Jump to content

Ford F-250/F-350 Super Duty - pytania eksploatacyjne


japacz
 Share

Recommended Posts

Witam jestem nowym użytkownikiem i posiadaczem forda F-350 2004 rok z Łodzi.Prosiłbym o podanie zalecanych materiałów eksploatacyjnych do silnika V8 6.0 oraz mostów i skrzyni biegów. Potrzebna tez Mi jest informacja na temat polskiej hurtowni z częściami do Forda strzeliła mi guma łącząca rurę intercoolera ze sprężarką na wysokości alternatora założyłem gumowa ale nie zdaje egzaminu ,może ktoś ma na zbyciu wyczaiłem na ebay ale nie wysyłają do Naszego pięknego kraju.Pozdrawiam Wszystkich Bartek

 

Cześć. Ponieważ to Twój pierwszy post na naszym forum więc przeniosłem go do powitalni.

W drodze wyjątku i na zachętę odpowiem Ci też tutaj na Twoje pytania. A w przyszłości zakładaj proszę wątki we właściwych działach ;-)

Napisz też coś więcej o swoim eFie, a najlepiej wrzuć jakąś fotę :-)

 

Witamy na forum!

 

A teraz po kolei:

 

silnik PSD 6.0

olej Motorcraft 10W30 (lub przy wyższych temperaturach 15W40) 14,2 litra (z filtrem)

wymiana co 5000 mil czyli co 8000 km (choć na współczesnych olejach można śmiało robić wymianę co 10 tys chyba, że np. ciągasz ciężkie przyczepy)

filtr oleju Motorcraft FL-2016

filtr powietrza Motorcraft FA-1746

skrzynia (zakładam, że masz automata)

Mercon ATF (do skrzyni 4R100 4-biegowej) 16,7 litra

Mercon SP ATF (do skrzyni TorqShift 5-ciobiegowej) 16,6 litra

te oleje nie są ze sobą zamienne

wymiana w przypadku skrzyni 4R100 co 30000 mil

wymiana w przypadku skrzyni TorqShift co 30000 mil

(przy każdej wymianie oleju w silniku należy sprawdzić i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w skrzyni).

skrzynia rozdzielcza/reduktor

olej Motorcraft Mercon ATF - 1,9 litra (to samo co do skrzyni 4R100. Ten sam olej jest też do

wspomagania kierownicy)

most przód

olej Motorcraft SAE 80W90

most tył

tu zależy od mostu bo są możliwe co najmniej 3 rodzaje

75W140, 75W90 i 80W90 z dodatkiem do LSD lub bez.

 

Hurtowni z częściami do Super Duty w Polsce raczej nie znajdziesz. Pozostaje niestety polowanie na aledrogo lub import indywidualny.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cześć !!!!!!!

 

[ Dodano: 2013-04-06, 11:30 ]

silnik PSD 6.0

olej Motorcraft 10W30 (lub przy wyższych temperaturach 15W40)

Mineralne oleje do tak nowego auta? :shock:

Jeep Comanche 4.0 4x4

Ford Ranger T6 3,2 Limited

SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road

Montaż i serwis LPG, sklep 4x4

Link to comment
Share on other sites

[ Dodano: 2013-04-06, 11:30 ]
silnik PSD 6.0

olej Motorcraft 10W30 (lub przy wyższych temperaturach 15W40)

Mineralne oleje do tak nowego auta? :shock:

Nie zapominaj, że to po pierwsze ciężarówka, a po drugie interwały wymiany są dość częste no a tego oleju trochę tam wchodzi... ;-)

Tak, akurat w tym przypadku oba oleje zalecane przez Forda są na mineralnej bazie.

107081902_412.JPG

Należy jednak pamiętać, że klasyfikacja SAE (lepkościowa) to nie wszystko. Oba oleje muszą spełniać dość wysoką normę jakościową według API (CI-4), a w tej klasie są też jak najbardziej syntetyki o identycznej normie lepkościowej.

Faktem jest, że mało kto patrzy na ten drugi parametr (normę API), a akurat Amerykanie dość często używają jej jako podstawowej. W końcu to American Petroleum Institute :-)

Tutaj znajdziesz inne oleje Motorcrafta dla porównania, w tym rówież (mówiąc po naszemu) "pełnego syntetyka" 10W-30. Dlatego napisałem wcześniej, że przy współczesnych, "nowocześniejszych" olejach (na syntetycznej bazie) można je wymieniać odrobinę rzadziej, choćby z tego powodu, że "syntetyki" nieporównywalnie wolniej poddają się procesowi starzenia.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że ciężarówka, ale bym takiego nie wlał. Te zalecenia nie sa na rynek Polski raczej, tylko na USA, a tak mało kiedy temp spada poniżej zera.

Uważam, że olej powinien być dostosowany do rejonu w jaki się mieszka, użytkuje auto.

 

Każdy robi jak uważa.

 

Olej mineralny w zimie (ok 15 stopni) robi się gesty jak masło i rozrusznik nie ma siły obrócić silnika. Mam starego transita 2,5d i nawet on ma 10W40 (baza mineralna) i od zmiany oleju z mineralnego na półsyntetyczny nie ma już problemów z rannym zapalaniem w zimie.

 

Oleje nie są takie drogie i można zmieniać co 10 tyś, nawet jak wchodzi do silnika 16L.

Jeep Comanche 4.0 4x4

Ford Ranger T6 3,2 Limited

SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road

Montaż i serwis LPG, sklep 4x4

Link to comment
Share on other sites

USA, a tak mało kiedy temp spada poniżej zera.

 

Są tam też miejsca, gdzie rzadko kiedy temperatura wzrasta powyżej zera

 

To raczej nie leją minerała, chyba że mają jakieś oleje mineralne, które nie gęstnieją ja te w PL.

Jeep Comanche 4.0 4x4

Ford Ranger T6 3,2 Limited

SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road

Montaż i serwis LPG, sklep 4x4

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że ciężarówka, ale bym takiego nie wlał. Te zalecenia nie sa na rynek Polski raczej, tylko na USA, a tak mało kiedy temp spada poniżej zera.

Uważam, że olej powinien być dostosowany do rejonu w jaki się mieszka, użytkuje auto.

Olej mineralny w zimie (ok 15 stopni) robi się gesty jak masło i rozrusznik nie ma siły obrócić silnika. Mam starego transita 2,5d i nawet on ma 10W40 (baza mineralna) i od zmiany oleju z mineralnego na półsyntetyczny nie ma już problemów z rannym zapalaniem w zimie.

10W-30 to 10W-30 obojętnie czy w USA czy w Europie. I "ma działać" do ponad -20 stopni Celsjusza. To jest parametr określający lepkość i nie powinno mieć znaczenia czy baza jest mineralna czy syntetyczna. Przynajmniej w teorii, bo to na ile olej "trzyma parametry" zależy od uczciwości producenta :-)

Oleje nie są takie drogie i można zmieniać co 10 tyś, nawet jak wchodzi do silnika 16L.

Wszystko zależy od tego co dla kogo nie jest drogie ;-) Amerykanom wiele można zarzucić ale na pewno nie rozrzutność. Porównaj sobie ceny (również środków smarnych) za oceanem... Ale faktem jest, że długo dało się u nich zauważyć tendencję, że lepiej wymieniać coś częściej (np. olej) ale niekoniecznie trzeba używać od razu jakichś high-endowych specyfików. Teraz to się trochę zmienia, bo nawet oni zauważyli technologiczny postęp w wielu dziedzinach choć nadal w wielu kwestiach uważają, że "lepsze jest wrogiem dobrego" ;-)

...ale takiego bym nie wlał

Ja nie namawiam do stosowania minerałów tylko cytuję za instrukcją producenta. Natomiast prywatnie wyznaję zasadę, że jednak to producent auta (silnika) wie co jest dla jego produktu najlepsze. I mając już w życiu parę samochodów akurat w kwestii olejów jakoś nigdy się na tych zaleceniach nie zawiodłem. Ale każdy może eksperymentować na własną odpowiedzialność ;-)

 

Ok, nie zaśmiecajmy wątku powitalnego. Jeśli chcecie podyskutować o olejach (lub o czymkolwiek innym) to załóżmy osobny wątek w odpowiednim dziale. Przeniosę tam wtedy te posty ;-)

post-158-15323756350174_thumb.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

olej w fordzie 6l ma za zadanie podbijanie cisnienia paliwa na pompowtryskach a co za tym idzie olej musi byc inny w zime inny latem.za gęsty olej moze powodowac przy zimnym rozruchu nierowną prace silnika i w poczatkowych minutach może byc słabszy dopoki nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy,gesty olej moze uszkodzic kompensatory luzu zaworowego.olej pomwinny byc taki jak zaleca produceny.mało tego olej zlej jakosci lub pozno wymieniany powoduje osadzanie sie nagaru w czesci olejowej pompowtryskow.

 

[ Dodano: 2013-04-06, 21:37 ]

olej w f 350 6l steruje rownierz praca turbiny.tz.geometria.amerykanie wymyslili sobie taki dodatek do oleju ktory poprawia plynnosc oleju o nazwie rev-x.nie dostepny w europie.

 

[ Dodano: 2013-04-06, 21:39 ]

ford f 350 ma bardzo wdzieczny silnik ale wymaga odpowiednij obslugi.wiem to z doświadczenia.sam posiadam takie auto od 6lat model 2006 6l diesel.

 

[ Dodano: 2013-04-06, 21:41 ]

chetnie pomoge jak ktos bedzie mial problem z tym silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

olej w fordzie 6l ma za zadanie podbijanie cisnienia paliwa na pompowtryskach a co za tym idzie olej musi byc inny w zime inny latem.za gęsty olej moze powodowac przy zimnym rozruchu nierowną prace silnika i w poczatkowych minutach może byc słabszy dopoki nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy,gesty olej moze uszkodzic kompensatory luzu zaworowego.olej pomwinny byc taki jak zaleca produceny.mało tego olej zlej jakosci lub pozno wymieniany powoduje osadzanie sie nagaru w czesci olejowej pompowtryskow.

Echem... pozwolę sobie drobne sprostowanie:

1. żaden 6.0 (ani inny PowerStroke) nie ma pompowtryskiwaczy (przynajmniej w dosłownym tego słowa znaczeniu). Natomiast dość trafnie opisałeś "dodatkowe" zadanie oleju silnikowego w tym silniku - "podbicie" ciśnienia paliwa. Ja bym powiedział nawet, że on je wytwarza, bowiem różnica między ciśnieniem za pompą paliwa, a ciśnieniem wtrysku jest raczej spora ;-) Jak działają fordowskie wtryskiwacze HEUI tłumaczyłem w tym wątku.

2. faktem jest, że zbyt gęsty olej silnikowy zimą powoduje utrudniony rozruch tego silnika ale to wynika właśnie z zasady działania zastosowanego układu wtryskowego. Natomiast nie ma potrzeby zmiany oleju lato/zima. Wystarczy trzymać się parametrów, które przewidział producent (z resztą jak sam napisałeś...). Na temperatury poniżej -20 stopni (Alaska i okolice) Powerstroke jest uzbrojony w standardową grzałkę.

olej w f 350 6l steruje rownież praca turbiny.tz.geometria

Prawda :up:

ford f 350 ma bardzo wdzieczny silnik ale wymaga odpowiedniej obslugi

Święta prawda :up: :up:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Witam na aukcji ebay jest taki pakiet filtrów piszą,iż sa dwa filtry oleju o co tu chodzi?Pozdrawiam Bartek

O nic :mrgreen:

Po prostu zestaw zawiera:

- 2 filtry oleju (na dwie wymiany)

- 1 filtr powietrza

- 1 zestaw filtra paliwa

- 1 zewnętrzny filtr oleju do skrzyni biegów (dla samochodów ze skrzynią TorqShift)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Juz się balem,że sa dwa filtry oleju tylko nie bardzo mogłem je namierzyć :) pisąłem o tym gdzie indziej nie wiecie koledzy co to może być f-350 przy skręcaniu bez przedniego napędu lekko drżą mi koła podobnie jest przy hamowaniu.Czy to może mieć jakiś związek ze sprzęgiełkami w przednim napędzie?Krótko użytkuje forda i dopiero poznaję jego wady i zalety :)

No i ten filtr zewnętrzny do skrzyni TprqShift czy to sie wymienia częściej niż olej bo olej podobno co 150 000 mil a filtr razem czy cześciej z powodu tak długiego przebiegu dla oleju ? Pozdrawiam Bartek

 

[ Dodano: 2013-04-09, 14:47 ]

japacz, -jesteś kopalnia wiedzy normalnie -rewelacja. Będę czasami się rozpytywał o to i owo jeśli można.Ja jestem budowlancem Pozdrawiam Bartek

Link to comment
Share on other sites

Panowie... Biję się w piersi i przyznaję się do błędu.

Podałem wam nieprawidłowe dane dotyczące skrzyni Torqshift. A zmyliły mnie... orginalne dane serwisowe Forda... :-x Stosowne obrazki wklejam poniżej.

 

W Planie Przeglądów do modelu 2004 stoi jak byk - skrzynia 4R100 wymiana oleju i filtra co 30000 mil, pozostałe skrzynie co 150000 mil.

Ale już w Planie Przeglądów do modelu 2006 jest - skrzynia TorqShift wymiana oleju i filtra zewnętrznego również co 30000 mil.... A to to samo auto jest...

Tak więc wymiana oleju i filtra w obu skrzyniach następuje co 30000 mil. A te "pozostałe skrzynie" dotyczą akurat innych modeli niż Super Duty :-/ Przy okazji - od 2006 "rośnie" też okres między wymianami oleju w silniku - nie co 5000 ale co 7500 mil.

Zewnętrzny filtr oleju skrzyni TorqShift jest przykręcony do przedniej części ramy, zaraz za chłodnicami.

External_filter_housing.jpg

Przepraszam wszystkich, których wprowadziłem w błąd. Postaram się w przyszłości rzetelniej sprawdzać dane...

post-158-1532375635221_thumb.jpg

post-158-15323756353914_thumb.jpg

post-158-15323756355393_thumb.jpg

post-158-15323756356897_thumb.jpg

post-158-15323756358712_thumb.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

http://www.ebay.com/itm/Ford-Motorcraft-6-0-Diesel-Power-Stroke-external-trans-filter-FT-145-/360632024841?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item53f757ff09&vxp=mtr

 

[ Dodano: 2013-04-10, 19:47 ]

Koledzy czy ktoś miał taka przypadlość drgania i stukanie jakby przegubu przy skręcaniu i hamowaniu bez włączonego napędu przedniego? Jak na to zaradzić szarpak czy cóś? W ogóle sprzęgiełka napędu powinny byc przekręcone w lewo czy w prawo przy jeżdzie po asfalci esuchym? Pozdrawiam BArtek

Link to comment
Share on other sites

W ogóle sprzęgiełka napędu powinny byc przekręcone w lewo czy w prawo przy jeżdzie po asfalci esuchym?

Jeśli nie używasz przedniego napędu to powinny być w pozycji FREE lub AUTO (w zależności od wersji). Pozycje są opisane na sprzęgiełku. O ile dobrze pamiętam - FREE (AUTO) jest na maksa w lewo.

Działanie sprzęgiełek opisywałem krótko w tym wątku.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.