mrB Opublikowano 28 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2014 Czy ktos moze mi wyjasnic, po co w przednim dyferencjale jest zamontowane dodatkowe zalaczanie jednej z polosi? Przypuszczam, ze patent jest stosowany przez wszsytkich producentow LD truckow. Tutaj link do Dodga, ale Ford i Chevy na pewno maja podobne: http://www.moparpartsoverstock.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=892981&ukey_make=1095&ukey_model=15966&modelYear=2006&searchString=disconnect Chodzi o czesc nr. 22 i przesuwany pierscien (7). Tak jakby zwykly dyfer nie dawal rady :roll: Czy z przodu jest zblokowany na stale dyferencjal, a odlaczana poloska jest zabezpieczeniem przed zniszczeniem zapietego dyfra (przez reduktor) przy skretach na czarnym? Cytuj 5.7L ECONOMY PACK
zyga Opublikowano 28 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2014 ten pizdrak załącza przedni napęd u mnie jest tak, że jak jest 4HI albo 4LO to jest włączony na stałe przy 2HI jest wyłączony a przy 4WD auto coś tam go sobie włącza wyłącza ale to takie luźne obserwacje nie chwytałem za niego w czasie jazdy ) Cytuj tdi engines are for senior citizens
Kuba M. Opublikowano 29 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Września 2014 A ta rozłączana półośka to nie jest przypadkiem namiastką sprzęgiełek w piastach? Bo wygląda to całkiem jak disconnect ze starszych Jeepów. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
mrB Opublikowano 29 Września 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Września 2014 ten pizdrak załącza przedni napęd u mnie jest tak, że jak jest 4HI albo 4LO to jest włączony na stałeprzy 2HI jest wyłączony a przy 4WD auto coś tam go sobie włącza wyłącza ale to takie luźne obserwacje nie chwytałem za niego w czasie jazdy ) cos z tego co napisaliscie zyga i Kuba M. na pewno jest prawda :) :) z przodu na 99% jest normalny 'otwarty' dyferencjal wiec dalej nie rozumiem po co jeszcze dodatkowy mechanizm zalaczania w samym dyfrze (polos) - skoro przy 4x4-Auto (4WD jak pisze zyga) musi byc zapiety rowniez przedni wal i reduktor, wiec caly ten pomysl "podwojnego" zalaczania jest niepotrzebny - bo polowa Nm (z podzialu 50/50 przod-tyl) ucieklaby przez niezalaczona prawa poloske, jesli auto jezdziloby bez poslizgu tylnej osi z wlaczonym 4WD-Auto Cytuj 5.7L ECONOMY PACK
mrB Opublikowano 29 Września 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Września 2014 predkosc obrotowa moglaby byc brana albo z lewej piasty (czujnik ABS, swoja droga ciekawe - ja mam tylko jeden z przodu, na lewym kole :-P ), albo z przedniego/tylnego walu w reduktorze (na kazdym jest jeden czujnik) Cytuj 5.7L ECONOMY PACK
Kuba M. Opublikowano 29 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Września 2014 mrB, bo to służy raczej do rozłączania - dzięki odłączeniu jednej półosi przy jeździe w trybie 2WD napęd z przednich kół nie jest przekazywany na mechanizm różnicowy i przedni wał. Daje to pewnie jakieś oszczędności paliwa, przy mocnym silniku pewnie niemożliwe do zmierzenia :-) A stosowane jest zamiast sprzęgiełek w piastach. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.