adziu111 Opublikowano 19 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Dzisiaj miałem nieprzyjemną sytuację podczas wyprzedzania, na szczeście na autostradzie: przyspieszając na szóstym biegu załączyła się jak zawsze turbina i ten piękny odgłos, ale po przekroczeniu ok 2,5tys obrotów usłyszałem odgłos (jakby gwałtownie spuszczonego powietrza) momentalnie spadek mocy i auto zaczęło zwalniać, a później cały czas to samo i na każdym biegu. Także turbina się załącza ale po 2,5tys obrotów odłącza się. Miałem praktycznie taką samą sytuację w VW Passat TDI, okazało się że wystarczy wymienić zawór regulujący ciśnienie w turbinie (1000zł). Nie wiem jak to wygląda w Ramie bo to 'ameryka', spotkał się może ktoś z takim problemem? (5,9l diesel 2006r) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Na logikę to zawór. Po przekroczeniu 2.5 tyś (czyli przy pracy turbiny pełną parą), zawór nie wytrzymuje ciśnienia i przepuszcza - mało mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adziu111 Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Muszę powiedzieć, że się uśmiałem :-D turbina praktycznie wessała filtr powietrza do środka i blokowała dopływ powietrza. Wymiana filtra i gwiżdże aż uszy bolą :-) Przyznam, że ten filtr wymieniony był w listopadzie ale akurat trafił mi się zamiennik, który był cieńszy od oryginału, przez to wygiął się do środka a turbina zrobiła już swoje (swoją drogą dobrze że maski nie zassała :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.