Skocz do zawartości

DODGE RAM 2006r Cummins 5.9 błąd silnika P 0541


corrado_vr6

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm,

 

koledzy, jak w temacie, zapaliła sie kontrolka silnika,po zczytaniu wyświetliło błąd P0541, poradzcie co dalej można z tym zrobić, jak go skasować. A może ktoś ma jakiś info na temat kodów błędów i co on może oznaczać????

 

 

dzeiki za pomoc z góry

 

Łukasz

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mądrym Forum tak piszą:

 

P0541 is "Low voltage on the #1 intake air heater relay". It's set when the signal from the #1 intake air heater output does match the signal from the #1 intake air heater feedback. Possible causes are:

 

-Loose connection

-Intake air heater relay failed

-signal circuit open from relay to ECM

-signal circuit shorted to ground

-ECM

 

 

Google tłumacz :mrgreen: :

"P0541 jest "Niskie napięcie na # 1 przekaźnik grzałki powietrza wlotowego. Jest to zestaw, kiedy sygnał z powietrza wlotowego # 1 wyjście ogrzewania jest zgodny z sygnałem z # 1 powietrza wlotowego opinie grzejnik. Możliwe przyczyny to:

 

- Połączenie utracone

- Powietrza dolotowego przekaźnik ogrzewania nie

- sygnału obwód otwarty od przekaźnika do ECM

- sygnału obwód zwarte do masy

- ECM"

:mrgreen:

 

Czyli Twojemu Cumminsu dolega: Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego - niski sygnał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, jaki zaawansowany technicznie silnik. Ma grzałkę (a sądząc ze schematu, nawet dwie) powietrza w układzie dolotowym :-)

Zanim zaczniesz kasować błędy albo kupować kabelki, ja na Twoim miejscu posprawdzałbym wszelkie mechaniczne połączenia przewodów. Zima, sól, wilgoć czynią cuda z połączeniami elektrycznymi, a każdy zwykły spadek napięcia czy "brak masy" może być źródłem sygnału wywalającego błąd. Faktem jest, że Cumminsa oglądałem może ze trzy razy w życiu :mrgreen: Ale sądząc z ilustracji i schematu w necie po pierwsze układ jest w miarę na wierzchu, po drugie, z tego co widzę, występuje tam całkiem sporo skręcanych połączeń na stosunkowo grubych kablach (co w sumie jest dość normalne przy wszelkich grzałkach mimo, iż w układzie są przekaźniki). Spadek napięcia na którymkolwiek z nich może być przyczyną błędu. Jeśli lubisz się trochę wybrudzić, zrzuć klemy z akumulatorów, rozkręć te połączenia, wyczyść, przesmaruj np. wazeliną techniczną i poskładaj spowrotem. Jeśli to nie pomoże, to wtedy można szukać dalej (sprawdzić czy uszkodzony jest sam element grzejny lub któryś z przekaźników).

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corrado zamontowałes w końcu prawy akumulator ? Przekaznik od którego wywaliło błąd jest przykręcony do akumulatora i jak ostatnio widziałem twoje auto to latał lużno w podstawie aku więc może jakiś kabelek się urwał .

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI

Jeep Grand Cherokee WJ 4,7

Mercedes G 300TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów

 

z góry dzięki za pomoc, dziś po południu zabiorę się za wóz, więc sprawdzę Wasze poatenty i powiem co udało sie zmajstrować...

 

Darecki, jeszcze nie zamontowałe drugiego aku..... Ostatnio totalny brak czasu mnie dopadł i nie mam nawet kiedy autem się zająć, a trzeba jeszcze to zawieszenie u mnie zrobić. Teraz auto dłużej stało i po kilku minutach od odpalenia wywaliło ten błąd, rozepne akumulator i zobaczymy.

 

 

pozdrawiam

Łukasz

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajrzałem do auta,

 

i tak kabelki wszystkie sa na miejscu, poprawiłem połączenia, klemy itp. Odłączenie aku na pół godziny nie pomogło, kontrolka silnika zapalona dalej....

 

zostawiam bez aku na całą noc...

 

Jest jakaś inna możliwość skasowania błędów oprócz odłączeniaa kumulatora albo testera

diagn.

 

pozdrawiam

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakuj zabawki i do Dareckiego :mrgreen: No chyba, że masz zacięcie elektryczne to w necie (gdzie można znaleźć prawie wszystko) są schematy układu. Swoją drogą, choć kolega Darecki napisał powyżej oczywistą oczywistość to dość często można spotkać się z przekonaniem, że skasowanie błędów "magicznie" wyleczy nasze auto ze wszystkich przypadłości hehehe... :-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się w pełni, ze skasowanie błędów nie usunie usterki, chyba, że jest to błąd chwilowy....

 

Trzeba będzie się zameldować osobiście u kolegi Dareckiego, na pewno znajdzie rozwiązanie.

 

 

pozdro

 

Łukasz

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
czyli jak obiecałem, oprócz Dareckiego widzisz go jako pierwszy..... przemierezyłeś sie chociaż do mega caba od wewnątrz???

 

 

pozdroo

Ł.

Niestety nie miałem okazji. Darecki zarobiony na maxa, nie zawracałem mu głowy, ale maszynka pokaźnych rozmiarów. :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.