Skocz do zawartości

Przedni dyfer - axle locker actuator


mrB

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos moze mi wyjasnic, po co w przednim dyferencjale jest zamontowane dodatkowe zalaczanie jednej z polosi?

Przypuszczam, ze patent jest stosowany przez wszsytkich producentow LD truckow. Tutaj link do Dodga, ale Ford i Chevy na pewno maja podobne:

 

http://www.moparpartsoverstock.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=892981&ukey_make=1095&ukey_model=15966&modelYear=2006&searchString=disconnect

 

Chodzi o czesc nr. 22 i przesuwany pierscien (7).

 

Tak jakby zwykly dyfer nie dawal rady :roll:

Czy z przodu jest zblokowany na stale dyferencjal, a odlaczana poloska jest zabezpieczeniem przed zniszczeniem zapietego dyfra (przez reduktor) przy skretach na czarnym?

5.7L ECONOMY PACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pizdrak załącza przedni napęd u mnie jest tak, że jak jest 4HI albo 4LO to jest włączony na stałe

przy 2HI jest wyłączony a przy 4WD auto coś tam go sobie włącza wyłącza ale to takie luźne obserwacje nie chwytałem za niego w czasie jazdy )

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pizdrak załącza przedni napęd u mnie jest tak, że jak jest 4HI albo 4LO to jest włączony na stałe

przy 2HI jest wyłączony a przy 4WD auto coś tam go sobie włącza wyłącza ale to takie luźne obserwacje nie chwytałem za niego w czasie jazdy )

 

cos z tego co napisaliscie zyga i Kuba M. na pewno jest prawda :) :)

z przodu na 99% jest normalny 'otwarty' dyferencjal

 

wiec dalej nie rozumiem po co jeszcze dodatkowy mechanizm zalaczania w samym dyfrze (polos) - skoro przy 4x4-Auto (4WD jak pisze zyga) musi byc zapiety rowniez przedni wal i reduktor, wiec caly ten pomysl "podwojnego" zalaczania jest niepotrzebny - bo polowa Nm (z podzialu 50/50 przod-tyl) ucieklaby przez niezalaczona prawa poloske, jesli auto jezdziloby bez poslizgu tylnej osi z wlaczonym 4WD-Auto

5.7L ECONOMY PACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrB, bo to służy raczej do rozłączania - dzięki odłączeniu jednej półosi przy jeździe w trybie 2WD napęd z przednich kół nie jest przekazywany na mechanizm różnicowy i przedni wał.

Daje to pewnie jakieś oszczędności paliwa, przy mocnym silniku pewnie niemożliwe do zmierzenia :-)

A stosowane jest zamiast sprzęgiełek w piastach.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.