Skocz do zawartości

Dodge ram 1500 pomocy!!! nie włącza ostatniego biedu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) potrzebuje waszej pomocy :)

A wiec, moj problem wyglada tak, jestem posiadaczem camaro i dodge ram 1500 5,9, rok 96

jakis czas temu mialem awarie, strzelil mi mechanizm roznicowy, auto stalo z 4 miesiace, w czoraj, juz wszystko zrobiłem, i mowie jade na jazde testową, z mechanizmem ok.

ale jade i nie chce mi przelaczyc na ostatni bieg.. cos ze skrzynia? auto dlugo nie jezdzone, w czoraj dopiero sie przejechalem a pogoda -10. moze olej nie tak? nie mam pojęcia, proszę o pomoc :)

pozdrawiam !!!

 

ps- PAMIETAm jak odkrecalem dyfer, tak byl jakis kabel, co podlaczalo go sie do czujnika abs-u czy cos takiego, mam tez guzik ower-drive czy cos takiego.

i kiedys jak jechalem wcisnalem ten guzik, to odrazu regukował, a teraz jak wcisne to zredukuje jeszcze bardziej.. o jeden bieg . a ostatniego jak nie bylo, to nie ma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kolego. Na wstępie proszę Cię byś pisał staranniej (po polsku) bo straszny chaos panuje w Twojej wypowiedzi i ciężko zrozumieć o co chodzi.

Pierwsza sprawa to sprawdź olej w skrzyni biegów - jego poziom i jakość (kolor zapach). Temperatura -10*C nie powinna mieć wpływu na działanie skrzyni.

A druga sprawa napisz raz jeszcze jakie są objawy, tylko dokładnie w czym jest problem, bo na prawdę nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe troche sie usmialem podczas czytania tego posta "juz wszystko zrobilem i mowie jade na jazde testowa" "ps- PAMIETAm jak odkrecalem dyfer, tak byl jakis kabel, co podlaczalo go sie do czujnika abs-u czy cos takiego, mam tez guzik ower-drive czy cos takiego. " hehehe ale to bije mnie na pysk "i kiedys jak jechalem wcisnalem ten guzik, to odrazu regukował, a teraz jak wcisne to zredukuje jeszcze bardziej.. o jeden bieg . a ostatniego jak nie bylo, to nie ma ..." hahaha soryyyyyyyy ale nie moglem poporstu sie powstrzymac bo to jest chyba jakies swiateczny zart CZY COS :twisted: TAKIEGO:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki jak się odłącza to trzeba je oznaczyc, żeby potem je podłączyć. Poza tym jeśli skrzynia nie włącza ostatniego biegu to ewidentnie możesz zacząć zbierać kase na naprawe mniejsza lub większą. Tak jak powiedział Bullterier, najpierw sprawdz kolor i zapach oleju w skrzyni, a przedewszystkim sprawdz czy tam jest olej. Jesli jest czarny i pachnie spalenizną to masz przerąbane. Jesli jest różowy i pachnie tak jak ten w butelce przed zalaniem to masz szanse na mniejszy wydatek. Czasem pomaga wymiana oleju i filtrów, ale tylko czasem i przewaznie na krótko. Nie bagatelizuj sprawy i nie eksploatuj tej skrzyni zanim jej nie naprawisz. Jeżeli masz drobną usterkę i będziesz jezdził to możesz doprowadzić skrzynie do remontu generalnego.

 

P.S. Staraj się pisać po polsku, bo sam do końca nie wiem o co Ci chodzi z tą skrzynią. Pomału i zdanie po zdaniu, a nie czatowy bełgot.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pozamiatane napewno nie będzie miał odwagi sie odezwać. A może poprostu kolega bardzo narwany jest i szybko pisze tak jak ja zresztą z ta różnica że zdarza mi sie przeczytać najpierw co napisałem .

Pozdrawiam

krzysiek

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie, pomijając zasady netykiety, regulamin naszego forum i zasady poprawnej pisowani polskiej, najważniejsza sprawa to fakt, że to forum poza tym, że sobie spędzamy przyz nim wolny czas, ma być bazą informacyjną zarówno dla nas - userów forum , jak i dla tych niezarejestrowanych. Pisząc poprawnie gramatycznie, składniowo i ortograficznie ułatwiamy szukanie i sprawne porusznie się po forum. Na razie jest ono jeszcze małe, ale za jakiś czas będzie większe i często odwiedzane. Więc ja jako admin zawsze będę starał się wpajać ludziom te zasady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: no to nie jestem sam

mi też nie włącza ale już coraz bliżej fianału 8-)

Tak jak piszą filtry i olej to podstawa ale ja mam jedno pytanie.. co robiłeś z mostem??

Istnieje prawdopodobieństwo, że coś jest zbyt mocno spasowane i są duże opory toczenia. Most (przekładnia główna, mechanizm różnicowy) to jeden z precyzyjniejszych elementów samochodu, tego kowal nie naprawi :pala: Mogłeś coś przeoczyć, to się zdarza przy wymianie niektórych elementów np. na używane albo przy lifcie gdy się nie zachowa właściwych kątów wału. Sterownik skrzyni dostaje informacje, że potrzebny jest większy moment obrotowy na wyjściu i nie włączy OD, ewentualnie włączy i zaraz wyłączy.

Sprawdź czy Ci włącza OD przy napędzie 4H a najlepiej jakbyś odkręcił tylny wał a przedni postawił na koziołkach i wtedy 4H Alleluja i do przodu! Ewentualne opory w tylnim moście wyeliminowane i jezeli dalej nie działa to coś ze skrzynią a jeżeli działa OD to coś z mostem spartaczone.

No a jeżeli skrzynia to zacznie się od wymiany czujników, zaworów (tak na początek), potem zajrzą w tarczki czy nie przypalone, konwerter żeby zdiagnozować należy rozciąć.. a jak już mechanicznie będzie very well to może się okazać że sterownik jest do dupy i przyjdzie Ci kupić nowy (4 k. pln), używany (1,5 k. pln) lub lepiej całą skrzynię bo jest niewiele droższa :shock:

Ja mam już drugą skrzynię (w garażu) bo sterownik potrzebowałem i skrzynie po kapitalce w samochodzie, która dalej nie działa.

Będzie dobrze.. zawsze możesz sprzedać Camaro :mrgreen: mam sentyment do F-body, 5 lat temu miałem Trans' Am 5.7 targa, dzisiaj już bym go nie sprzedał :-/

Dodge Ram'98 3500 HD CTD

 

czarno go widzę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś coś przeoczyć, to się zdarza przy wymianie niektórych elementów np. na używane albo przy lifcie gdy się nie zachowa właściwych kątów wału. Sterownik skrzyni dostaje informacje, że potrzebny jest większy moment obrotowy na wyjściu i nie włączy OD, ewentualnie włączy i zaraz wyłączy.

Rzeczywiście, nie wzieliśmy tego pod uwagę, a pamietam jak robiłem most w Samuraju to zbyt mocne skrecenie układu różnicowego skutkuje zwiekszeniem oporów, wiec rzeczywiście zmieniam kolejnosc i również polecam najpierw odłączyć wał i sprawdzic czy skrzynia działa poprawnie po odłączeniu mostu. To wskaże na 100% czy problem jest w skrzyni, czy może w moście. Brawo Sheriff za spostrzegawczość...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.