwaleniem skrzyni. W III gen. po faceliftingu pojawił się system 4WD auto dzieki czemu naped przedni dołączany jest automatycznie po utracie przyczepnosci i można go juz eksploatowac po asfaltach z włączonym 4x4.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
2wd naped na tył

4wd naped niezredukowany (szybki) 4x4

4wd lo naped zredukowany do jazdy w terenie 4x4

W rocznikach do 2006 roku nie zaleca się jazdy z napedem 4x4 po suchych asfaltowych nawierzchniach chyba ze względu na brak środkowego układu różnicowego, co przy gwałtownym ruszaniu na mocno przyczepnych nawierzchniach może skutkować rozwaleniem skrzyni. W III gen. po faceliftingu pojawił się system 4WD auto dzieki czemu naped przedni dołączany jest automatycznie po utracie przyczepnosci i można go juz eksploatowac po asfaltach z włączonym 4x4.

 

Oj chyba jednak we wszystkich heavy duty przód dopinany jest na sztywno, nawet tych nowych. Czyli nie ma funcji 4Hfulltime. Jeżdżąc pustym heavy duty tak szybko nie rowalisz układu napędowego... on na prawdę jest pancerny, to nie Jeep. Ale nie powinno się jeżdzić. To , że trzęsie i poskakuje z zapiętym 4H jest spowodowane tym że nie ma międzyosiowego układy różnicowego i jedno koł kręci się tak samo jak drugie a prędkości względem podłoża są róże, więc podskakuje. Normalka przy takich układach napędowych , podobnie jak brak utrzymywania kierunku.

 

Druga sprawa to brak precyzji ukł kierowniczego spowodowany może być bardzo wysokim profilem opony i jej dużym rozmiarem jednocześnie. Ja mam profil 75 i jadąc lekko pochyłą w kierynku karwędzi jezdnią muszę podtrzymywać kierynek kierownicą i to dość ostro.

 

Jak sprawdzasz samochód to rób kluczykowanie (jak napisał Drug), zapalaj zawsze zimny samochód bo na rozgrzanym nie widać pewnych niedociągnięć i niesprawności. Jak zapalisz zimny to słuchaj co się dzieję i patrz co leci z rur wydechowych. Sprawdź dokładnie poprawność działania skrzyni biegów i napędów i blokady LSD w tylnym dyferencjale. Sprawdź poziom, kolor i zapach olejów w silniku i skrzyni. Wsłychuj się podczas szybkiej jazdy czy nie huczy tylny i przedni most.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To , że trzęsie i poskakuje z zapiętym 4H jest spowodowane tym że nie ma międzyosiowego układy różnicowego i jedno koł kręci się tak samo jak drugie a prędkości względem podłoża są róże, więc podskakuje. Normalka przy takich układach napędowych , podobnie jak brak utrzymywania kierunku.

Jesteś pewien tego co napisałeś Paweł? Ja u siebie nie mam układu różnicowego międzyosiowego i u mnie nic nie trzęsie, a kierunek jazdy trzymam jednym palcem, a na równym kierownicę mogę puścić. Wysoki profil opony może przyczynić się do pływania auta wskutek odkształcania się opon nawet na minimalnych nierównościach, ale układ kierowniczy jest precyzyjny i nawet mały ruch kierownicą musi się przenieść na asfalt, co najwyżej może to nastąpić z opóźnieniem. Na postoju przy skręcie kierownicy o 10 minut jeśli nawet opona się nie podda to ruch powinien byś widoczny na feldze.

Corrado, dla ścisłości napisz dokładnie co ty testowałeś, bo ja myślałem, że Rama 1500 Hemi z 2006 lub młodszy, a Bullterier zakłada, że 3500 HD CTD.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to testowałem cos pośrodku, hihi czyli 2500 cummins 4x4

 

1. z naperdami przyznaje się bez bicia nie kumam o co tam chodzi i dalej nie wiem jak który powinien sie załącząc.

 

 

2. z ukłądem kierowniczym n też pomyślałem o oponce 265/70/17, reakcja na postoju jak najbardziej, ale bardziej przesuwało opone niuż skręcało koło. W hemiku pewnie koło 20 cali na nicskim profilu i płaskim do tego.......

 

co do silnika nie było większych zastrzeżeń odpalał z zimnegho i to na jednym aku........

niestety z działy tips&tricks nic nie zastosowałęm, bo mądry łukaszek myślał, ze zapmięta te sztuczki...... niesytety pamięć zawiodła.

silnik lekkie wycieki z górnej pokrywy zaworów, szczególnie lewa strona... nie wiem czy ten typ tak ma??

 

ale skąd te wibracje, czy 4x4 2006 przy włączonym 4wd nie może jeździć po suchym????

 

ale ten dźwięk cumminsa.... mhm..... bajka....

 

Drug do Ciebie mam całkiem niedaleko,może miałbyś z godzinkę czasu w sobotę??? podjechałbym na pogaduchy....

 

Ale i tak traktuję ten wyjazd jako rekreacyjny.

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Jesteś pewien tego co napisałeś Paweł?

Tak jestem pewien. 100%

 

Napędy działają w taki sposób, że przód jest dołączany na sztywno, co oznacza, że nie ma międzyosiowego układu różnicowego. Podstawowa sprawa, czy wiesz jak działa i jaką funkcję pełni ukłąd różnicowy popularnie zwany dyferencjałem?

 

Odpalanie to nie problem tym bardziej, że cummins ma 2 aku. Problem jakie wydaje dźwięki na zimno i jak kopci z rury. Jak są wycieki to od razu odpuść . Cummins nie ma prawa ciec a już tym bardziej z okolic głowicy!

 

ale skąd te wibracje, cz Nie wiem jak te nowe , ale prawie na pewno jest tak pisałęm wcześniej. Podrzucanie i podskakiwanie i wibracji wywołane są brakiem układu różnicowego międzyosiowego. Dodatkowo działa jeszcze tylna blokada LSD co wzmaga ten efekt. Mosty DANA70/80 mają bardzo silną blokadę LSD!

 

ale ten dźwięk cumminsa.... mhm..... bajka....
Jak posłuchasz jak pracuje drugowy Hemik to zobaczysz !! :twisted: I jak zobaczysz jak się zbiera to też się zdziwisz.

 

Co do luzów w ukł kier. Sprawa jest prosta, luz to luz i jest wyczuwalny a wysoki profil opon daje taki efekt jakby drążek kierowniczy był z gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

układ kier tak jak to opisałeś z gumu, czuc ze gdzies przechodzł ten ruch ale mógł zostawać na oponie, nie był to luz w sense starego zuka.

 

czyli jak jeżdzimy na napedach?? ja z takimi nie miałem ngdy do czynienia, wiec nie wiem

 

2wd - wiadomo, wolna amrykanka

4wd - asfalt czy tylko teren???? snapęd sztywny w końcu czy dołączany, jak mam rozpoznać ze jest blokada dyfrów

4lo - do czego służy???? jak sie powinien załączać, czy kontrolka pali sie na stałe, czy tylko mryga???

 

chyba jednak za dużo mam pytań, co????

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

http://www.jeepnieci.pl/dokumenty/art_naped_4x4.pdf tu poczytaj o napędach.

Blokada to też szpera , tyle , że szpera to nie pełna blokada 100%. Pełne blokady stosowane są tylko w offroadzie. Większość RAMów ma na tylnym moście permanentnie dziłającą blokadę LSD (LIMITED SLIP DIFFERENTIAL) czyli taką szpere . Centralnego mechnizmu różnicowego nie ma. Z reduktora wychodzi wał na tył i na przód i są spięte na sztywno.

Generalnie można w uproszczeniu przyjąć , że są dwa rodzaje napędów 4x4. Full Time oraz Part Time. Ten pierwszy działa tak, że reduktor ma w sobie układ różnicowy międzyosiowy i umożliwia jazdę po asfalcie. Ramy heavy duty (i wszystkie satrsze ramy) nie mają takiej możliwości.

Czyli generalnie trzeba przyjąć, że na asfalcie jeździmy z napędem na tył (2H) a napęd 4x4 (4H) stosujemy do jazdy na luźnych i śliskich nawierzchniach.Zaś napęd 4L to to samo co wyżej tylko zmianiają się przełożenia... to tak jakby wszystekie przełożenia biegów pomnożyć jeszcze przez 2.7 (około, dokłądnie nie pamiętam), to służy do jazdy w terenie na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drug do Ciebie mam całkiem niedaleko,może miałbyś z godzinkę czasu w sobotę??? podjechałbym na pogaduchy....

Nie ma sprawy, podjedziesz do mnie, a ode mnie pojedziemy do Seba78. To tylko 14 km ode mnie, przy okazji drogi do Seba bedziesz mógł przetestowac Hemika, a u Seba obejrzysz 2500 Ctd z 2008r. Seba napewno z checia Ci opowie o swoich wrazeniach z Cumminsa.

 

Jezeli chodzi o 4lo to najprosciej wyjasnic to tak, ze auto redukuje swoja predkosc na kazdym biegu na rzecz siły przekładanej na koła. Czyli mnie predkosci a zdecydowanie wiecej siły.

W moim przypadku przydał sie reduktor do przeciagniecia kontenera mieszkalnego po piaskowej drodze bez uzycia przyczepy, czy jakichkolwiek rur czy innych wynalazków. :luz:

Innym razem wyciagałem dwa wozy strazy pozarnej zakopane na łące.

Jezeli chodzi o cumminsa to niektórzy sie zastanawiaja po co w nim jest 4lo skoro przy takim momencie tego typu zadania wykonałby na 4h :twisted: hehe

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te napędy musze przegryźć na spokojnie.....

 

drug, może sobota koło 15 u Ciebie?? ja w pracy jestem do 14, z piaseczna powinienem dsojechać do 15 do Ciebie spokojnie, co Ty na to?

 

 

pozdroo

Ł.

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te napędy musze przegryźć na spokojnie.....

 

drug, może sobota koło 15 u Ciebie?? ja w pracy jestem do 14, z piaseczna powinienem dsojechać do 15 do Ciebie spokojnie, co Ty na to?

 

 

pozdroo

Ł.

Łukasz, w dziale PICKUPOWCY masz do mnie kontakt. Zapisz sobie i w sobotę po wyjściu z pracy przed wyjazdem do mnie zadzwoń. Dziś mówię ok, ale do soboty jeszcze troche czasu, wiec zrób tak na wszelki wypadek, żebyś na darmo nie jechał. Przy okazji telefonicznie podam Ci adres, a dojazd do mnie jest bajecznie prosty... :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.