Jump to content

RAM 5500 Touler Concept (czy jakoś tak)


Seba78
 Share

Recommended Posts

Ależ monstrum :shock: Chyba tylko na rancho albo dla pasjonata 8-) Zbiornik 170 galonów... przez całą Polskę na jednym baku :mrgreen:

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Link to comment
Share on other sites

Fajny, duży, myślę jednak że jak na polskie warunki to za duży. Jazda po wąskich ulicach mniejszych miast czy manewrowanie byłoby utrudnione. Z tego co zrozumiałem czytając tekst z linka podanego wyżej, całkowita pojemność baków ma 170 galonów po zamontowaniu trzeciego, opcjonalnego zbiornika paliwa na pace.

Link to comment
Share on other sites

A w następnym numerze porównanie Wielkiej Trójki: F-150/Ram/Silverado. Coś czuję wzrost sprzedaży tego numeru... :mrgreen:

 

Ooo, dzięki za tego newsa. Dawno nie kupowałem magazynów motoryzacyjych, ale tego nie opuszczę :-)

 

Wiesz kiedy ma się pojawić ten nowy numer?

 

[ Dodano: 2011-07-22, 00:11 ]

Natknąłem się na coś takiego:

 

"Ram 1500 will be getting an optional air suspension setup, according to several sources (first was pickuptrucks.com). One source said the air suspension would be better than the one in the Grand Cherokee. The Long Hauler concept used a Kelderman air suspension in front and rear, for higher capacity with a smoother ride.

 

The Long Hauler used a rolling lobe, primary air spring, located over the axle (not cantilevered on the forward bar from the frame), according to reader Mike V., whereas the Grand Cherokee uses a supplemental spring. MoparNorm wrote, “The air springs will be only on the rear axle, so there won’t be any impact upon turning radius. There will also be no ‘axle shift’ as the panhard bar prevents that and the control arms keep the axle in place front to rear. Look at the rear of a Wrangler or Ram 1500 and just imagine the coil spring replaced by an air spring, or look at the rear axle of most newer semi truck tractors.”

 

Źródło: http://www.allpar.com/model/upcoming.html

 

Kurde, to brzmi tak dziwnie, że aż cięzko uwierzyć w te plany. Pneumatyka w pickupie?! Nie ulega wątpliwości, że pewnie jako opcja lub wyłącznie w wersji Laramie, bo koszty i skomplikowana konstrukcja wywindowały by ceną pod niebiosa, a w przypadku awarii byłby koszmar, na który nie każdego stać. Poza tym nie wiedziałem, że nowy Grand Cherokee może mieć pneumatykę. A to ci niespodzianka. Widziałem już jednego takiego w Warszawie na Ursynowie - bardzo fajna bestia, a wnętrze w rzeczywistości wygląda lepiej niż na zdjęciach.

No replacement for displacement

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.